![]() |
Is annulatie van seizoen 2009 niet de beste optie?
Na een lange heerlijke week hard en veel werken werd ik op de terugweg naar het diepe zuiden overvallen door het nieuws dat BGTC 2009 welgeteld 2 betaalde inschrijvingen heeft. De bron van alle nieuws is hier te vinden: http://www.dhnet.be/sports/moteurs/a...ur-le-bgt.html
Een creatieve vertaling is hier te vinden: http://www.autosport.be/news/2009/04...nGtOverTeNemen Een eigen visie is hier te vinden: http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1299 Tijdens het vernemen van het nieuws vernam ik ook nog enkele details die in de drie genoemde artikelen niet aan bod aankomen. Het geeft wel aan dat de tekst van Olivier de Wilde her en der wat kort door de bocht is. De mooiste waar de eerste twee links de mist ingaan: Quote:
Quote:
Voor de DSMEC heeft Van de Ven en zijn DSMEC-crew een goede afspraak/samenwerking met Dunlop. U ziet, de beste man kan alvast twee verschillende petten goed dragen. Waarom zou daar een derde pet van Michelin niet passen? Iemand die de juiste instelling heeft als zakenman kan perfekt verschillende rollen vervullen. Dat is wellicht een vreemde wereld voor autosportjournalisten die ietwat buiten de maatschappij staan. Sterker nog, echte autosportjournalisten bestaan niet in de Benelux. Een echte journalist werkt voor een medium (even niet kijkend naar het signatuur van het medium) en verkondigd daar zijn mening. In de Benelux leveren 99.9% van de autosportjournalisten tevens de beruchte persbabbels aan. Ik wil best verbanden leggen tussen journalisten en organisaties/teams/coureurs waar zij zich nooit kritisch over uit zullen laten. Je poept niet op je broodheer :) Terug naar BGTC 2009. Het startveld ziet er volgens de laatste info zeer pover uit. SRO geeft een doodschop aan SRO BE en is op zoek naar een franchisenemer. Franchisen in wat? Een lege grid? Volgens bepaalde (welingelichte) bronnen heb je +/- 40 wagens nodig om break even te draaien met het concept (lees: lasten) BGTC. De laatste twee jaar heb ik geen 40 wagens gezien, daarnaast resten ons krap twee weken voor de start van het seizoen. Iemand die in 2009 BGTC gaat overnemen weet bij deze dat hij zwaar in het rood gaat eindigen. PRC valt in mijn ogen af omdat deze met de BTCS al twee jaar een flinke daling te pakken hebben t.o.v. het gouden seizoen 2007. DSMEC heeft tegen de stroom in een groei gerealiseerd in 2008. Deze club zit in jaar twee en gezien de rocky roads ahead lijken zware investeringen me niet handig op dit moment. In het belang van de sport, teams, organisaties en fans lijkt mij een annulatie van seizoen 2009 de beste optie. Niemand die ergernis heeft aan zwakke startvelden, niemand die rood moet schrijven ...............alleen SRO. Voor mij geen probleem, ik heb reeds eerder mijn twijfels geuit over de expansiedrift van deze maffe fransoos. Soms win je iets, soms verlies je. SRO heeft gegokt en verloren. Dat is gewoon normaal zakendoen. Tranen deppen en vrolijk doorgaan met je WK voor GT1's (koop alvast een zakdoekje voor de volgende tranen ;) ) Mijn persoonlijk gedachte is dat de term BGTC, concept GT3 een doodgeboren kindje is voor de toekomst. Noem het een vergiftigd geschenk. Er zit zoveel negatief sentiment op geplakt aan deze termen dat geen enkele organisatie/persoon dit nog kan compenseren. Vergelijk het met het alcoholvrije bier Buckler van Heineken. Jaren terug in Nederland verwijderd van de markt omdat een volks-cabaretier dit biertje tot op het bot afzeikte, niemand die het nog durfde te drinken. Ga naar Spanje en daar is het nog vrolijk te koop. Toch zitten heel wat goede Belgische teams met een GT3 in hun maag die 1 of 2 jaar op de teller hebben staan. Zo'n wagen schrijf je af op 3 of 4 jaar. Wat is nu de beste en meest gezonde optie mijn eigenwijze inziens voor 2009 en verder: BTCS is en blijft zoals het is in 2009, enkele BGTC-budgetten zullen opteren voor iets in S1. Wagens zat lijkt me zo. RACB kiest eindelijk eens voor het welvaren van de sport (ijdele hoop) en geeft DSMEC het recht om een GT3/klasse 1 vluchtelingen op te nemen. DSMEC mag voor 1, 2 of 3 jaar een klasse(s) inrichten voor echte GT3's en GT4's. Zo kunnen de desbetreffende teams hun investering gezond afronden. DSMEC gaat doorgroeien naar een nationaal kampioenschap. BTCS gaat voor silhouettes in de toekomst. Op die manier kunnen ze een ladder van silhouettes opstarten. Via VW Funcup richting S3, S2 naar de premier league van S1. DSMEC gaat voor een GT&Toerisme mix, wellicht opgesplitst in twee velden zoals het DSC sinds twee jaar. En SRO? Met de staart tussen de benen terug richting Parijs. Tja, bij deze mijn eerste visie op het nieuws dat ik hedenavond mocht vernemen en lezen. Vrienden maak ik er wss niet mee, het zij zo. Let wel, ik ben begaan met feit dat ik mooie nationale autosport mag (wil) aanschouwen op Zolder en Spa. Anders tik ik geen 1.000 woorden in ;) |
Quote:
|
Sorry als ik het zeg maar is een annulatie niet wat overdreven.
