![]() |
Baanbouw=>: Boucles de Spa: Rallyrijden op 1/24
Zoals ik al eventjes laten vallen heb in de thread van Sennakes prachtige Escort WRC, zit ik met een nieuw plan in m’n hoofd nu mijn Petit Spa voor 99% is afgewerkt. Ik had ook vermeld dat ik Sennake’s wagen graag eens op dat project zou zien staan, dus het zal alleszins met rallyrijden te maken hebben! Het was al een paar keer door ons gedachten gegaan, maar tijdens de evaluatie van het "Petit Spa seizoen 2007" is de knoop doorgehakt: in 2008 rijden we ook rally op 1/24 en we beginnen met WRC. Later kunnen we altijd nog Group A’s rijden, en zelfs historics. Misschien zijn we wel als eerste in België die op 1/24 rally zullen rijden, maar het onderwerp is te mooi om te laten liggen. Er zijn massa's leuke rallykits te koop en zelfs nog meer decalsets, ideaal dus om allemaal unieke wagens aan de start krijgen!
Rallyrijden op onze vlakke circuits kunnen we niet doen, dat zou te een te gemakkelijke oplossing zijn. Misschien kunnen we er wel eens een 'special' doen, maar in hoofdzaak hebben we dus een echt rallyparcours nodig. Op het testbaantje dat ik ooit gefreesd heb, hebben we op 1/32 al veel fun gehad, maar het is te klein om er met 1/24 rallywagens op te rijden. Een nieuw project dringt zich dus op! Getuige van onze rally-fun op 1/32 zijn deze foto’s: http://www.petitspa.ikandeez.net/gal...31_1_06119.jpg http://www.petitspa.ikandeez.net/gal...31_1_06129.jpg http://www.petitspa.ikandeez.net/gal...882-1/wrc8.jpg http://www.petitspa.ikandeez.net/gal...31_1_06067.jpg http://www.petitspa.ikandeez.net/gal...844-1/wrc1.jpg De basis voor het nieuwe rallyparcours zouden 3 MDF platen zijn. Op die afmeting is het mogelijk een vrij lang éésporig parcours te bouwen én kan de nieuwe baan stiekem nog bij het gewone Petit Spa als het nodig is. Die drie mdf platen zullen ook vrij makkelijk zijn om ergens naartoe te transporteren voor een "specialleke", of is het snel monteerbaar om effe buiten op te stellen. Wat je hier ziet is een schets van hoe de baan er gaat uitzien, maar de rijrichting staat er nog niet op. De wagens gaan om 1 volledige ronde af te leggen op sommige stukken 2 keer passeren, 1 keer in de twee richtingen. Morgen wil ik een kopietje nemen van het schetsje en eens een 3-D modelletje in papier uitwerken zodat het allemaal wat duidelijker wordt! Wat vooral interessant gaat zijn, is de bochtige sectie hier links op de foto, daar gaan we met en hoogteverschil te maken hebben van 40 cm! Haarspeldjes omhoog en naar beneden dus! Verder zit er ook een bruggetje in waar de wagens héél eventjes van de grond zullen komen. Het is misschien moeilijk te zien, maar het is de bedoeling om ook een cirkel aan te brengen waar we dan dougnuts kunnen draaien! Het komt goed... ik heb er vertrouwen in! http://img.photobucket.com/albums/v3...aar2007065.jpg Een voordeel van zo'n rallybaan, is dat de snelheid stukken lager zal liggen dan op circuit, het zal eerder technisch rijden zijn. Een tweede voordeel is dat je altijd alleen op baan bent, dus er kan ook geen andere wagen in je zij crashen of zo... er zullen dus ongetwijfeld nog minder brokken vallen! Misschien spreekt het enkele van de grote groep rallyfanaten hier aan om ook eens een rijdend model te bouwen en zo eens een Petit Spa coucour's d'élégance in wacht te slepen! To be continued! Als er suggesties zijn, laat het gerust weten! Ondertussen verdiep ik me verder een beetje in het rallygebeuren, want daar ben ik momenteel zo goed niet in thuis! G. |
Hmmmm, ik had al zo'n vermoeden toen ik Sennakes thread gelezen had... Mijn aandacht heb je al. Ik had al eens interesse geuit om ooit eens deel te nemen maar nu is de interesse heel groot. Ik ga hier eens goed over nadenken en kijken of het haalbaar is. Ik denk dan vooral aan de onderdelen die nodig zijn om te racen en zo...
