De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Bgtc '08: Belgian Race Kick Off - 11-12-13/04/08 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17316)

Mark 07-04-2008 19:50

Bgtc '08: Belgian Race Kick Off - 11-12-13/04/08
 
De grid is gevuld, de laatste vraagtekens zijn ingevuld. Inclusief alle gastwagens gaan we van start met 30 wagens (ter info: 37 stuks in 2007).

Alles m.b.t. de aanloop svp in deze thread ;)

JorritVD 08-04-2008 10:34

Vorig jaar:
17 GT3 auto's in div. 1
9 Cup/GT4 in div. 2
11 auto's in div. 3 waaronder 3 GT3 auto's.
1 Guest wagen
Hieruit waren 19 GT3en 2 GT4.
Dit jaar zijn er 21 GT3 en 4 GT4 auto's aan de start.
Waren er vorig nog 10 Porsche 997 GT3-Cup. Dit jaar nog maar 5.

Ik vind het dus een best goede startgrid als je bekijkt dat veel teams niet meer met meerdere auto's starten of naar een ander kampioenschap gaan(GPR, Prospeed, RfB DBRS9 mist nog).

Bramzel 08-04-2008 10:54

Prima grid idd, minder kwantiteit maar meer kwaliteit. Ben erg benieuwd naar de eerste race.

Coach Ep 08-04-2008 11:01

Gezocht: Racing For Belgium
 
Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 232093)
.....RfB DBRS9 mist nog).

Ja, waar zijn de troepen van Wim Coekelbergh eigenlijk? Ook de WTCC Alfa hebben we nog niet mogen aanschouwen en rondom de prachtige AM blijft het angstvallig stil. Bolide staat ook (nog) niet op de voorlopige inschrijflijst van de Dutch Supercar Challenge. :confused:

Raceboy 08-04-2008 11:01

Eerste races, want het zijn sprints dit weekend

vortex 08-04-2008 11:24

Kijk er ook naar uit!! Is er al een deelnemerslijkst van BTCS beschikbaar?
En vraagje aan de locals: zijn de staanplaatsen aan de binnenkant van de 1e Linkse nu al verbetert?? Lagere hekken/geegaliseerd--of is het daar nog steeds een bende???

RKG 08-04-2008 14:09

Denk dat het in de eerste linkse nog steeds afgevlakt is zoals het op het einde van het seizoen was.

Ging racing for belgium zich niet concentreren op de clio cup? Voor de Aston van Marchall waren ze op zoek naar een tweede rijder en de alfa stond te koop dacht ik.

fenixracing 08-04-2008 15:23

Wim coekelberg heeft gereageerd op www.pitstop.tv op een treadt.
De am zal dit jaar niet in actie komen zowel niet inde BGT als in fia GT3.

http://www.pitstop.tv/ zoek dan naar de treadt FIA GT3 - 47 wagens, met mooie Belgische vertegenwoordiging daar heeft hij gereageerd.

GT2-R 08-04-2008 18:37

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 232103)
Denk dat het in de eerste linkse nog steeds afgevlakt is zoals het op het einde van het seizoen was.

Vorige week donderdag heb ik enkele foto's willen maken in de 1e Linkse. Het viel mij op dat er nog (!) minder plaatsen waren waar je geen last hebt van de draad :mad: ...

marcel 08-04-2008 19:28

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 232108)

http://www.pitstop.tv/ zoek dan naar de treadt FIA GT3 - 47 wagens, met mooie Belgische vertegenwoordiging daar heeft hij gereageerd.

directe link

Volano 08-04-2008 20:12

Ik kijk uit naar zondag om eindelijk nog eens op zolder te zijn. Nu heb ik onlangs een nieuw fototoestel gekocht (Sony Alpha 200) en wil eens uittesten wat hij zoal kan. Dit is me eerste reflextoestel dus ik zal er de eerste keren niet teveel van moeten verwachten. Maar men vraag is nu, welke plekjes zijn goed om eens foto's te nemen op zolder? Moet ze wel kunnen nemen vanachter de FIA Draad dus zoveel plekjes blijven wss niet over. Of hoe kan je die draad "omzeilen" (natuurlijk op een veilige en legale manier). Hopelijk kunnen jullie me beetje helpen.

groetjes
Davey

guntha 08-04-2008 20:44

Achter de berg. Staan vuilbakken en bakstenen genoeg om je eigen tribune te bouwen en foto's te nemen. Je kan dit ook in de jochen rindt ( daar waar die hele staat) ook. Kan je heel goed op de draad staan of op vuilbakken. Daar komen ze ook aanremmen en kan je dus mooie foto's maken.

