Ilmc 2011
http://sport.turbomagazine.be/redimg....jpg&width=410
Larbre zet volgend seizoen een Corvette GT2 in de ILMC in voor Gabriele Gardel, Julien Canal en Patrick Bornhauser. Deze laatste werd recent met een Larbre Porsche 911 GT3-R nog Frans GT3-kampioen. In Le Mans zien we mogelijk twee Amerikaanse wagens voor Larbre. De kalender van de ILMC raakt stilaan bekend: 19 maart: Sebring 8 mei: Spa 11 en 12 juni: Le Mans Juli: Europa (TBA) 11 September: Silverstone Oktober – Azië/VS (TBA) November – China (TBA) Hope Polevision zet volgend seizoen naast de Formula Le Mans ook een LM P1 hybrid met Oreca chassis in de ILMC in. Bron: turbomagazine.be Leuk nieuwtje, zie die corvettes graag aan het werk en wat hebben die toch een prachtige ronk :drewl: |
Is het een prat & Miller corvette? De oktoberrace zou normaal Petit Le mans zijn, maar er zijn daar blijkbaar wat strubbelingen over de datum. Anders zou het Japan zijn.
|
Is inderdaad een P&M Corvette.
|
AF Corse naast Ferrari 458 in GTE (GT2) zet ook een Lola Judd in, in cat LMP2.Rijders zijn huidige LMS piloten Matias Russo en Luis Perez Companc.
|
Quote:
|
ART racing heeft aangegeven dat zij na het stoppen van het F3 programma zich nu ook gaan richten op Le Mans/ILMC met een LMP2. Gezien de banden tussen ART en Lotus in GP2 mogen we aannemen dat het dus met de nieuwe Lotus LMP2 wordt. Zal dan eerder 2012 zijn dan 2011.
|
Bronnen niet vergeten vermelden, Niels. ;) Ik weet altijd graag van waar de info komt. :)
|
Sorry Belle, zal eraan denken in het vervolg.
Dat ART naar Le Mans komt staat op de Autohebdo.fr site, dat het een Lotus wordt is dan vrij logisch te gissen en staat zo ook op ten tenth forum. Daar wordt ook gesugereerd dat Jet Alliance 2 Lotus GT2 (Evora?) zou inzetten in de LMS, maar dit is niet officieel. |
No prob, Niels. ;)
Het nieuwe LMP2 chassis van Riley ziet er trouwens ook knap uit! Het team verwacht de wagen tijdens de 12 Hours of Sebring 2011 in te zetten voor de eerste manche van de ILMC. De wagen is trouwens te verkrijgen in 2 versies: een open en gesloten. Geef mij anders maar de gesloten versie. :drewl: Bron: officiële site: http://www.lemans.org/en/races/inter...0%A2_2394.html |
Alphand racing stopt geheel met racen, atelier verkocht aan OAK racing.
Bron: Turbomagazine & Endurance-info |
Sbarta-Sport nieuw team in de ILMC/LMS serie.
Dit nieuwe Franse team zet een Oreca 03 Nismo V8 LMP2 in. Eerste rijder is Laurent Groppi. Bron Endurance.info |
Quote:
|
Quote:
Echter er is nog hoop. Vandaag in Endurance-info meldt Philippe Poincloux, teammanager van LAA dat hij hoopt op een doorstart onder zijn supervisie. Als die er komt zal het in de LMS zijn met een GT2 of LMP2. Of het team dan nog LAA zal noemen staat er niet bij. Beslissing voor het einde van het jaar. |
Yvan Muller wil de de 24 uren van Le Mans rijden met zijn twee teamgenoten van het WTCC, Menu en Huff en dit op een Corvette GT2. De Corvette zou blauw moeten zijn in de kleuren van de Cruze WTCC. Dit vertelde hij aan Eurosport aldus Turbo-magazine.Fr
|
Rebellion Racing maakte bekend dat ze volgend jaar een Toyota motor zullen hebben in de twee Lola's LMP 1. Rebellion zal de exclusieve partner van Toyota in LMP1 zijn. De rijders blijven dezelfde als dit jaar, Neel Jani met Nicolas Prost en Jean-Christophe Boullion met Andrea Belicchi.
|
De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.