dat het niet zo goed doet als desmc en de btcs is al langer geweten. En toch vind ik het mooi kampioenschap. Er word niet gezegd dat sro stopt ze willen gewoon samen werken met iemand. Ik hoop dat het Van De Ven wordt want die staat toch dichter bij gt gebeuren. Er zijn twee soorten artikels over dit. Je hebt de normale versie van autosport.be En je hebt die van pitstop die gewoon alles wat met bgt temaken heeft de kop wil indrukken.Ik heb totaal niks tegen de mensen van pitstop. Maar kan het ook iets minder negatief. Je hoort ze alleen als er iets slechts gebeurt met BGTC. |
Het zou toch jammer zijn voor de teams die al sponsors en zo hebben aangetrokken. Annuleren zou ik dus zeker niet doen want probeer je pakket het jaar nadien dan nog aan je sponsors verkocht te krijgen. Een optie zou zijn om met een ander kampioenschap samen te werken. Ik zou het wel leuk vinden om een inmenging te krijgen van de S1's uit de BTCS en klasse 1 en 2 uit DSMEC. :)
|
Ik hoop eerlijk gezegd dat het PRC wordt, zij hebben toch al 2 prachtige kamioenschappen grootgebracht (Fun Cup en BTCS) waarmee ik niet wil zeggen dat de DSMEC geen succes is.
|
tja, tis weer zover
Iemand nog eens nagedacht wie dit kampioenschap opgestart heeft??? WITMEUR
overal waar die zijn dikke buik tussens steekt gaat het naar de kloten. Zijn ogen puilen uit zijne kop... als ie geld ziet!! Hij is er alwel tussenuit , maar één jaar WITMEUR was genoeg om den boel om zeep te helpen. Nog een reden: BELGIË is te KLEIN voor zo'n regelement. In welke veel grotere landen heeft men een deftig GT3 kampioenschap???? Het niveau: eigelijk om mee te lachen. Het grootste gedeelte van de piloten bestaat uit mensen me ne zak geld maar zouden met moeite kunnen volgen in de dunlop cup of btcs (er rijden er dit week-end een deel me in spa, zoek ze in de uitslag) overnemer van organisatie: van de ven natuurlijk!!! in de btcs verbied men mensen snel te rijden, waarom races rijden dan, ga dan regelmatigheidsritten rijden met een oldtimer. RACB : als zij er zich me moeien.... De carglass cup ... dat was racen een bende mensen met passie voor racewagens die zich gingen amuseren!!!! Het is nu net dat amusement dat weg is!!!!!! Draai de klok terug of zoek iets in die zin en het zal vanzelf wel lopen... |
Quote:
Geen piloten van niveau zeker? :fight: |
Quote:
Binnen 2 weken zien we wel hoeveel auto's er op de grid staan, dan pas kunnen we een grondig oordeel vellen naar mijn mening. Dan zal blijken of men hier van een muis een olifant (ook met een dikke buik, net als WITMEUR) heeft gemaakt of niet... |
Het niveau: eigelijk om mee te lachen. Het grootste gedeelte van de piloten bestaat uit mensen me ne zak geld maar zouden met moeite kunnen volgen in de dunlop cup of btcs (er rijden er dit week-end een deel me in spa, zoek ze in de uitslag)
QUOTE] Het niveau van de BGTC om te lachen: heb je de top 3 bekeken van Francorchamp. Allemaal mensen van de BGTC, die zelf niet in het lijstje staan van ICEMAN. En dat lijstje kan nog veel langer: Verbist, Maas, Couwberghs, Haane, Soulet,... |
Jullie begrijpen dat lezen en volgen voor mij hier het enige is wat ik kan doen. Ik kan enkel zeggen dat de versie op Pitstop het meest aansluit bij de realiteit. Als ik het artikel lees op DH van O.D.W dan stel ik mij de vraag: is deze brave man ooit al naar de DSMEC komen kijken en kent hij Van de Ven überhaubt? De opmerking van Mark is terecht. En is de Belcar een Michelin kampioenschap? Bij mijn weten is er een tender (dewelke afloopt eind 2009) en dient er dan opnieuw gegokt te worden. Het zal diegene zijn die het meest in de enveloppe steekt die de banden zal leveren aan de nieuwe promotor van de BGTC.
