![]() |
DTM 2011 - De nieuwtjes
Alexandre Prémat werd door Audi aan de deur gezet. Benieuwd welke piloot zijn plaats zal innemen in de driver's line-up voor 2011. In de laatste DTM-race van dit seizoen (Shanghai) zal hij vervangen worden door de Chinees Daryll O'Young.
Bron: autosport.com |
Quote:
|
En in tegenstelling tot Mercedes ook nog geen Canadees (O'Young is half Canadees).... :rolleyes:
|
Volgens mij gaan we de komende twee jaar een toename zien in het aantal Belgen en Nederlanders in de DTM van 2012 und so weiter. Even een linkje terugzoeken ;)
|
Dunlop stopt als bandenleverancier na dit jaar.
Bron: verschillende sites zoals http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=28939 |
Yokohama gaat Dunlop opvolgen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Vergissing van mijn kant.
|
Quote:
|
Quote:
Het is nog niet geweten of het wel Hankook wordt: Quote:
|
Die banden (;)) tussen BMW en Dunlop in endurance zeggen me niet zoveel voor het DTM.
|
Quote:
De DTM Dunlop banden zijn natuurlijk iets anders dan de banden voor de LMS of VLN maar ja alle informatie die BMW uit het Dunlop rubber haalt is mooi mee genomen je weet maar nooit dit kleine voordeel kunnen ze nu niet meer gebruiken. Ik ben alleen benieuwd waarom ze met Dunlop stoppen het was altijd een goede partner. |
Kan ook zijn dat Dunlop stopt met DTM? Al had ik dan als Dunlop zijnde toch nog even gewacht tot einde 2012, maar goed misschien dat DTM dat weer niet wilde.
|
Uit Autosport.com:
Following October's race at Hockenheim, former champions Gary Paffett and Mattias Ekstrom spent a day testing with Hankook tyres as part of this process. Negotiations with suppliers for 2011 are still ongoing, but the series has promised to announce a new deal as soon as one is agreed. |
Benieuwd wat die nieuwe banden volgende jaar gaan geven. Dunlop had dit jaar iets andere banden en Audi stond plots nergens meer (in Hockenheim had Audi zware problemen met lekke banden).
|
BMW zal 6 wagens inzetten, vijf zullen waarschijnlijk bemand worden door rijders met een huidig BMW contract, het zesde stuur is voor een nieuw te kiezen rijder. De eerste wagen zal in juni klaar zijn.
Over deelname aan het WTCC is nog steeds geen beslissing genomen. Bron: Autosport.com |
En de 5 heren met een huidig contract zijn:
- 3x Dirk (Muller, Werner, Adorf)? - Priaulx - Farfus Wie anders? |
Jorg Muller en Uwe Alzen?
|
Er bestaat natuurlijk ook de kans, dat BMW huidige DTM rijders zal benaderen.
Met 6 BMW's hebben we toch al een mooi begin, doe daar nog 6 audi's en 6 mercedessen bij, en dan eventueel nog een aantal wagens van een 4de merk (lees opel :p) en we hebben weer een mooi veld ! |
Maar komt er geen 4e merk dan is het startveld met 18 wagens mager.
|
Romain Grosjean gaat testen voor Audi. (Turbo-magazine)
|
Nu zegt Nick Heidfeld dat hij een stuur in de DTM wel ziet zitten, "samenwerken met BMW zou ideaal zijn" zegt hij (bron: Autohebdo)
|
Volgens de Motorsport Aktuell gaan we Alexandre Premat in ieder geval niet meer zien bij Audi, dat moet zowat de duurste fabriekscoureur van 2010 zijn geweest. De teller van zijn schades stopt pas bij € 10 miljoen!
|
Quote:
|
Quote:
Een voledig chassis de vernieling in jagen, je team maten eraf rijden,... het zijn dingen wat je niet zo graag op je CV hebt staan. |
Augusto Farfus en Andy Priaulx gaan beide over naar de DTM, in 2011 zullen ze naast het ontwikkelen van de M3 DTM ook te zien zijn in één of anere endurance race.
(bron: Autohebdo) |
Als BMW kiest voor een team buiten Bavaria/Beieren die hun moet gaan helpen met de terugkeer naar de DTM dan moet je toch wel zeer goed zijn:
Quote:
|
Is toch een logische stap?
En als de Duitsers willen dat DTM echt serieus genomen wordt buiten Duitsland dan zullen er ook niet-Duitse teams en als het even kan fabrikanten aan de start moeten staan. |
Geen al te goede seizoenstart voor Mattias Ekström. Tijdens een trainingskamp van Audi, brak de coureur zijn pols.