Ik volg wel even mee eerst en kijk op jullie site eens wat details na. Heb je enig idee van een datum waarop de wagen klaar zou moeten zijn? Ik vermoed dat we wel enkele maanden zullen hebben... Grtzzz |
Ik wil hier niemand zijn enthousiasme de kop indrukken, maar ik vrees dat we weer in hetzelfde straatje gaan uitkomen als de vorige keer. Het gaat niet zozeer om welk soort race of rally er moet gereden worden, maar wel om het feit dat static modelbouwers een opdracht moeten aanvatten die ze niet onder de knie hebben. Het bouwen van een kas is natuurlijk geen probleem, maar we hebben geen kaas gegeten van lichten inbouwen, lexan interieurtjes, aanpassen van een kas aan een rijdend chassis, aanbrengen van verstevigingen, enz...
We zouden er dus weer vol enthousiasme aan beginnen, en stranden op dezelfde struikelblokken dan de vorige keer, met als resultaat dat er niets van in huis komt. Ik meende begrepen te hebben dat we de instapdrempel voor onze Paddockers zo laag mogelijk gingen houden en opteren voor een race of rally met kant-en-klare 1/32 wagens, die we zelf zouden gaan kopen. Kost relatief weinig, is geen werk aan en als ik me niet vergis kunnen we met 1/32 wagens ook op een 1/24 circuit rijden; we hebben dan zelfs wat meer plaats voor uitschuivers. Ik weet niet wat de anderen ervan denken, maar ik stel voor om het, althans voor de eerste keer, bij 1/32 wagens te houden. Dan kunnen de Paddockers die "verkocht" zijn aan deze hobby nog altijd overstappen naar het grotere en moeilijkere werk... |
Ik vind dit zeker interressant.Als de tijd het mij toelaat zal ik er zeker eentje bouwen.BIG ATTACK zal voor mij zeker de nodige dokumentatie hebben om een "specialleke" te maken.
Groeten WALTER. BMW...Kraftbayers!:cool: |
Of er Paddockers de KP komen rijden, laat ik in het midden en is wellicht een andere discussie waard, denk ik.
Het idee om voor de mannen van het Petit Spa team een kp te bouwen, "Boucles de Spa" geheten, is natuurlijk een zeer leuk idee. Vergis je echter niet. In tegenstelling tot Spa-Francorchamps, is je keuze kwa auto's redelijk beperkt. Op het circuit zijn er om de haverklap wedstrijden, van diverse categorieën (GT, Touring, DTM and what have you), maar om WRC's te bouwen voor een rondje Boucles de Spa, is er niet zo heeel veel keuze. Veel WRC's te krijgen in de handel (alhoewel), maar of dat er ook altijd decals voor te vinden zijn om in Boucles-stijl te rijden, ben ik verre van zeker. Als ik naar mijn eigen stock kijk, zou een Corolla bijvoorbeeld mogelijk zijn. Maar, hoeveel Corolla's hebben er in Spa ooit gereden? En van die Corolla's die er reden, hoeveel decals zijn er daarvan te verkrijgen? Of maakt het niet zoveel uit, en is de regel, eendert welke WRC mag er aantreden. Wat ik dan toch wat raar zou vinden, om pak een beet Thiry zijn Condroz 307WRC in de Boucles te rijden...? ;) Misschien gewoon WRC Super Rally Stage noemen en gewoon iedere WRC laten rijden. :D :D Succes met de plannen! |
Ik vind het een heel tof idee.
Mss zou het wel beter zijn om de condroz na te maken daar bestaan er veel meer verschilende wagens van. alvast veel sukses ;) |
Jongens jongens...
