![]() |
Eindelijk is de volgende meeting bijna inzicht (Hungaroring, 13-14-15 juli) en kunnen de teams ontwaken uit hun zomerslaap...
Al zullen niet veel teams geslapen hebben, KTR bvb heeft nog getest in Valencia zodat de piloten het competitie ritme blijven behouden... Daarnet las ik het volgende op italiaracing: Quote:
De ondertussen 28 jarige Toccacelo maakt dus z'n rentree op de WS grid van Budapest bij het kleinste team uit de WS paddock... Ik ben benieuwd wat het gaat geven! |
Komend weekend is het eindelijk zo ver, de 4e race van het seizoen, op de Hongaroring.
Daarnet ff gezien naar de weersvoorspellingen: het word een snikheet weekend met temperaturen rond de 35°! Renault-sport maakte deze previeuw op het race weekend: Quote:
|
Quote:
|
Jaap van Lagen terug in de World Series!!!
Quote:
Het gaat dus om een éénmalig optreden, meer staat te lezen op http://www.autosport.nl/actueel/news...766&rubriek=f1 Eurointernational zal dus voor een spotprijs Jaap een weekendje de wagen in de voorste gelederen laten rijden, om zo een piloten met budget te overtuigen om intestappen voor de rest vh seizoen... |
Jaap hoort gewoon in zo'n auto thuis, maar om dan voor 1 race in te stappen op een onbekend circuit bij een team waarop je niet ingespeeld bent..... Dat gaat hem echt niet helpen.
|
Gisteren zijn er al 2 "test" sessies geweest op de Hungaroring voor de FR3.5, vandaag is FP1 al gereden met het volgende resultaat:
1 - Guillaume Moreau - KTR - 1:32.375 2 - Fairuz Fauzy - Cram - 1:32.676 3 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1:32.750 4 - Marco Bonanomi - RC - 1:32.845 5 - Alvaro Barba - Draco - 1:32.936 6 - Ben Hanley - Prema - 1:32.974 7 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1:33.164 8 - Alvaro Parente - Tech 1 - 1:33.165 9 - Alejandro Nunez - Comtec - 1:33.183 10 - Salvador Duran - Interwetten - 1:33.201 11 - Clivio Piccione - RC - 1:33.292 12 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1:33.313 13 - Richard Philippe - Fortec - 1:33.327 14 - James Walker - Fortec - 1:33.350 15 - Sebastian Vettel - Carlin - 1:33.355 16 - Carlos Iaconelli - Pons - 1:33.434 17 - Milos Pavlovic - Draco - 1:33.577 18 - Miguel Molina - Pons - 1:33.630 19 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1:33.959 20 - Julien Jousse - Tech 1 - 1:34.096 21 - Giedo Van der Garde - Victory - 1:34.164 22 - Charlie Kimball - Victory - 1:34.207 23 - Pippa Mann - Cram - 1:34.490 24 - Jaap Van Lagen - Eurointernational - 1:34.556 25 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1:34.670 26 - Daniil Move - Interwetten - 1:34.716 27 - Ricardo Risatti - GD - 1:34.932 28 - Bertrand Baguette - KTR - 1:35.101 29 - Michael Herck - Comtec - 1:35.129 30 - Xavier Maassen - Prema - 1:35.403 Moreau dus zeer knap snelste in z'n KTR Dallara, maar ik vrees dat in deze sessie niet iedereen op nieuwe banden heeft gereden... Namen als Vettel, Pavlovic en Vander Garde hebben een gap van 1.5 sec en meer, das exact het verschil tussen nieuwe en gebruikte banden... Baguette bengelt helemaal achteraan met remproblemen. Ik ben benieuwd naar FP2, dan weten we direct waar iedereen staat. Renault-Sport kondigde gisteren in Budapest de aan dat er in 2008 een nieuwe wagen zal komen met de aero look van een F1, een V6 motor van 500pk op Bio ethanol en op de grid nog maar 26 wagens. Heel wat veranderingen: - Vooral het "bio" idee is wel opvallend! - 13 teams ipv 15 teams die er nu zijn is zowieso beter voor de kwaliteit van teams en piloten! De wagen voor 2008: http://www.autosport.be/show.image?i...size=3&style=2 http://www.turbomagazine.be/images/p..._FR35_side.jpg |
Net als de nieuwe GP2 wagen is het uiterlijk van de nieuwe WSR wagen achteruit gegaan. Waarom moeten al die wagens op een F1 wagen met van die lelijke schoorstenen lijken? :rolleyes:
|
Ondertussen zijn de kwalificaties gereden en staat Moreau met z'n KTR Dallara heel knap op de pole! De 2e KTR wagen, die van Baguette staat op P5!
