De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   24 hours of Zolder 2009 de race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19045)

Raceboy 22-08-2009 16:01

24 hours of Zolder 2009 de race
 
Ze moeten het hele veld maar een straf geven:

Quote:

22.08 - 15:56 De 27 auto's zetten zich in beweging voor de opwarmronde.
Quote:

22.08 - 15:57 Groene vlag.

bron: 24u.be
:cool:

Dries DS 22-08-2009 16:49

[QUOTE=Raceboy;251187]Ze moeten het hele veld maar een straf geven/QUOTE]

Tja, de Live ticker kan ook kuren hebben, die mensen van 24u.be doen een prima job.

GT2-R 22-08-2009 18:21

Kuismanen al in de problemen... Onze vriend Pertti is misschien toch iets te hard vertrokken. Ik geloof persoonlijk niet in de kansen van de Vipers op een overwinning.

Viper GTS-R*** 22-08-2009 19:11

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 251193)
Kuismanen al in de problemen... Onze vriend Pertti is misschien toch iets te hard vertrokken. Ik geloof persoonlijk niet in de kansen van de Vipers op een overwinning.

Ik geloof nog 100% zeker in de kans dat een VIPER GTSR wint hoor...
Pertti te vlug vertrokken? Denk het niet, die wielmoer dat los kwam was niet zijn fout. Die remblokken dat vernieuwd zijn evenmin. Ze hadden er volgens Duncan deze morgend nieuwe opgezet maar deze werkten alles behalve goed.

Trouwens, elke keer had Pertti wel pech in het begin van de race, maar ze is nog zo lang meer als 20 uur dus zie ik geen probleem.

Ik zie elke GT3 vooraan nog wel een onderdeel moete verandere dus we zien wel waar onze beide VIPER's eindigen :)

Raceboy 22-08-2009 19:56

Quote:

22.08 - 19:16 De Opel Silhouette #23 welke we de motor zagen opblazen op de rechte lijn is in de box, de mechaniciens hebben een lastige klus voor de boeg, vervangen van de motor.

24u.be
Dit mag toch niet? Slecht precendent geschept op de Ford Gt tijdens de 24 uren van Spa?

Neo-242 22-08-2009 20:31

Ja dat vond ik ook al vreemd in de 24 u Spa dat de motor toch mocht gewisseld worden op die Ford GT van VDS. Misschien heeft het te maken met het kleine aantal deelnemers overal dit jaar. Anders komt niemand nog kijken morgen:)

AlainH 22-08-2009 20:34

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 251202)
Ja dat vond ik ook al vreemd in de 24 u Spa dat de motor toch mocht gewisseld worden op die Ford GT van VDS

Er is eerst toelating voor gevraagd, en hebben er ook een stop-and-go voor gekregen ;)

Raceboy 22-08-2009 20:59

Quote:

Originally Posted by AlainH (Post 251204)
en hebben er ook een stop-and-go voor gekregen ;)

gelukkig, want ze zouden maar eens moeten winnen he na een motorwissel die een paar uur duurt ;)

KRK nu al de tweede wagen die binnekomt met een losse zetel. Schort er iets aan de veiligheid bij de GT3's?

Mark 22-08-2009 22:10

Wat media coverage internet:
Autosport NL: Tot op heden geen nieuws
Autosport BE: Enkele kleine eigen berichtjes + persreutels
Racexpress: persreutels
Pitstop: persreutels
Autosportnieuws.be: Enkele eigen berichtjes
24u.be: gewoon goed werk

Zeer pover allemaal, dat was ooit weleens anders. Vooral het ontbreken van autosport.nl baart zorgen. Er rijden toch heel wat Nederlanders mee.

gouwyf 22-08-2009 22:33

waarschijnlijk staat het al in één of andere thread, maar is buiten de ticket van 24h.be ook ergens een live timing voorhanden met rondetijden, verschillen tussen wagens ed ?

Mark 22-08-2009 22:36

Is de Porsche van AD een sloopwagen? Hoe vaak heeft die al een probleem gehad met zijn banden/ophanging in de afgelopen dagen?

senna's kingdom 22-08-2009 22:38

Quote:

Originally Posted by gouwyf (Post 251210)
waarschijnlijk staat het al in één of andere thread, maar is buiten de ticket van 24h.be ook ergens een live timing voorhanden met rondetijden, verschillen tussen wagens ed ?

http://www.raceresults.nu/uitslagen/...e-results1.htm

gouwyf 22-08-2009 22:44

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 251212)

Dat is wat ze noemen snelle service :)

