![]() |
Een open 24 uur in 2009?
Quote:
|
Een weekend met alleen maar SRO? Dan krijgen we 4 keer dezelfde Gt3 wagens, maar in een ander kleurtje te zien?
|
Zou ik maar stom vinden als het alleen maar GT3's zijn. Ik moet zeggen tijdens de FIA GT manche ben ik niet eens blijven kijken naar race 2 van het BGTC. Er is gewoon niks meer leuk aan. Vroeger zag je nog eens wat dikke GT1's in de belcar gevolgd door wat Touring Cars. Toen was er nog actie al is het alleen maar dat de GT1 wagens de andere klasse's moesten voorbij zien te steken. Nu, ja, valt niet echt meer iets te zien buiten een peleton dat op een rijtje voorbij rijd. Dat is mijn mening, ze samen delen met mij moet niet ;)
|
Quote:
En hopelijk vallen de 24 uren in 2009 niet terug in september en zetten ze het een week vóór de Formule-1 op de kalender. |
En wie gaat de organisatie van de 24 Uren op zich nemen?
Volgens mij heeft SRO voor de volgende jaren nog steeds de rechten op de 24 Uren. Dus Ratel en zijn GT3-bazaar buitenflikkeren zal moeilijk worden. Als het een open wedstrijd buiten het BGTC wordt, maar SRO blijft er zich mee bemoeien; dan blijf ik het somber inzien. Dan zullen er toch weer constructies worden opgezet om de GT3 te bevoordelen en als 'topklasse' :rolleyes: te promoten. Het enige valabele alternatief om de 24 Uren te redden blijft voor mij het integreren van de wedstrijd in de DSMEC. Dat kampioenschap sluit volledig aan bij de vroegere Belcar-filosofie. En als je de deelnemerslijst van de op til zijnde 10 Uren van Zolder bekijkt, dan weet je dat de DSMEC garant staat voor een vol en gevariëerd startveld. De toeschouwers zullen dan ook wel massaal terugkomen. |
Patricia Indekeu heeft paar weken geleden laten weten hbvl dat SRO nog 1 of 2 jaar de 24uur moet organiseren, maar dat vanaf volgend jaar de 24uur geen deel meer uit zal maken van het bgtc kampioenschap.
|
Laat Creventic hem opnemen in hun 24H Series :cool:
|
Quote:
|
Quote:
Kijk even naar de lijst van deelnemers in de Dubaï edities, als je de Belgische, Nederlandse, Franse, Duitse en Engelse deelnemers, met andere woorde ons land en buurlanden, naar hier krijgt heb je al 3 x zoveel deelnemers als dit jaar in Zolder... |
Niet elke organisatie van Creventic is succelvol. Dubai is een prachtevent, maar ik heb dit jaar toch al enkele events zien annuleren door Creventic. Misschien toch even afwachten wat hun 24H in Dakar zal worden.
|
Quote:
Maar een uitgave in Zolder zou volgens mij véél meer kans hebben dan één van deze beide, reden? Omdat er hier al jaren-dag een 24H race werd gehouden en in Hugaroring en Valencia nog nooit... |
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.
Tevens het persartikel door ODW dat verscheen in LDH is toch vreemd. Dit jaar kon onder geen enkel beding sprake zijn van een mix van GT & tourisme. Nu kan dat blijkbaar ineens wel, onder de vorm van een open wedstrijd ... raar. Dit jaar zou het onveilig geweest zijn vanwege de grote snelheidsverschillen, in 2009 niet meer? Uitspraken doen op het einde van het seizoen, verwijzend naar 2009 is vrij gevaarlijk, zeker als niemand weet wat er gaan gebeuren. Ik blijf de mening toegedaan dat de GT 3's het voorprogramma moeten rijden en de DSMEC de 24H. Niet op basis van ons kampioenschap, maar op basis van de reglementen, de sfeer, het aantal deelnemers, de mix van wagens. Zet daar nog een koersken Clio's, Legend Cars, Moto's en Historics bij en je hebt een 24 om je vingers van af te likken. Zij die met hun GT3 dan toch de 24H willen rijden kunnen dat dan nog altijd. Back to 2004-2005 is de enige juiste oplossing. |
Quote:
Ik zou liever Creventic het zien regelen en erdoor een serie GT2/GT3/TC's e.d. aan de start zien verscheinen ipv een toch wel véél lichter DSMEC veld... Vooraal het feit dat Creventic die vele GT2's op z'n entry lijst heeft staan zou ik daar voor de kaart Creventic gaan ipv. DSMEC... niet dat ik iets tegen DSMEC zou hebben. |
Die GT2's die Creventic aan de start heeft staan in Dubai hebben weinig te maken met het fenomeen Creventic. Het succes van de 24H Dubai zit hem in de datum en het feit dat iedereen Dubai eens wil rijden.