|
Quote:
Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg... |
Quote:
|
Quote:
http://www.planetlemans.com/2010/12/...-r18-lmp1-car/ Let op de enorme haaievin . De R18 debuteert in Spa, voor Sebring gebruiken ze nog de R15. |
Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.:drewl:
|
Mooie wagen, alleen jammer van die haaienvin. Wordt het geen tijd dat fans, teams en fabrikanten daartegen in opstand komen? :D
|
Quote:
Heel wat mensen hebben de mond vol van groen en duurzaam maar uiteindelijk veranderd er (nog) niets. We gaan nog steeds voor de laagste prijs ;) |
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2! :)
Hopelijk regent het een keer niet boven Spa... :D |
Quote:
En laat die regen maar komen! (alleen niet constant, af en toe wat buitjes van verschillende gradaties maar niet langer dan een minuut of 10 aaneengesloten svp). |
Audi behoudt zijn rijder voor de 24 uren van Le Mans. De 3 wagens zullen volgend jaar bestuurd worden door Mike Rockenfeller/Timo Bernhard/Romain Dumas, en Andre Lotterer/Marcel Fassler/Benoit Treluyer en Allan McNish/Tom Kristensen/Rinaldo Capello.
|
Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/...e-911-gt3-rsr/ |
Quote:
|
Quote:
|
Ben eens nieuwsgierig wanneer Peugeot gaat reageren met details en meer foto's van hun nieuwe LMP1 wagen, en of zij wel voor Hybride motoren kiezen.
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat: "Het meest verrassende nieuws is echter dat de wagen een klassieke V6 3.7 TDI meekrijgt, zonder enige vorm van hybride aandrijving. Audi baas Dr. Ullrich sluit de komst van energierecuperatie en hybride technologie voor de toekomst niet uit, maar voorlopig dus niets van dat alles." Qua uitzicht vind ik het toch geen ontgoocheling.:D |
Quote:
Er zijn trouwens maatregelen genomen om de R18 op termijn hybride te maken: Quote:
|
Pescarolo meldt op Autohebdo dat hij voldoende budget heeft gevonden om minstens één wagen in te zetten tijdens de 24 uren van Le Mans. Aangezien hij dit jaar met Pescarolo team aan geen kampioenschap heeft deelgenomen moet hij wel hopen op een invitatie, maar met zo een verleden mag dat geen probleem zijn.
|
Judd heeft zijn nieuwe LMP2 motor, gebaseerd op een V8 BMW van 4.0l, op de testbank laten lopen. Hiernaast hebben zij bekend gemaakt welke teams die nieuwe motor gaan gebruiken, het zijn:
AF Corse : 1 Lola RLR : 1 Lola OAK Racing : 1 Pescarolo Race Performance : 1 Oreca (bron: Endurance.info) |
Cadillac haalt ex-Corvette rijder Johnny O’Connell binnen voor zijn nieuw race project in de SCCA World Challenge GT-series met de Cadillac CTS-V.
Meer: http://www.autosport.nl/news/21788/s...e_racerij.html |
Rinaldo Capello verlaat einde 2011 Audi heeft hij bekent gemaakt (bron: Autohebdo)
|
Atlas eFX-Team FS, gekend van de "trage" Saleen in de LMS, zet volgend jaar waarschijnlijk een Panoz Abruzzi GTE (GT2) in in de ILMC. Carlo van Dam is dan één van de rijders. Naast de Panoz zet het team ook een Creation LMP1 in.
(bron: PlanetLemans) |
En Oliver Gavin rijdt naast het AMLS met Corvette ook 8 manches van het GrandAm kampioenschap met een Chevrolet Camaro GT-R van het Banner Racing team. (bron: Endurance-info)
|
Signature-Plus doet zeker het ILMC kampioenschap in 2011, liefst met de Aston en de drie huidige rijders (dus ook V. Ickx), als er geen budget gevonden wordt voor de Aston, is LMP2 met een Oreca ook een mogelijkheid.
|
.....
|
Quote:
|
Waar zit nu de winst voor een hybride in de jaren 2011-2013 t.o.v. de reguliere diesel of benzine?
Quote:
Dus op basis van deze beknopte weergave van de ACO beleidsvisie 2011-2013 is de keuze van Audi voor een conventionele wagen volstrekt logisch voor 2011. Gaat wel leuk worden qua strategie. Stel een motor kan 700 PK (= 515 kW) leveren, dan mag je dus over 24 uur maximaal 12.360 kWH verbruiken. Hoe ga je dat invullen? De eerste 8 uur de motor opvoeren tot 900 PK en de laatste paar uur naar bijvoorbeeld 300 PK? Of een vorm van energy-storage? Energie bufferen om de laatste uren niet meer hoeven te tanken? Al met al, leuke denkpistes. Dat wil niet zeggen dat deze nieuwe reglementen perse duurzaam zijn ;) Het kan wel maar hoeft niet zo te zijn. |
All times are GMT +2. The time now is 01:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.