De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Voorlopige deelnemerslijst Zolder Super Prix (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18952)

BSOT 14-07-2009 09:59

Voorlopige deelnemerslijst Zolder Super Prix
 
Klasse 4 (tot 2499cc)

401 Polly’s Racing Renault Clio III Polderman Stéphan

402 West Racing VW Golf III Declerck Nicolas
Vermote Bruno

404 BRV Racing Renault Clio III Vermeeren Bruno
Aerts Tom

406 Brother Racing Renault Clio III Stevens Erik (NL)

407 Brother Racing Renault Clio III De Hoen Robert (NL)

408 Brother Racing Renault Clio II Poelmans Ben

413 Rudolph Racing Renault Clio III Grouwels Roger (NL)
Grouwels Edward (NL)

417 G&R Motorsport 2 BMW M3 E30 Van de Water Ron

424 GF Racing BMW M3 E30 Fastres Guy

426 BTS Racing Audi TT Frans Tony
Frans Tom

446 G&R Motorsport 1 BMW M3 E30 Deckers Pascal
Beyers Edwin

448 Traxx Racing Team Renault Clio III Voet Chris
Van den Broeck Bart

456 DBJ Racing Renault Clio III Buffet Denys
Buffet Emilien

469 L.S.D Racing Renault Clio II Van Kuyk Rogier (NL)

470 Stevens Racing Renault Clio III Stevens Xavier

491 True Racing Renault Clio II Dodemont Jordy

499 EMG – Kievit Racing Renault Clio III Van den Broeck Gert
Cornelis Edy
Renmans Rik

Klasse 3 (2500 tot 3499cc)

300 EL Racing BMW M3 Werckx Danny
Werckx Guido

301 BMW Team Romein BMW 130i Sluys Ward
De Neef Kristof


307 Echo Racing Team BMW M3 Cuyvers Bob
Reyskens Luc

311 Recy Racing Team BMW 120D De Vocht Jan
Van Loo Johan

315 MSE BMW 1M GTR Peeters Harry
Jennen Frank

316 MSE BMW 1 Beckers Peter
Van Samang Jef

320 Team Charly Racing BMW M3 Brinckmann Herman (D)
Jakobs Jan (NL)

321 Saker Belgium Saker GT Jeuris Wim
Vetters Ronald

333 Van Herck Racing Mazda RX7 Van Herck Werner
Van Herck Wim

355 Team DTC Mitsu EVO VIII Bader Alain

399 EMG Franssen 1 BMW M3 E46 Franssen Patrick
Franssen Ronny

Klasse 2 (3500 tot 4500cc)

1 Speedlover Porsche 997 Raus Gunther
Mattheus Chris

200 RS Racing-Powercars Porsche 996 Maes Ruben
Van Oost Olivier

201 Prospeed Comp. Porsche 911 GT3 RS Penders Rudi
Lamot Franz

202 Speedlover Porsche 997 De Coster Michel
Brody

205 First Motorsport Porsche 996 GT3 SC Derdaele Dylan
Renard Eddy

206 Z Group Euroseal Porsche 996 RS Lamster Patrick
Zadnikar Matty

209 Topper Team Porsche 996 GT3 Schulz Dirk (NL)
Schulz Jan-Marc (NL)

210 McDonalds Racing Porsche 996 Bouillon François
Voets Jean-Claude

211 Speedlover Porsche 996 Van Beurden Philippe
Bruynoghe Erik

224 Speedlover Porsche 997 GT3 Gelade Patrick
Muller Pascal (FR)
Sandona Dominique

226 Speedlover Porsche 996 Tavernier Stefaan
De Coster Jean Paul

250 First Motorsport Porsche 997 GT3 Verbist François
Haane Henk (NL)

255 First Motorsport Porsche 996 GT3 SC Van Kouwen John
Van Roey Rob

274 PDG Racing Porsche 996 GT3 De Groote Peter
TBN

299 EMG Franssen 2 Porsche 996 GT3 Franssen Alain
Neyens Marc

Klasse 1 (+ 4500cc)

103 AD Sport Viper GTS-R Lumbeeck Wim
Marchal Ron

104 MExT Racing Team Mosler MT900R Van Elslander Dirk
Goegebuer Lieven

105 AD Sport Porsche Bi Turbo Lagrange Niels
Derdaele Patrick

Steve 14-07-2009 22:56

Is het Zolder Super Prix of Zolder Superleague??

Op Racingworld staat;

"Het programma telt verder races van vier Nederlandse topklassen: de ELF BRL (onderverdeeld in BRL-V6 en BRL Light), de Dutch Supercar Challenge, de Dunlop SportMaxx Clio Cup en de TOTAL Excellium Formule Ford."

Op de Superleague site staat een heel ander programma, zonder Clio, DSMEC, ...

???

fenixracing 14-07-2009 23:14

Dsmec wordt zaterdag gereden en superleague zondag mischien is het dat ?