De mannen van Lechner Motorsport, Konrad, Duller, Petfood, zij waren er het eerste jaar ook. Weet je ook waarom? Omdat de piloten die het feest betalen in tussentijd hun weekje vakantie nemen in Dubai, dat is de sterkte van de 24H Dubai. Niets tegen Creventic of Dubai, hallo, helemaal niet, ze doen het super. Maar het is niet omdat Dubai functioneert dat het overal functioneert. Dat is nu net wat we gezien hebben in Valencia en Hongarije. Tevens opletten dat we geen overaanbod hebben aan 24H races. 24H Ring, Barcelona, Zolder, Francorchamps, Silverstone, Dubai, Valencia, Le Mans, enz... Beter 4 goeie dan 8 halve. Wat ik wou zeggen: Creventic krijgt de grote jongens naar Dubai (door de gekende rede), maar zal ze net als welke andere organisator niet naar Zolder krijgen. Of.... Bolderberg moet de komende maanden iets héél speciaal te bieden hebben. :) |
Quote:
jullie spreken over een super kampionschap. We nemen de race in duitsland, hoeveel deelnamers? Volgens mijn mening Duitsland te dure verplaatsing (aantal deelnemenrs) dus 24U zeker veel te duur. andere races op zolder hoeveel ingeschreven teams en hoeveel aangekomen? (juist aantal te vrekrijgen via DSMEC) volghens mij % veel te weinig Buiten de ex - Belcar wagens rijden er oude trage vraken rond. Wie durft een voorspelling maken zonder de nieuwe BGTC wagens hoevel DSMEC wagen de eindstreep halen tijden de 10u? |
Warsjeinlek hel vel ! :champagne:
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Een open 24h zou fantastisch zijn voor zowel het publiek als de deelnemers maar ik vrees dat het imago nu toch een klein beetje verbrand is... Als je enkele jaren terug naar Zolder afzakte dan bleef je er een volledig weekend; nu is het meer een "elite" groepje (lees: sponsors) die komen netwerken, eten en terug naar huis gaan.
Begrijp me niet verkeerd, je mag dit niet veralgemenen. Er zijn nog "die hards" onder ons die gaan uit liefde voor de autosport maar het hele 24u gebeuren is toch sinds enkele jaren wel zeer snel achteruit gegaan. Ik ben toch benieuwd om te zien hoe die neerwaartse spiraal zich terug zal herstellen. Andy Jaenen en Hans van de Ven zijn volgens mij beter geplaatst om zulke organisatie op zich te nemen maar uiteindelijk zal het circuit zolder ook een zeer grote inspanning moeten maken, anders zie ik geen echte toekomst meer voor de 24h. |
Quote:
Groot struikelblok in de hele problematiek blijft SRO. Zij hebben nog steeds de rechten op (en dus ook de macht over) de 24 Uren. En op 2 jaar heeft Ratel het imago van de wedstrijd inderdaad helemaal om zeep geholpen. Iets afbreken gaat vlug; iets terug opbouwen daar heb je heelwat meer tijd voor nodig. Maar zolang Ratel en zijn aanhang (Witmeur, RACB) de scepter blijft zwaaien over de 24 Uren vrees ik dat het alleen maar steiler bergaf zal gaan, open wedstrijd of niet. Je punt dat Circuit Zolder ook een inspanning zal moeten leveren, klopt ook. Alleen stel ik me de vraag of men dat in Zolder nog wil en/of kan. Het is duidelijk dat CZ in slechte financiële papieren zit, tengevolge van het beleid gevoerd door de vorige directie. De huidige politiek van CZ is dan ook zelf nog zo weinig mogelijk te organiseren (lees financiëel risico lopen) en de organisatie van de evenementen aan derden over te laten. Voeg daar nog eens de huidige economische crisis aan toe, en dan vrees ik toch wel dat de heropleving van de 24 Uren van Zolder nog niet voor 2009 of zelfs niet voor 2010 zal zijn. |
Je slaat de nagel op de kop Baron! Het is inderdaad zo dat Circuit Zolder als "merknaam" niet veel meer voorstelt. Dit is inderdaad te wijten aan slecht bestuur en de keuze van de partners (SRO, RACB) die te veel macht hebben verworven gedurende de laatste jaren.