Ik kan jullie verzekeren, dit is een aardsmoeilijke klus. Waarom? Hoe kan je als bandenleverancier weten hoeveel banden je moet forecasten als je niet eens weet hoeveel deelnemers, hoe lang de wedstrijden, hoeveel weekends... enz.. Op basis van die gegevens ga je tenderen. Als je als promotor niet professioneel genoeg bent om diverse malen per dag van pet te wisselen dan ben je volgens mij niet op je plaats op circuit. Je kiest de weg van de zekerheden, en dit is de weg van de sponsors, en niet diegene die de mooiste kleur heeft of de vriendelijkste is. Tevens ben ik het 200% eens met de stelling van Mark aangaande de toekomst. Een seizoen in 2010 moet er als volgt uitzien: 8 weekends met 2 schrapresultaten Clio Cup Legend Cars Historics BTCS met de silh BGTC met GT4 DSMEC met GT's en Toursime 1 motowedstrijd Vrijdag: Training en kwalificaties voor: Clio Cup (30min + 30 min) Legends (30min + 30 min) BTCS Silh.(60min + 30 min) BGTC GT4 (60min + 30 min) Moto's (30min + 30 min) Zaterdag: Wedstrijd 1 voor: Clio Cup (12 ronden) BTCS Silh (60 min) BGTC GT4 (30 min) Training en Kwalificatie DSMEC (60 min) Moto (10 ronden) Legends (20 min) 214 MINUTEN AUTOSPORT Zondag: Training en kwalificatie Historics (30 min) Race 2 Legends (20min) Race 2 BGTC (30 min) Moto (12 ronden) Race 2 Clio Cup (12 ronden) DSMEC (180 min) Race 3 Legends (20 min) Race Historics (12 ronden) Race 3 BGTC (30 min) 383 MINUTEN AUTOSPORT Moet misschien hier en daar wat bijgeschaafd worden, maar waarom zou dit niet kunnen. Alle promotie van 1 kanaal, opnieuw veel volk zowel op zaterdag ALS zondag, organisatorisch perfect voor de teams die meerdere wagens bollen hebben in meerdere kampioenschappen, de vrouw content want we zijn maar 8 weekends van huis. Wedstrijden in volgende maanden: April mei juni juli aug sept okt nov 8 wedstrijden en 2 schrapresultaten 4 maanden de tijd om je voor te bereiden op volgend seizoen. 5 x Zolder 2 x Francorchamps 1 x ? (waar het leuk is en niet te duur) Haalbaar? Ik denk van wel!! En als alle partijen er het nut van inzien, hun risico willen spreiden en we opnieuw volle tribunes willen dan zal het zo moeten. Er zal misschien enig werk aan de winkel zjn om sommige instanties te overtuigen, maar eigenlijk dient er niets te veranderen. Moto's kunnen eventueel nog éénzitters worden bv. Wat betreft de annulatie van de BGTC voor 2009 ben ik het niet eens Mark. Hoe je dit probleem oplost is een andere vraag maar annuleren is bijna niet te doen. Er zijn ook bepaalde contracten die dienen gevolgd te worden, teams hebben afspraken met sponsors. Maar nogmaals, tja, hoe los je het op hé. Mijn insziens zal er deze week wel één en ander gebeuren (moeten) en zullen jullie het wel vernemen. Hopelijk lukt het! |
Wel, zo'n weekends zouden me anders wel doen watertanden. :drewl:
|
+1
Ik kom direct naar z'n superweekend. :applaus: |
schrapresultaten :no:
|
Quote:
Ik heb anders genoeg redenen waarom wel :) |
Omdat er dan maar 6 evenementen overblijven, bovendien vind ik schrapresultaten in z'n algemeenheid gewoon belachelijk. Bij voetbalcompetitie ga je toch ook geen resultaten schrappen? Als het financiele redenen heeft (dus maar geld voor 6 ipv 8 evenementen) dan heb je als rijder/team gewoon een te grote broek aangetrokken.