JorritVD 08-04-2008 21:04

Quote:

Originally Posted by Volano (Post 232126)
Ik kijk uit naar zondag om eindelijk nog eens op zolder te zijn. Nu heb ik onlangs een nieuw fototoestel gekocht (Sony Alpha 200) en wil eens uittesten wat hij zoal kan. Dit is me eerste reflextoestel dus ik zal er de eerste keren niet teveel van moeten verwachten. Maar men vraag is nu, welke plekjes zijn goed om eens foto's te nemen op zolder? Moet ze wel kunnen nemen vanachter de FIA Draad dus zoveel plekjes blijven wss niet over. Of hoe kan je die draad "omzeilen" (natuurlijk op een veilige en legale manier). Hopelijk kunnen jullie me beetje helpen.

groetjes
Davey

Vorig jaar was ik bij de Fia GT, toen heb ik een aantal plekjes kunnen vinden.
Einde pitstraat,
pitstraat zelf
boven de pitstraat
1ste linkse (binnen circuit)
op het paddock achter de pitcomplex, daar is een stukje waar geen hek staat richting de chicane.
paddockgedeelte bij de Bianchi. Daar staan wel eens van autotransporters. Moglijk kun je daar bovenop staan.

voor de rest weet ik het ook niet echt.

Volano 08-04-2008 21:44

Alvast bedankt voor de reacties. Staan indd paar mooie plekjes bij waar ik eens kan proberen. Als er paar mooie bijzitten zal ik ze eens posten nadien. ;)

Tips zijn nog altijd welkom

Groetjes
Davey

Mark 08-04-2008 22:25

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232072)
Inclusief alle gastwagens gaan we van start met 30 wagens (ter info: 37 stuks in 2007).

Heb ik teveel tijd? Nee, ik kom op dit moment enkele uren per dag chronisch tekort maar enkele avonden per week wil ik toch een paar uurtjes ouderwets "autosport jagen" op het net ;) Dit ter ontspanning :)

In een andere thread heb ik melding gemaakt dat er mijn inziens weinig tot geen progressie is gemaakt tussen Belcar '07 en BGTC '08. Uiteraard kreeg ik de wind van voren, niks mis mee.......zonder weerstand is er niets aan. Je krijgt dan wel het stempel negatief mee maar dat is dan te wijten aan de beperkte en wellicht bekrompen visie van de desbetreffende schrijver. Het zit niet in mijn karakter om negatief te zijn, aantoonbaar via diverse testjes ;) Wat ik wel ben? Een realist, en dat kan vaak negatief overkomen bij bepaalde mensen terwijl dat niet terecht is.

Zoals het er nu naar uitziet hebben we minder deelnemers dan in 2007. Let wel, dat hoeft niet perse een achteruitgang te betekenen! Als de kwaliteit harder stijgt dan de daling van de kwantiteit dan ga je alsnog vooruit. Het is ook niet meer dan logisch dat we dit jaar minder deelnemers zien in D2 en D3 gezien de uitfasering van het oude rollende materieel. Enkele groeien door naar D1 en enkele stoppen ermee.

In de vele uurtjes file-rijden:mad: op dit moment heb ik tijd genoeg om te denken met mijn beperkte vermogens :) Dus aantallen, wegingsfactoren en excel ........en je hebt weer 15 minuten van je vrije tijd opgesnoept :)

In een redelijk simpel rekenmodel kun je een bepaalde waarde hangen aan de Belcar First Race '07 en de Belgian Race Kick-Off '08. Zoals het er nu uitziet hebben we een performance drop van +/- 14% te pakken. Als je puur naar deelnemers zou kijken is de daling bijna 20% maar dat is mij te simpel. Dus ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen.

"Hardere" cijfers na het weekend ;) Op naar een spannende koers!

Bramzel 09-04-2008 09:55

Je bent een realist die zich teveel focust op de negatieve kanten Mark ;) En dat gaat tegen je werken. Het hele verhaal zou er een stuk anders uit zien als je je realisme ook eens scheen op een positieve manier (en dan bedoel ik niet die paar posts over de DSMEC) in plaats van je tijd te besteden aan het continu willen laten zien dat vroeger alles beter was. Je lijkt continu dingen op te zoeken die anderen verkeerd doen om daar je ongezouten mening over te geven. En ja, dan krijg je de wind van voren, want dat irriteert blijkbaar mensen.

