![]() |
BGTC 2008 Round 2 Dijon.
Quote:
|
geen idee, snap het zelfs niet at op pitstop tv er niks te zien valt, zij waren nogthans aanwezig.
Motorstv heeft het wel uitgezonden maar natuurlijk kan ik het niet zien. Daarom gaan we dit weekend maar live kijke :) |
Op internet is de MotorsTV uitzending wel te vinden...
|
De samenvatting van MotorsTV was niet slecht maar er waren toch enkele foutjes. De commentator zei bijvoorbeeld dat Zolder zich bevind in een duinengebied :crazy: :D !
PS: De samenvatting van de BELCAR is te vinden op www.racing-underground.com. Zeer goede website voor torrents van zowat alle autosportklassen! |
Racing Underground :worship: bedoel ik inderdaad (maar wist niet of het toegestaan is om zulke websites te noemen)
|
Pitstop heeft tijdje terug gemeld dat de reportage al klaarstaat, maar dat ze moeten wachten met ze online te zetten. Waarschijnlijk totdat de officiële site ze heeft EINDELIJK een online zet!
|
Pitstop én Belgiangt.com gebuisd...Simpele conclusie....
|
Quote:
|
eerste vrije training:
1 VOS / REN 1:20.973 10 168,98 2 RAD / MAR 1:21.124 27 +0.151 168,67 3 BOU / COE 1:21.528 9 +0.555 167,83 4 KUM / LON 1:21.938 11 +0.965 166,99 5 VAN / DIE 1:21.991 13 +1.018 166,89 6 COU / MAE 1:22.092 15 +1.119 166,68 7 DE L / VER 1:22.160 11 +1.187 166,54 8 WAU / SCH 1:22.278 24 +1.305 166,30 9 SOU / FRA 1:22.732 17 +1.759 165,39 10 VAN / WAU 1:23.114 24 +2.141 164,63 11 THI / THI 1:23.525 32 +2.552 163,82 12 HAA / VAN 1:24.181 27 +3.208 162,54 13 LAG / NEL 1:24.415 25 +3.442 162,09 14 VAN / LUM 1:24.489 14 +3.516 161,95 15 DER / VAN 1:24.691 21 +3.718 161,57 16 DON / RIC 1:25.355 17 +4.382 160,31 17 VOL / THI 1:25.762 24 +4.789 159,55 18 VAN / LAN 1:25.879 31 +4.906 159,33 19 VAN / MAE 1:29.308 3 +8.335 153,21 20 VAN / VAN 1:30.290 23 +9.317 151,55 21 STE / BRU 1:33.610 2 +12.637 146,17 |
tweede vrije training:
1 VOS / REN 1:21.023 9 168,88 2 KUM / LON 1:21.420 10 +0.397 168,06 3 VAN / DIE 1:21.616 4 +0.593 167,65 4 BOU / COE 1:21.650 6 +0.627 167,58 5 RAD / MAR 1:21.823 6 +0.800 167,23 6 WAU / SCH 1:22.729 6 +1.706 165,40 7 COU / MAE 1:22.736 7 +1.713 165,38 8 SOU / FRA 1:22.980 7 +1.957 164,90 9 VAN / LUM 1:23.697 12 +2.674 163,48 10 HAA / VAN 1:23.979 5 +2.956 162,94 11 VAN / WAU 1:24.551 5 +3.528 161,83 12 DER / VAN 1:25.570 6 +4.547 159,91 13 DE L / VER 1:25.619 3 +4.596 159,81 14 VAN / LAN 1:26.471 6 +5.448 158,24 15 VOL / THI 1:27.358 5 +6.335 156,63 16 VAN / MAE 1:27.371 6 +6.348 156,61 17 KEN / DE K 1:27.962 9 +6.939 155,56 18 DON / RIC 1:29.603 11 +8.580 152,71 19 VAN / VAN 1:30.946 6 +9.923 150,45 20 STE / BRU 1:32.959 5 +11.936 147,20 |
Vraagje, waar vind je die tijden?
|
|
De tijden zijn te vinden op de site van de FFSA.
