De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Round 2: Monza (18-05) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17454)

JorritVD 07-05-2008 22:37

FIA GT Round 2: Monza (18-05)
 
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563

Stephane Daoudi in JMB MC12 naast Aucott. Ook zal de MC12 niet in de Citation Cup meerijden maar in de GT1.
http://www.projectlemans.de/fia-gt-c...-jmb-mc12.html

Gillet maakt 2 GT4 auto's klaar voor Monza voor de Sports Light
http://www.gt4cup.com/newsitem.php?key=56

Grig-O 07-05-2008 22:47

Correctie: Gillet maakt 2 Vertigo's klaar voor Monza: 1 in G2 en 1 in GT4..;)

Bramzel 08-05-2008 11:16

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 233472)
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563

Nieuwe sponsor, professionele nieuwe manager (naast de twee goede rijders die ze al hebben): Nou alleen nog eens een nieuwe auto aanschaffen zou ik zeggen :)

JorritVD 10-05-2008 12:09

Entry-List staat op de website van de Fia GT: http://www.fiagt.com/results.php?eve...n=Entry%20List

17 GT1, 13 GT2 & 4 G2 (4 Citation Cup?): Totaal 34 wagens (2007: 30 / 2005: 28 / 2004: 24 / 2003: 40)

Opmerkingen:
GT1:
15 Daoudi op de JMB MC12 (dit keer geen Citation Cup deelnemer)
21 Kessel Racing met een F575
22 Lanza Motorsport met een Viper GTS/R
GT2:
55 CR Scuderia F430: Sugden inplaats van Niarchos
99 Victor Racing met een Porsche 997 GT3-RSR

Grig-O 12-05-2008 19:39

DSC meldt dat er waarschijnlijk een 'officiële' Aston Martin GT2 zal ingezet worden in GT2! :)

Grig-O 17-05-2008 10:20

Volgens mij wordt Spa dit jaar de enige droge race :D

JorritVD 17-05-2008 10:38

FP1 (regen)

GT1:
1 & 2 Phoenix Corvettes
3 Gigawave DBR9
4 & 5 JetAlliance DBR9
5 & 7 Vitaphone MC12s
8 Larbre F550
9 Larbre S7-R
10 JMB MC12
11 SRT C6.R

GT2
12 61 Prospeed
+1.8 sec 77 BMS F430
+2.0 sec 60 Prospeed Porsche

Neo-242 17-05-2008 15:58

Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:

JorritVD 17-05-2008 16:42

De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/componen.../key,17/hit,1/

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 233827)
Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:

En de banden. Larbre kan wel aardig meekomen. Maar ik denk dat we moeten wachten op droge omstandigheden.

Saleen kan wel snel zijn in regen:
P2 in quali: Silverstone 2006
p4 in race: Mugello 2006

Maar ik denk dat PK vooral zit te knoeien met de afstelling, dat ze nog te veel nadenken als een Corvette.

Avalon 17-05-2008 17:11

[QUOTE=JorritVD;233828]De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/componen.../key,17/hit,1/

Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).

Voorbeeldje
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1403/bh852.jpg

Brecht 17-05-2008 17:11

Met die OZ Wieldoppen reden ze vorige week in Spa ook al.

Integra 17-05-2008 17:58

Quote:

Originally Posted by Avalon (Post 233829)
Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).

U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)

Avalon 17-05-2008 18:30

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 233836)
U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)

Dat waren niet mijn exacte woorden :p

GT2-R 17-05-2008 23:06

T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole! De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.

JorritVD 18-05-2008 11:19

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 233851)
T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole!

Redelijke droge omstandigheden in de GT2 kwalificatie, maar het begon weer te regenen in de GT1 kwalificatie.

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 233851)
De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.

Ook heeft de Phoenix Corvette van Hezemans geen tijd gereden. Kwam volgens mij met PK in aanraking. Volgens mij was Hezemans al met z'n snelle ronde bezig en PK met een outlap.
JetAlliance had een kapotte band.

Brecht 18-05-2008 13:48

Grappig om te zien op de onboard camera hoe Simonsen in de Gigawave Aston de grindbak induikt in de laatste bocht, dom foutje volgens mij.

