![]() |
Francorchampagne: kwalificaties en race
De eerste kwalificatie afgelopen en nog steeds geen thread, dat moet een nieuw dieptepunt zijn.
Ondertussen staat de voorlopige pole op naam van Jeffrey Van Hooydonck, gevolgd door beide Gravity Moslers. GPR neemt de voorlopige vierde plaats in. De tweede kwalificatiesessie is ondertussen gestart maar voorlopig geen tijdsverbeteringen. |
Ergens een livetiming, van dit evenement?
|
Quote:
Die is er: http://www.ris-timing.be/btcs/franco2/2008/index.htm PS: mijn excuses voor de dubbele post van de thread:) |
Van Hooydonck heeft de GT2 pole op Spa net gemist! 6 tienden verschil tussen Thomas Biagi in de Ferrari GT2 en Jeffrey in de Viper GT3..
|
Tijdens Q2 is de Mosler van Kumpen/Longin gecrashed in Les Combes. Het is niet zeker of ze morgen kunnen starten.
|
Quote:
De wagen is zelf over de kop gegaan! Wat een beelden :D Mvg |
tsss hebben toch alle pech dit seizoen hopelijk kunnen ze het morgen goed maken met een podium plaats als ze aan de start verschijnen :)
|
Hoop het ook want ze verdienen het ze doen zo hun best die mannen
nieuwe site http://public.fotki.com/Marie-Therese/ |
Wat doet die Z3 feitelijk tussen de rest?
Allee, niet dat ik daar iets op tegen heb maar euh... van een vreemde eend gesproken... |
Kumpen en Longin hebben vanmorgen de snelste tijd gedraaid in de warm-up, ik neem aan dat ze dus deelnemen aan de race.
|
Mooie winst voor de Ferrari van Vosse. Op de live-timing zag het er alvast spannend uit. Wat een teleurstelling is Gravity eigenlijk. Ze krijgen die Moslers maar niet betrouwbaar:rolleyes:
|
Als je over een pech en rot seizoen wil spreken komen de Thiers broeders zeker op de eerste plaats.
Veel sterkte en hopen dat we jullie terug in Zolder aan de start mogen zien. |
Quote:
|
Quote:
Als ik dan zie dat er zelfs een Z3 mag meedoen dan kan ik werkelijk niets meer serieus nemen van SRO BE. Zelfs in de good old Belcar mocht die wagen niet meer meedoen omdat zijn homologatie was verlopen. Niets ten nadele van de deelnemer met de Z3 maar je kunt dat zootje van SRO op deze manier toch niet recht in de ogen kijken zonder in een schaterlach uit te bartsen :D Ja, ik ben nu de azijnpisser pur sang en de beste stuurman aan wal maar raceweekend op raceweekend krijgen mijn collega azijnpissers en ik gelijk dat het huidige GT3 concept in BE geen kans van slagen heeft. Weinig reacties op depaddock.eu? Dat kan kloppen, volgens mij is niet veel meer over van de voormalige fanbase van de Belcar. De meesten hebben het schip verlaten bij het zinken van de Belcar tot de diepste krochten van de oceaan. |
Ben zondag een kijkje gaan nemen en het was echt triestig. Geen leven in de paddock (en al evenmin rond circuit), geen programmaboekjes, weinig toeschouwers...kortom, zoals je aanhaalt Mark: They've hit a new low...
Ik heb er toch nog een gezellige dag van kunnen maken, maar dat lag zeker niet aan de SRO-organisatie...:rolleyes: Ik blijf echter nog gaan omdat de wagens mij nog steeds aantrekken, maar de 'the good old Belcar-days' zijn toch echt wel verleden tijd... |
Het is ook nooit goed natuurlijk.
Enkele jaren geleden was er veel kritiek omdat de Corvette's te snel waren.Nu ze het roer over een andere boeg gooien is het weer niet goed.We mogen echt blij zijn dat we in ons kleine land zulke auto's kunnen aanschouwen.Vroeger de Corvette's,Vipers bi-turbo's en nu toch wel prachtige gt3's.Inderdaad misschien iets te weinig maar er crasht er al eens eentje en bij een ander zal het budget wel eens opraken.Voor volgend jaar komt misschien de Audi erbij en zullen er misschien andere teams tweedehands gt3's op de kop kunnen tikken.Hopelijk komen er in navolging van het nieuwe Audi team nog meer buitenlandse teams de bgtc vervoegen. Als de bgtc word opgedoekt naar wat moeten we dan nog gaan kijken?Btcs?Dsmec?Sorry maar dat vind ik niet vernieuwend. |
Quote:
|
Quote:
De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder. Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen. Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen. De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening. En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn. |
Quote:
Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap. Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!" Mvg |
Quote:
|
Quote:
Snelle wagens= veel geld hebben bij historics en DSMEC (omdat jij ze eerst vernoemde) is dat (nog) niet het geval. Bij DSMEC zie ik dat echter wel gebeuren, zoals bij EMG(bmwv8). Het duurt toch altijd even voordat ze echt snelle wagens in een competitie hebben. In bgtc gaat dat gewoon niet omdat ze gt3 reglement hebben. ALs je dan een redelijk vrij reglement hebt zoals dsc en dsmec kun je wel echt snelle wagens maken en ontwikkelen. Je moet ze wel even de tijd geven natuurlijk:rolleyes: |
Quote:
Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen. Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé. |
Uiteindelijk kreeg RACB zijn zin en verdween het "dingetje" waar ze geen vat op hadden, van het toneel.
