De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Ilmc 2011 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20090)

NetForce84 09-11-2010 20:46

Ilmc 2011
 
http://sport.turbomagazine.be/redimg....jpg&width=410

Larbre zet volgend seizoen een Corvette GT2 in de ILMC in voor Gabriele Gardel, Julien Canal en Patrick Bornhauser. Deze laatste werd recent met een Larbre Porsche 911 GT3-R nog Frans GT3-kampioen. In Le Mans zien we mogelijk twee Amerikaanse wagens voor Larbre.

De kalender van de ILMC raakt stilaan bekend:

19 maart: Sebring
8 mei: Spa
11 en 12 juni: Le Mans
Juli: Europa (TBA)
11 September: Silverstone
Oktober – Azië/VS (TBA)
November – China (TBA)

Hope Polevision zet volgend seizoen naast de Formula Le Mans ook een LM P1 hybrid met Oreca chassis in de ILMC in.

Bron: turbomagazine.be

Leuk nieuwtje, zie die corvettes graag aan het werk en wat hebben die toch een prachtige ronk :drewl:

Raceboy 09-11-2010 23:51

Is het een prat & Miller corvette? De oktoberrace zou normaal Petit Le mans zijn, maar er zijn daar blijkbaar wat strubbelingen over de datum. Anders zou het Japan zijn.

FIRE 10-11-2010 12:06

Is inderdaad een P&M Corvette.

Niels 11-11-2010 16:08

AF Corse naast Ferrari 458 in GTE (GT2) zet ook een Lola Judd in, in cat LMP2.Rijders zijn huidige LMS piloten Matias Russo en Luis Perez Companc.

NetForce84 16-11-2010 21:17

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 263072)
AF Corse naast Ferrari 458 in GTE (GT2) zet ook een Lola Judd in, in cat LMP2.Rijders zijn huidige LMS piloten Matias Russo en Luis Perez Companc.

Staat vandaag ook op turbomagazine.be:rolleyes:

Niels 18-11-2010 19:50

ART racing heeft aangegeven dat zij na het stoppen van het F3 programma zich nu ook gaan richten op Le Mans/ILMC met een LMP2. Gezien de banden tussen ART en Lotus in GP2 mogen we aannemen dat het dus met de nieuwe Lotus LMP2 wordt. Zal dan eerder 2012 zijn dan 2011.

Belle 18-11-2010 19:54

Bronnen niet vergeten vermelden, Niels. ;) Ik weet altijd graag van waar de info komt. :)

Niels 18-11-2010 20:12

Sorry Belle, zal eraan denken in het vervolg.
Dat ART naar Le Mans komt staat op de Autohebdo.fr site, dat het een Lotus wordt is dan vrij logisch te gissen en staat zo ook op ten tenth forum. Daar wordt ook gesugereerd dat Jet Alliance 2 Lotus GT2 (Evora?) zou inzetten in de LMS, maar dit is niet officieel.

Belle 18-11-2010 20:21

No prob, Niels. ;)

Het nieuwe LMP2 chassis van Riley ziet er trouwens ook knap uit! Het team verwacht de wagen tijdens de 12 Hours of Sebring 2011 in te zetten voor de eerste manche van de ILMC. De wagen is trouwens te verkrijgen in 2 versies: een open en gesloten. Geef mij anders maar de gesloten versie. :drewl:

Bron: officiële site: http://www.lemans.org/en/races/inter...0%A2_2394.html

Niels 19-11-2010 20:19

Alphand racing stopt geheel met racen, atelier verkocht aan OAK racing.
Bron: Turbomagazine & Endurance-info

Niels 23-11-2010 22:29

Sbarta-Sport nieuw team in de ILMC/LMS serie.
Dit nieuwe Franse team zet een Oreca 03 Nismo V8 LMP2 in. Eerste rijder is Laurent Groppi.
Bron Endurance.info

GT2-R 24-11-2010 12:09

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 263405)
Alphand racing stopt geheel met racen, atelier verkocht aan OAK racing.
Bron: Turbomagazine & Endurance-info

Wow....dat is zeeeeeer jammer nieuws :(. Had hun bijzonder graag aan het werk gezien met een P&M C6-R. Gaat het hier om geld of door het ongelofelijke pechjaar wat ze gehad hebben?

