De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Belgian Race Kick Off 2009, ronde 2 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18626)

RKG 21-04-2009 19:07

Belgian Race Kick Off 2009, ronde 2

Even een topic starten voor de DSMEC van dit weekend.

Vandaag even naar de deelnemerslijst gekeken, staan meer dan 50 stuks op!!!
6 Sakers op de startgrid, allemaal nederlanders op de wagen van Jeuris/Vetters.

Ook staat de Viper er ook terug bij.

Vraagje aan Dries, Prospeed staat op de lijst met Dunlop banden, klopt dit...?

Belle 21-04-2009 19:23

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 247021)

Ik dacht gelezen te hebben dat ze nu zouden overgaan tot Dunlop zodat ze nu voor de punten kunnen strijden. Want ze willen nu toch voor het kampioenschap gaan na de overwinning in Spa. En die punten verliezen ze dus... Zoals ze zelf aangeven, zal het ws een schrapresultaat worden.

Dries DS 21-04-2009 20:08

Quote:

Geen idee aan welke Dries je de vraag stelde, maar ik kan je alvast antwoorden dat dit 100% klopt.;)

jeep 21-04-2009 20:51

Quote:

Waarom prospeed geen punten en Jeuris wel die stond toch ook niet op Dunlop banden.

BSOT 21-04-2009 21:07

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 247033)
Waarom prospeed geen punten en Jeuris wel die stond toch ook niet op Dunlop banden.

Omdat Dunlop de maat van de Sakers niet in hun gamma heeft en die van Prospeed wel. Prospeed verkoos op Michelin te rijden zodat ze eerst de Dunlops konden testen. Zoals aangegevens zal Prospeed op Dunlop rijden. Het reglement zegt duidelijk: als Dunlop niet kan leveren is het team vrij in hun bandenkeuze.

jeep 21-04-2009 22:52

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 247034)
Omdat Dunlop de maat van de Sakers niet in hun gamma heeft en die van Prospeed wel. Prospeed verkoos op Michelin te rijden zodat ze eerst de Dunlops konden testen. Zoals aangegevens zal Prospeed op Dunlop rijden. Het reglement zegt duidelijk: als Dunlop niet kan leveren is het team vrij in hun bandenkeuze.

en als dunlop geen goede band kan leveren voor een bepaald type auto wordt er dan ook een uitzondering gemaakt

BSOT 21-04-2009 23:07

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 247045)
en als dunlop geen goede band kan leveren voor een bepaald type auto wordt er dan ook een uitzondering gemaakt

Spreek en je zal gezond worden :) welk type auto?
Er zijn geen uitzonderingen in het reglement, enkel als wij niet kunnen leveren.
Wat bedoel je met geen goede band?

RKG 23-04-2009 14:32

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 247028)
Geen idee aan welke Dries je de vraag stelde, maar ik kan je alvast antwoorden dat dit 100% klopt.;)

Dries H of Dries DS, als ik maar een antwoord kreeg :D

Coekelberghs naast Bader op de Mitsu

persbericht

RKG 24-04-2009 15:14

McDonalds Racing start met de Quick Porsche waar Mattheus vorig jaar de 10 uren meegereden heeft.

pitstop.tv

Mark 24-04-2009 23:20

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 247045)

We wachten al 3 dagen op je antwoord :)

M.b.t. race 2, ben wel benieuwd naar die Saker GT Diesel. Zie Ron Randasche op de lijst staan, die heeft in 2000 geloof ik zijn laatste Clio BE race gereden. Toch leuk om te zien dat bepaalde oude namen weer op het circuit terugkomen.

Boetzie 25-04-2009 20:41

Heren,

Heeft er soms iemand van jullie toevallig alle snelste tijden (dus van alle wagens) van de Qualifs van de DSMEC in Zolder van vandaag aub.

Zou het mogelijk zijn deze door te sturen naar info@QDmedia.be

Je zou mij er een gigantisch plezier mee doen!!

Voor de behulpzame vriendelijke medemens, wil ik graag 2 inkomkaarten morgen laten klaarleggen aan de Welkom in Zolder!