Voor hen die wat meer inside info wensen kan ik verwijzen naar de website www.speedactiontv.be , waar elke dag van ter plaatse verslag wordt gebracht over de manche van het Belgian GT Championship in Dijon. Weliswaar in het FR, maar daar kunnen jullie wel mee om, denk ik. Het eerste verslag komt nog deze avond online. Ook de andere vooraanstaande Belgische websites zullen waarschijnlijk vanaf morgen verslag brengen over de gebeurtenissen in Dijon. Met Sportieve Groet, D. De Smet |
Beste Paddockers,
Et voilà, het verslag staat op www.speedaction.tv, met o.a. exclusief nieuws over Scuderia Monza, dat toch nog rekent op een deelname aan de races in Dijon. Ook racingworld.be brengt verslag uit over de vrije trainingen in Dijon, waar overigens op donderdag vrij weinig perlui aanwezig waren. De clash met de 1000km van Spa laat op persgebied sporen na... Zonder twijfel zal dat morgen veranderen, aangezien er hier nog een aantal nationale journalisten verwacht worden... De fanaten van Belcar, excuseer: Belgian BT, kunnen ondertussen op de twee bovenvernoemde sites terecht. Groeten vanuit Dijon, Dries De Smet |
Quote:
|
Ik denk dat Freddy Van Tijck dat niet tof zal vinden :D
Trouwens de nieuwe Ferrari van Scuderia Monza is een rood exemplaar. |
Wat is dat eigenlijk van scuderia monza? Ze rekenen erop toch op een deelname in dijon, wat is er dan gebeurd?
Ah ne rode ferrari, dat was nodig in de belgian gt! |
Nevermind, heb het net op racingword gelezen
|
Quote:
|
Quote:
EDIT: net foto gezien op racingworld, en inderdaad, hij is deze keer roder met wat zwart en wit. Kumpen en Longin trouwens op de pole voor race 1 www.racingworld.be |
Dat waren volgens mij de oude franse kleuren...
|
KS Motorsport stopt voorlopig in de BGTC omdat er geen balance of power wordt gebruikt tussen de gt4's en de cup wagens.
Ze gaan nu in actie komen tijdens de dsmec! www.pitstop.tv |
Quote:
|
Het heeft in de belcar ook vooral te maken met het feit dat die porsche 996 cup een stuk sneller is, dus dat die in theorie altijd gaat winnen. en dan is het voor de 2e plaats rijden.
|
Gaan we een treurig record zien? 3 dagen na de wedstrijd en nog steeds geen foto van een die-hard Belcar (sorry, BGTC) amateurfotograaf op dit forum te zien. Dat was vroeger wel anders met wedstrijden in de UK of DE.
Reglementair schijnt het ook een soepzooitje te zijn geweest maar dat lees ik dan weer nergens terug in de persreutels;) Ach ja, zolang de 'Assistend Wedstrijdleider' maar zijn krabbel onder een vod papier kan zetten zal er wel niks aan de hand zijn :) |
Quote:
En ja, als ik moet kiezen tussen BGTC of LMS...sja, dan is die keuze wel snel gemaakt. ;) |
De lotus rijders van AD zijn ook niet tevreden over de Porsche in divisie 2 en de lak aan balance of power tussen de gt4 en de porsche. Ze blijven wel in bgtc, maar gaan ook DSMEC rijden!
Kan die Porsche niet in klasse 3 gezet worden, daar wordt er toch met een minimum rondetijd gewerkt, anders zie ik na verloop van tijd alleen nog alleen de porsche in klasse 2 rijden, en dat terwijl men de gt4 wil promoten! |
Quote:
|
OK, nu snap ik de aanpak van SRO niet echt meer. Ze willen GT3 en GT4 promoten terwijl ze nu de GT4's aan het verdringen zijn?? :confused:
En waarom geen balance of power voor de Porsches? En dat terwijl ze eerder van die klasse 2 Porsches af willen in de toekomst. Probeer er dan nog eens aan uit te kunnen... |
Blijkbaar gaat de lotus ook de enige GT4(light) wagen volgende keer op Zolder zijn, aangezien Cracco niet kan starten met de Aston Martin.
|
Quote:
vind het ook jammer dat de GT4 begint it te dunnen, zeker een mooie strijd en denk dat dit volgend jaar enkel kan beteren maar dan mogen ze het dit jaar niet laten vallen |
Terwijl er een massale leegloop is in GT4 gebeurt er waarschijnlijk de omgekeerde beweging met de Porsches in D2.