Wat is er feitelijk te zien aan een hoop wagens die bij de fabrikanten op het schap liggen ? Noem dit toch gewoon wat het is ... BBBC ... ofte Belgian BBurago Championship ! |
Quote:
Bij de btcs waren er wagens die trager reden dan de funcup sorry maar dan liever de bgtc hoor. En heren elk jaar ga ik verschillende keren live naar de f1 dus dat volg ik inderdaad ook. |
Quote:
Over vernieuwing heb je inderdaad een puntje, maar ik zie teams niet om de 2 jaar een andere auto kopen. Op 2 jaar ken je de nieuwe auto nog niet helemaal dus heeft het niet echt zin om al een andere te kopen. Financieel ook niet mogelijk. Ohja omdat je hem zelf aanhaalt. Ons body mag wel tien jaar oud zijn, de motor heeft maar +-10 racen gedaan :p dus nog gloednieuw:champagne:(is er in later pas ingelegd samen met andere versnellingsbak) Dit geld ook voor andere golfjes en megane. (sorry voor oftopic, misschien topicje maken hierover kunnen we beetje verder discussiëren:)) |
Quote:
In Francorchamps kreeg je vorig weekend gratis kaarten en toch was er weinig volk aanwezig, dan mag je toch eens goed gaan nadenken over het concept, nietwaar? Ik betaal liever 20 euro voor een BGTC-weekend waarin een aantal leuke activiteiten worden georganiseerd, dan gratis kaarten te krijgen voor een paddock waar niks te beleven valt... Waarom blijf ik dan toch gaan? Omdat ik de auto's gewoon prachtig vind om naar te kijken en dat zal ook zo blijven. :) |
Had het even gemeld...programma boekjes genoeg gezien in het media centre :)
En denk dat SRO het op zich niet slecht doet, zie andere SRO series, maar dat men het in België toch verkeerd aan(ge)pakt (heeft). Al hadden ze maar een paar wedstrijden gecombineerd met Brits en Duits GT dan krijg je al meer toeloop van publiek. |
Wel persoonlijk kijk nog altijd liever naar BGTC dan dsmec. Niet dat ik er niks aan vind maar zoals eerder aangehaald de autos zijn van een ander tijdperk.
Ik zie tog liever lambos,ferrari,vipers enz dan dan oude clios en megans. Maar elk heeft zijn eigen charme. Dus kijk ik naar beide. We moeten gewoon tevreden zijn met met wat we hebben. SRO heeft gewoon te snel alles naar het GT3 concept geduwt. Er zijn gewoon te weinig tweede hands wagens. Ik hoop op zijn tijd dat dit inorde komt. |
Quote:
gt3's zijn ontzettend duur maar als er tweedehands op de markt komen misschien wel haalbaar voor de kleinere teams. En als buitenlandse trip samenrijden met bv Duitse of Britse gt3's die kunnen op hun beurt dan ook eens naar Belgie afzakken. |
Quote:
Ik geloof dat graag dat er aan deze wagens gewerkt word maar aan de buitenkant blijven het oude wagens,sorry.En belcartijden?Ok tijdens de qualify draait de ultima1.39.In de race gaat het al snel naar 1.43 en daar kom je in de belcar niet ver mee.En dat is de snelste wagen hé. |
Quote:
Op Zolder is de power of balance beter en staan de bgtc wagens nog dichter bij mekaar.De ferrari's en Lambo's komen topsnelheid tekort in Francorchamps.Daar hebben de Vipers en Moslers voordeel. Bij de dsmec is het verschil in Zolder ook groot hé!Meer als 20 seconden op 4km. |
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.
|
Quote:
En als ik kan ga ik blijven kijken. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn. Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend. Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal. |
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?
Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden. |
Quote:
|
ja, maar dan zat er wel geen bocht tussen volgens mij.
|
Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.
Volgens mij doen ze dit vooral om een hoop miserie in La Source te vermijden. Met een 50-tal wagens (wel niet meer toepasbaar op BGTC :rolleyes:) naar La Source gaan is nog iets anders dan 20, zoals in de F1. |
All times are GMT +2. The time now is 02:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.