|
Maar 2 keer francorchamps :mad::mad:
|
Hey FIRE,
Bij mijn weten loop je toch ook al enkele jaren op circuit, hierbij enkele redenen waarom schrapresultaten een goede zaak zijn: - Een organisator kan zijn risico verdelen over meerdere weekends - Een team of piloot kan een wedstrijd links laten liggen indien dit niet past in het tijdsschema (bv vakantie) - In geval van uitvallen is het seizoen niet direct compleet naar de vaantjes - Je kan 8 maand lang 1 wedstrijd aanbieden en niet 3 op 1 maand en dan 2 maand niks - Je kan iedereen (zoals je bovenstaand misschien hebt gezien) een pak tracktime geven, wat zowel de piloten als het publiek ten goede komt. Bij een voetbalseizoen heb je 34 wedstrijden. Een slecht wedstrijd betekend nog geen slecht seizoen. Bij 6 wedstrijden zonder schrapresultaat betekend dit onmiddellijk het einde van een goede klassering. 8 wedstrijden zonder schrapresultaat brengt ons geen stap verder, enkel en alleen dat het voor iedereen duurder zal worden. |
Quote:
|
Is er eigenlijk al een timing beschikbaar voor de First Race? Op de DSMEC site vind ik één terug maar de andere disciplines staan er niet tussen.
Ik blijf nog steeds hopen dat de BGTC-races doorgaan... |
Tuurlijk zullen ze doorgaan.
SRO heeft ook contracten lopen die moeten worden nageleefd. Maar de vraag is wat gebeurt er volgend jaar? |
Quote:
Donderdag 23/04/2009 – Test Day 09.05 -> 11.55 Exclusief voor wagens uit het Belgian GT Championship 13.05 -> 16.55 Ook open voor andere wagens Zaterdag 25/04/2009 09.05 -> 10.05 : Free Practice 13.05 -> 13.35 : Qualifying 1 15.20 -> 15.50 : Qualifying 2 Zondag 26/04/2009 11.05 -> 12.05 : Race 1 14.00 -> 15.00 : Race 2 Bron: SRO-Belgium |
Mercikes!
|
Timing ziet er zeker niet slecht uit.
Mvg |
en het randprogramma?
|
Brl,desmc,?
|
Quote:
3. Snap ik ook, echter bij racen is betrouwbaarheid van de techniek ook een onderdeel, zeker bij kampioenschappen met een endurance karakter dus ik zou dan voor 1 i.p.v. 2 schrapresultaten kiezen. Bij 1, 4 en 5 zie ik het verband niet met schrapresultaten. Al vind ik 4 wel belangrijk omdat bij een onregelmatige kalender het lastig is om interesse bij het publiek vast te houden (althans bij mij is dat het geval). 6. Vergelijking met voetbal is vanwege de reden die je geeft inderdaad niet helemaal juist maar ik vind 2 schrapresultaten te veel. Dus ik snap waarom je voor schrapresultaten kiest maar dat betekend niet dat ik het leuk of een goede keuze vind. Is vooral een gevoel van mij en heeft dus weinig met feiten of argumenten te maken. |
Schrapresultaten zorgen er voor dat seizoenen beslist worden op de rekentafel ipv op de baan, iets wat ik vrij onwenselijk vind in de autosport.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik moet Bramzel gelijk geven. Mechaniek is nu éénmaal een onderdeel van de autosport. Het is net een kunst om uit te blinken in snelheid én betrouwbaarheid. Dat maakt het boeltje nu net zo spannend. ;)
|
Vandaag staat in hbvl te lezen dat Van De Ven de Belgian GT niet gaat overnemen.
|
Voor mij als buitenstaander is het allemaal nogal verwarrend. DSMEC, BGT en BTCS, het lijkt allemaal heel hard op mekaar. En blijkbaar ben ik niet de enige die daar last mee heeft. Ik zag vorige week PitstopTV met de openingsrace van de DSMEC en er zat niet eens 2 man en een paardekop in de tribunes. Nu, het zal Van De Ven worst wezen want zijn businessmodel werkt niet met publieksaandacht, maar het geeft wel aan hoe populair (of net niet) circuit nog is in België.