BSOT 14-07-2009 23:27

Volgens mij heet het event Zolder Super Prix maar ik lees wel overal Zolder Superleague.
Het programma op Racingworld is niet juist.
Dit is het programma:

Superleague Formula
Dutch Supercar Challenge
Dunlop Sport Maxx Endurace Cup
EuroBoss F1 Series
Youngtimer Touringcar Championship
Formule Ford

Leuke voorstelling van de DSMEC op die mannen hun site:
http://www.zoldersuperleague.nl/nl/t...rance_cup.html

Ziet er naar uit dat we een leuk weekendje tegemoet gaan.

Steve 14-07-2009 23:33

Jammer van de Clio's ;)

BSOT 14-07-2009 23:33

203 - HAM Car - Jaak Janssens/Albert Vanierschot - Porsche 997

BSOT 14-07-2009 23:34

Quote:

Originally Posted by Steve (Post 250055)
Jammer van de Clio's ;)

We werken aan 2010 Steve, ge zult uw goesting krijgen :) Of het Clio's zullen zijn kan ik uiteraard niet garanderen ;)

Steve 15-07-2009 00:05

Da's goe, ik krijg graag mijn goesting ;)

Nee, serieus, ik hoop het en geloof er ook in, iets wat ik al lang niet meer gezegd heb.

En alle respect voor alles tot nu toe al!!

BSOT 15-07-2009 01:04

Je moet hier eens naar kijken. Op eerste zicht kan dan echt iedereen aan autosport doen en steeds close racing! UK is België niet maar ... toch even verder uitspitten. Met dank aan Razornord ;) Er komen nogal wat tips binnen om in 2010 de boel spannend en leuk te maken.

Steve 15-07-2009 17:40

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 250060)
Je moet hier eens naar kijken. Op eerste zicht kan dan echt iedereen aan autosport doen en steeds close racing! UK is België niet maar ... toch even verder uitspitten. Met dank aan Razornord ;) Er komen nogal wat tips binnen om in 2010 de boel spannend en leuk te maken.

Kijken naar?

BSOT 16-07-2009 10:13

Quote:

Originally Posted by Steve (Post 250072)
Kijken naar?

Deze link
http://www.750mc.co.uk/F-locost.php

fenixracing 16-07-2009 10:50

Heeft dit er iets mee te maken?

http://www.autosport.be/news/2009/07...WestFieldFront

Ik had nog een vraag. Weet iemand of ze op piststop nog de laatste dsmec meeting online gaan zetten?
De site stelt op dit moment weinig voor. Maar ik vond de dsmec verslagen altijd wel goed.

BSOT 16-07-2009 11:00

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 250100)

Neen!
Dit is een kantklaar product en het blijft 23.000€. Aanvaardbaar maar niet wat wij in gedachte hebben.

Kijk maar eens naar de link, zoek daar maar wat rond en je zal zien dat de teams in de UK deze wagens zelf bouwen en rond de 3000 pond uitkomen.

Mark 17-07-2009 22:14

Met welke Viper rijden de Thiersen?

http://www.raceresults.nu/uitslagen/...lification.htm

fenixracing 17-07-2009 23:21

Naar het schijnt een oud A+ exemplaar.

RKG 18-07-2009 02:52

inderdaad, is een oud A+ exemplaar!

Raceboy 18-07-2009 19:52

Niet gestart in DSMEC die thiersen, wel in DSC (om de grindbak om te ploegen)

Bart.Vandecavey 18-07-2009 21:30

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 250164)
Niet gestart in DSMEC die thiersen, wel in DSC (om de grindbak om te ploegen)


Voor de DSMEC was hij te luid, in de DSC hebben ze een tikje gekregen voor de start. Trouwens ze zijn in Zolder om de auto te leren kennen. Ze hebben trouwens al behoorlijke tijden laten noteren. 1.38 op een Dunlop in koers is toch niet slecht.

Razornord 18-07-2009 21:47

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 250101)
Neen!
Dit is een kantklaar product en het blijft 23.000€. Aanvaardbaar maar niet wat wij in gedachte hebben.

Kijk maar eens naar de link, zoek daar maar wat rond en je zal zien dat de teams in de UK deze wagens zelf bouwen en rond de 3000 pond uitkomen.

Dichterbij huis dan de UK bestaat ook al iets dergelijks:

http://ccrc.nl/

Pat 18-07-2009 23:49

Quote:

Originally Posted by Razornord (Post 250166)
Dichterbij huis dan de UK bestaat ook al iets dergelijks:
http://ccrc.nl/

Als ik de uitleg van Dries goed begrijp, is CCRC bijna hetzelfde ... en toch weer niet helemaal. CCRC laat zo goed als alle 7-klonen toe, zowel fabriek als kit als zelfbouw (een ESTfield of een Robin Hood zijn bijvoorbeeld niet toegelaten).