Alvast heel hartelijk Bedankt!

Groetjes

Q

LUDO-B 25-04-2009 21:27

Quote:

Originally Posted by Boetzie (Post 247209)
Heren,

Heeft er soms iemand van jullie toevallig alle snelste tijden (dus van alle wagens) van de Qualifs van de DSMEC in Zolder van vandaag aub.

Zou het mogelijk zijn deze door te sturen naar info@QDmedia.be

Je zou mij er een gigantisch plezier mee doen!!

Voor de behulpzame vriendelijke medemens, wil ik graag 2 inkomkaarten morgen laten klaarleggen aan de Welkom in Zolder!

Alvast heel hartelijk Bedankt!

Groetjes

Q

Astublieft.................................

http://www.raceresults.nu/uitslagen/...20practice.htm

Boetzie 25-04-2009 21:52

HArtelijk Bedankt Ludo!

Sir Kwietje 25-04-2009 22:00

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 247192)
We wachten al 3 dagen op je antwoord :)

M.b.t. race 2, ben wel benieuwd naar die Saker GT Diesel. Zie Ron Randasche op de lijst staan, die heeft in 2000 geloof ik zijn laatste Clio BE race gereden. Toch leuk om te zien dat bepaalde oude namen weer op het circuit terugkomen.

dieselke leek me vrij snel te gaan :)

BSOT 26-04-2009 07:08

Alle uitslagen van de quali's online op www.dsmec.be

Jakke.be 27-04-2009 11:31

Start werd ontsierd door zware crash.
Eerste beelden te zien op pitstop.be...

Coach Ep 27-04-2009 14:34

Mag ik de equipes Franssen-Franssen (BMW no. 399) en Meijer-Meijer (Saker 323, die gele spider) heel hartelijk danken voor een fantastisch duel (om plaats nog wat) wat rondenlang duurde en ons met name het laatste half uur met open monden heeft doen toekijken. En wat een wagenbeheersing van Meijer 1 (of was het toch 2?) door de Saker terug in het rechte spoor te brengen na een onvrijwillige excursie door de grindbak van de Bianchibocht, vlak voor tijd. 1 rondje later hing ie alweer aan de start van de BMW.

Grote klassen heren! :worship: :applaus:

Aan de organisatie en alle deelnemers: mijn complimenten voor een ouderwetse "Belcar" wedstrijd! Ik zal de Belgian GT vanaf volgend jaar niet gaan missen (nu al niet, maar ala...)!

zwoemba 27-04-2009 15:07

Heeft er iemand foto's van de gecrashte Mosler?

RKG 27-04-2009 15:18

ik heb een foto van net na de crash, ingezoomd van op de heuvel in de eerste linkse, en dan nog eentje van toen de mosler in de paddock stond.

zwoemba 27-04-2009 15:20

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 247271)
ik heb een foto van net na de crash, ingezoomd van op de heuvel in de eerste linkse, en dan nog eentje van toen de mosler in de paddock stond.

Wil je me die ff doorsturen aub?

LSD 27-04-2009 18:51

Ik heb eens gekeken naar de beelden van de start op pitstop en het lijkt erop dat de Mosler een klapband krijgt of iets verliest waardoor de achterliggende porsche uitwijk beweging maakt.
En dan volgt de kermis...

Iemand die dit ook ziet??

zwoemba 27-04-2009 18:57

Volgens dat ik gehoord heb (was er zelf niet bij) is de Mosler aangetikt door de McDonalds Porsche..

RKG 27-04-2009 19:04

Als je naar de beelden kijkt, zie je dat de Porsche langs links de mosler begint in te halen, kort bij de muur. Vervolgens draait het beeld, komt de mosler met linksvoor schade terug in beeld, en vliegt de McDonalds porsche dwars door het beeld.

Ik denk dat er te weinig plaats was tussen de mosler en de muur...

Maar ik denk dat we de reacties van de betrokkenen moeten afwachten.

LSD 27-04-2009 19:08

Nog eens gekeken en moest het al gezien hebben.

