![]() |
Spa First Race 2009, ronde 1
De lijst voor de eerste race http://www.dunlopendurancecup.be/fil...ace%202009.pdf , we tellen er 42 op dit moment. Als ik het goed heb komen er nog wat wagens uit de GDC bij, 50 wagens aan de start moet een haalbare kaart zijn.
|
Zo te zien rijden DSMEC en GDC aparte wedstrijden: http://www.amcxl.org/IMG/pdf/Trophee...9_-_TIMING.pdf
|
Is er al een timing voor volgend weekend?Vind er nergens iets van terug,ook niet op de site van Spa-Francorchamps.
|
Rijdt Raus niet meer mee?
|
Klopt dat? Eddy Renard op de First Motorsport Porsche en op de Aston? :confused:
|
Quote:
Bron: via bevriende piloot |
Quote:
Er zou een gentleman's agreement zijn tussen SRO en DSMEC dat er geen GT3 en 4 aan de start van de DSMEC komen behalve de 997 cup. bron: www.autosport.be |
Quote:
|
Ik zou het alleszinds raar vinden, want dan moeten ze toch teams gaan weigeren die als voorbereiding op een bepaalde wedstrijd mee willen rijden...
En ik denk dat SRO eerder noodzaak had aan deelnames van andere kampioenschappen aan de 24H. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Sorry even rechtzetten,Steegmans was wel op de trainingsdag donderdag maar is niet ingeschreven zie ik juist. |
Quote:
Als de Aston Martin DBRS9 niet aan de start verschijnt zou ik dat ook spijtig vinden omdat het een prachtige bolide is. Maar welke reden zou erachter steken als men eerst zegt van wel en achteraf men zich gaat nestelen in een andere wagen? Mvg |
Ik zie eerlijk gezegd geen probleem in het feit dat er een gt3 of 4 wagen zou meedoen in wedstrijden van een ander kampioenschap dan de belgian gt, zeker niet als het geen overlappende weekends zijn, en het feit dat elk team in mijn ogen de keuze heeft wat hij doet of niet doet, zolang hij technisch in orde is voor de wedstrijd waaraan het wil mee doen!
|
Wie het reglement leest via www.dsmec.be zal de juiste info vinden. :)
En inderdaad, daar past de full spec GT3 Aston niet in. Verder effe wachten voor de juiste info zou ik zeggen. |
Quote:
edit: ik zie juist de regels op autosport, het kwaad is blijkbaar al gebeurd |
Quote:
En ja, wil je DSMEC rijden dan moet je een andere wagen inzetten, zo simpel is het. |
Wel ik snap dat niet, maarja dat zal aan mij liggen.
Stel dat je dan een gt4 aanpast naar endurance. Kan die dan nog terug zijn gt4 status krijgen na een jaar ( vermits die aanpassingen terug weg zijn)? |
Wel, ik stelde mij net dezelfde vraag. Als je de aanpassingen terug ongedaan maakt, moet je dan de wagen terug laten homologeren eens je terug officiële GT4-races wil gaan rijden?
Maar ik snap wel waarom de gehomologeerde GT3 en GT4-wagens niet zomaar in DSMEC en BGTC samen kunnen deelnemen. Anders zou SRO wel een aantal klantjes gaan verliezen. |
Quote:
|
Ik vind dat logisch, de deelname van nieuwe GT3's dreef de kosten alleen maar op in de DSMEC. De oude wagens uit de Belcar hebben nu tenminste nog een serie waar ze wel competitief zijn.
|
We wachten geduldig af op de officiele berichten maar zo op het eerste gezicht is dit wel een raar regeltje van SRO (BE?). GT3's en GT4's mogen niet in het DSMEC van start gaan? Als dat door geheel Europa is heb ik vrede mee........maar in de Britcar rijden wagens mee van de British GT. Naar alle waarschijnlijkheid zien we Nederlandse GT4's in de DSC en rijden er een pak GT3's en GT4's mee in de VLN.