Grig-O 18-05-2008 15:01

De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar! :)

P.S. 't Is weer een onmogelijk scenario daar in Monza :D

Brecht 18-05-2008 15:03

Na de laatste Pitstops SRT met Bouchut 22 seconden voor op Ramos.

Brecht 18-05-2008 15:25

SRT wins at Monza :champagne:
Hopefully the first of many :applaus:

Neo-242 18-05-2008 16:29

Mooi resultaat voor SRT! Ik keek met een bizar gevoel toe hoe ze de Belcar eind 2006 verlieten, maar je mag toch stellen dat ze een aardig stapje voorwaarts hebben gemaakt.:champagne:

Belle 18-05-2008 17:02

Super voor SRT! :applaus:

Ze doen dat daar niet slecht jong... ;)

Corvette Racing 18-05-2008 17:13

Vanwege tijdverschil en brak internet kon ik het vandaag niet zo goed volgen, maar fijn om te lezen dat SRT heeft gewonnen. Na de LMS nu ook in de FIA GT een Corvette bovenaan! :applaus: Op naar Le Mans!:champagne:

Gèrre 18-05-2008 18:31

Prospeed excluded staat er te lezen op Fiagt.com, wegens een refeuling fout tijdens een pitstop. Spijtig wel drie Belgische teams op nummer 1 had zeer mooi geweest

Integra 19-05-2008 21:01

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 233892)
De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar! :)

Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.

Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.

Thomaske 19-05-2008 21:31

Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???

Mvg

Yves 19-05-2008 23:06

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 233923)
Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.

Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.

Mogelijk hanteren de FIA en de ACO andere afmetingen van de brides, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk grijpt de FIA in als na de volgende (droge) race de verhoudingen nog steeds hetzelfde zijn. Het zou de competitie in ieder geval ten goede komen.

Integra 19-05-2008 23:06

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 233924)
Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???

Mvg

Vosse & Franchi passen toch niet in het lijstje Bouchut, Kumpen, enz

Zeker geen trage mannen, dat zeg ik niet.

Bramzel 20-05-2008 09:56

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 233923)
kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes.

En dat in regen afstelling ;) Die Saleens lopen idd hard genoeg.

Quote:

Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.
PK heeft gewoon tijd nodig. Die Pirellis werken tegen ze, maar er zit nog wel meer in denk ik. Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.

JorritVD 20-05-2008 13:10

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 233938)
Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.

C5-R konden ze door en door? Hoe zat het dan in 2005? De auto kwam een week voor de eerste race aan in Europa. En toen reden (GLPK-Carsport) wel sterk met Pirelli. Oke, daar zijn wat dingen voor te verklaren:
-Pirelli was toen een stuk sterker.
-Overstap van Viper naar Vette is minder groot dan Vette naar Saleen vanwege de motorpositie.
-Minder concurrentie (maar 3 echte sterke MC12's, 1 sterke F550 en de Corvette) die voor de overwinningen gingen.

Bramzel 20-05-2008 15:46

Als je de antwoorden zelf weet waarom vraag je het dan :p

Roel 20-05-2008 18:13

Quote:

Originally Posted by Yves (Post 233933)
Mogelijk hanteren de FIA en de ACO andere afmetingen van de brides, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk grijpt de FIA in als na de volgende (droge) race de verhoudingen nog steeds hetzelfde zijn. Het zou de competitie in ieder geval ten goede komen.

Saleens hebben voor Monza al grotere brides gekregen.

Grig-O 21-05-2008 19:23

Volgens DSC komt Chad Peninsular met een Ferrari GT3 naar de 24h van Spa. :)

Dries DS 23-05-2008 11:28

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 233934)
Vosse & Franchi passen toch niet in het lijstje Bouchut, Kumpen, enz

Zeker geen trage mannen, dat zeg ik niet.

