![]() |
24 uur van Le Mans (14-15 juni 2008)
http://www.lemans.org/24heuresdumans...ffiche_800.jpg
Komend weekend (1 juni) is het al de testday en binnen 3 weken staat Le Mans weer op z'n kop... Hoogtijd voor een eigen topic dus! De deelnemerslijst met piloten: http://www.lemans.org/24heuresdumans...ngages_gb.html Timing: http://www.lemans.org/24heuresdumans...raires_gb.html (Blijkbaar dit jaar geen Historic race meer op zaterdag morgend na de warm-up ??) De "gouden jaren" dat we een handvol Belgen op de grid hadden in Le Mans is al ff voorbij :(, volgens de lijst zullen Vanina Ickx (Rollcentre LMP1) en Eric Van de Poele (Risi Ferrari GT2) onze enige landgenoten zijn op de grid. Onze Noorderburen daarentegen hebben weer alle recht om er een oranje feest van te maken in Le Mans...! Eén nieuwtje is al geweten; Ortelli zal niet 100% hersteld zijn na z'n horrorcrash in Monza, daarom heeft Courage Simon Pagenaud opgebeld voor de 24uren. |
Quote:
|
Ik ga er dit jaar voor het eerst heen, heb er ERG veel zin in! :champagne:
|
|
Van Merksteijn en kompanen zullen het niet makkelijk krijgen; niemand minder dan Sascha Maassen zal Team Essex komen versterken
(bron: endurance-info.com) |
Ik ben er ook weer, reeds de 4de keer op rij :champagne:
|
De verdeling van de Oreca-Courages:
°5: Ayari/Groppi/Duval °6: Panis/Lapierre/Pagenaud Persoonlijk ben ik zeer benieuwd wat die nieuwe Dome gaat doen, knallen (jaja) of knallen (nee nee)? |
Quote:
Maar ik denk dat het VM trio sterker is dan het Essex trio. |
Quote:
|
volgens de entry-list zet Vitaphone Racing een DBR9 in? ik wist niet dat ze die hadden?
|
Quote:
|
Quote:
|
Nope, Strakka is gewoon een team privateers die de entry van Vitaphone hebben overgekocht.
|
Quote:
|
Quote:
Teams vermoorden elkaar zowat om aan de start te komen! |
Quote:
|
Quote:
|
The Goose returns to La Sarthe :champagne:
Quote:
|
What a nice surprise! :)
Kijk al uit naar de volgende editie, alleen jammer dat Ortelli niet meedoet (grrr). |
Quote:
Nederlands beste GT piloten op dezelfde wagen :worship: |
Quote:
Ik ben blij dat ik binnen 3 weken eindelijk zelf live "The Goosse" over Le Mans zal zien knallen! Ondertussen zijn de vroege vogels al geariveerd in de paddock van Le Mans: http://www.endurance-info.com/articl...d=5695&thold=0 Op Italiaracing.net staat te lezen dat Epsilon volop hoopt om hun 2e wagen ook aan de start te krijgen: Quote:
De kans dat er één vd reservelijst mag starten is toch wel bijzonder klein... Hoe dan ook, Le Mans beloofd weer een knaller van formaat te worden, zeker met de last-minute deals die nu bijna dagelijks bekend geraken. Ik lees nog net deze reactie bij een bericht op pitstop.tv: Quote:
|
Quote:
|
stream
heeft er iemand een idee of Le Mans dit jaar opnieuw via stream kan bekeken worden?
|
Quote:
Tuurlijk is Courage een top LMP1, getuige de prachtige 3e plek in Spa... Quote:
|
De laatste naam die gaat verschijnen bij Epsilon is ook zeker niet min. Normaal nog een weekje geduld en het zal wel bekend gemaakt worden. :)
|
Quote:
En Eurosport gaat inderdaad de volledige 24u streamen. Dus dat word 24 in kluizenaarsmodus met Eurosport en Radio Lemans doorgelust naar de tv en de livetiming op de laptop ;) |
Quote:
http://endurance-info.com/article.php?sid=5702&thold=0 |
Quote:
http://img2.putfile.com/thumb/5/14816070177.jpg |
Quote:
Niet Alessandro Margaritas maar Alexandre Negrão op de Vitaphone DBR9. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
:eek: |
Zeer snelle tijd voor Peugeot:
Pos N° Team Car Class Practice 1 Gap 1 8 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 3:22.222 2 9 Peugeot Sport Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 3:26.641 4.419 3 1 Audi Sport North America Audi R10 TDI LMP1 3:26.678 4.456 4 7 Team Peugeot Total Peugeot 908 Hdi-FAP LMP1 3:27.248 5.026 5 3 Audi Sport Team Joest Audi R10 TDI LMP1 3:28.359 6.137 6 17 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 3:33.939 11.717 7 16 Pescarolo Sport Pescarolo Judd LMP1 3:35.443 13.221 8 5 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 3:36.264 14.042 9 10 Charouz Racing System Lola Aston Martin LMP1 3:36.426 14.204 10 2 Audi Sport North America Audi R10 TDI LMP1 3:37.011 14.789 11 11 Dome Racing Team Dome Judd S102 LMP1 3:38.773 16.551 12 12 Charouz Racing System Lola Judd LMP1 3:39.584 17.362 13 18 Rollcentre Racing Pescarolo Judd LMP1 3:40.214 17.992 