Mark 22-08-2009 22:44

Gerucht/roddel......vlak voordat ik wegreed uit Zolder ging het nieuws rond dat een van de piloten op de McDonalds Porsche was buiten gesmeten. Wegens te bruuske rijstijl. Iemand een bevestiging?

senna's kingdom 22-08-2009 22:55

Morgen 10 wagens aan de finish denk ik:crazy:

senna's kingdom 22-08-2009 23:13

Motorbreuk op de Renault Mégane. Nog geen officiële opgave, maar het zou negen uren duren om de krachtbron te vervangen:crazy:

Raceboy 22-08-2009 23:27

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 251216)
Motorbreuk op de Renault Mégane. Nog geen officiële opgave, maar het zou negen uren duren om de krachtbron te vervangen:crazy:

bij verschuur zal dat wel zijn. Ze mogen wel eens wagen nummers geven als er meerder zijn. Bij Chrysler viper doen ze het ook vaak

GT2-R 23-08-2009 01:05

Voorlopig wel een behoorlijk spannende editie! Na goed 9 uur wedstrijd liggen P1 en P2 binnen 10s.

RKG 23-08-2009 01:25

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 251216)
Motorbreuk op de Renault Mégane. Nog geen officiële opgave, maar het zou negen uren duren om de krachtbron te vervangen:crazy:


Volgens mij waren ze daar aan het opruimen, maar ben niet zeker.

guntha 23-08-2009 02:43

Jah verschuur is gestopt.

Wat mark aanhaalde van de opel begreep ik ook niets van. Die opel had een oliespoor van 1-1.5m breed achtergelaten op de rijlijn;Geen kat die er wat aan ging doen. Iedere rijder ging dus van zijn rijlijn af en sneet de eerste linkse dan heel scherp aan. Maar goed dat daarmee niets mis gegaan is.

Nu (2.00) is de rijlijn terug vet en smurrie vrij lijkt me, maar daar mocht misschien wel eerder iets aan gedaan worden lijkt me.

gouwyf 23-08-2009 07:59

En vanmorgen om 6h ook opgave voor de Megane van Delahaye met motorbreuk

RKG 23-08-2009 10:02

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 251221)
Jah verschuur is gestopt.

Wat mark aanhaalde van de opel begreep ik ook niets van. Die opel had een oliespoor van 1-1.5m breed achtergelaten op de rijlijn;Geen kat die er wat aan ging doen. Iedere rijder ging dus van zijn rijlijn af en sneet de eerste linkse dan heel scherp aan. Maar goed dat daarmee niets mis gegaan is.

Nu (2.00) is de rijlijn terug vet en smurrie vrij lijkt me, maar daar mocht misschien wel eerder iets aan gedaan worden lijkt me.


Ze hebben wel met het gieterke zand gestrooid, ma dat was in de uitloopzone van het rechte stuk. op het rechte stuk zelf hebben ze niets gedaan buiten de geel-rode vlag gezwaaid.

guntha 23-08-2009 12:10

Over en uit met de ferrari van bouvy. Heeft vuurgevat na een olielek. Beide wagens van delahaye zullen de finish niet zien. jammer

GT2-R 23-08-2009 12:35

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 251229)
Over en uit met de ferrari van bouvy. Heeft vuurgevat na een olielek. Beide wagens van delahaye zullen de finish niet zien. jammer

Ik vind het onbegrijpelijk dat een team als Delahaye de #3 niet binnen roept voor een check-up. De wagen was al rondenlang met problemen aan het rijden (GT4's reden er los voorbij).

Jakke.be 23-08-2009 12:42

Gisteren gaan kijken naar de start van de 24-uren. We hebben het toch tot middernacht uitgehouden. Een hele prestatie...
Ik ben niet iemand die rap kritiek zal uiten. Dat laat ik aan de kenners. Ik ben slechts een gewone racefan. Maar er was gewoon niks aan. Jaja, veel randanimatie. Allemaal prul. De 24-uren van Zolder zijn precies ne Vlaamse kermis geworden. Voor de race moet je er ni naartoe gaan.

Ik had een mooie foto genomen om te posten hier op het forum. Een foto van een gans lege paddock aan de achterzijde van het circuit. Ik zal het maar zo laten. Ik ga nu al op veel tenen getrapt hebben. En dat is niet mijn bedoeling.

Een geluk dat we nog eens naar de Vipers GTS hebben kunnen kijken. Daarbij nog de F430 en de Lambo, mooie wagens. Maar na enkele uren sloeg de verveling toe.

Toch ook nog een positieve noot:
-Ze zijn overgeschakeld op Jupiler. En dat voor 2,5 euro/blik...
-de Vip parking buiten het circuit. Wauw...