Niels 24-11-2010 19:51

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 263582)
Wow....dat is zeeeeeer jammer nieuws :(. Had hun bijzonder graag aan het werk gezien met een P&M C6-R. Gaat het hier om geld of door het ongelofelijke pechjaar wat ze gehad hebben?

Het gaat voornamelijk om geld, maar gezondheidstoestand van Luc Alphand gaf de doorslag.
Echter er is nog hoop. Vandaag in Endurance-info meldt Philippe Poincloux, teammanager van LAA dat hij hoopt op een doorstart onder zijn supervisie. Als die er komt zal het in de LMS zijn met een GT2 of LMP2. Of het team dan nog LAA zal noemen staat er niet bij. Beslissing voor het einde van het jaar.

Niels 02-12-2010 19:25

Yvan Muller wil de de 24 uren van Le Mans rijden met zijn twee teamgenoten van het WTCC, Menu en Huff en dit op een Corvette GT2. De Corvette zou blauw moeten zijn in de kleuren van de Cruze WTCC. Dit vertelde hij aan Eurosport aldus Turbo-magazine.Fr

Niels 02-12-2010 23:22

Rebellion Racing maakte bekend dat ze volgend jaar een Toyota motor zullen hebben in de twee Lola's LMP 1. Rebellion zal de exclusieve partner van Toyota in LMP1 zijn. De rijders blijven dezelfde als dit jaar, Neel Jani met Nicolas Prost en Jean-Christophe Boullion met Andrea Belicchi.

Niels 10-12-2010 13:52

De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.

Belle 10-12-2010 14:33

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264145)
De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.

Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)

Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...

HaCo 10-12-2010 17:53

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 264147)
Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)

Vind ik ook veel beter, goed nieuws dus!

Niels 10-12-2010 23:48

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 264147)
Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)

Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...

Hier de foto's:

http://www.planetlemans.com/2010/12/...-r18-lmp1-car/

Let op de enorme haaievin . De R18 debuteert in Spa, voor Sebring gebruiken ze nog de R15.

Mark 11-12-2010 00:43

Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.:drewl:

FIRE 11-12-2010 08:59

Mooie wagen, alleen jammer van die haaienvin. Wordt het geen tijd dat fans, teams en fabrikanten daartegen in opstand komen? :D

Mark 11-12-2010 23:30

Quote:

Audi ontgoochelt met nieuwe prototype + video

http://sport.turbomagazine.be/news_N...pe__video.html
Waarom ontgoocheling? Waarom zou een fabrikant vele miljoenen €'s investeren in hybride-technologie als FIA of ACO nog geen duidelijke reglementering hebben op dat gebied? Dat noem ik dan een ontgoocheling, beleidsbepalers die veel roepen maar puntje bij paaltje nog niet veel presteren. Een fabrikant gaat voor de marketing en de overwinning, dat rechtvaardigt zijn investering tegenover de raad van bestuur. Beursgenoteerde bedrijven denken alleen maar in rendementen, roic en noem maar op. Die gaan geen miljoentjes investeren in kreten van instanties die nog niet veel body hebben.

Heel wat mensen hebben de mond vol van groen en duurzaam maar uiteindelijk veranderd er (nog) niets. We gaan nog steeds voor de laagste prijs ;)

Grig-O 11-12-2010 23:47

Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2! :)

Hopelijk regent het een keer niet boven Spa... :D

Coach Ep 12-12-2010 12:15

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 264213)
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2! :)

Hopelijk regent het een keer niet boven Spa... :D

Waarschuwing: wees voorbereid op een extreem bevredigend raceweekend! :drewl:

En laat die regen maar komen! (alleen niet constant, af en toe wat buitjes van verschillende gradaties maar niet langer dan een minuut of 10 aaneengesloten svp).