Zéér knap werk van Mollekens en Co die de zaken goed voor mekaar heeft in Budapest -tot nu toe-. Vettel en Parente die in het kampioenschap vechten op de leiding staan respectievelijk op P11 en P10, ze stellen dus bijden teleur. Maar het fijt dat ze vlak achter mekaar staan op de grid is wel mooi! De grid voor race 1: (die direct gaat starten, om 15.00u) LIVE TRACKING --> http://130.117.162.111/live.html 1. fila Guillaume Moreau - KTR - 1'31"862 Alvaro Barba - Draco - 1'32"109 2. fila Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'32"346 Fairuz Fauzy - Cram - 1'32"462 3. fila Bertrand Baguette - KTR - 1'32"387 Miguel Molina - Pons - 1'32"502 4. fila Giedo Van der Garde - Victory - 1'32"591 Julien Jousse - Tech 1 - 1'32"704 5. fila Milos Pavlovic - Draco - 1'32"655 Alvaro Parente - Tech 1 - 1'32"733 6. fila Sebastian Vettel - Carlin - 1'32"673 Ben Hanley - Prema - 1'33"010 7. fila Davide Valsecchi - Epsilon - 1'32"772 Alejandro Nunez - Comtec - 1'33"184 8. fila James Walker - Fortec - 1'32"773 Richard Philippe - Fortec - 1'33"214 9. fila Michael Herck - Comtec - 1'32"831 Clivio Piccione - RC - 1'33"319 10. fila Mikhail Aleshin - Carlin - 1'33"326 Salvador Duran - Interwetten - 1'32"877 11. fila Charlie Kimball - Victory - 1'33"182 Carlos Iaconelli - Pons - 1'33"506 12. fila Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'33"290 Jaap Van Lagen - Eurointernational - 1'33"569 13. fila Pippa Mann - Cram - 1'33"586 Pasquale Di Sabatino - GD - 1'34"131 14. fila Ricardo Risatti - GD - 1'33"749 Xavier Maassen - Prema - 1'34"910 15. fila Daniil Move - Interwetten - 1'34"303 Er zijn maar 29 wagens toegelaten op de Hongaroring, dus de rode lantaarn mag niet starten, deze keer is het Marco Bonanomi. |
Quote:
|
Quote:
|
Albuquerque (Epsilon) wint, Vettel (Carlin) nieuwe leider in het kampioenschap!
Moreau (KTR) troeft Vettel (Carlin) nog af in de laatste ronde voor P4! :) , terwijl Parente (Tech1) het einde niet haalde. http://www.renaudkuppens.be/albums/a...budapestR1.jpg |
Quote:
|
Het kampioenschap na race 1:
1.Vettel 64 2.Parente 51 3.Albuquerque 46 4.Hanley 38 5.Aleshin 31 6.Pavlovic 30 7.Duran 25 8.Moreau 23 9.Barba 22 10.Bonanomi 20 ...... |
Vrienden,
Hier wat beelden van race 1 Megane Trophy http://www.renaudkuppens.be/video/MT..._TeaserR1.html Groeten uit een zeer hete Hungaroring. |
Wint Nunez een van de wedstrijden van de WSbR 3.5? Leuk voor die jongen maar dat zegt meer over het gemiddelde nivo van de WSbR 3.5 coureurs dan over Nunez. Het palmares van Nunez is niet echt overtuigend te noemen. Mag ik zeggen dat WSbR 2007 van een slechte jaargang is?