Verder: zwaar teleurgesteld, als er volgend jaar geen 35 wagens meerijden komt er al tenminste één fan minder. Al ben ik waarschijnlijk de enige die daarvan gaat wakker liggen...

Proficiat aan de teams en rijders die het hebben aangedurfd deel te nemen aan de zoveelste 'doorstart' editie. Sinds het (mis)vormen van de Belgische regering een populair woord geworden.

Een teleurgesteld fan,
Jan

Jakke.be 23-08-2009 12:54

En dan nog iets. Als je 'boenk boenk' muziek wil horen, moet je maar een discotheek gaan. Wij stonden aan de Jacky-Ickx chicane als de code 60 werd gegeven. En die brave man maar info geven door zijn micro. Wij konden echter niks horen/verstaan. Het duurde tot de takelwagen de pit binnenreed eer we doorhadden wat er was gebeurd... En ondertussen: boenk boenk baf baf klets klets...

Het zit me hoog.

J.

guntha 23-08-2009 12:58

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 251232)
En dan nog iets. Als je 'boenk boenk' muziek wil horen, moet je maar een discotheek gaan. Wij stonden aan de Jacky-Ickx chicane als de code 60 werd gegeven. En die brave man maar info geven door zijn micro. Wij konden echter niks horen/verstaan. Het duurde tot de takelwagen de pit binnenreed eer we doorhadden wat er was gebeurd... En ondertussen: boenk boenk baf baf klets klets...

Het zit me hoog.

J.

Dit heb ik gisteren een paar keer gehoord van aantal mensen. Als je in de paddock komt zou was er meer lawaai van 'het feest' dan van de wagens.

1 puntje waar ik me in opjaagde, we moesten regelmatig eens door de paddock voor naar de camion te rijden of banden te gaan halen voor de wagen. We nemen dan de buggy of fiets of brommer. MAar denk je dat de mensen even aan de kant gaan om je door te laten? neen, wel je tegen houden met aan je fiets of buggy te gaan hangen, hoe achterlijk zijn ze?:mad: Infeite uit meserie na nen tijd alles maar te voet gaan halen, je hebt minder oponthoud dan.

PorscheGT 23-08-2009 16:37

Het was inderdaad moeilijk de koers te volgen in de Jacky ickx met die muziek, maar anderzijds werkte daar de speaker maar de helft van de tijd ..

ff tussendoor, men zou bijna vergeten dat er ook een koers was :D

ProSpeed wint, oververdiende zege vind ik ..
First 2de, Kuismanen 3de

Neo-242 23-08-2009 17:24

Ah, was er een koers op Zolder dit weekend?;)

Sir Kwietje 23-08-2009 17:40

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 251232)
En dan nog iets. Als je 'boenk boenk' muziek wil horen, moet je maar een discotheek gaan. Wij stonden aan de Jacky-Ickx chicane als de code 60 werd gegeven. En die brave man maar info geven door zijn micro. Wij konden echter niks horen/verstaan. Het duurde tot de takelwagen de pit binnenreed eer we doorhadden wat er was gebeurd... En ondertussen: boenk boenk baf baf klets klets...

Het zit me hoog.

J.

Tja vroeger hoorde je niets aan de rea, omdat de kanaal twee party tent daar stond, dus het is niet echt nieuw, en vind persoon het er wel bijhoren
het maakt meer de sfeer

GT2-R 23-08-2009 17:45

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 251232)
En dan nog iets. Als je 'boenk boenk' muziek wil horen, moet je maar een discotheek gaan. Wij stonden aan de Jacky-Ickx chicane als de code 60 werd gegeven. En die brave man maar info geven door zijn micro. Wij konden echter niks horen/verstaan. Het duurde tot de takelwagen de pit binnenreed eer we doorhadden wat er was gebeurd... En ondertussen: boenk boenk baf baf klets klets...

Het zit me hoog.

J.

Ik denk dat je toch zal moeten leren leven met het "festival"-kantje van de 24h. Het is dat dat er voor zorgt dat er nog een redelijke hoeveelheid afgezakt komt naar Zolder. Het was inderdaad een wat tegenvallende editie maar al beter dan dat SRO het in z'n eentje gedaan zou hebben. Laten we dit maar gauw vergeten en op naar 2010 voor een editie met een groter en gevarieerder startveld!

Over de wedstrijd zelf: Prospeed heeft zowat de perfecte wedstrijd achter de rug en dus verdiende winnaars! De wedstrijd was ook behoorlijk spannend aan de kop tot een stuk in de nacht. Verder valt het op dat nagenoeg elke wagen meer dan een uur in de pits gezeten heeft. Zowat niemand is gespaard gebleven van pech. Volgens mij voor een groot deel te danken aan de goede omstandigheden die uitnodigden tot het aanhouden van een behoorlijk hoog racetempo.