Benieuwd met welke sluitende verklaring SRO komt in deze kwestie :) |
Hebben ze eigenlijk copyright op dat gt3 gt4 concept? lijkt me anders straf dat ze iemand kunne verbieden om deel te nemen.
|
Quote:
(maar zijn en blijven chice auto's die clio's) |
Quote:
Als alle partijen akkoord zijn hebben we natuurlijk ook niks te azijn zeiken in deze kwestie ;) Mocht dat niet het geval zijn, schrijf jij of ik een briefje naar Nelie Smit-Kroes :D ? |
Mij maakt het nie uit waar ze rijden, liever twee gevulde velden dan dan een mega veld en een met auto of 10.
|
Quote:
Zoals gezegd, effe wachten op de correcte uitleg en dan constateren dat het voor de sport de beste oplossing is. Een Porsche 997 GT3 S, Mustang, Lambo of een Ferrari horen niet thuis in de DSMEC. Wie de reglementen leest zal zien dat buiten deze wagens al de rest wel mogelijk is. Een aangepaste GT3 of GT4 naar endurance uitvoering is dus wel welkom in de DSMEC, ,op voorwaarde dat deze niet deelneemt aan de BGTC. |
Quote:
Edit: efkes gaan lezen in BGTC regels. Ze mogen al een tank hebben van 100 liter met een marge van 2 liter. Dus grotere tank ik niet echt een optie lijkt me |
Quote:
@ Mark of Joost: wanneer ben je geen GT3 of GT4 meer? |
En zie mijn vraag eerder. ;) Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ineen zit: neem nu dat een DBRS9 gewijzigd werd naar een 'endurance-spec', moet die dan nadien terug gehomologeerd worden eens die terug bijvoorbeeld richting GT3 in BGTC wil bollen?
|
Ik ben echt benieuwd naar de uitleg van dit alles. Vind het raar dat eerst die Aston op de entrylist staat en dat er gezegd wordt da die misschien meerdere races gaat rijden, en nu mag hij helemaal niet rijden...
Als je de regels bekijkt is er toch een klein verschil gemaakt tussen gt3 en gt. De GT3's mogen niet deelnemen als ze ingeschreven zijn in de BGTC of ander SRO kampioenschap. En bij GT4 staat dat ze niet mogen deelnemen als ze een VOLLEDIG seizoen ingeschreven zijn in de BGTC of ander SRO kampioenscap. Niettegenstaande kijk ik erg uit naar komend seizoen, want vanaf 2009 zijn het echt 2 verschillende kampioenschappen, aangezien de BGTC geen 125 minuten races meer heeft! |
Quote:
Zodra de gehomologeerde wielmoer van een SRO GT3 of SRO GT4 vervangen is door een andere ben je mijn inziens geen echte GT3 of GT4 meer ;) Die scheidslijn is wellicht wat te mager. Speel het op zeker en knal een achtervleugel op een GT4, desnoods eentje die geen downforce opwekt. Dat erken of herken ik dan niet meer als een GT4 :) Mooi voorbeeld lijkt me de G&A BMW Z4........die mocht voorheen met vleugeltje wel meedoen aan het BEC. M.a.w., verander een non-related performance onderdeel van een GT3 of GT4 en je bent, binnen de grenzen van het gezond boerenverstand, reglementair voor de DSMEC. |
Quote:
We hebben een Mustang GT4 omgebouwd met verbeterde remmen en bredere wielbasis ( voor endurance-wedstrijden ), maar het is enkel een kwestie van de oude onderdelen er terug op te monteren en die mag in GT4 weer aantreden... |
Nog een stom vraagje, wat met de Belien M3 GT4 ?
Mag die meerijden wegens geen deelname aan de BGTC ? |
Quote:
Quote:
Dus in principe mag je zelf de officiële GT4-onderdelen er dan weer opsteken, maar van zodra er andere onderdelen op komen, moet dit door de constructeur gebeuren. |
Quote:
Mits enkele aanpassingen geen probleem. |
gewoon ne spoiler op en het is gene GT4 meer :)
|
Wat is eigenlijk de inkom voor de wedstrijd, en wat rijdt er nog buiten de dsmec(een waals kampioenschap, maar wat rijdt daar zoal in)?
|
Quote:
Inkom is gratis. Zou je thuis blijven moest het 10 euro zijn? :) Buiten de DSMEC is er GDC en Historics te bekijken. http://www.amcxl.org/spip.php?article1 |
zeker niet, het wordt tijd dat het autoseizoen begint, en het wordt hopelijk goed weer.
Vorig jaar stond ik aan de pitmuur met het duel op het einde, geweldig om te zien! |
All times are GMT +2. The time now is 12:27. |