Niels 12-12-2010 15:50

Audi behoudt zijn rijder voor de 24 uren van Le Mans. De 3 wagens zullen volgend jaar bestuurd worden door Mike Rockenfeller/Timo Bernhard/Romain Dumas, en Andre Lotterer/Marcel Fassler/Benoit Treluyer en Allan McNish/Tom Kristensen/Rinaldo Capello.

Niels 12-12-2010 15:53

Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/...e-911-gt3-rsr/

NetForce84 12-12-2010 19:24

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264227)
Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/...e-911-gt3-rsr/

Ook wel een knap ding :drewl:

Jan 13-12-2010 10:38

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 264179)
Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.:drewl:

Zo'n gedrongen duiveltje, dat gaat vonken geven. Met zo'n uitstraling kunnen de anderen niet anders dan opzij gaan :) Een beauty is het echter niet.

NetForce84 13-12-2010 17:00

Ben eens nieuwsgierig wanneer Peugeot gaat reageren met details en meer foto's van hun nieuwe LMP1 wagen, en of zij wel voor Hybride motoren kiezen.

Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat: "Het meest verrassende nieuws is echter dat de wagen een klassieke V6 3.7 TDI meekrijgt, zonder enige vorm van hybride aandrijving. Audi baas Dr. Ullrich sluit de komst van energierecuperatie en hybride technologie voor de toekomst niet uit, maar voorlopig dus niets van dat alles."

Qua uitzicht vind ik het toch geen ontgoocheling.:D

gwyllion 13-12-2010 18:07

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 264254)
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat.

Het is gewoon onduidelijk of een hybride aandrijving wel de moeite is in Le Mans omdat er maar 6-7 remmomenten zijn om energie te recuperen, aldus Ullrich Baretzky in dit interview. Audi is gewoon wat conservatiever dan Peugeot die mogelijk wel een hybride diesel motor zullen gebruiken (misschien daarom dat de 90X al een tijdje intensief aan het testen is).

Er zijn trouwens maatregelen genomen om de R18 op termijn hybride te maken:
Quote:

The Audi R18 has been designed for progressive electrification, which Audi Sport is planning to drive forward step by step. "But efficiency is always the crucial factor for us,” says Dr. Wolfgang Ullrich. "No matter which form of energy recovery we may choose the key aspect for Audi – in motorsport as well as on the production side of the house – is that it provides a true advantage.”
Ik vind de R18 allesbehalve een ontgoocheling. De aero ziet zeer geavanceerd uit (alles extreem laag, overgang van haaivin in achtervleugel zeer elegant gedaan, ...), breder banden vooraan zoals de Acura ARX-2 en de motorconfiguratie is gedurfd (uitlaat en turbo binnen de V van de motor).

Niels 14-12-2010 15:09

Pescarolo meldt op Autohebdo dat hij voldoende budget heeft gevonden om minstens één wagen in te zetten tijdens de 24 uren van Le Mans. Aangezien hij dit jaar met Pescarolo team aan geen kampioenschap heeft deelgenomen moet hij wel hopen op een invitatie, maar met zo een verleden mag dat geen probleem zijn.

Niels 14-12-2010 23:02

Judd heeft zijn nieuwe LMP2 motor, gebaseerd op een V8 BMW van 4.0l, op de testbank laten lopen. Hiernaast hebben zij bekend gemaakt welke teams die nieuwe motor gaan gebruiken, het zijn:
AF Corse : 1 Lola
RLR : 1 Lola
OAK Racing : 1 Pescarolo
Race Performance : 1 Oreca
(bron: Endurance.info)

Niels 14-12-2010 23:13

Cadillac haalt ex-Corvette rijder Johnny O’Connell binnen voor zijn nieuw race project in de SCCA World Challenge GT-series met de Cadillac CTS-V.
Meer: http://www.autosport.nl/news/21788/s...e_racerij.html