Wat CZ duidelijk nodig heeft is zich opnieuw te profileren als een instelling die een meerwaarde kan bieden, niet enkel op autosport niveau, maar ook als een partner voor geinteresseerde (buitenlandse) organisatoren, zonder in de hoek te worden geduwd door een paar enkelingen. De raad van bestuur zou zich beter hierover eens diep buigen en enkele drastische maatregelen nemen die op korte en lange termijn resultaat zullen geven. In zijn meest simpele vorm: meer wagens aan de start is gelijk aan meer spektakel is gelijk aan meer inkomsten die gegenereerd worden. CZ hangt ook vast aan vaste partners wat marketing/technisch ook niet erg gesmaakt word door vele organisatoren. Die spelen zelf liever het uithangbord voor hun eigen vaste partners. Ik zou zeggen aan de raad van bestuur: stof tot nadenken... :) |
Voor een 24 u zoals dit jaar of een 24u met enkel DSMEC kom ik mijn kot niet uit. Kan ik even goed kijken wat er in de straat voorbij komt gereden, daar zit soms nog meer spectaculairs tussen.
|
Quote:
Toch raar hé, dat men om weer te vertrekken de klok moet terugdraaien :crazy: , een paar dagen geleden moest ik dat ook al doen, maar toen was't omdat de wintertijd in voege kwam :bye:. |
We kunne alleen maar afwachten wat de toekomst brengt denk ik.
|
Zet de 24H open voor alle wagens die mee mogen rijden in 24H Dubaï, dus GT2, GT3, GT Cup, Silhouettes, Touringwagens, 24H specials (waar we er hier in Belgie toch genoeg van hebben :)) en stuur op eigen iniciatief een uitnodigingsbrief op naar alle bestaande Belgische teams uit BGTC, BTCS, DSMEC en ga co-partnership aan met Creventic die op hun buurt al hun reguliers aanschrijven. Met deze omschakeling ben ik er van overtuigd dat we over een te smaken veld zullen beschikken. Is dit mogelijk..? Kan ik moeilijk zeggen maar in mijn ogen lijkt dit te doen, met goede wil van de nodige partijen. Niet?
|
Waarom de GT1's hierbuiten laten?
|
Quote:
Stel dat er zich 2 GT1's aanmelden hebben we op papier maar 2 kanshebbers op de overwinning, wil je toch liever wat meer kanshebbers niet? 24H Specials zijn de GT1's dan maar he, halve zeg maar :) |
Denk toch wel dat er meerdere GT1's zoude komen opdagen. Allé hoop ik toch. :)
|
Quote:
Maw ze hebben niks geleerd uit het recente verleden... C U |
De kalender van de FIA GT4 Cup voor 2009 is bekend.
De serie komt op 22 augustus naar Zolder, waarschijnlijk in het voorprogramma van de 24 Uren. De link met SRO is natuurlijk snel gelegd. Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de 24 Uren zelf weer de GT3 zal moeten promoten. :mad: |
Het zal weer een zeer triestige bedoening worden met andere woorden; weinig deelnemers, weinig publiek en dus geen echte actie op gebied van autosport. SRO zal Zolder verder in een neerwaartse spiraal duwen wat het imago van het circuit zeker niet ten goede komt...:frusty:
|
Op zich hoeven we nog niet te wanhopen m.b.t. de editie vann 2009. Dit jaar zijn er reeds serieuze gesprekken geweest met de DSMEC waarbij SRO een uitnodiging aan de GT deelnemers van die serie heeft gedaan om de 24 uren te komen versterken. Niet geheel onverwacht hebben de GT deelnemers op hun beurt een blok gevormd met hun tourisme broeders waardoor er geen DSMEC deelnemers aan de start van de 24 uren verschenen.