Ik hoor Lahaye uitpakken met veel toeschouwers voor de BTCS, maar die komen ook alleen maar omdat het gratis is. Triest. Heel triest. Sorry, maar dan was de procar toch een beter concept. |
De meeste zitten dan ook niet in de tribunes en ik denk als er 10.000 man op spa rondloopt, dat dit niet "echt" opvalt als 10.000.
|
Quote:
|
Op racingworld staat een prachtig artikel te lezen: http://www.racingworld.be/nieuws/609...s-opnieuw.html. :applaus:
Ik ben ontzettend blij dat een jonge journalist man en paard durft te noemen en bepaalde zaken op de korrel durft te nemen, vooral het verspreiden van foute info en het draaien van de spreekwoordelijke kar. Proficiat Mark, well done. van harte en op een mooi raceseizoen! Joost |
Dan ben ik toch niet alleen vindt dat "bepaalde sites" , moeten stoppen met kritiek . Terwijl de eerste race nog niet eens is geweest.
|
Quote:
Nu maar hopen dat de info en de bronnen waarover hij beschikt juist zijn en daadwerkelijk ook door Mark gecheckt zijn. Zou bijzonder zonde zijn voor het imago van Racingworld moest deze slag onder de gordel naar een bepaald medium uiteindelijk toch onjuist blijken te zijn. Naast de bevestiging van de TV deals zijn er ook al andere zaken bevestigd geweest de laatste weken die onjuist waren, tot Patricia het interview gaf in DH en één en ander aan het licht kwam. We zullen zien hoeveel er aan de start staan, en ik persoonlijk als autosportliefhebber, ik hoop op zoveel mogelijk! Over de financiële situatie spreek ik mij niet uit, is ook niet aan ons denk ik. Indien anderen dat wel doen dan is dat hun volste recht en indien een journalist iets schrijft, dan dient deze zich hierover te informeren. Anderzijds, ik zou niet graag in de schoenen staan van bv Michelin vandaag de dag. Enig idee wat het is om te tenderen voor 2 jaar op een bepaald aantal wagens en deze dan niet te kunnen servicen? Een idee over de boeteclausules? Ik bespaar jullie de details, maar reken gerust even uit wat Michelin misloopt aan omzetten. GT3-GT4 samen? Zitten we dan niet met de grote snelheidsverschillen? :) GT4 had dit jaar in België moeten bollen en niet in Nederland, zo simpel is dat. Dat van die kaas en den boterham weet je... GT3, knap om naar te kijken, leuk voor publiek, maar te duur. Dat wat betreft de superweekends en de toekomst klopt als een bus. Daaraan moeten we beginnen vandaag en niet in november. Of daar plaats is voor de BGTC (GT3 of GT4) zal afhangen van bepaalde factoren. Je kan wagens hebben maar geen sponsors of wel sponsors maar geen wagens. De sponsors die er nu zijn anno 2009 zullen 2010 alles behoorlijk terugschroeven. Negatief zijn? Neen, gewoon realistisch. Indien je partners wil overtuigen mee in zee te stappen voor 2010-2011-2012 dan dient 2009 iets te bieden. Laat dit nu net een mogelijk hekelpunt zijn en je weet waarom het er niet zo rooskleurig uitziet voor de toekomst. Alle GT4 teams kregen al een mail dat ze gratis mochten komen rijden. Bepaalde GT3 teams kregen die bewuste mail ook. Mag ik dan vragen wie die dure tracktime gaat betalen? ;) Het potje van Michelin en Van Dyck zal zo heel snel opgebruikt zijn, en dan?... Mag ik mij als autosportliefhebber ook die vraag stellen over de toekomst? PS: zoals gezegd Mark, een leuk artikel, maar ik denk niet dat de bewuste jounalist die je bedoelt er zo ver naast zit. Ik had ipv dat verslagje van jou eigenlijk liever een preview gelezen van de BGTC Belgian Race Kick Off met alle bevestigde deelnemers en de bijhorende wagens :) Er staan 16 piloten op de website van SRO, max. dus goed voor 8 wagens. Kunnen inderdaad wel 8 verschillende merken zijn, en die zullen hopelijk close racing brengen, maar is dit wat we willen? Mvg Dries |
All times are GMT +2. The time now is 05:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.