Wat Dries dan wel bedoelt (verbeter me als ik verkeerd ben ...) zijn zelfbouwwagentjes gebaseerd op het boek van Ron Champion ofte "Build your own Sports Car for as little as £250 - AND RACE IT". Deze wagens zijn in de kitwereld beter bekend als LOCOST en er ontstond in verscheidene landen reeds een hele toeleveringsindustrie. Je mag een Locost ook niet zien als een kit, aangezien je het hele chassis zelf dient te lassen (alhoewel ze trouwens ook reeds te koop zijn ...).
Op het web zijn ook reeds iets grotere versies, of toch de plannen, opgedoken zoals de McSorley 7 + 4 en de McSorley 7 + 442.

Pat 18-07-2009 23:58

Klein vervolg ...

CCRC laat blijkbaar ook andere carrosseries toe dan de "7".
Zo staan ook de Fisher Fury en Ginetta G20 en G27 op de lijst.

De Sylva Stylus wordt trouwens niet meer gemaakt door Sylva, maar door SSC ... als de eigenaar er niet de brui aan gegeven heeft ...

Ook de Ginetta G27 werd doorverkocht aan GKD, die de G27 nu verkopen als de Evolution, nu gebaseerd op BMW E36 of E46 en licht hertekend.

Razornord 19-07-2009 14:20

Quote:

Originally Posted by Pat (Post 250168)
Als ik de uitleg van Dries goed begrijp, is CCRC bijna hetzelfde ... en toch weer niet helemaal. CCRC laat zo goed als alle 7-klonen toe, zowel fabriek als kit als zelfbouw (een ESTfield of een Robin Hood zijn bijvoorbeeld niet toegelaten).

Wat Dries dan wel bedoelt (verbeter me als ik verkeerd ben ...) zijn zelfbouwwagentjes gebaseerd op het boek van Ron Champion ofte "Build your own Sports Car for as little as £250 - AND RACE IT". Deze wagens zijn in de kitwereld beter bekend als LOCOST en er ontstond in verscheidene landen reeds een hele toeleveringsindustrie. Je mag een Locost ook niet zien als een kit, aangezien je het hele chassis zelf dient te lassen (alhoewel ze trouwens ook reeds te koop zijn ...).
Op het web zijn ook reeds iets grotere versies, of toch de plannen, opgedoken zoals de McSorley 7 + 4 en de McSorley 7 + 442.

Het zijn idd zelfgebouwde wagens die er uitzien als een "7" maar het chassis is heel anders dan dat van een "7". Ook de motor is "vrij" te kiezen. Wellicht wordt het echter geen Locost want om die auto te maken, is er een Ford Cortina nodig voor de starre achteras. Ook staan er fouten in het boek van de Locost. Ge hoort mij al komen: een race-auto maken voor £250 is dan zo ongeveer onmogelijk. Het vervolg op de Locost is de Haynes. Wat ik hier schrijf is slechts de suggestie die ik doorgegeven heb aan Dries dus neem dit niet als de absolute waarheid voor wat er gaat gebeuren.

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...363/index.html

Bovenstaande link is om te tonen hoe het boek er uitziet. Hier is de donorauto een Ford Sierra voor de motor, de transmissie, etc. Het is dus mogelijk voor teams om tegen een minimaal budget (we spreken over enkele 1000den euro's) een raceauto in elkaar te zetten die allemaal hetzelfde en erg onderhoudsvriendelijk zijn. In Nederland en in de UK bestaat er aan kampioenschap dat volledig draait rond zelfgebouwde auto's en kitcars (met kitcars bedoel ik dan dat alle onderdelen geleverd worden die de eigenaar dan zelf in elkaar moet draaien). Een kampioenschap van combinaties van zelfgebouwde auto's en kitcars kan een erg boeiend geheel opleveren omdat racen terug kan tegen een erg beperkt budget en dat tegen een heel beperkt budget (stel dat de auto total loss gereden wordt, levert dat een serieus gevloek op maar het betekent niet het faillissement zoals bij een crash met een Porsche GT3 voor Jan met de pet). Dit concept heeft dus een groot potentieel denk ik zo. In Holland is dit kampioenschap al lang aan de gang zodat ze daar al een mooi geheel aan auto's hebben maar in België zullen we met een minimum moeten starten uiteraard :-) . Ik hoop dat een bovenstaand idee van de grond kan komen want dan is de racerij geen utopie meer voor de meesten onder ons.

zwoemba 22-07-2009 15:18

Onboard in de Mosler:

http://www.youtube.com/watch?v=dWtTff0T7vA

BSOT 23-07-2009 09:31

Quote:

Originally Posted by zwoemba (Post 250248)

Mooie beelden en leuke sound.
Was me juist de eerste 5 minuten aan het afvragen wie nu eigenlijk nog naast jou zat om de schakelpook te bedienen :)


All times are GMT +2. The time now is 11:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.