Niels 15-12-2010 19:26

Rinaldo Capello verlaat einde 2011 Audi heeft hij bekent gemaakt (bron: Autohebdo)

Niels 15-12-2010 20:11

Atlas eFX-Team FS, gekend van de "trage" Saleen in de LMS, zet volgend jaar waarschijnlijk een Panoz Abruzzi GTE (GT2) in in de ILMC. Carlo van Dam is dan één van de rijders. Naast de Panoz zet het team ook een Creation LMP1 in.
(bron: PlanetLemans)

Niels 15-12-2010 20:34

En Oliver Gavin rijdt naast het AMLS met Corvette ook 8 manches van het GrandAm kampioenschap met een Chevrolet Camaro GT-R van het Banner Racing team. (bron: Endurance-info)

Niels 16-12-2010 19:12

Signature-Plus doet zeker het ILMC kampioenschap in 2011, liefst met de Aston en de drie huidige rijders (dus ook V. Ickx), als er geen budget gevonden wordt voor de Aston, is LMP2 met een Oreca ook een mogelijkheid.

Coach Ep 16-12-2010 20:36

.....

Niels 18-12-2010 00:24

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264373)
Signature-Plus doet zeker het ILMC kampioenschap in 2011, liefst met de Aston en de drie huidige rijders (dus ook V. Ickx), als er geen budget gevonden wordt voor de Aston, is LMP2 met een Oreca ook een mogelijkheid.

Nog maar net een dag geleden stond op endurance info te lezen dat Signature zijn rijders wil behouden voor volgend jaar, maar zij kunnen al op zoek naar een vervanger. Pierre Ragues heeft getekend bij OAK Racing om de Pescarolo LMP1 te besturen. (ook endurance.info)

Mark 20-12-2010 23:26

Waar zit nu de winst voor een hybride in de jaren 2011-2013 t.o.v. de reguliere diesel of benzine?

Quote:

LM P1: 2011 – 2013

- een vermindering van het vermogen en de uitstoot van de wagens, een rondetijd van 3’30” is het doel.
- hybridenaandrijvingen worden toegelaten, een systeem zoals dat van Porsche, dat een soort tijdelijke vierwielaandrijving creëert kan niet.
- De ACO behoudt zich recht om tijdens het seizoen het evenwicht tussen de wagen bij te sturen.
- De wagens uit 2010 mogen met sterke beperkingen (inhoud reservoir van 75 ipv 90 liter en restrictoren) blijven rijden.
- Vanaf 2014 gaat de ACO nog veel verder, met een soort energie-uitdaging waarbij ieder team een ‘pakket’ energie krijgt en daarmee de races moet afwerken.

http://sport.turbomagazine.be/news_N..._toekomst.html
Vanaf 2014 is de winst voor een hybride zeer duidelijk. Elke vorm van warmte van de racewagen, opgewekt door regulier gebruik zoals remmen, koelwater en uitlaat(warmte), ga je dan regenereren. Elke Warmte-kWh ga je dan omzetten in "snelheids-kWh".

Dus op basis van deze beknopte weergave van de ACO beleidsvisie 2011-2013 is de keuze van Audi voor een conventionele wagen volstrekt logisch voor 2011.

Gaat wel leuk worden qua strategie. Stel een motor kan 700 PK (= 515 kW) leveren, dan mag je dus over 24 uur maximaal 12.360 kWH verbruiken. Hoe ga je dat invullen? De eerste 8 uur de motor opvoeren tot 900 PK en de laatste paar uur naar bijvoorbeeld 300 PK? Of een vorm van energy-storage? Energie bufferen om de laatste uren niet meer hoeven te tanken?

Al met al, leuke denkpistes. Dat wil niet zeggen dat deze nieuwe reglementen perse duurzaam zijn ;) Het kan wel maar hoeft niet zo te zijn.


All times are GMT +2. The time now is 01:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.