Drivejay 23-08-2009 20:06

[QUOTE=GT2-R;251240] Laten we dit maar gauw vergeten en op naar 2010 voor een editie met een groter en gevarieerder startveld!

QUOTE]

En hoe gaan ze dat dan bewerkstelligen, dat groter en gevarieerder startveld?

Fonne 23-08-2009 22:46

Ik vondt wel dat ze dit jaar op circuit een loopje nemen met de veiligheid.
Bij start opstelling stonden de vips en andere mensenn al op de grid voor de wagens die zich een weg moesten banen door de massa.
En op het einde van de racestaken er een paar gekken het circuit over voor dat de race volledig afgelopen was ! Waar zijn ze in Zolder mee bezig ! :crazy:

Mark 24-08-2009 00:01

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 251251)
Bij start opstelling stonden de vips en andere mensenn al op de grid voor de wagens die zich een weg moesten banen door de massa.

Meteen na het afvlaggen van de Euroseries 3000 mochten de mensen voorzien van een Zolder jaarkaart het circuit op. Ze moesten dus de pitlane oversteken.............terwijl de wagens naar hun plek reden vanuit de pitlane. Geen idee welke malloot dit jaar het draaiboek heeft gemaakt.

En dan deze foto, kijk er eens naar...........

http://www.racexpress.nl/imgitems/ar...s-IMG_0839.jpg

Dat men een wagen moet wegtakelen op het circuit? Niks mis mee. Dat daar enkele marshals, 1 coureur en de mannen van de takeldienst bij betrokken zijn? Niks mee.

Echter, waarom staat Fred Bouvy (en nog enkele vage gasten) op het circuit? Het maakt geen reet uit of het code 60 is. Was het qua koers al gene vette, dan was het nog triester qua veiligheid. Het "management" hiervan lijkt wel op een sociale werkplaats. 20 man teveel en niet 1 die van wanten weet.

Dat autosport gevaarlijk kan zijn? We hebben zaterdag zeer veel geluk gehad. Tijdens een crash in de tweede race van de Euroseries 3000 was er een crash in de Bianchi. Dat komt wel vaker voor. Een van de (zware) brokstukken vloog wel zeer ver weg. Via de achterkant van de Delahaye-truck kwam dit tegen de heup van een vrouw aan. Gevolg, diepe snee en wat hechtingen. Wat als dit brokstuk een centimeter of 15 hoger was geweest? Of nog erger, tegen het hoofd? Een ongeval wat overal en altijd kan gebeuren. Niet circuit afhankelijk.

Moraal van het verhaal? Probeer gevaarlijke situaties te vermijden op een circuit maar bepaalde organisaties/mensen op CZ zoeken ze het liefst op! Het is gewoon aftellen naar een dode, dit kan niet blijven goed gaan. Zoveel geluk bestaat niet.

fenixracing 24-08-2009 12:38

Ik stond van woensdag op de camping en het enigste minpunt is dat, CZ verkeerd moment gekozen heeft om te reorganiseren. Zo heeft het tot vrijdag geduurd voor de douches en toilets goed gekuist werden. Maar buiten dat is alles goed verlopen.

De race zelf was wel te pruimen veel verschillende wagens, en toch een vrij hoog tempo van sommige teams.
Woensdag avond was er toch veel volk, donderdag was minder waarschijnlijk door het weer , Vrijdag stond de camping op vrij snel tempo vol en was de sfeer goed ,zaterdag was er toch redelijk wat volk vooral savonds en snachts,
Zondag was er toch minder volgens mij ook door het weer.
Over het algeem toch een goede 24h gehad.

En mensen die klagen over de randanimatie moeten echt verder kijken dan hun neus lang is. Niet iedereen is een die hard autosport fan , ik zelf probeer altijd zoveel mogelijk mensen mee te nemen. En zij kunnen de randanimatie wel hebben. Dus voor de gewone mens was het wel inorde mooie wagens en goede randanimatie. Waar ik zelf ook nog wel van genoten heb.

Over de aantal bezoekers heb ik mijn twijfels zo hebben ze mijn kaarten nooit gescand en dit is bij veel bezoekers gebeurt.

Ik zal er volgend jaar terug van woensdag aanwezig zijn. En hoop dat er dan meer wagens zijn. Het ziet ieder geval positief uit dus laten we beste hopen.