Dutch F1 hopefull van der Garde (mogen wij Dutchies nog ergens een houvast aan hebben? :D) kan in dit veld geen deuk in een pakje boter slaan. In de F3 bij ASM lukte het ook al niet. Na 1/2 jaar WSbR 3.5 krijgt die van mij het predikaat: te licht bevonden. Toppers presteren vanaf race 1, krabbers na een eerste seizoen of zo ;) Idem dito voor Baguette en Herck, 3.5 is een maatje te groot. Bij de Meganes zien we dan opeens Franchi op de eerste plek, ook leuk voor die gast maar slechts 21 deelnemers? :confused: Heeft het concept WSbR zijn top bereikt en zien we een dalende tendens? @JPMontoya Uit welke wagen komen de beelden van de Meganes? Zie Kuppens niet terug bij deelnemers....... |
Quote:
Het geluk heeft nog niet veel aan zijn kant gestaan. |
Quote:
|
Quote:
De rest van het veld loopt inderdaad wat uit elkaar qua kunde en inzet. Vandergarde overtuigt mij ook niet. Kimball en ook Hanley moeten veel beter kunnen. Aleshin is echt wel een kluns, die is erin geslaagd om elke andere wedstrijd wel eens te spinnen voor het gehele pak. Blijkbaar ook weer in Hongarije. Van Xavier Maassen had ik dan weer veel meer verwacht want die reed toch mooie races in de FR 2.0 Elke serie heeft wel eens een zwak jaar en een topjaar (ja.. zelfs de F1)? De beste "cuvée" vind je heden ten dage in de GP2 denk ik. |
Quote:
De regel van de omgekeerde top10 voor de grid van de 2e race én de Hongaroring waar je bijna niet kan inhalen zorgt voor z'n race result als dit. Elk race weekend opnieuw is er wel een piloot die het weer vermeld op de PC na de race dat het een kl*te manier is om de grid te bepalen voor race2. Ook de teams zelf vragen terug een 2e kwali, zodat er terug meer track time is in een race weekend. Renault-sport heeft de voorbije winter tijdens het indelen van haar WSbR weekends voor 2008 nog meer tijd gespendeerd aan promo, demo en blabla activiteiten op een raceweekend, zodat er nog minder track time is voor de 3 series (FR3.5, 2.0 en Mégane) In de Euroseries F3 hebben de piloten +/- 40% meer kilometers gereden op een seizoen dan in de FR3.5! Dat kan al tellen... Quote:
Maar hij is zeker geen slechte piloot, versta me niet verkeerd! Baguette is nog jong (21jaar), mss wel te jong voor de presteren onder druk in de FR3.5?! Als je ziet naar z’n resulaten tijdens testen, trainingen en kwali’s, dan is hij zonder twijfel een sublieme piloot. OK, hij heeft het geluk in een zeer vertrouwde omgeving én met een top ingenieur (ex GP2) te kunnen wennen aan de krachtige FR3.5. Maar eens tijdens een race(start) hij in een riskant duel komt of in de 1e bocht veel remlichten tegelijk ziet oplichten, loopt het 9 v/d 10 mis voor Baguette in de krachtige 3.5. Volgens mij is het kwestie van geduld, tijd en dus ervaring en vertrouwen op dit hoge niveau. GP2 heeft zonder twijfel dit jaar een hoger kwaliteits niveau dan de FR3.5, geen discutie mogelijk! In de GP2 zijn er dan weer wel 2 kwalis voor de 2 race’s, wat er voor zorgt dat je veel frequenter de zelfde namen op het podium ziet staan én er veel minder onnodige domme incidenten/crashen gebeuren tijdens de 1e ronden van de 2e race. Toch zijn er van de 9 race’s die al gereden zijn al 7 –verschillende winaars geweest in de GP2. Tot zover mijn mening. |
All times are GMT +2. The time now is 12:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.