![]() |
Porsche 911 SCRS - Haspengouw 1985 - Droogmans/Joosten - Renaissance - 1/24
4 Attachment(s)
Deze kit staat al te lang in mijn kast naar mij te lonken om hem nog te negeren, daarom heb ik besloten om er eens werk van te gaan maken.
Het gaat om deze Porsche waarmee Droogmans/Joosten in 1985 2e werden in de Haspengouw Rally: http://i9.photobucket.com/albums/a79...11_5_real2.jpg De kit bestaat hoofdzakelijk uit resin onderdelen, met enkele sheets foto-ets en wat gedraaide onderdelen als extraatjes. Hij is bedoeld om gebouwd te worden met open motorkap en open linkerdeur, wat betekent dat we wat extra moeite gaan doen voor de details van interieur en motor. Ik ben al bijna een ganse week bezig met het "opkuisen" van de resin kas, wat maar zeer traag vordert omdat er werkelijk zeer veel werk aan is. Een aantal resin onderdelen zijn niet goed uit de gietmal gekomen zodat we ze moeten vervangen met plastic sheet en plastic strip, er was enorm veel flash aan te verwijderen, de kas vertoont enorm veel luchtbellen die opgevuld moeten worden en de panel lines zijn zo goed als onbestaande. In elk geval wou ik jullie de vordering der werken niet onthouden, en heb ik wat foto's genomen. Om het geheel een beetje presentabel te maken besloot ik om de resin velgen en de rubberachtige banden onder de kas aan te brengen, maar daar ontmoetten we reeds een volgend probleem: eens de loopvlakken van de slicks mooi egaal geschuurd zijn worden de voorbanden echt te klein. De diameter van de voorwielen lijkt echt nergens meer op. Dus duiken we in de doos met reserveonderdelen, en we komen op de proppen met een setje banden dat op de voorwielen past en dat een naar ons oordeel beter passende diameter heeft. Vergelijk zelf: Met de kit-banden: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102478 En met de vervangings banden: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102478 Deze nieuwe voorbanden vertonen wel een profiel, maar dat kan er gemakkelijker afgeschuurd worden dan andersom ;) Het kader van de linker zijruit was ook gedevalueerd tot een armzalig stukje gesmolten resin, dus werd dit deel in zijn geheel vervangen door plastic strip. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102478 De panel lines werden tot hiertoe alleen nog maar uitgekrast aan de rechterdeur; al de andere panels moeten die behandeling nog ontvangen. Zoals je kan zien zijn er ook heel wat raamrubbers die van zodanig slechte kwaliteit waren dat het eenvoudiger was om ze gewoon weg te schuren en te vervangen. Deze kit is werkelijk een schoolvoorbeeld van de filosofie van Etienne Dhont, die altijd zegt dat zijn kits slechts een aanzet zijn voor de meer ervaren modelbouwers waarvan bijgevolg verwacht wordt dat ze zelf ook nog een serieuze steen bijdragen tot de volledige detaillering van de kit. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102478 |
4 Attachment(s)
Een foto, genomen van linksachter toont echter wel al dat de open deur een mooie inkijk gaat opleveren van het interieur, en dat de detailleringswerken hier zeker niet verloren zullen gaan.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102768 De open motorkap werd ook al onderworpen aan de nodige verbeteringswerken. De opening was te groot zodat de motorkap er eigenlijk gewoon doorviel bij dryfitting. Dit werd opgelost door overal wat plastic sheet toe te voegen, wat er meteen ook voor zorgt dat de wanden mooi egaal worden, in tegenstelling tot de soms onregelmatige vormen die gegoten resin kan vertonen. Ook de linker achterzijde van de Porsche werd langer gemaakt met behulp van wat plastic strip als "bekisting", die opgevuld werd met secondelijm en bloem tot de achterzijde even ver kwam dan de rechterkant. Of deze asymmetrie voortkomt uit het resin gieten of de "scheve oog" van de ontwerper van de kit laat ik in het midden... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102768 De onderkant van het chassis vertoonde de meeste luchtbellen. Hier werd ervoor gekozen om ze uit te boren en op te vullen met plastic rod en secondelijm, die vervolgens weer gladgeschuurd werden om een egaal geheel te vormen met de rest. We hebben gebruik gemaakt van 3 diameters plastic rod, maar de foto toont enkel de grootste diameter; de rest is hier niet zo goed zichtbaar. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102768 Bij het dryfitten van de lichten kwamen we tot een andere onaangename verrassing: de koplamp-glaasjes en de achterlichten die in de kit meegeleverd zitten passen totaal niet bij deze Porsche. De voorste koplampen zijn veel te klein om in de zittingen te passen, wat eventueel nog opgelost zou kunnen worden met epoxy 2 componentenlijm, maar hoe we de achterste lichtstrook moeten vervangen was een raadsel. Daarom heb ik Etienne een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag om de lichten na te sturen... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262102768 Een week vakantie zit er al in deze Porsche, en je ziet haast nog niet dat er iets aan gedaan is. Dit wordt een lange WIP vrees ik. Maar ik hoop wel dat het model eens het klaar is de moeite waard geweest zal zijn... Wordt dus vervolgd! |
De achterlichten kan je op een eerder simpele manier oplossen. Ik heb het zo gedaan op de Martine 935.