De porsche komt in het aanrijden al links achter de Mosler hangen. Daar zal het wel ergens begonnen zijn dus. Maar het gat zag er alleszins groot genoeg uit voor de porsche.

zwoemba 27-04-2009 19:10

Hij zou al zijn begonnen met inhalen voor de startlijn.. Heb eens gemaild naar de teamchef van MExT, die zal het wel gauw uit de doeken doen :)

LSD 27-04-2009 19:25

@ Zwoemba: De discussie om niet te beginnen inhalen voor de startlijn is al een oudje.
Wanneer het startsein gegeven word, begint de wedstrijd. Dat wil dus niet zeggen vanaf de startlijn.

zwoemba 27-04-2009 19:27

Ja, mij is het om het even hoor... :)

Raceboy 27-04-2009 19:27

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 247294)
@ Zwoemba: De discussie om niet te beginnen inhalen voor de startlijn is al een oudje.
Wanneer het startsein gegeven word, begint de wedstrijd. Dat wil dus niet zeggen vanaf de startlijn.

hangt ervanaf wat er in het reglement staat, maar in de DSMEC is dit inderdaad zo.

Quote:

30.4.2 Er wordt rollend gestart. Het startsein wordt door de Koersdirecteur gegeven door middel van het uitschakelen van de rode startlichten (of start met nationale vlag bij defect startlichten).

François 27-04-2009 19:57

McDonald's Racing

Het licht sprong heel laat op groen en de Mosler reageerde niet onmiddellijk, Jean Claude Voets in de McDonald's Porsche echter wel en hij had de keuze, op de Mosler of ernaast, waar ruimschoots plaats was. Toen hij volledig naast de Mosler zat werd hij helemaal tegen de muur gewalst. Er is helemaal géén sprake van een tik van McDonald's. De piloot van de mosler gaf nadien heel sportief toe dat hij de McDonald's Porsche NIET gezien had. Door de slag tegen de muur draaide de auto om zijn as met alle gevolgen vandien. Heel spijtig voor ons want we hadden een auto klaar voor de top 5. Maar we beseffen dat dit een puur raceincident is en hopen er de volgende keer weer bij te zijn.

RKG 27-04-2009 20:02

Ik hoop ook dat de porsche er volgende keer terug bij is. Het is een mooie wagen, jammer van de grote schade!

reys 28-04-2009 01:38

Quote:

Maar we beseffen dat dit een puur raceincident is en hopen er de volgende keer weer bij te zijn.
Dacht te hebben gezien dat de MCD Porsche al naast de Mosler kwam nog voor of toch net, net op groen de ruimte opzocht tussen de muur en de Mosler, door het "zogezegde" te late reactie van oa ook de Porsches van Speedlover en EMG, en het uitwijkmanoeuvre van de MSQ-BMW kwam de Mosler in het nauw zette zich lichtjes naar links waar de MCD toen al met de neus aan de achterkant van de Mosler zat die dan op zijn beurt de Mosler tikte.
Volgens mijn persoonlijke mening zou de MCD normaal gezien nog niet op die hoogte van de Mosler kunnen gezeten hebben als die niet te vroeg (voor groen) vol op het gas was gegaan. Hij schoot echt vanachter de Mosler.

Dat alles heb ik kunnen waarnemen vanaf de pitsmuur net onder de starter, een klein detail die mijn waarnemingen niet 100% kan staven is het feit dat ik niet 100% juist heb kunnen zien wanneer het groen is geworden!

Dus in alle eerlijkheid een raceincedent... waar er veel kan over geschreven en gesproken worden...
Ook jammer voor de andere 5 teams betrokken in dit "ongeval"

Toch heb ik een klein probleem met de motivatie tot deelname van het MCD-team, namelijk waarom aan een kampioenschap deelnemen en buiten punten
rijden?
Starten op Michelin ipv op de verplichte Dunlops? Inderdaad, zonder afbreuk te willen doen aan de Dunlop banden, de Dunlop is niet de beste band op een Porsche, maar als het reglement dat nu voorschrijft en men het niet naleeft er geen punten te winnen zijn ...?
Ok, dat was ook het geval bij de Speedlover Porsche in Françorchamps.