14 34 Van Merksteijn Motorsport Porsche RS Spyder LMP2 3:42.191 19.969 15 31 Team Essex Porsche RS Spyder LMP2 3:43.736 21.514 16 32 Barazi Epsilon Zytek 07S LMP2 3:43.920 21.698 17 45 Embassy Racing WF01 Zytek LMP2 3:44.166 21.944 18 25 RML Lola MG LMP2 3:44.678 22.456 19 14 Creation AIM Creation Aim LMP1 3:45.049 22.827 20 35 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP2 3:48.414 26.192 21 6 Team Oreca Matmut Courage-Oreca Judd LMP1 3:49.304 27.082 22 24 Terramos Courage Mugen LMP1 3:50.684 28.462 23 19 Chamberlain Synergy Lola AER LMP1 3:51.551 29.329 24 26 Bruichladdich Radical Radical AER LMP2 3:52.800 30.578 25 009 Aston Martin Racing Aston Martin DBR9 LMGT1 3:53.531 31.309 26 41 Trading Performance Zytek 07S LMP2 3:53.893 31.671 27 50 Larbre Competition Saleen S7R LMGT1 3:55.383 33.161 28 64 Corvette Racing Corvette C6.R LMGT1 3:55.520 33.298 29 63 Corvette Racing Corvette C6.R LMGT1 3:55.877 33.655 30 007 Aston Martin Racing Aston Martin DBR9 LMGT1 3:58.817 36.595 31 72 Luc Alphand Aventures Corvette C6.R LMGT1 4:00.633 38.411 32 4 Saulnier Racing Pescarolo Judd LMP1 4:00.907 38.685 33 59 Team Modena Aston Martin DBR9 LMGT1 4:01.021 38.799 34 53 Vitaphone Racing Team Aston Martin DBR9 LMGT1 4:01.065 38.843 35 20 Epsilon Euskadi Epsilon Euskadi Judd LMP1 4:01.508 39.286 36 33 Speedy Racing Team Sebah Lola Judd LMP2 4:02.692 40.470 37 55 IPB Spartak Racing Lamborghini LMGT1 4:03.404 41.182 38 82 Risi Competizione Ferrari F430 GT LMGT2 4:05.561 43.339 39 80 Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 4:05.590 43.368 40 97 BMS Scuderia Italia Ferrari F430 GT LMGT2 4:06.894 44.672 41 96 Virgo Motorsport Ferrari F430 GT LMGT2 4:07.090 44.868 42 78 AF Corse SRL Ferrari F430 GT LMGT2 4:08.520 46.298 43 76 Imsa Performance Matmut Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 4:10.898 48.676 44 73 Luc Alphand Aventures Corvette C6.R LMGT1 4:11.258 49.036 45 44 Kruse Schiller Motorsport Lola Mazda LMP2 4:11.830 49.608 46 40 Quifel ASM Team Lola AER LMP2 4:12.644 50.422 47 77 Team Felbermayr-Proton Porsche 997 GT3 RSR LMGT2 4:12.879 50.657 48 99 JMB Racing Ferrari F430 GT LMGT2 4:16.572 54.350 49 83 Risi Competizione Ferrari F430 GT LMGT2 4:17.177 54.955 50 30 Racing Box Lucchini Judd LMP2 4:24.058 1:01.836 51 22 Tokai University YGK Courage Oreca YGK LMP1 4:24.300 1:02.078 52 23 Autocon Creation Judd LMP1 4:25.439 1:03.217 53 90 Farnbacher Racing Ferrari F430 GT LMGT2 4:26.756 1:04.534 54 94 Speedy Racing Team Spyker C8 Laviolette LMGT2 4:28.882 1:06.660 55 85 Snoras Spyker Squadron Spyker C8 Laviolette LMGT2 4:34.552 1:12.330 Bron: www.planetlemans.com |
Volgens mij moet men zich toch vragen stellen bij de veiligheid van sommige proto's...
|
Wow, weer een proto die gaat vliegen, blijkbaar is op 9 jaar tijd dan toch niet veel veranderd :(
|
Dat vliegen wordt natuurlijk veroorzaakt door de vlakke bodemplaat, maar ik zou niet weten hoe men dit echt kan veranderen. Of men zou meer een single seater achtig chassis moeten bouwen met daarover een body en zonder grote bodemplaat.
|
Gaan er dan toch doden moeten vallen voor ACO hier iets aan doet?
|
Why all the fuss? Prototypes hebben geen volledige platte bodem. Wat is volgens jullie dan een oplossing? Opnieuw venturi's zodat alle downforce opgewekt door de bodemplaat verdwijnt (ondanks de houten plank) wanneer de auto's 'bottomen' ?
Ik begrijp de hele hysterie die onstaan is na de crash van Ortelli niet. Veiligheid in twijfel trekken? Lijkt mij overbodig, veiligheid is beter dan ooit. |
Maar op enkele weken zijn wel al vier proto's de lucht in gegaan. Daarom dat we het erover hebben.
Het is tot nu toe steeds 'goed' afgelopen. Maar blijft dat wel zo... Mvg |
Maar bekijk de omstandigheden ook eens waarin ze zijn gaan 'vliegen.'
Totaal niet te vergelijken met de CLR / 911 GT1 vroeger. Probeer mij dan ook eens te zeggen welke lichtgewichten (925 kg ongeveer) niet zouden gaan vliegen aan een snelheid van 200 + km/h als ze door een botsing of curbstone de lucht in gaan. Overdreven doemdenkerij ... Neem daarbij ook nog eens het feit dat deze crashmonococques bijna onbreekbaar zijn. Moeten we dan de wielen van single-seaters ook gaan afdekken? Volgens dit denkpatroon wel, want ze kunnen dan gaan vliegen en dat is onveilig. :crazy: |
All times are GMT +2. The time now is 06:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.