Je neemt een dun stukje transparante plastic (bvb van een verpakking). Die wikkel je dan rond een staafje en legt het een uurtje op de verwarming. De warmte zal ervoor gezorgd hebben dat het transparante stripje zijn vorm terug heeft. Vermits je het stripje op voorhand al op de juiste hoogte gesneden had heb je nu een soort kokertje waaruit je de lichtjes kan snijden. Met de nodige transparante verf bekom je dan een perfect resultaat. Voor de rest ... een kit die al lang op mijn verlanglijstje stond, maar als ik dit zie pas ik toch nog even. Ik heb nog genoeg dozen steken om een kopbreker te missen. Voor de rest ... :applaus:. |
Quote:
Voor de rest, veel succes ermee. Ga deze zeker volgen. Staat ook op mijn verlanglijstje. |
Quote:
|
Dé Porsche uit de Belgische rally geschiedenis en nu hier op De Paddock! Yes, yes, yes, die ga ik zeker van kortbij en veraf volgen!!
Ik weet nu al dat het een prachtresultaat gaat worden. :drewl: |
5 Attachment(s)
Update.
"Staat dieje Porsche nu nóg nie in de primer?" hoor ik je al zeggen... Neen, ik ben er nog een 2e week mee zoet geweest dus. Deze body zorgt er namelijk voor dat ik me de laatste 2 weken eerder bezig gehouden heb met "beeldhouwen" dan met modelbouw :p Enfin, dat hoort allemaal tot de fun van het "plekken" natuurlijk. En resin kits laten zulke verbouwingswerken ook gemakkelijk toe. Maar echt vooruit gaan doet het niet natuurlijk, en dan is het zaak om de moed niet te verliezen... Wat hebben we allemaal gedaan? Wel, naast het afwerken van de Bin Sulayem Escort hebben we op regelmatige tijdstippen de Porsche onder handen genomen om hem er presentabel te laten uitzien. Ik zal onderstaande foto gebruiken om een aantal aanpassingen te beschrijven: volg de rode pijlen van links naar rechts... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262724296 Uitkrassen van alle panel lines: in feite heet het eerder "uittekenen en inkrassen van de panellines, want er waren er geen. Ongetwijfeld een gevolg van het gieten van een groot aantal modellen uit dezelfde mal, want Etienne is er niet de man naar om zo'n zaken te vergeten bij zijn ontwerp. Toevoegen van panellines die niet in de kit voorzien waren: af en toe vergeet zelfs Etienne een panelline, maar daar zijn de referentiefoto's dan weer goed voor. Voor de 3e keer opnieuw scratchen van het linkse raamkozijn: nadat ik het de 1e keer "op goed geluk" gemaakt had, paste het niet in de deur. Een 2e poging lost dit probleem op. Maar toen ik opmerkte dat er in de kit ook nog foto-ets raampjes zitten die tegen dit raam gekleefd moeten worden en waartussen het raam zelf komt te zitten, paste dit geëtste onderdeel net niet. Ik zat er een halve mm naast, maar dat is genoeg om een 3e keer opnieuw te beginnen. Nu past alles prima ;) Je kan natuurlijk ook eerst je kit eens goed bestuderen natuurlijk, dat bespaart een hoop ellende :fight: Aan brengen van "spatbordverbreders": niet echt verbreders, eerder verdiepers. De foto's toonden me echter dat de achterwielen de kas bijna raken en dat de spatborden ook een verticaal deel vertonen dat het model niet heeft. Met wat plasticard is dat euvel ook weer opgelost. Ook achteraan moesten de panellines eerst uitgetekend worden waarna ze uitgekrast werden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262724296 Wat er nu nog ontbreekt als ik het model vergelijk met de referentiefoto's, zijn