![]() |
Diskwalificatie PK Carsport na afloop FIA GT Oschersleben
FIA draait ook nogal met de wind.
Waarom mogen deze piloten hun punten wel behouden en Bartels die in dezelfde situatie zat enkele races geleden, moet zijn punten wel inleveren. |
Quote:
Je blijft mensen hebben die denken dat PK het niet eerlijk speelt in de Belcar. |
|
Quote:
|
en om welke reden zijn ze uitgesloten ?
|
De overwinning was echter van zeer korte duur als ik Project Le Mans mag geloven. Daar staat dit:
Quote:
Volgens het bericht reed PK Carsport met een tank die 1,3 Liter meer brandstof mee kon nemen dan is toegestaan. (grootte: 101,3 liter ipv 100 liter). |
Voor dezelfde reden is Team Modena ook uit de uitslag geschrapt van de 1000 km van de Nürburgring.
|
Oh jee, je gaat me toch niet zeggen dat PK voor deze wedstrijd een tank steekt met 1% meer volume? Waarom werd dat niet in de andere races geconstateerd. Het lijkt wel alsof een winnaar altijd meer onder loupe wordt genomen... Die C5R brengt precies geen geluk. DQ in Spa 24h van 2005 voor een niet aangesloten blackbox en nu weer dit...
|
Quote:
|
Moet je me tog is uitleggen welke voordeel ze daar me hadden?
-Verplicht 2 pitstops -wagen weegt meer Dus die regelbegrijp ik niet. voor een 24hr wedstrijdt oke maar voor een 2hr wedstrijdt. Waar dan nog 2 pitstops verplicht zijn. :confused: Zer hebben tog alleen meer gewicht bij als ze die tank volgooien. |
Het zit PK Carsport echt niet mee dit seizoen.
Vorige week tijdens de Belcar Midsummer Race werd de hele wagen ook uit elkaar gehaald omdat ze gewoon veel sneller in de pitlane zijn. Hopelijk gaan ze nog in beroep maar het zal niet veel uit halen maar als ze misschien kunnen aantonen dat het een fabrieksfout is, dan maken ze nog een kans. Mvg... |
tja, zoals in de BTCS he...
Is er tastbaar bewijs van?? Is het materieel waarmee de marshalls de tankinhoud gemeten hebben wel correct geeikt en bestaan daar de nodige documenten van?? |
begrijp alleen niet waar haalt pk het voordeel van een grote tank.
echt belachelijk die straf. |
Quote:
Zuur? Zeker. Maar regels zijn regels, en als je die mist dan moet je de consequenties dragen. |
PK gaat in beroep. bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2200
|
Quote:
Nee je hebt gelijk regels zijn regels. Maar vind de straf nog al zwaar. |
Vond het nog belachelijker toen Modena een DQ kreeg owille van een tank die 0.8 l te groot was.
|
Quote:
|
het beroep is nu "ontvankelijk" verklaard, maw: er wordt naar gekeken
de DQ is nu voorlopig opgeschort ook ik vrees dat we vóór de 24u geen definitieve winnaar gaan kennen |
Quote:
|
Was het niet vandaag dat FIA gaat oordelen over de DQ van PK in Oschersleben?
|
Quote:
|
|
Anthony en Bert: Proficiat met jullie prestatie, die NIETS te maken had met een al-dan-niet conforme tank.:mad:
Neem zondag om 16 uur sportieve revanche :champagne: en stuur daarna die bobo's van de FIA :fight: naar de kl**en voor de rest van het seizoen (met uitzondering van Zolder, voor de supporters...) |
Ja, ik vind het ook echt triestig!!!
Ik weet niet of Francorchamps een haalbare kaart is voor onze Belgen, ze hebben nooit veel geluk gehad daar, ik zal allesinds duimen!!! |
Wat moeten de Corvette (C5R) teams nu doen???