Ik stel hier in hoofdzaak gewoon mijn eigenste nieuw project voor. Ik heb niet de bedoeling om een volksverhuizing op de been te brengen of om iedereen aan het slotten te krijgen. Jullie zijn "plekkers", wij zijn een kruising tussen "plekkers en racers" en dan heb je gewoon "racers" voor wie het niet uitmaakt hoe het eruit ziet, als het maar héél hard gaat. Ik dacht gewoon dat er hier wel intresse zou in zijn omdat er het overgrotedeel plekkers hier Rally-freaks zijn. Die rallyliefhebbers zouden mij dan eventueel tips en zo kunnen toespelen ivm wagens, bochte, toestanden, rallybordjes... Omdat zo'n afgewerkt circuit is infeite een groot (weliswaar minder gedetailleerd) bewegend diorama. Het rallycircuit wil ik onmiddellijk van scenery voorzien, zodat het meteen volledig afgwerkt zal zijn. In verband met die "lage instapdrempel wedstrijd": mijn baan is af op enkele vangrails na én mijn aanbod geldt nog steeds, ik heb er enkel nog niets over teruggehoord van jullie. Eerst eens 1/32 rallyrijden op dit nieuw project kan ook geen probleem zijn, ik heb hier een vijftal rallywagens ter beschikking op 1/32. In verband met de naam: ik die als eerste mijn circuit van Petit Spa heeft genoemd, heb gewoon beslist een rallybaan te bouwen, die niet direct een exacte kopie van eender welk rallyparcours zal zijn. Het zal eerder een parcours zijn die optimaal zal gebruik maken van de beschikbare oppervlakte. Ik vond het gewoon leuk dat de mensen bij dit nieuw project wel makkelijk de link zouden leggen met Petit Spa omdat het iets is wat ik nog nooit heb gezien op schaal 1/24! De enige naam die ik me voor de geest kan halen waarmee de link redelijk duidelijk is, is Boucles de Spa. Boucles de Petit Spa lijkt me dan weer te lang... De regel zou inderdaad ook zijn dat elke WRC mag aantreden! Het is dan ook gewoon een rallyparcours dat toevallig een naam heeft van een bestaande rally. Op Petit Spa rijden we ook met klasses die in't echt ook niet op Spa bollen hé! Later zal ook elke Group A mogen aantreden, nog later evt ook classic cars tussen bepaalde jaren. Enfin... dit om eventjes klaarheid te scheppen! |
Quote:
Nog een laatste... ik blijf erbij dat die FIA GT een foute keuze was van mij, wij hadden ervoor ook nog geen enkele FIA GT gebouwd en dat blijken de moeilijkste auto's te zijn om zo'n interieur in te bouwen én op chassis te zetten. Dat was geheel mijn fout... maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad. Rallycars zijn veel groter vanbinnen en zijn dus "ontvankelijker" om omgebouwd te worden tot slotcars! Enfin... dit gezegd zijnde, ga'k nog wat voortwerken! G. |
tof om eens te zien hoe een 'rallybaan' gebouwd kan worden. ik zal dit zeker volgen.:applaus: :gas:
|
zou het niet tof zijn om een soort van 1 tegen 1 rally te maken? zoals in het echt de stint zijn? het is maar een idee...
|
Eind januari frezen we de baan...ik kijk er al naar uit.
Dit zijn alvast de wagens die ik ga bouwen... http://i74.photobucket.com/albums/i2...Condroz_20.jpg http://i74.photobucket.com/albums/i2...e01/getPic.jpg Eentje ervan ligt al op de werkbank... J. |
Een qoute van Guy..."maar we hebben geen kaas gegeten van lichten inbouwen, lexan interieurtjes, aanpassen van een kas aan een rijdend chassis, aanbrengen van verstevigingen, enz..."
Meschien kan ik eens een tutorial (of hoe heet dat ook weer) komen geven op een meeting ivm met de punten die Guy aangeeft? J. |
Quote:
|
Quote:
Het is misschien ook wel leuk om in te bouwen in onze statische modellen. Maar zoals gezegd: ik begin er niet aan zonder het eerst in detail te kunnen evalueren. Een tutorial met foto's zou ons al een heel stuk op weg helpen. |
Hallo,
Ik heb ook alles van nul af moeten leren.Ik had enkel 1/43 kits en modellen gebouwd.Vroeger wel eens vrachtwagens op 1/24 maar dat was het dan.Ook ik heb het bouwen van 1/24 modellen moeten leren kennen en ik weet wat ik zeg,dat is heel wat anders dan een 1/43 model.Zeker wat de detaillering betreft.Ook het op slotracerchassis zetten was even wennen.Maar met de hulp van Gunther en Johan (bedankt voor de vele tips)is het ondertussen gelukt om enkele slotracers te bouwen die vanaf de eerste ronden bolden zonder problemen.Welliswaar in de achterste gelederen door gebrek aan rijervaring maar voor mij telt enkel het plezier van het rijden en het zien rijden van een eigen gebouwd model.Dus de mensen die zich geroepen voelen om een slotracer te bouwen doen zou ik zeggen. Zo "leeft" een eigen gebouwd model en staat het niet "dood" in een vitrinekast tussen de andere modellen te pronken. Groeten WALTER. BMW ...Kraftbayers!:gas: :gas: :gas: |
Tis duidelijk te zien dat het rallyvirus zijn weg gevonden heeft naar Petit Spa. Verschillende leden zijn al goed bezig zijn met rally-auto's bouwen, dus moet ik maken dat mijn concept goed is uitgewerkt tegen dat Lester en ik de baan kunnen frezen! Ik kan u zeggen Johan, we gaan uw beste "timmermanskunsten" nodig hebben ze! Ik ben er uiteraard volledig gerust in dat jij voor alles een oplossing zal hebben.
