![]() |
Dsmec 2009
Ben ik te ongeduldig of is er al een (voorlopige) kalender voor het komende seizoen?
|
ik ook ongeduldig
|
Op 24/12 kreeg ik bericht dat de kalender "ergens eind volgende week" er zou zijn... Zou dus ongeveer nu moeten zijn :)
|
Denk dat velen het zouden willen weten. Zeker nu dat geruchten de ronde gaan dat klasse 1 verdwijnt en dat het volgend sezoen wat duurder gaat zijn.
|
Quote:
Duurder in welke zin dan wel? Tijdens de teamvergadering is openlijk gezegd dat alles hetzelfde blijft voor 2009! |
Quote:
|
Quote:
Voor diegenen die dus niet mee willen naar buitenland blijft alles bij het oude. 5 x Zolder 1 x Francorchamps 1 x buitenland |
En klasse 1? Daar hoor ik ook elke week iets anders over...
- alles blijft zoals het is - gaat weg - gaat weg maar klasse 2 wordt opgetrokken tot 5 liter |
Quote:
|
:)
Data die ik al kan meegeven die zeker zijn: Test Day (Zolder) 26 maart Dunlop First Race (Francorchamps) Belgian Race Kick Off (Zolder) 25-26 april 500km (Zolder) 30-31 mei Tuck Grand Prix (Zolder) 12-13 september 10 Hours Of Zolder (Zolder) 14 november Komt er nog onze buitenlandse verplaatsing bij in oktober en dan nog ééntje in juli of augustus op Zolder. Van zodra de ontbrekende data bekend zijn + de duur van de wedstrijden maken we dit direct bekend. Die stratenrace in Monaco is niet zo eenvoudig te organiseren. We vinden geen goeie goedkope café voor ons feestje :);) |
Quote:
Het weekend te Spa valt dat samen met de seizoensopener van de BTCS? Mvg |
Quote:
Het KAN zijn, maar het KAN ook anders :) |
Hebben die van de ASAF Meeting zeker nog plaats :-)
|
Quote:
|
Hopelijk komen er nog een paar wagens bij in die klasse, en zien we de bmw ook terug, weliswaar niet meer bij lamster/neyens
|
Quote:
Dat verklaart meteen waarom de G&A-Mosler de eerste zondag van de kerstvakantie op Zolder aan het cruisen was :). Hopelijk krijgen ze hem goed en wel onder de geluidslimiet. Mooie renders trouwens, Gunther :applaus:! |
Ja, was idd de reden dat de Mosler toen reed tijdens Eran.
Nu nog hopen dat er wat extra volk komt naar klasse 1... :) |
Quote:
|
www.autosport.be :
Eddy Renard: “... In 2009 gaan Vincent en ik verder, maar we hebben voor een Prodrive Aston geopteerd. We krijgen daarvoor de steun van Aston Martin Brussel. Met het oog op de wedstrijden in Spa van de BGT, rijden we trouwens ook de eerste race van de DSMEC in Spa, begin april.” :applaus::applaus::applaus: |
Buitelandse verplaatsing vast:
24-25 Oktober 2009 - Oschersleben (D) Mvg Dries |
|
Quote:
|
Uit het artikel op www.speedaction.tv : "Signalons également que la "Dunlop" sera omniprésente lors de l'International Racing Show Liège les 30, 31 janvier et 1er février, avec un stand de 350 m² qui présentera pas moins de 6 bolides et donc tout l'éclectisme de ses classes. La deuxième saison de cette compétition se présente donc pour le mieux..."
Daar waar sommige andere kampioenschappen het volledig laten afweten op de IRS Luik (en op marketinggebied in het algemeen), draait bij Dunlop Motorsport en bij de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup de marketingmachine op volle toeren. Kom gerust eens langs in Luik, het loont de moeite ;) Naast de diverse wagens te bezichtigen op de stand, uitleg over het DSMEC kampioenschap 2009 en de banden wordt ook het eerste 2009 nummer van Pro Drivers-Powered by Dunlop aangeboden op de stand van Dunlop. Met in dit nummer een verrassing: een column, geschreven door iemand die wereldbekend is op De Paddock :applaus: . Welkom aan boord van Pro Drivers-Powered by Dunlop, Mr X ;) |
Twee wagens erbij voor 2009:
-De gekende BMW M3 van EMG, bemand door Patrick en Ronny Franssen. -Een Porsche 996 GT3 Cup spec. 2004, bemand door Alain Franssen en Marc Neyens. |
Een simpele vraag: zijn positielichtjes à la LMS haalbaar in de DSMEC? Dit zou enerzijds wel een mooi zicht zijn tijdens de 10h van Zolder en vooral een beter overzicht van de wedstrijd geven voor vele mensen die het gebeuren niet echt volgen. Het is misschien een wild voorstel maar je weet nooit :).
|
Quote:
|
Dan zijn die lichtjes op de zijkanten van de deuren, Dries. Het aantal lichtjes geeft dan aan in welke positie de wagen rijdt in de top 3. En iedere klasse krijgt een ander kleurtje.
|
Een voorbeeldje van het 'Leaders Light System':
http://www.endurancesportscar.com/al...ghtdisplay.jpg |
Quote:
Is knap maar onrealiseerbaar in de DSMEC denk ik. Volgens mijis het de taak van een goed speaker om het publiek geboeid en up to date te houden. |
Die lichtjes zijn leuk, maar lijkt mij ook vrij onrealiseerbaar in de DSMEC...
Dat is misschien een te groot show-element voor een klasse waar toch het racen centraal staat. We hebben goede speakers in Zolder en Francorchamps, maar dan moet de installatie ook (overal) werken! Het zou goed zijn moest de commentaar in zolder terug uitgezonden kunnen worden over de radio. Ik meen mij te herinneren dat dat in het verleden toch het geval was, maar dat die radio moest verdwijnen of iets? In Francorchamps heb ik altijd mijn radiootje op zak! |
Een goede speaker is er meestal wel, maar ik kan ze zo vaak niet horen door het lawaai van de wagens. Hele races gaan aan me voorbij als ik zonder radio op zak loop en dat zou eigenlijk niet mogen, hé. Nu, ik heb het uiteraard niet enkel over DESMEC races.
|
Gaat die Saker wat op de Racing Show op de DSMEC stand stond eigenlijk meerijden, of was die alleen ter promotie dat die wagens voor DSMEC kunnen gebruikt worden...?
|
Als ik me niet vergis was dit vooral promotie voor Klasse 3.
Mvg |
Wel ik heb andere dingen gehoord. Dat er eentje al was aangemeld. Maarja Dries zal ons dat wel zelf komen vertellen of het waar is of niet :)
|
Quote:
|
Quote:
|
En wetende dat je met de Saker Sportcar voor een top klassering kan rijden in het ALGEMENE klassement. Voorwaarde is wel dat je wel degelijk aan het stuur kan draaien en het gaspedaal goed weet staan :)
Ook nog eens een pluim aan Dunlop en DSMEC voor de prachtige stand en het goede ontvangst tijdens de afgelopen Racing Show te Luik! Mvg |
Even vastleggen:
Quote:
|
Op de kalender is Oschersleben vervangen door Assen.Dus de buitenlandse trip is naar Noord Nederland?
|
spijtig, Assen is power circuit....Oschersleben was technisch.... zeer spijtig.
|
All times are GMT +2. The time now is 04:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.