Moet P&M in 7 haasten benzine tanken gaan maken van 95L, zodat ze kunnen uitzetten tijdens de race en dan wel "legaal" zijn voor de FIA? Als tijdens een 2uur durende race het volume (van 100L) al met 3L kan uitzetten door de warmte (van 34° in Oshersleben), wat moet dat dan gaan geven als alles 24uur lang zal gaan warm zijn komend weekend... Het is nu al een beruchte zaak te noemen, maar volgens mij word ze nog beruchter tijdens en na dit weekend... Ik ben benieuwd naar het vervolg! Laat de winnaar winnen! |
Quote:
|
Quote:
Als idd de originele tank van P&M erin zit, waarom is dit dan nooit ter sprake gekomen tijdens het seizoen 2005? Wie er uiteindelijk gelijk heeft, dat kunnen we eigenlijk pas beoordelen als we de uitspraak van de FIA kennen. Gevoelsmatig zeg ik dat PK Carsport ditmaal goed genaaid is door de FIA. Dit geval is trouwens weer een mooi voorbeeld van het amateurisme van een bond en haar vrijwilligers en het professionalisme van de teams. Die werelden komen steeds verder uit elkaar te liggen, de conflicten worden steeds erger. Wat betreft de temperatuur van de brandstof, als dat idd zo streng is omschreven waarom zijn er dan geen (geijkte) climate-rooms op de circuits? Je kunt iets wel heel stellig eisen in je reglementen, dan is dat ook van toepassing op de keuring/controle ;) De technische controle is altijd bij omgevingstemperaturen in de buitenlucht of in een of ander oud rot gebouwtje. We gaan de gang naar de Franse rechter nauwlettend volgen ;) |
Quote:
|
De uitzettingsgraad van benzine zou ongeveer 0.1% per graad Celsius bedragen.
3% volumeverandering zou dan overeenkomen met een temperatuursvershil van 30°C. Dat die Corvette 30°C opwarmt na een uithoudingsrace van een paar uur lijkt me vrij plausibel. De vraag is dan wie die foutmarge moet incalculeren: de teams door een tank van maximum 97 liter te installeren of de FIA door een tank van 103 liter goed te keuren. |
Quote:
6.5.1) The maximum amount of fuel which may be carried on board is 100 litres. Any device, system, procedure, construction or design, the purpose and/or effect of which is to increase in any way whatsoever, even temporarily, the total fuel storage capacity beyond the maximum of 100 litres, is forbidden. Voor de wedstrijd in Oschersleben is er voor mij maar één winnaar, en dat is PK. |
ik vraag mij nu wel het volgende af
de benzine werd gemeten, juist? hoe komt het dat PK nà de wedstrijd meer benzine aan boord had dan toegelaten? ik verwacht toch dat je na de wedstrijd met een bijna lege tank zit... als het niet de benzine was, maar de tank: doet het erdan toe dat benzine uit zet? die tank zet toch niet uit? |
Als je een tank mag hebben met max 100L in, dan zelf al zet de benzine uit, dan loopt die toch over als er 102L inzit?
Zelf al doe je er 100L in en zet de benzine uit naverloop van tijd (warmte) dan heb je eigenlijk ietsje meer benzine. Het gaat toch niet over de hoeveelheid die er nog inzat maar de tank inhoud en die zet toch niet uit? Dit uitzetten van de benzine is toch voor iedereen hetzelfde? Welke tank gebruiken andere corvette's dan? |
Quote:
Volgens de regels mag de maximale opslagcapaciteit van de brandstoftank de 100 liter niet overschrijden. Ook niet door opwarming van de tank (waardoor de tank wel degelijk zal uitzetten), want dat zou een tijdelijke verhoging zijn van de opslagcapaciteit, en dat is verboden. |
voor de 24h zouden ze er een plastieke bal in steken waardoor de inhoud kleiner wordt..
|
Quote:
Wordt er dan geen rekening mee gehouden zodat de tank maar 98L kan bevatten en dus bij uitzetting niet over de 100L gaat? |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.