Je kan gaan miepen over dat kleine verschil met vorig seizoen (de Porsche Cup), of je kan gewoon kijken naar een dijk van een kampioenschap met een schitterende varieteit aan wagens. Focus jij je lekker op hoe slecht het wel niet is gesteld, dan ga ik gewoon lekker genieten van het kampioenschap.

moore 09-04-2008 10:36

ik kijk in ieder geval al uit naar het weekend :D

Coach Ep 09-04-2008 10:49

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232142)
... In een redelijk simpel rekenmodel kun je een bepaalde waarde hangen aan de Belcar First Race '07 en de Belgian Race Kick-Off '08. Zoals het er nu uitziet hebben we een performance drop van +/- 14% te pakken. Als je puur naar deelnemers zou kijken is de daling bijna 20% maar dat is mij te simpel. Dus ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen. ...

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 232156)
... Je kan gaan miepen over dat kleine verschil met vorig seizoen (de Porsche Cup), of je kan gewoon kijken naar een dijk van een kampioenschap met een schitterende varieteit aan wagens. Focus jij je lekker op hoe slecht het wel niet is gesteld, dan ga ik gewoon lekker genieten van het kampioenschap.

Kijk, dit vind ik nu opmerkelijk in deze discussie: iemand probeert zijn stelling m.b.v. geconcretiseerde getallen en berekeningen - dus meetbaar* - te onderbouwen en krijgt een directe respons die "overloopt" van de subjectieve beleving - dus per definitie 'onmeetbaar'. Hoe kun je een stelling nu onderbouwen met termen als 'een dijk van een kampioenschap' en 'schitterende variëteit'? Aan welke criteria moeten die 'dijk' en die 'schitterende' dan voldoen? Wie weet hou ik helemaal niet van variëteit maar geniet ik meer van eenheidsworst (hele volksstammen dwepen tenslotte met de F1). En laten we niet vergeten: de variëteit van de wagens in het BGTC is 'beperkt' tot het GT3 concept van Ratel.

M.a.w. een onderbouwde stelling (hoe onplezierig je die misschien ook vindt) weerleg je niet met sentimenten, onderbuikgevoelens, e.d. maar met feiten of realistische aannames. Populisten zijn er in de Lage Landen al genoeg!

Veel succes nog even met verder discussiëren. En niet onbelangrijk: geniet zondag van de races - laten we hopen dat de 'slechts' 30 deelnemers er spektakelstukken van gaan maken!

* = het kwalitatieve aspect is in dit soort zaken lastig meetbaar hoewel er natuurlijk hele stapels ISO criteria bestaan voor het meten van kwaliteit. Wellicht dat Mark in de vele file-uurtjes die hij maakt een dergelijke standaard (ISO)norm kan ontwerpen; zien SRO of de FIA misschien ook nog wel brood in ...;)

Bramzel 09-04-2008 11:17

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 232163)
Kijk, dit vind ik nu opmerkelijk in deze discussie: iemand probeert zijn stelling m.b.v. geconcretiseerde getallen en berekeningen - dus meetbaar* - te onderbouwen en krijgt een directe respons die "overloopt" van de subjectieve beleving - dus per definitie 'onmeetbaar'. Hoe kun je een stelling nu onderbouwen met termen als 'een dijk van een kampioenschap' en 'schitterende variëteit'? Aan welke criteria moeten die 'dijk' en die 'schitterende' dan voldoen? Wie weet hou ik helemaal niet van variëteit maar geniet ik meer van eenheidsworst (hele volksstammen dwepen tenslotte met de F1). En laten we niet vergeten: de variëteit van de wagens in het BGTC is 'beperkt' tot het GT3 concept van Ratel.

M.a.w. een onderbouwde stelling (hoe onplezierig je die misschien ook vindt) weerleg je niet met sentimenten, onderbuikgevoelens, e.d. maar met feiten of realistische aannames. Populisten zijn er in de Lage Landen al genoeg!

Je geeft het zelf aan maar dit aspect van zijn verhaal is net zo onderbuik gevoel als mijn reactie:

Quote:

us ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen. ...
Verder kan je er nog zo'n cijferverhaal van maken: het feit is dat er minder wagens zijn; de discussie is of de kwaliteit er ook op achteruit gegaan is. En die discussie los je niet op met cijfers, dat blijft een onderbuik gevoel. Waardoor ik het persoonlijk niet snap dat men zich blind blijft staren op nummertjes.

Bart.Vandecavey 09-04-2008 11:45

Toen GLPK met de Viper kwam mochten er nog 30 4.2liter Porshen meedoen spannend zou het nooit worden (met uitzondering van de Dauer)...

Toen GLPK met de C5-r kwam naar de Belcar mochten er nog 30 GT2-R's meedoen spannend zou het nooit worden (met uitzondering van SRT en de Marcos)...