Over de veiligheid kan ik niet echt meepraten omdat ik geen marshal ofwat dan ook ben(Heb wel veel respect voor hun zonder hun was dit niet eens meer mogelijk).Voor de rest heb ik niets anders gezien dan andere jaren.Sommige op dit forum moeten echt eens verder kijken je bent niet alleen daar en er zullen altijd dingen zijn die je niet leuk vindt, en een ander weer wel.

Conclusie: voor de die hard autofan was het minder voor de gewone mens viel het nog wel mee.
Voormezelf ik heb me wel geamuseerd zowel als autosport fan als gewone mens.

JCE.72 24-08-2009 12:53

Zelfs met de nodige voorzichtigheid is het idd. ook vaak riskant... het verhaal van Mark over de dame indachtig: ik stond zaterdag even foto's te nemen op het rechte stuk achter de pitlane aan één van de twee poorten (die waar er geen marshall post naast is). Tijdens de GT4 'werpt' een van de wagens opeens een vrij grote steen opzij, die klettert tegen een van de spijlen net naast me om terug weggekeild te worden tot bijna aan de overzijde van de baan. Als die mijzelf op mijn voorgevel had geraakt zou het ook een pijnlijke bedoening geweest zijn, om maar te zeggen dat een ongelukje snel gebeurd kan zijn.

Wat de randanimatie betreft, ben er een tweetal keer gaan kijken en in vergelijking met andere jaren leek het me daar erg rustig; anders moest je jezelf door een hoop mensen wringen waar het nu verre van dat was. Voor mij hoeft het ook niet echt hoor, maar er zullen idd. mensen zijn die dit wel weten te smaken.

Verder vond ik het nog wel meevallen gezien het beperkte deelnemersveld, dus we kunnen enkel hopen dat de heren van de organisatie en CZ zich aan hun engagement gaan houden om er volgend jaar weer te staan.

Mark 24-08-2009 19:14

Na zo goed als geen coverage op de autosportwebsites is het in de geschreven pers ook huilen met de pet op. Check de links en dan weet je meteen ook hoeveel ruimte ze vandaag hadden in de gedrukte versies:

http://www.gva.be/nieuws/sport/motor...an-zolder.aspx
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...an-zolder.aspx

Heerlijk, zo'n nostalgische foto van een jaar of 10 terug!

http://www.demorgen.be/dm/nl/1004/Au...n-Zolder.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--e...n-Zolder.dhtml

Een alinea, de uitslag. Dat is alles! Hoe ga je deze exposure verkopen aan je sponsor? Ach het heeft ook een voordeel, bijna niemand weet dat deze editie heeft plaats gevonden. Kun je volgend jaar zeggen: Er is een nieuwe grote nationale koers op Zolder, daar moet je bij zijn als sponsor!

guntha 24-08-2009 19:32

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 251259)
Na zo goed als geen coverage op de autosportwebsites is het in de geschreven pers ook huilen met de pet op. Check de links en dan weet je meteen ook hoeveel ruimte ze vandaag hadden in de gedrukte versies:

http://www.gva.be/nieuws/sport/motor...an-zolder.aspx
http://www.hbvl.be/nieuws/sport/moto...an-zolder.aspx

Heerlijk, zo'n nostalgische foto van een jaar of 10 terug!

http://www.demorgen.be/dm/nl/1004/Au...n-Zolder.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--e...n-Zolder.dhtml

Een alinea, de uitslag. Dat is alles! Hoe ga je deze exposure verkopen aan je sponsor? Ach het heeft ook een voordeel, bijna niemand weet dat deze editie heeft plaats gevonden. Kun je volgend jaar zeggen: Er is een nieuwe grote nationale koers op Zolder, daar moet je bij zijn als sponsor!

Mark open het belang eens in de winkel:p en die van vrijdag ook

RKG 24-08-2009 19:43

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 251264)
Mark open het belang eens in de winkel:p en die van vrijdag ook

Inderdaad, hbvl heeft toch vrij veel coverage besteed in de gedrukte versie. De online versie heeft dan om de een of andere reden een hele oude foto staan.

Wat mij ofvalt is dat op de sporza site een reportage van sportweekend over Koen Wauters tijdens 24u te zien is, maar voor de rest alleen de uitslag. Zelfs hun eigen Sporza Lamborghini komt niet in beeld. Is er tijdens sportweekend op tv nog een verslag geweest?!

marcel 24-08-2009 23:11

ach, den Vlaamschen Pers en den automobielkoers, het zal nooit wat worden. Volgens het papieren laatste nieuws was de GP F1 van Valencia zelfs gewoon die van Spanje, en werd die gereden op een circuit dat verdacht veel leek op dat van Barcelona.


All times are GMT +2. The time now is 08:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.