Quote:
|
Quote:
Zeer mooie foto's! |
Quote:
Balance of Power is enkele van toepassing bij de SRO GT reeksen ( GT1, GT2, GT3 en GT4 ). Onze Porsche is een reglementaire Cup versie die volgens het reglement in klasse 2 hoort te rijden, de klasse die voorbehouden is voor cup wagens. Ook wij vinden het spijtig dat er niet wat meer weerstand is. We hadden die op korte termijn van de Ginetta's wel verwacht, zoals gebleken is in Dijon. Ze behalen een overwinning en beweren dan dat er van ons niet te winnen is ... probeer dat maar eens te begrijpen. Wat gaan ze dan in de DSMEC zoeken. Daar rijden evengoed 996'en die doordat ze niet aan de cup regels moeten voldoen zelfs nog sneller zijn. Daar moeten ze dan toch ook de duimen voor leggen ? |
De overwinning in Dijon van de ginetta was door wat geluk met de pacecar...
Voor de DMSEC geldt het GT4 reglement niet en mogen er dus aanpassingen aan de wagen gedaan worden waardoor ze wat sneller kunnen gemaakt woren |
Powercars’ repliek op alle “opbouwende” kritiek
De Porsche 996 hoort niet meer thuis in divisie 2... De wagen is gemiddeld vier seconden sneller dan een nieuwe GT4... Er is geen “balance of power”... Jammer, want we streven naar betaalbare autosport...
In het tussenseizoen heeft Powercars zéér bewust gekozen voor een eigen infrastructuur en een weloverwogen, financieel haalbare strategie : Om de sportieve carrière van onze piloten optimaal uit te bouwen, hebben onze commerciële partners en wijzelf geopteerd voor het hoogste niveau van de nationale GT’racerij, hetzij het Belgian GT Championship MVD 2008. Precies om alles nog net betaalbaar te houden, verkozen we strijd te leveren voor een podium in divisie 2, véél liever dan anoniem mee te draaien tussen de voor ons onbereikbare GT3’s, of de prijs te moeten ophoesten voor een “nieuwe” GT4. Vorig autosportjaar leverden niet minder dan 6 gelijkwaardige 996’s Cup strijd in divisie 2, bestonden de GT4’s (BMW-Ford Mustang) ook al, en wist iedereen dat deze geen partij zouden vormen. Teneinde goed gewapend te zijn, brak Powercars het spaarvarken en kocht de kampioenenbolide. Dat anderen kozen om nationaal af te haken, is niet voor onze rekening. Lang voor aanvang van het seizoen reeds, maakte Powercars Racing haar ambities met deze Porsche 996 Cupversie bekend ; niemand reageerde... Streven naar betaalbare autosport kan ook door “afgeschreven” auto’s nog een paar jaar te rentabiliseren. In welke divisie organisatoren deze “oudjes” willen onderbrengen wordt beschreven in hun reglement, dat overigens volgens plechtige belofte nog tot eind 2009 ongewijzigd zou blijven. Het is aan éénieder om sportieve en handelsbelangen zorgvuldig af te wegen. Wij vinden dat onze kostbare racewagen, modeljaar 2005, wél thuishoort in dit prestigieus kampioenschap én in de toegewezen divisie. Honni soit qui mal y pense ! http://www.powercars-racing.be |
k snap het niet echt... KS trekt zich terug omdat ze niet competitief zouden zijn tov de Porsche. maar ze hebben toch juist gewonnen in Dijon? is winnen dan niet competitief zijn?
|
Quote:
Onder normale race omstandigheden zijn ze niet competitief. Hun overwinning had met de safety car te maken |
De Ginetta teams zijn gewoon verbolgen omdat Ratel ze B levert terwijl hij ze A heeft beloofd. En daar hebben ze groot gelijk in.
|
All times are GMT +2. The time now is 18:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.