![]() |
BGTC 2009, ronde 2
Dit weekend is de tweede ronde van de Belgian GT. Dit keer rijden ze op Spa tesamen met de British GT.
Op de voorlopige inschrijvingslijst staan op dit moment 14 wagens ingeschreven waarvan 1 GT4 en 1 klasse 3 porsche GT3 Cup |
Ik ga vermoedelijk niet gaan door die slechte timing.
|
Amai FP op donderdag laatste race op zondag. Moeten mannen met toffe jobs zijn die zoveel verlof kunnen nemen.
|
rijden ze ook samen met Dutch GT4?
op de flyer die ze mij zondag in mijn handen hebben gestoken, staat "SRO GT3 & GT4 Series", en het logo van de Dutch GT4 dus... |
Die race van de Dutch GT4 hebben ze geschrapt.
Ik schik zaterdag en zondag te gaan maar dan vooral om de Le Mans Series aan het werk te zien. ;) |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
Tegens geen GT4 Mustang aan de start voor de BGTC. Berichten kunnen zich gekruist hebben gezien het verschil in datums. |
Uitslag VT: http://www.lemans-series.com/data/co...s/srofree1.htm
Slechts 12 wagens van de BGTC maar in het algemeen wel sneller dan de Britten! Ligt dat aan de banden? |
Zal ik is een gokje wagen wieD2 en 3 gaan winnen? ;) 2 kampioenschappen samen 27 wagens, dan heb je toch een probleem.
|
Quote:
|
Quote:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren." Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is Flater? Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker. Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel? |
Quote:
BVB 3 schijven van 10 KG lood verwijderen op de grid. |
ik ga der niet zijn communie van de zoon :(
|
Quote:
3 chassis klopt, parallel werken, klopt... maar de Mustang is niet zoals de Audi waar, idd Fonne, er ballastgewicht kan uitgesmeten worden... Ik ken de homologatiefiche, ze ligt hier naast mij zelfs :) |
Quote:
|
RPM Ford GT (Michael Bentwood/Philip Walker) uit het Brits GT heeft zich reeds teruggetrokken - reden onbekend. :(
Edit: Quote:
|
Wat me nog meer opvalt is die Ginetta G50Z van Barwell!
10de tijd in 2de vrije training voor Bryant Olivier met zo'n lichte wagen in een tijd van 2.30.275, lijkt me toch wel een zeer scherpe tijd en is daarbij zelfs de 2de snelste bij de Britse GT's. Verder lijkt de Ferrari van Rosso Verde geen problemen te hebben met de Advan's, 2de plaats achter KRK's Viper. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Als lezer van de www.belgiangt.com mag ik er toch vanuit gaan dat de verstrekte informatie correct is? Wie de flater heeft begaan zal me een worst wezen. De persdienst van de Belgian GT hoeft amper 14 wagens te volgen en dat lukt nog niet zoals te constateren valt in de laatste persbabbel. |
Heb de ganse race gevolgd via internet RIS en aan de hand van de tijden leek het mij niet echt een spannende wedstrijd.
Hemroulle liet Van Hooydonck wel nog even wat dichter komen maar alles was onder controle. 1 Phoenix Racing HEMROULLE Jean-Franco Audi R8 GT3 2 KRK Racing WAUTERS Koen/VAN HOOYDONK Jeffrey Dodge Viper Competition 3 First Motorsport VERBIST Francois/LONGIN Bert Porsche 911 GT3 Cup S 4 JD by KS Motorsport A. VAN DER ZWAAN Lamborghini Gallardo 5 KRK Racing VANTHOOR Rafael/WAUTERS Kris Dodge Viper Competition 8 Kuismanen Competition HUISMAN Duncan/KUISMANEN Pertti Ford GT3 13 Westend Racing VANHANEN Jorma/NURMINEN Niko Porsche 997 GT3 Cup 14 JD by KS Motorsport MARCHAL Ron/LUMBEEK Wim Lamborghini Gallardo 19 Delahaye Francorchamps BOUVY Frederic/COENS Damien Ferrari F430 GT3 6 verschillende merken aan de finish. De Aston, Mustang en de familie Thiers haalden de finish niet. Wat mij wel opviel is dat er toch wel behoorlijke verschillen zitten tussen de wagen. 2 a 3 seconden was geen eenmalig feit. Bouvy kreeg op sommige momenten zelfs 5 seconden per ronde aan zijn broek. De 2de stop van 30 seconden voor Van Hooydonk, wat was daar gaanden? Hadden de race met de 2 vingers in de neus kunnen winnen. |
Quote:
|
Quote:
|
Dat zijn al 2 verloren overwinningen voor KRK bij fouten tijdens de pitstops dit seizoen als ik me niet vergis?
|
Het probleem bij de Mustang ligt idd in het concept, er kan niet zomaar gewicht uit genomen worden. De oplossing ligt in een andere achterbrug uit een composietmateriaal, waarbij 70 kg zou gewonnen worden. Uiteraard zijn hier kosten aan verbonden. Voilà, een antwoord.
En voor de mensen die niet liever doen dan (bepaalde en andere dan weer niet) mensen bekritiseren en viseren, probeer eens een zoontje van 8 maanden uit, of een gelukkig gezinsleven, dat laat je veel relativeren, haal je veel levensvreugde uit :champagne: J |
:champagne::champagne::champagne:
Wat een goaaaaaaaaaaal! |
Quote:
|
denk motor, weet nie zeker
|
Quote:
Mvg |
Quote:
|
Quote:
Bij elke pitstop van elke wagen controleert men dat die de minimum tijd stilstaat? Spreek dan af dat de persoon van RACB die mee de tijd opneemt teken moet geven aan iemand van het team die op dat moment voor de auto staat om doorgang te verlenen. Zo kun je nooit in duscussie zitten met RACB dat ze te laat begonnen te cronometreren of het team zelf te vroeg had gecronometreerd. |
Quote:
Wat betreft GT4: In de Nederlandse Start valt te lezen dat Witmeur elke nieuwe deelnemer aan een GT4 kampioenschap de tip geeft om te starten in het Dutch GT4. O.a. Nissan en Ommen (Audi TT). Als ik het goed heb is Witmeur nog steeds verbonden aan SRO. Zo'n man geeft op deze manier de doodsteek aan andere GT4 kampioenschappen. BGTC gaat het niet redden op zijn deelnemers in GT3, als een ander ze dan ook nog een andere GT4 richting laat zien is het helemaal bekeken. Ik hoop het beste voor BGTC maar vrees het ergste. |
Quote:
Het team draagt de verantwoordelijkheid dat de wagen niet te snel weg is uit de pits. |
Quote:
Kosten, akkoord, maar vooral : nog in testfase ! En 70kg hiermee winnen ? De huidige achterbrug weegt net geen 70kg, de andere zal ook nog wel iets wegen, dus we mogen niet overdrijven ! Voila, een correctie ;) |
Quote:
De pit-in tijd begint niet te lopen bij het stoppen aan de box maar bij het binnenrijden van de pitlane, en stopt bij het buitenrijden van de pitlane. Als je "gokt" dat het buitenrijden 15 sec in beslag neemt en het waren er maar 13 ( ik geef hier een voorbeeld, geen feiten )... |
Quote:
Je meet toch bij training en quali op hoeveel tijd je nodig hebt tot aan de lichten van de pituitgang. en dat is makkelijk als je op pitlimiter wegrijdt. Trouwens de vipers stonden vlak bij de pituitgang, dus ik denk een (dik) foutje binnen het team. |
All times are GMT +2. The time now is 12:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.