de gaten die ik voorlopig aangebracht heb met photoshop. Ik zou echter graag eerst willen weten waarvoor die dingen eigenlijk dienden, dan doe ik misschien geen stommiteiten. Iemand een idee? http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262724296 Achteraan is er ook werk gemaakt van de motorkap met picknick-tafel. Ik heb geen duidelijke referentiefoto's van de achterzijde van de Porsche, maar ik denk dat de rooster op de achtervleugel ook wit was, net als de rest van de motorkap. De onderkant van de motorkap is dan weer rood. Maar als iemand me kan bevestigen dat het rooster effectief wit was (en niet zwart) zal ik me toch iets beter op mijn gemak voelen... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262724296 Weer een foto met klare inkijk op het interieur. De detaillering binnenin zal zijn vruchten kunnen afwerpen... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262724296 Tenslotte een plaatje van hoe ik denk het model tentoon te stellen als het af is. Inkijk in het interieur, inkijk in de motorruimte. Nu zit in beide interieurs bitter weinig om te bewonderen, maar dat zal moeten veranderen... De motorkap werd trouwens ook eerst voorzien van een ingetekende panelline, waarna ze ingekrast werd. Het rooster en het deel er rond zal wit gespoten worden, de vleugel daar rond wordt matzwart. Wordt vervolgd! |
Weer een pracht exemplaar in wording amaai :drewl:
Die goeie oude porsche 911. Een prijzenpakker in wording dus. Blijf hem alvast volgen tot het bittere einde. :applaus::applaus: |
Quote:
|
1 Attachment(s)
Quote:
Wel, ik heb een foto gevonden die het rooster in het wit toont, maar ik weet niet uit welk jaar de foto stamt of zelfs of het überhaubt Droogmans is, want in die periode hebben heel wat piloten met een Belga Porsche gereden (Reginster, Dumont, ...) Zou verdorie een goede quizvraag geweest zijn :p In het boek "Rallyworld '85" van Willy Weyens staat ook een foto waarop de Porsche van Reginster te zien is tijdens de Haspengouw Rally, met witte rooster. Maar ik weet niet of de 2 belga Porsches destijds identieke livery's hadden... Echter, op de foto die in het begin van de thread staat, kan je ook een stukje van de bovenkant van die achtervleugel zien, weliswaar niet erg duidelijk, maar toch: ik ga ervan uit dat als het rooster zwart zou zijn, dat er dan op die foto toch iets meer zwart te zien zou moeten zijn. Nu zie ik alleen maar wit... http://i9.photobucket.com/albums/a79...11_5_real2.jpg |
Quote:
|
1 Attachment(s)
|
Als de specialisten het niet weten ,moet Patrick hen ter hulp snellen.
Ik vind het wel tof dat Patrick dit gepost heeft want anders stond er een grote fout op het model.:p:p:p:p |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Ondertussen had ik dit filmpje gevonden op het net en daarop is ook te zien dat het rooster wit moet zijn:
Dit is een reportage van Champion over de Haspengouwrally 1985-1988 en in de buurt van 2 min 40 is de wagen van bovenaf ook duidelijk te zien. Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=viHiSrBHiCw |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
@ Sennake, Het zwaarste, of moet ik zeggen, het meest arbeidsintensieve, is achter de rug nu. Goed dat je je daar doorheen heb gewerkt, want zoals je al aangaf, bestaat inderdaad het onmoedigingsgevaar. Keep it up! |
Mij lijken dit nogal een joekels van gaten voor een krik...