Mark 09-04-2008 19:55

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 232165)
de discussie is of de kwaliteit er ook op achteruit gegaan is. En die discussie los je niet op met cijfers,

Zelfs dat kun je perfekt in cijfers weergeven maar daar heb ik helaas geen tijd voor. Op dit moment ken ik alleen wegingsfactoren toe aan het type wagen, een wagen in D1 is meer punten waard dan in D2 of D3.

Wil je de kwaliteit helemaal bepalen dan moet je een wegingsfactor toekennen per coureur op basis van zijn verleden. Echter dat is voor mij op dit moment onbegonnnen werk.

Trouwens, ik focus niet op het verleden. Ik vergelijk alleen SRO Belcar '07 met SRO BGTC '08. Ik constateer alleen dat in het tweede jaar van dit kampioenschap de beoogde vooruitgang nog niet is gerealiseerd. That's all ;)

crosserke 09-04-2008 21:31

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 232193)
Zelfs dat kun je perfekt in cijfers weergeven maar daar heb ik helaas geen tijd voor. Op dit moment ken ik alleen wegingsfactoren toe aan het type wagen, een wagen in D1 is meer punten waard dan in D2 of D3.

Wil je de kwaliteit helemaal bepalen dan moet je een wegingsfactor toekennen per coureur op basis van zijn verleden. Echter dat is voor mij op dit moment onbegonnnen werk.

Trouwens, ik focus niet op het verleden. Ik vergelijk alleen SRO Belcar '07 met SRO BGTC '08. Ik constateer alleen dat in het tweede jaar van dit kampioenschap de beoogde vooruitgang nog niet is gerealiseerd. That's all ;)



Inderdaad misschien wel minder auto's in de bgtc maar de meeste auto's die overblijven zijn wel de gt3's en gt 4 en dat is toch de bedoeling van het kampioenschap.Dit jaar zijn er ook nieuwe auto's te bewonderen zoals de lambo's en Ferrari.Dus voor mij toch wel vooruitgang en waarschijnlijk komen er dit jaar ook wel meer gastrijders aan de start.
Ik ben vooral benieuwd naar de sprintraces voor vele deelnemers toch een nieuw gegeven.
En nog eens, laat ons vooral blij zijn dat we deze mooie wagens mogen aanschouwen op onze prachtige circuits.

Sir Kwietje 09-04-2008 21:57

Hallo, normaal gezien krijgen we altijd een klein foldertje van de gemeente, de maandag genoemd, hier in staat meestal of we gratis naar zolder kunnen gaan. Maar blijkbaar heb ik dat gemist of is het niet gekomen. Weet iemand of de inwooners van heusen zolder op vertoon van hun paspoort gratis binnen kunnen bij de belcar kickoff? Denk me te herinneren dat we vorig jaar met het new race festifal gratis binnen konden.

Brecht 09-04-2008 23:59

Dit jaar is dat niet het geval denk ik Sir Kwietje :)

guntha 10-04-2008 16:00

Ben eens gaan zoeken naar die entrylist. Staat op dat er in klasse 3 een bmw gtr meerijd. Welke is dat? m3 gtr? Ex GS?

GT2-R 10-04-2008 18:17

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 232236)
Ben eens gaan zoeken naar die entrylist. Staat op dat er in klasse 3 een bmw gtr meerijd. Welke is dat? m3 gtr? Ex GS?

Ik geloof dat het de ex-GS BMW moet zijn. Als ik mij niet vergis had Chad Racing die overgekocht.

Verder nog een nieuwtje:

Vandaag was Sport Garage aanwezig met een F430 GT3. Na afloop van de training was het team in gesprek met een medewerker van CZ. Het ging over de reglementen van de BGTC-races. Ik vermoed dat zij dus zullen deelnemen aan de wedstrijden van dit weekend.

Bling 10-04-2008 18:51

Sport Garage is de preparateur van de Ferrari van Vosse/Renard

Jan 10-04-2008 20:31

Quote:

Originally Posted by Bling (Post 232244)
.......de Ferrari van Vosse/Renard

Vosse en Renard :confused: best grappig, Reinaert de Vos rijdt dus met een Ferrari :+

LSD 10-04-2008 22:46

Dag racevrienden, ik kwam nog eens kijken op het forum om te zien welke auto's er vandaag gereden hadden op de training. Maar niks te zien, lang zoeken heb ik ook niet gedaan.

Al een tijdje ben ik niet meer naar het forum gekomen, maar zo te zien is het hier ook meer dood dan levend. En massa's bullshit dat hier te lezen valt, incl het mijne!
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark? Begin van dit millenium werd je overspoeld op het forum. Eén dag niet kijken en je was niet mee met de gossip! Er was kwantiteit met kwaliteit.