Het volledige verhaal vind je hier terug: http://www.autosportnieuws.be/nieuws...0trainingskamp |
Audi maakt de overige bemanning bekend voor het 2011 programma. Prémat, Winkelhock en Legge mogen plaats maken voor Mortara, Albuquerque en Frey.
Volledig artikel terug te vinden op E-I: http://www.endurance-info.com/versio...ance-6354.html |
Tevens in bovenstaand artikel terug te vinden is dat Tom Kemczyk 'gedegradeerd' wordt naar een 2010-spec en nu voor Phoenix zal uitkomen. Rahal Frey neemt zijn plaats in bij Abt Sportsline terwijl Mortara (ex-teamgenoot van Vanthoor) en Albuquerque zullen uitkomen voor Team Rosberg.
|
Quote:
|
Toch een Nederlander in de DTM?
Quote:
|
Mercedes rijders in DTM:
Model 2009: Jamie Green, Gary Paffett, Bruno Spengler en Ralf Schumacher Model 2008: Christian Vietoris, Renger Van der Zande, David Coulthard, Susie Stodart en Maro Engel |
Dit weekend start het DTM seizoen in Hockenheim.
Deze namiddag al de eerste trainingen. 1. Rockenfeller/GER Audi 1:35.085 2. Scheider/GER Audi 1:35.529 00.444 3. Ekström/SWE Audi 1:35.697 00.612 4. Vietoris/GER Mercedes 1:35.702 00.617 5. Mortara/ITA Audi 1:35.732 00.647 6. Schumacher/GER Mercedes 1:35.761 00.676 7. Spengler/CDN Mercedes 1:35.804 00.719 8. Paffett/GBR Mercedes 1:35.831 00.746 9. Molina/ESP Audi 1:35.926 00.841 10. Albuquerque/POR Audi 1:36.000 00.915 11. Green/GBR Mercedes 1:36.049 00.964 12. Tomczyk/GER Audi 1:36.120 01.035 13. Engel/GER Mercedes 1:36.272 01.187 14. Coulthard/GBR Mercedes 1:36.437 01.352 15. van der Zande/NED Mercedes 1:36.474 01.389 16. Jarvis/GBR Audi 1:36.511 01.426 17. Stoddart/GBR Mercedes 1:36.976 01.891 18. Frey/SUI Audi 1:38.152 03.067 |
Zandvoort - tweede manche DTM - startgrid:
Pos Driver Team/Car Time Gap 1. Bruno Spengler HWA Mercedes 1m31.805s 2. Jamie Green HWA Mercedes 1m31.940s + 0.135s 3. Mike Rockenfeller Abt Audi 1m32.017s + 0.212s 4. Martin Tomczyk Phoenix Audi 1m32.063s + 0.258s 5. Gary Paffett HWA Mercedes 1m31.130s (Q3) 6. Timo Scheider Abt Audi 1m31.148s (Q3) 7. Edoardo Mortara Rosberg Audi 1m31.160s (Q3) 8. Ralf Schumacher HWA Mercedes 1m31.387s (Q3) 9. Miguel Molina Abt Audi 1m31.329s (Q2) 10. Filipe Albuquerque Rosberg Audi 1m31.343s (Q2) ..... |
En al wat begeleidende foto's van die kwalificatie met meer informatie :D
http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...2f80aff761.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...f9b250e2b8.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...4f0da026cd.jpg Bron: http://www.rpmvision.nl/features/191...erste-startrij. |
http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...100ef6669e.jpg
http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...bab0807a40.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...f1aaa6dffd.jpg Sinds 1985 is de DTM gegroeid tot een episch kampioenschap binnen de autosport met een internationale bekendheid welke het betiteld tot één van de toeringwagen kampioenschap koningen. Hoewel het tegenwoordig als de Deutsche Tourenwagen Masters door het leven gaat, kennen de veteranen het nog als de Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. En dit jaar waren we erbij... Lees deel 1 op http://www.rpmvision.nl/features/196...ndvoort-part-1. |
En dan nog van de race dag zelf uiteraard met een hele bups Start Grid als aktie shots, hoop dat jullie het wat vinden. Kijk zelf ernaar uit dat BMW volgend jaar weer mee gaat doen, brengt toch wat meer variatie.
http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...6eb5c16e4c.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...d9dc973be4.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...05566a767f.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...1512f0df79.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...e9ee79e363.jpg http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...ed915a7eee.jpg Bronnen: http://www.rpmvision.nl/features/198...ndvoort-deel-2 http://www.rpmvision.nl/features/199...-de-start-grid |
All times are GMT +2. The time now is 08:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.