Ik denk dat aan de andere kant van dat gat zo'n flexibele buis recht naar de remmen loopt voor extra koeling als het beest aan 230 per uur vlamde op een recht stuk... |
deze modellen hadden achteraan torsievering,en denk dat dit voorzien was om deze torsiestaaf te kunnen vervangen,denk ik he ,succes verder met het model
|
1 Attachment(s)
Staat deze nu nog niet in de primer? :p
Quote:
Even een opmerking Guy ... ik ben het eens met de aanpassingen die je aan de spatborden achteraan gedaan hebt, maar zoals ze nu zijn lijken ze meer op die van de 935-76 (Vallelunga versie). Ik heb even een foto van een 911 SCRS gevonden waarop (volgens mij) duidelijk te zien is dat het vlakke stuk boven de wielen niet zo hoog is. http://www.depaddock.eu/forum/attach...6&d=1262810873 Bron: Supercars.net Het is er zeker wel, maar ik denk dat het in de huidige versie iets te hoog is ... al kan ik natuurlijk niet op de foto's uitmaken of de witte lijn ook effectief het begin is van het vlakke stuk of nog voor een deel de overgang van het ronde gedeelte van het spatbord. Ik heb ook nog ergens foto's liggen van de echte 911 SCRS van Droogmans die nu gerestaureerd is en in België staat. Als ge er meer van wilt hebben laat ge het maar weten! Voor de rest ... keep it coming! |
1 Attachment(s)
Ik heb me gebaseerd op een frontale foto van de Porsche tijdens de Haspengouw Rally zelf, en ik denk toch dat het vlakke stuk van mijn model de realiteit vrij goed benadert. Ook de vrije hoogte tussen de spatborden en de banden klopt nu redelijk goed. Ik heb trouwens ook vooraan dezelfde aanpassingen uitgevoerd, want zoals je kan zien zijn de voorste spatborden op gelijkaardige wijze uitgekast.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262816159 Enneuh... ondertussen stáát het model eindelijk in de primer ;) |
Heel mooie beelden als je die zo eens terugziet. En het geluid van sommige wagens:worship:.
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijk resultaat van deze build. |
... Waarbij uwe foto natuurlijk ook alweer klopt!
Ik denk dat er net zoveel versies zijn als SCRS'en ... :rolleyes: |
2 Attachment(s)
Quote:
Eerst de onderdelen die deel uitmaken van de kas. De andere onderdelen zoals het chassis, rolkooi en velgen staan ondertussen ook al in de primer. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982185 In laatste instantie werden hier en daar nog kleine oneffenheden weggeslist. Nu kan alles eindelijk in de witte basislaag gespoten worden... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982391 |
4 Attachment(s)
Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982486 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982486 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982486 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1262982486 De rechterdeur werd trouwens niet in het wit gespoten, maar wel in het rood, omdat ze geheel in het rode gedeelte valt van de Porsche, die later zal gespoten worden in hetzelfde TS-49 'bright red', omdat dit rood het best overeen kwam met het Belga-rood van de decals. De foto van de deur zelf ben ik je nog schuldig omdat ze momenteel nog te nat is om te fotograferen... |
Quote:
als je de deur open laat, zie de " evelope" van de deur, en die is waarschijnlijk wit. En het is je natuurlijk ook al opgevallen dat de velgen niet kloppen. |
Quote:
Quote:
|
4 Attachment(s)
Zoals je op foto 1 kan zien is de binnenkant van de carroserrie wit,
Dus veronderstel ik dat de evelope van de deur ook wit is. Wat ik met evenlope bedoel zie je op foto 2. Dacht ook dat de volledige wagen wit was, en het rood gewoon bestickerd was. Foto's 4 en 5 zijn de velgen, en dat zijn niet dezelfde als in de kit, naar ik meen. Indien je deze toch zou tegenkomen op een foto, zou ik die graag eens zien, want ik denk niet dat Ras- sport deze velgen gebruikte. |
Quote:
Quote:
Behalve dat ze dus niet overeenstemmen met de realiteit qua vorm en verhoudingen, is het echter ook wel zo dat ik nog nergens een foto gezien heb van de Belga Porsche waar zowel vooraan als achteraan de kitvelgen gemonteerd zijn. Ofwel staan ze er van voor op, en achteraan een andere soort (een vijfspaak bijvoorbeeld), ofwel staan ze er achteraan op en zie je vooraan een ander type velg. Ik dacht dat het dat was wat je bedoelde, want als ik de kitvelgen er zowel vooraan als achteraan zou op zetten, is er geen enkele foto die bevestigt dat de Porsche ooit op die manier rondgereden heeft. Ik moet eens kijken of ik iets kan doen aan probleem nummer 2; met probleem nummer 1 zal ik moeten leven denk ik. In elk geval ook hier bedankt om de aandacht te trekken op deze onvolkomenheid van de kit ;) |
3 Attachment(s)
Update!