Ciao en CU

flugel 10-04-2008 23:23

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 232264)
Dag racevrienden, ik kwam nog eens kijken op het forum om te zien welke auto's er vandaag gereden hadden op de training. Maar niks te zien, lang zoeken heb ik ook niet gedaan.

Al een tijdje ben ik niet meer naar het forum gekomen, maar zo te zien is het hier ook meer dood dan levend. En massa's bullshit dat hier te lezen valt, incl het mijne!
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark? Begin van dit millenium werd je overspoeld op het forum. Eén dag niet kijken en je was niet mee met de gossip! Er was kwantiteit met kwaliteit.

Ciao en CU

Ik heb ook die indruk, bij mij ook heel lang geleden dat ik hier op het forum was, de Belcar lijkt in niks meer op die van pakweg 5 jaar geleden, zelfs de naam is veranderd blijkbaar :)

Spijtig hoe dingen op zo'n korte tijd veranderen, vroeger reden er veel meer wagens mee, veel meer diversiteit vond ik, maar sinds het enkel GT's zijn geworden lijkt de grondgedachte van de oorspronkelijke belcar een beetje weg, maar wie weet spreek ik na het weekend wel van een superwedstrijd, afwachten.

Mark 10-04-2008 23:27

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 232264)
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark?

Correct! Zowel de Belcar als de forums ;) In ieder geval bestaan wij nog! :)

Sir Kwietje 10-04-2008 23:32

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 232264)
Dag racevrienden, ik kwam nog eens kijken op het forum om te zien welke auto's er vandaag gereden hadden op de training. Maar niks te zien, lang zoeken heb ik ook niet gedaan.

Je kan altijd hier eens kijken.

Scapa 11-04-2008 09:30

Quote:

Originally Posted by flugel (Post 232271)
Ik heb ook die indruk, bij mij ook heel lang geleden dat ik hier op het forum was, de Belcar lijkt in niks meer op die van pakweg 5 jaar geleden, zelfs de naam is veranderd blijkbaar :)

Spijtig hoe dingen op zo'n korte tijd veranderen, vroeger reden er veel meer wagens mee, veel meer diversiteit vond ik, maar sinds het enkel GT's zijn geworden lijkt de grondgedachte van de oorspronkelijke belcar een beetje weg, maar wie weet spreek ik na het weekend wel van een superwedstrijd, afwachten.

Volledig akkoord. Het is allemaal zo serieus geworden, de folklore is er uit. Waar is de tijd dat Carlier met z'n M5 de 24u ging winnen? :champagne:

Alles verandert, wijzelf ook. Andere interesses, andere mensen leren kennen, andere verwachtingen,... ;-)

Mooie wagens zijn het in ieder geval wel en voor een klein land als België mogen we zeker niet klagen met het deelnemersveld.

Bart.Vandecavey 11-04-2008 11:24

De nieuwe site is online: http://www.belgiangt.com/

RKG 11-04-2008 11:38

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 232285)
De nieuwe site is online: http://www.belgiangt.com/

Ziet er een mooie site uit. Hiermee is ook de naam ook helemaal verdwenen met het nieuwe logo van de bgtc.

Bramzel 11-04-2008 12:04

Wat ik me afvraag; De 430 waarmee Bouvy en partner gaan rijden, blijft dat een Challenge wagen of krijgen ze wel beschikking over een GT3 voor de eerste race?

tuneboy 11-04-2008 12:53

tijden
 
Bramzel De 430 waarmee Bouvy rijd zal tijdens de eerste race nog in challange staan, maar normaal vanaf de race in Dijon zouden ze moeten beschikken over een GT3 packet!

Heeft iemand mss enig zicht op de tijden die tijdens de eerste vrije test sessie van vandaag gedraaid werden?

Bramzel 11-04-2008 13:07

Ah, thanks :)

Bart.Vandecavey 11-04-2008 13:59

Quote:

Originally Posted by tuneboy (Post 232291)
Bramzel De 430 waarmee Bouvy rijd zal tijdens de eerste race nog in challange staan, maar normaal vanaf de race in Dijon zouden ze moeten beschikken over een GT3 packet!

Heeft iemand mss enig zicht op de tijden die tijdens de eerste vrije test sessie van vandaag gedraaid werden?


Ze beginnen pas om 14.05u...

fenixracing 11-04-2008 16:05

Zijn er misschien live results van dit weekend.


All times are GMT +2. The time now is 03:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.