Enfin... ik heb dus een 3D modelletje proberen maken van hoe de baan er zal uitzien, vooral voor de hellingen dan. Kheb het ontwerpje een paar keer gekopieerd en op één van de versies de "bergsectie" uitgeknipt. Dat uitgeknipt stukje papier laat zijn vrij makkelijk "draperen" over enkele kartonnen pijlertjes. Op bijna de exact zelfde manier wil ik ook de grote houten versie maken. De uitgetekende bergsectie moet uit een 4 of 6mm dikke mdfplaat gezaagd worden met een wipzaagje. Dat dunne MDF baantje zal zich ook vrij makkelijk laten plooien in de richtingen dat het nodig is. Het zal vastgevezen worden op houten blokjes van verschillende hoogte. Dit alles komt dat op een even dikke MDF plaat als de vlakke delen van het parcours. Het brugje over de baan zal ook gemaakt worden uit diezelfde dunne MDFplaat en zo vastgezet worden op de dikke MDF ondergrond. In de MDF ondergrond zal wel een 4 of 6mm diep vlak moeten gefreesd worden. Het hout de verhoogde secties moet daar mooi in passen, om een naadloze overgang te hebben. Het wordt dus wel héél wat werk... maar het wordt wel de moeite! Ik heb er een goed voorgevoel bij alleszin! De grijsgekleurde delen dat je ziet, stellen hier asfalt voor, het witgelaten weggetje die tussen de rest kronkelt, wordt een "modder/gras" sectie. http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa002.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa003.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa005.jpg To be continued! Als er van de rally-kenners nog suggesties zijn... laat ze maar komen! Vooral over rijlijnen in bochten! G. |
Ik zie het dus ook 100% zitten hé...het is weer een uitdaging. En zo gaan we mss die mannen van de paddock meer over de vloer krijgen en gezellige avondjes meemaken.
J. |
Dit ziet er echt wel machtig uit. En zoals je het me "live" hebt uitgelegd, zal het nog nie simpel te rijden zijn, en vooral, het zullen geen korte rondjes worden. Begin er al maar rap aan!
B |
Hallo,
Ik ben eigenlijk een slechte 'plekker' en vooral ne racer, zowel op gebied van R/C als op het gebied van slotten... SlotRally heeft me altijd kunnen bekoren (er gewoon al naar kijken op websites zoals die mannen in Spanje bezig zijn :worship: , RCT-Valles), maar buiten de rallycross dat we op geregelde basis in SRL organiseren en dat NINCObaantje met lussen dat ik thuis af en toe van layout verander heb ik zelf nog maar zeer weinig aan slotrally gedaan. Ik ben eigenlijk toevallig op deze topic gevallen, nadat ik jullie site bezocht had en met veel fasinatie naar de 1/32e proef heb gekeken. Zo eenvoudig en toch zo mooi!! Deze topic zal ik met veel nieuwsgierigheid volgen, ik weet niet of de baan open zal zijn voor eender wie, maar moest de gelegenheid zich ooit bieden, zou ik ook wel eens met mijn 1/32e rallywagentjes (Foto 1 en Foto 2) komen rally-en! :D Hou ons allesinds op de hoogte van de progressie! |
Zonder woorden...
http://petitspa.ikandeez.net/gallery...1/hout+012.jpg Denk wel dat iedereen weet wat dit is en wat dit wil zeggen... G. |
Boucles de Spa 1/24
Quote:
Grapje ! Waarschijnlijk véél te druk op de nieuwe job :) Regards, 555 |
Om een kort verhaal lang te maken...