In de kit zit een decalblad dat wat betreft de livery enkel de overgangen van rood naar wit voorziet, niet de rode vlakken zelf (op enkele uitzonderingen na). Dit betekent dat de rode vlakken gespoten moeten worden en dat het belangrijk is dat er een rode tint gebruikt wordt die overeenstemt met het rood van de decals. De meegeleverde overgangen vertonen naast de typische drie rode lijnen ook een stukje rode strip die normaal gezien overheen het rode gespoten oppervlak gelegd moet worden, zodat een niet perfect overgang nog gemakkelijk gemaskeerd wordt. Maar ik ben niet van plan om dat te gebruiken, en wel omwille van twee redenen: 1) Het is nagenoeg onmogelijk om een perfecte match te vinden tussen het decal-rood en een rode verf. Ik heb een erg goede benadering gevonden, en ik maak me sterk dat je het kleurverschil niet gaat zien zolang er tussen het gespoten rood en de drie rode strepen een stukje wit zit, maar het overlappen van de rode strip over het gespoten oppervlak ga je volgens mij altijd zien. 2) Het overlappen van de rode strip over het gespoten rood gaat ter hoogte van de overlapping een dubbele dikte veroorzaken, die je vermijdt door de rode strip gewoon weg te snijden en de drie rode strepen mooi naast het gespoten oppervlak aan te brengen. Het afplakken van de body wordt hierdoor wel arbeidsintensiever, maar achteraf zal ik het me niet beklagen denk ik. Of laat ons zeggen "hoop ik"... Ok, hier gaan we. Eerst heb ik een kleurenkopie gemaakt van het decalblad. Ik ga de overlappingstukken gebruiken om de maskeringen op de juiste positie aan te brengen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263145894 Ik ben begonnen met het gemakkelijkste deel, namelijk de maskering op het dak: een mooie rechte lijn. Ik gebruik hiervoor BMF omdat dit zeer dun is en geen opstaande rand vertoont eens je de maskering verwijdert. Het betreffende decaldeel wordt ook uitgesneden en ernaast gelegd ter controle: mijn stukje BMF zit op de juiste plaats blijkbaar. So far so good. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263145894 Vooraan op de neus van de Porsche heb ik iets minder zelfvertrouwen en verkies ik om het decaldeel eerst op de neus van het model aan te brengen. Hierdoor weet ik perfect waar de maskering moet komen. Maar het is natuurlijk wel zo dat de maskering daar moet aangebracht worden waar het papieren deel nu zit! Dus kleef ik met een dun stukje masking tape een lijn precies naast de papieren "grens", waarna ik het papier kan verwijderen. Nu pas kan ik met BMF opnieuw een rechte lijn aanbrengen die vlak naast de dunne reep masking tape aangebracht wordt, erop vertrouwend dat de decal later exact op die plaats kan aangebracht worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263145894 |
5 Attachment(s)
Vervolgens is het een relatief makkelijke job, maar wel eentje die zeer veel geduld vereist, en ook de nodige nauwkeurigheid. De binnenzijde van de deur wordt afgeplakt met BMF, en ter hoogte van de scharnier heb ik Maskol gebruikt omdat de vorm nogal ingewikkeld is. Eens dat klaar was kon ik de rest van de body afplakken met masking tape. Belangrijk hierbij is dat je de tape goed aandrukt, vooral daar waar ze de BMF overlapt.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146038 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146038 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146038 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146038 Ook onderaan heb ik ervoor gekozen om alles af te plakken, zodat er geen rode verf kan binnendringen in het interieur dat sowieso wit moet blijven. Het enige gaatje dat je kan bemerken ter hoogte van het linksachter-wiel dient om de klem in te steken waarmee ik het body ga vasthouden tijdens het spuiten. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146196 |
3 Attachment(s)
Ook de achtervleugel moet gedeeltelijk rood gespoten worden. Dus wordt hij ook afgeplakt, er zorg voor dragend dat er ook geen verf kan indringen aan de binnenzijde, wat betekent dat alles eigenlijk moet afgeplakt worden. Omdat ik toch bezig was heb ik ook maar de delen gemaskeerd die later matzwart gespoten moeten worden. Dat is niet strikt noodzakelijk, maar het vermijdt wel dat er later oneffen stukken zouden voorkomen onder het te spuiten matzwart.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146276 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146276 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263146276 Ondertussen is de body gespoten in TS-49 bright red. Eens alles droog genoeg is zal ik wat foto's nemen, maar voorlopig staat alles stofvrij op te drogen in een stofdichte kast... Wordt dus vervolgd! |
Zo te zien ben je aan nieuwe rolletjes afplaktape toe. :p
Goe bezig.;) |
2 Attachment(s)
Guy,als je de juiste velgen moet hebben,neem dan contact op met Gery(big attack)die weet welke velgen je kan gebruiken.