Wat Franchi betreft: hij past idd (nog) niet in het bovenstaande (korte) lijstje. Vincent Vosse daarentegen is "een ander geval", raadpleeg zijn palmares maar eens... Met een groot aantal overwinningen en ereplaatsen in Belcar, BTCS, een LMES titel in 2006, een 20-tal podiumplaatsen in FIA GT, een overwinning en tal van ereplaatsen in de 24U Spa, overwinningen in Italian GT en diverse deelnames aan de 24H Daytona staat hij internationaal zelfs een pak hoger gequoteerd dan één van de jongens die geciteerd werden in het lijstje;)

Palmares Vincent Vosse:

2007
BTCS (Megane Endurance Trophy) - 3 Wins - 9 Podiums - 2 Poles positions - CHAMPION BTCS
LMES (Corvette C-5R) - 4 Races – 2 Podiums
Belcar (Mosler MT 900 GT3) - 1 Race - 1 Podium
24h of Spa-Francorchamps (Corvette C-6R) - 6ème
24h of Zolder (Mosler MT900 GT3) - 8ème

2006
2nd 24h of Barhain (BMW Z4)
LMES (Aston Martin DBR9) - 2 Wins - 3 Podiums - CHAMPION LMES
BTCS (Megane Endurance Trophy) - 2 Wins - 7 Podiums - 5 Poles positions
3rd FIA-GT Dubaï (Maserati MC12)

2005
Belcar (Viper GTS-R) – 6 podiums, 2 wins
LMES (Courage C65/Ford) - 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (Ferrari 550) - 3ème
24h of Daytona (Red Bull Porsche GT3) – DNF
24h of Le Mans (Ferrari 550) – 4ème

2004
Belcar (Red Bull Porsche GT2) – 1er (4 podiums)
24h of Nurburgring (Red Bull BMW M3-GTR) - DNF
24h of Spa–Francorchamps (Ferrari 575) – 2ème
FIA-GT (Ferrari 360) – 2 races, 1 podium

2003
Belcar
24h of Enna (BMW M3) - 1er
24h of Nurburgring (Porsche GT3- RS)
24h of Le Mans - DNF
24h of Spa–Francorchamps – 3ème
24h of Zolder
2003 Miles of Spa–Francorchamps - 2ème
Italian GT Championship – 2 wins

2002
FIA-GT (Viper GTS–R) - 2 podiums
24h of Daytona (Red Bull Porsche) - DNF
24h of Spa–Francorchamps (Viper GTS-R) - 1er
24h of Le Mans (Viper GTS-R) - 4ème
12h of Sebring (Viper GTS-R) – 3ème

2001
FIA-GT (Viper GTS–R) - 5 podiums
24h of Spa–Francorchamps (Viper GTS-R) - 4ème
24h of Le Mans (Viper GTS-R) – DNF
24h of Enna (BMW M3) - 1er
24h of Nurburgring (BMW M3) - DNF

2000
FIA-GT (Viper GTS–R) - 6 podiums, 1 win
Belcar (Viper GTS-R) - 1 race - 2ème
Daytona 24h (Oreca Viper GTS-R) - 4ème
24h of Spa–Francorchamps (BMW Belgium) – DNF
1000 kms of Suzaka (Japan) - DNF

1999
FIA-GT (Viper GTS-R) - 3 podiums
Belcar (Viper GTS–R) - 2 races, 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (BMW Belgium) – DNF
24h of Le Mans (Porsche GT2) - 21ème
1000kms of Fuji (Japan) - DNF

1998
Procar (Nissan Motorsport Europe)
Belcar (Porsche GT2) - 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (NME) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - 4ème

1997
Belgian Touring Car
Belcar (Porsche GT2) - 4 wins
24h of Spa–Francorchamps (VW Golf) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - 1er

1996
Belcar (Porsche GT2) - 2 wins
Procar (Audi A4) - 2 wins
BPR McLaren (1 race)
24h of Spa–Francorchamps (Honda Belgium) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - DNF

1995
Belgian Touring Car (Audi Sport) - 6ème
International Race Kyalami - 2ème
24h of Spa–Francorchamps - 7ème

1994
Formula Ford British Championship - 5ème
Formula Ford European Championship - 4ème
Formula Ford Festival Championship - 3ème

1993
Formula Ford Benelux Championship - 2ème
Formula Ford Festival - 6ème

Integra 24-05-2008 18:55

Ik ben niet akkoord, GT racen is tegenwoordig meer dan vroeger de top, zowel qua piloten als materiaal.

Mollekens plaats ik hoger dan Vosse bvb.


All times are GMT +2. The time now is 21:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.