Komend jaar is dat wellicht anders. Tourisme wagens zie ik nog steeds niet toegelaten worden zolang de organisatie in handen is van SRO maar de GT deelnemers zouden kunnen deelnemen indien de uitnodiging wordt herhaald en de DSMEC geen race in dat weekend gaat plannen komend seizoen. Of misschien kan de DSMEC in haar reglement een schrapresultaat opnemen, hierdoor kunnen GT deelnemers de keuze maken tussen de reguliere DSMEC race in het voorproggramma of deelnemen aan de 24 uurswedstrijd en hun schrapmogelijkheid gebruiken... :confused: Maar ik vermoed dat de DSMEC liever in zijn geheel in het voorprogramma staat dan dat de +/- helft van de deelnemers "op eigen titel" deelneemt aan een losse race die door een andere organisatie wordt neergezet. Kortom: er zijn nog vele varianten mogelijk. Belangrijk is wel dat daar vroeg duidelijkheid over komt zodat de betreffende teams daar tijdig op kunnen anticiperen voor wat betreft hun jaarbudget en sponsorafspraken. |
Was het niet de RACB die erop tegen was?
|
Quote:
Onder het mom dat een mix van tourings en GT's niet veilig zou zijn (het verleden heeft nochtans ruimschoots bewezen dat die twee perfect kunnen samengaan), wou de RACB niets weten van een gemengd startveld. Kwestie van de vriendjes van de BTCS te beschermen, nietwaar. Heel die discussie is natuurlijk typisch Belgisch. De communautaire toestanden moet je er ook in de autosport bijnemen. :frusty: |
als je het intervieuw van Ratel op pitstoptv leest blijkt hij toch een positieve en medewerkende blijk te geven ivm de 24uren...
en over het algemeen van belcar ook, als er wel eens een gezamelijke race kan zijn tussen BGTC en British GT... |
"Bovendien is SRO een gezond bedrijf dat niet van obscure investeerders afhangt, zoals in veel nieuwbakken kampioenschappen"
Aha, en over wie heeft hij het hier? Ik dacht dat Michelin de grootste investeerder van SRO was en is :) "Misschien zorgt de crisis er wel voor dat er morgen wat minder kampioenschappen en series zullen zijn en dat is geen drama, want laten we eerlijk zijn, het aanbod is te groot.” Das waar, er is 1 kampioenschap te veel in België, rara het welke ;):) "FIA GT, GT3, GT4 zijn voornamelijk initiatieven van rijke rijders, teameigenaars … en die mensen hebben ook morgen nog de middelen en de zin om autosport te bedrijven". Aha, en ik die dacht dat GT3 in het leven geroepen was om de kosten te drukken! Rijke rijders en teameigenaars? euch, euch Je moet dus tot de elite behoren om bij SRO te mogen rijden? “We moeten een oplossing vinden, maar wij zijn en blijven promotor. Punt. Zolang ons contract loopt, dient SRO dat uit. Ik denk dat een open race één optie is, voor mij kan en mag dat, maar SRO gaat in dat geval niet alleen aan de kar trekken, zoals het tot hiertoe wel het geval geweest is. De toerwagens en silhouetten zijn welkom, maar evengoed blijft het een GT-race als we niet tot een constructief akkoord met de andere partijen komen. Uitsluitsel in de komende dagen en weken.” Voor SRO kan dat - natuurlijk, MOET dat eigenlijk. Niet alleen aan de kar trekken? Als promotor MOET je alleen aan de kar trekken hé. Vergeet niet dat er vorig jaar een partner was die aan de kar wou trekken hé. Als je een ander kampioenschap uitnodigt (lees zelf contacteert) kan je praten om samen aan de kar te trekken, mits de voorwaarden van de partner voldaan kunnen worden uiteraard. Laat ons vooral niet uit het oog verliezen dat het SRO is die met het probleem zit voor de 24H, en niet de anderen. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen mag je niet al te veel gaan eisen. De voorwaarden kunnen volgens mij maar door 1 partner worden voldaan, en dat is de BTCS. Meteen de juiste banden, de juiste sfeer en in Brussel zijn ze ook content. Zo heeft iedereen wat hij of zij wou in 2009. Silhouetten - versus GT's ik dacht dat ze dit in Brussel nooit meer wilden zien? Nu alleen nog zoeken naar een goede datum :) Bron: Pitstop.tv - JC |
Quote:
|
De Engelsemanen zullen zeker de BGTC niet komen helpen, ga daar maar van uit. En niet enkel en alleen omwille van de banden. Engelsmannen laten zich vooral niet de les spellen, en zeker niet door een Fransman :) Die mannen hebben genoeg wagens aan de start en kennen geen problemen.
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 05:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.