Er is door omstandigheden ineens terug tijd om een hobby te hebben... Gisteren om MDFplaatjes geweest! Het kan allemaal beginnen! G. |
Da wil dus zeggen 'haal de bovenfrees maar uit', eens kijken in de agenda wanneer we kunnen komen stof vreten...hmmm ik wil zeggen frezen.
Op één dag zou dat moeten perfect gedaan zijn... J. |
Aangezien mijne compagnon het zo druk heeft... zal ik zelf maar beginnen frezen zeker?
Vandaag een paar uurtjes geprofiteerd van het schoon weer om de frees buiten eens aan het werk te zetten. Dan heb ik al dat ellendig freesstof niet in huis natuurlijk! Dat kruipt echt overal tussen en dat blijf je anders weken opkuisen! http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar083.jpg Na effe frezen en de wipzaag te gebruiken, bleek dat het echt ging lukken... de MDF van 4mm plooit mooi mee! http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar084.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar086.jpg Dan maar meteen de onderplaat op de dwarsbalkjes bevestigd en alles beginnen opbouwen... na een paar uurtjes zag het er zo uit! Zie je ons daar binnen enkele weekjes al naar boven en naar beneden scheuren? http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar089.jpg Het hoogste punt is 25cm en alles loopt mooi geleidelijk... http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar090.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar091.jpg De "jump", ik denk dat er echt wel van de grond zal gegaan worden hier! Dat zal hopelijk mooie fotootjes opleveren later: http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar092.jpg De jump van voor gezien, zie je daar al zo'n Scooby over komen gesprongen? Of een Lancer Evo? Pug 307?: http://img.photobucket.com/albums/v3...nu1jaar093.jpg Hopelijk morgen wat verderwerken... om alles verder vast te zetten en de andere platen te frezen! G. |
Uw compagnon heeft het inderdaad zeer druk...maar ziede keer oe goe hij da kunt zonder mij:eek:
Het ziet er goed uit van hier...mooi bochtenwerk, en diene jump:gas: we gaan van de grond gaan...joepie... Doe zo verder hé maat. J. |
Ferm werk Gunther!
|
Quote:
Ah mooi werk alweer hoor... Het kriebelt hier toch ook hoor !! |
Gisterenavond en vandaag terug een dagske kunnen wijden aan het rallybaantje...
Gisteren avond nog de delen waar de 'bergsectie' begint verzonken in de basis mdfplaat: mooi een vlak van 4mm diep gefreesd: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa009.jpg Valt er mooi in... eens vastgevezen loop dat mooi over! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa011.jpg Zo dus: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa013.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa016.jpg Alle vijsgaatjes en de randen rond het verzonken deel mooi dichtgemaakte met opvulpasta, ik heb er speciaal alles heel dik opgelegd zodat ik daarna alle mooi vlak kan schuren en zeker geen stukken heb die dieper liggen: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa021.jpg Eens alles mooi weggeschuurd is de overgang zo glad gelijk een babypoepke: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa028.jpg Vandaag dan... met twee maagdelijke MDF plaatjes begonnen (allez... het circuit was er wel op uitgetekend natuurlijk). Het was pas half negen en zeer fris aan de spreekwoordelijke vis! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa018.jpg Maar al gauw kwam het zonnetje mij opwarmen! Terraske, freeske, zonneke en een Ricaarke... wat moet ne mens meer hebben? http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa019.jpg ... |
Tegen een uur of twee smiddags zag het er zo uit! De rest van de baan was gefreesd en ze was aangesloten op de derde plaat!
http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa022.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa023.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa026.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa027.jpg Effe klimmen met de Touareg op 1/24: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa024.jpg Helemaal op de top: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa025.jpg Nu staat alles klaar in de garage om plaat per plaat af te werken: nog eens de 'slots' uitschuren met een schuurpapiertje om de braamkes weg te nemen en dan kan ik beginnen schilderen. http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa031.jpg To be continued! Soon! G. |
Mooi mooi,we gaan toch aan de rallyauto moeten beginnen denk ik.
We gaan ons best doen. Proficiat Gunther. Groeten WALTER BMW ...Kraftbayers!!! |
Boucles vandaag...