Het is voor mij toch moeilijk, je zou maar in een ongeval verwikkeld geraken met zo’n deelnemer en kostbare punten verliezen…leg dat maar eens uit aan Uw sponsers!

jeep 28-04-2009 09:00

Blijkbaar ben ik niet de enige die zijn bedenkingen heeft over de Dunlop band op porsche "vooral links achter". hoeveel dit jaar al tijdens de DSMEC.

Tijdens DSC op Franco ook dunlops gezien (op Porsche) na 60min + 1 ronde tot op de kas versleten.

BSOT 28-04-2009 09:47

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 247317)
Blijkbaar ben ik niet de enige die zijn bedenkingen heeft over de Dunlop band op porsche "vooral links achter". hoeveel dit jaar al tijdens de DSMEC.

Tijdens DSC op Franco ook dunlops gezien (op Porsche) na 60min + 1 ronde tot op de kas versleten.

Beste Jeep,

Als teams risico's willen nemen door zachte compounds te monteren dan is dat hun zaak hé. Er zijn 3 verschillende compounds beschikbaar en 2 verschillende karkassen.. Tijdens de eerste race te Franco waren er 4 klapbanden, allen door contact met andere deelnemers of doordat de kas raakt aan de banden. Je misschien toch eerst beter informeren alvorens commentaar te geven. Tevens is er een verschil in band tussen de 997 en de 996.
Raar toch dat sommigen nooit problemen hebben en anderen altijd hé! Al eens stilgestaan dat dit ook aan de wagen zou kunnen liggen. Open- en toespoor, camber, caster, uitlijning, drukken, enz..

De Porsche van First (250) ligt lager achteraan dan orgineel
Lammertink raakte de kas na contact met andere deelnemer
Idem bij Van Oost/Maes
Raus/Mattheus stond ik zelf bij toen deze leeg liep na contact met de kerbs.

Banden zijn zoals dempers - gebruik ze correct en er zal niets gebeuren. Neem je zelf risico's, tja, dan kan het al eens fout gaan hé.

Als je graag nog wat technische info wil alvorens commentaar te geven dan roep je maar.
Ik wacht trouwens nog steeds op je telefoontje :)

zwoemba 28-04-2009 17:08

Net mail gekregen, verslag komt straks op de site.

Komt erop neer dat de Mosler naar links werd geduwd door een BMW, maar daar was ondertussen geen plaats meer omdat de McDonalds Porsche er reeds (onverwacht) zat.

Conclusie, spijtig ongeluk, shit happens... :)

RKG 28-04-2009 18:48

Hoe komt het eigenlijk dat AD Sport punten heeft voor deze race, die hebben toch met Michelin gereden?!

BSOT 28-04-2009 19:05

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 247339)
Hoe komt het eigenlijk dat AD Sport punten heeft voor deze race, die hebben toch met Michelin gereden?!

Klopt, je hebt gelijk, dat dient aangepast te worden.

Thanks

reys 29-04-2009 00:28

Quote:

Originally Posted by zwoemba (Post 247333)
Net mail gekregen, verslag komt straks op de site.

Komt erop neer dat de Mosler naar links werd geduwd door een BMW, maar daar was ondertussen geen plaats meer omdat de McDonalds Porsche er reeds (onverwacht) zat.

Conclusie, spijtig ongeluk, shit happens... :)

Wat ik dus gezien en hierboven beschreven heb!!!!
Yep shit happens:mad:

zwoemba 29-04-2009 01:16

Verslag MExT:

http://www.mext-racing.be/content/20...acekickoff.htm

BSOT 03-05-2009 23:14

Quote:

Originally Posted by jeep (Post 247317)

Zeg Jeep,

Ik lees net alle berichten van de BTCS. Is het je daar ook opgevallen hoeveel klapbanden ze daar hadden? Corthals in Franco zelfs enkele keren na elkaar.

All times are GMT +2. The time now is 13:01.