Gery is specialist in modelbouw wat betreft Droogmans. Hij heeft trouwens dit model zelf ook al gebouwd,maar welke velgen eronderstaan weet ik niet,desnoods zelf velgen maken,heb ik al veel gedaan,mijn laatste velgen die ik gemaakt heb zijn minilites voor op circuit (schaal 1/24). Ze zijn breder dan die van Revell of Esci en ook 1mm groter. De banden moeten dan wel kleiner gemaakt worden (geen probleem als je een kolomboormachine hebt. |
Quote:
Contact opnemen zal echter niet echt nodig zijn denk ik, want ik meen begrepen te hebben dat zowel Gery als Patrick deze thread van nabij volgen, getuige de hulp die ze me allebei nu reeds bij het prille begin van de bouw geboden hebben (die ik met veel dankbaarheid en graagte aanvaard)... |
2 Attachment(s)
Guy,ik heb er met Gery over gehad,over de velgen van de Porsche.
Deze bestaan niet op schaal 1/24. Het zijn Ronal velgen. Ik heb in mijn magazijn met velgen er gevonden die via een goede transformatie de echte kunnen benaderen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263213715 Bij deze velg moet je het midden met de 4 schroeven dichtmaken en er 5 gaten in boren,desnoods met een klein boutje van 1 mm in. De rand van de velg moet je ook verhogen,en dat kan door gewoon van een andere even grootte velg de rand af te zagen en op maat te vijlen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263213715 De achterste velg. De centrale wielmoer wegslijpen en de 5 spaken opvullen met putty,dan ook weer gaten boren en de kant ook weer verbreden zoals de voorste velg. |
Merciekes Dominique! Ik ga dat zeker eens bekijken! Breng je de reservevelgen vrijdag eens mee (als je komt natuurlijk)?
|
2 Attachment(s)
Ik heb nog twee andere achterste velgen gevonden.
Als je de stervorm opvult en de 5 gaten boort benader je de werkelijkheid wel erg goed. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263223690 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263223690 Ik ben nu bezig met de voorste velgen,tot straks. |
2 Attachment(s)
De voorste velgen heb ik een 2 tal mm verbreed.
ik heb dit zomaar eens geprobeerd als intermetzo en als voorstel en ik denk dat je er zo ook komt met de voorste velgen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263225691 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263225691 |
5 Attachment(s)
Update!
De Porsche werd ontdaan van zijn maskering en de lijmsporen van het BMF werden verwijderd met polish pasta. Wat overblijft is een rood-witte Porsche met een wit deurinterieur (thanks Gery!) en vrij rechte scheidingslijnen. Alhoewel ik moet zeggen dat die van de Marlboro Escort nog scherper waren, wat waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat dit model met de spuitbus gespoten werd en de Escort met de airbrush, wat voor nog fijnere contouren zorgt. maar niet getreurd, want de decals zullen daar waar de lijn niet perfect is, de oneffenheden afdekken... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263236017 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263236017 Ook de foto van de linkerdeur was ik je nog schuldig. De 'envelop' wordt later manueel terug wit geschilderd, de binnenbekleding dan weer zwart. De achterspoiler staat al in het rood/wit, maar natuurlijk moet de vleugel zelf nog matzwart gespoten worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263236017 De 'foute' velgen werden ook gespoten in het wit. Of ik ze ga gebruiken staat nog niet vast. Jammer dat de vorm niet correct is, want de 'Ronal Racing' logo's die erin gegrift staan vind ik wel mooi en zijn onmogelijk te kopiëren in zelfgemaakt velgen, die dan wel de correcte vorm zouden hebben. Na onze Paddock Modelbouw Meeting zal ik de knoop doorhakken. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263236017 Ook het chassis staat al in het wit. Nu kunnen de opbouw-werkzaamheden van het interieur een aanvang nemen... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1263236017 |
All times are GMT +2. The time now is 13:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.