Alles opgevuld en afgeschuurd, de rand van de rijbaan afgeplakt om alles klaar te zetten om te schilderen. Eens alles afgeplakt is, zien jullie de baan waarschijnlijk beter. Om eens alles te verduidelijken, een rondje met Loeb! Dit is een 1/24 AutoArt slotcar. We starten op het afgesloten terrein: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa032.jpg De hoofdweg op, want hier is de officiele start: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa034.jpg Planché tot aan de zijweg, mooi met twee wielen over het gras de zijweg in: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa035.jpg Linksaf de bergsectie op, zoals je zal zien, die is stukken smaller dan de hoofdweg: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa037.jpg Up he goes: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa038.jpg Eerste haarspeld: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa039.jpg Klimmend op weg naar de tweede haarspeld: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa040.jpg Foto genomen in de laatste haarspeld voor de top: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa042.jpg De top... hier gaan ze echt van de grond komen: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa045.jpg Eerste haarspeld in de afdaling: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa046.jpg ... |
Op weg naar beneden:
http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa047.jpg Terug de bredere hoofdweg op, maar de omgekeerde richting: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa048.jpg Linksaf... beetje driftend... hier gaat het gras rond vliegen! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa049.jpg Plankgas tot aan de lange linkse: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa051.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa052.jpg Diep in de ankers en driftend door de korte bocht op de hoofdbaan: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa053.jpg De hoofdbaan af en de smallere boerenwegels op: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa054.jpg Ook hier wordt stevig 'gecut'! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa059.jpg Ook haarspeldjes tussen de velden... http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa061.jpg ... waar je wijd driftend kunt uitkomen: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa062.jpg ... |
Ook hier gaat het een stuk over het gras gaan, klaar om de rechtse in te snijden, klaar voor de 180°!
http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa063.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa064.jpg De 180°, wijd driftend: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa065.jpg Recht stukje op en dan terug af te slaan richting de hoofdweg: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa066.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa067.jpg Op naar de korste bocht op de hoofdweg: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa068.jpg Here it is: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa069.jpg Planché richting de laatste bocht voor de start finish: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa070.jpg Terug een stukje over het gras: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa071.jpg OVer start/finish: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa072.jpg ... |
Hier draait Loeb doughnuts om scratch zijn te vieren:
http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa073.jpg Je ziet, tzijn slechts drie MDF platen, maar tis geen kort circuitje hé! Mijn schatting is 14-15 seconden per ronde! En je kan circuit ook in de omgekeerde richting rijden hé! Enfin... Ik had dus afgeplakt om te schilderen hé... ewel... kheb het dan ook maar gedaan, twee lagen zelfs. Morgen wordt het lichtjes afgeschuurd en krijgt het zijn finale laag. Maandag rij ik om copertape en bestel ik baanranden bij de Johan! Het gaat vooruit! G. |
|
Zeer mooi werk geleverd Gunther en nog redelijk rap ook:applaus: ...moesten ze allemaal zo rap zijn dan hadden we nog vier banen bij om op te rijden:p
J. |
In the meanwhile...
Alles afgeplakt om de witte lijntjes te verven... http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa131.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa132.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa133.jpg Met dit als resultaat: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa124.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa123.jpg Ondertussen de constructie van de bergsectie eens uitvoerig laten testen: Maxim zit er hier op met auto's op schaal 1/18! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa128.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa129.jpg Toen alles héél stevig bleek, beginnen kopertapen aan de bergsectie: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa125.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa126.jpg Voila: http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa127.jpg ... |
De twee andere platen dan ook meteen getaped:
http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa185.jpg En voorlopig ziet het er zo uit! http://img.photobucket.com/albums/v3...esdespa187.jpg ... |
Alles onderaan mooi aangesloten voor de stroomvoorziening en hop...
http://img.photobucket.com/albums/v3...h_16042008.jpg Of... hoe maak ik een berijdbare racebaan op een week tijd? Nu volgt gewoon de afwerking per plaat. De scenery dus... G. PS: Let in het filmpje ook op de uitstekende muziekkeuze! |
Echt rallywerk met de Xsara WRC en Kristofke aan de poigneeeee... Hij kent de baan nog nie eens goed en meneer doet al "foliekes"...
http://img.photobucket.com/albums/v3...h_wrc_loeb.jpg G. |
All times are GMT +2. The time now is 10:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.