De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Ford RS200 - Droogmans/Joosten - 24Hr Ieper 1986 - Reji Models - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21488)

Sennake 12-08-2013 18:45

Ford RS200 - Droogmans/Joosten - 24Hr Ieper 1986 - Reji Models - 1/24
 
4 Attachment(s)
Na een lange modelbouwpauze, veroorzaakt door een hele reeks van gebeurtenissen waarmee ik jullie niet wil opzadelen, ben ik er eindelijk in geslaagd om mezelf weer op de modelbouwstoel te tillen en weer eens werk te maken van het serieuzere modelbouwwerk.

Ik ben dus begonnen aan deze RS200 waarmee Droogmans in 1986 de 24 uur van Ieper won (en zo ongeveer elke andere rally waaraan hij deelnam dat jaar).

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376325858

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376325858

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376325858

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376325858

Sennake 12-08-2013 18:56

5 Attachment(s)
Ok, hier gaan we. Ik heb deze foto gevonden op de site van Reji Models, waarop je alle resin onderdelen kan zien, maar ik kan je verzekeren dat ze er zo NIET uitzien als je de doos opendoet! Een masse flash en luchtbellen maken van de opkuis van dit model een nachtmerrie...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326514

De andere onderdelen in de kit zijn een foto-ets fret, enkele doorzichtige onderdelen en materiaal om gordels mee te maken. En de decals + bouwbeschrijving natuurlijk.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326514

Na een goede week voorbereiding ben ik zover dat de voornaamste onderdelen van de kas, chassis en wielen opgekuist zijn. I heb wel de raamstijl van de linkerdeur moeten vervangen, en ik heb ook de breedte van de motorkap moeten aanpassen omdat ze wel 2mm te smal was. Dit werd uitgevoerd met de welbekende methode van secondelijm en bloem...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326514

Zelfde procedure aan de andere zijde natuurlijk.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326514

Zicht van de rechterachterkant van de RS200.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326514

Sennake 12-08-2013 18:57

5 Attachment(s)
En de linkerachterzijde.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326609

Ik heb ook metalen (mishmash) pinnetjes geïnstalleerd om ervoor te zorgen dat de aangepaste en uitgemeten motorkap nu perfect gecentreerd op de body komt te staan...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326609

Helaas bleek de linkerachter wielkas te smal uitgemeten om het achterwiel in onder te brengen. Ik heb de correcte wielkas-lijn uitgetekend met een potlood.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326609

Hier kan je de metalen busjes zien waarin de metalen pinnetjes perfect passen eens de motorkap op zijn plaats zit.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326609

En na het wegschuren van het overtollig materiaal aan de wielkas ziet het model er al veel beter uit...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376326609

Jens 12-08-2013 20:54

Hoi,

Een mooie wagen en een ieper wagen. Je hebt mijn aandacht :) en de ford rs200 staat ook nog op mijn lijst om te bouwen dus volg ik zeer aandachtig.

Veel succes ermee. De start is alvast veelbelovend.

Grtz Jens

Loixrallyfan 12-08-2013 22:34

Knappe klassieker, Guy. En al een zeer mooi begin. De achterklep heb je heel goed gekregen. Mooi opgelost.
Ik ga deze ook nog eens maken, maar van een Modellerkit.
Nadeel, weinig gedetailleerd. Voordeel, de body in één geheel, dus de achterklep zit als gegoten. Maar dat is voor later.
Nu vooral watertandend deze thread volgen.;)

Nismo 13-08-2013 00:21

Quote:

Originally Posted by Loixrallyfan (Post 279314)
.......................

Nu vooral watertandend deze thread volgen.;)

:agree:

Sennake 13-08-2013 15:41

Quote:

Originally Posted by Loixrallyfan (Post 279314)
De achterklep heb je heel goed gekregen. Mooi opgelost.
Ik ga deze ook nog eens maken, maar van een Modellerkit.
Nadeel, weinig gedetailleerd. Voordeel, de body in één geheel, dus de achterklep zit als gegoten.

Eerlijk gezegd heb ik tijdens het passend maken van de achterklep ook een tijd met het idee gespeeld om ze ineens tegen de kas vast te kleven om ze dan op die manier gemakkelijker aan te passen in breedte en lengte, maar uiteindelijk vond ik het toch te zonde om de details van het motorcompartiment achterin op die manier gedeeltelijk aan het oog van de toeschouwer te onttrekken. Dus dan maar 'waarom gemakkelijk doen als het moeilijk ook kan' uitgevoerd. Achteraf ben ik wel blij dat ik het zo gedaan heb. Ik vraag me trouwens af of het niet goed passen een euvel is van deze kit, of alleen van mijn exemplaar?...

Loixrallyfan 13-08-2013 22:32

Guy, ge zijt gene spijtige pechvogel, die Reji RS-en zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Dus allemaal hebben ze een te smalle kap. In het begin waren ze goed, maar door veelvuldig en te snel afgieten van de kappen, is de mal gaan dichttrekken beneden. Met dit dus als gevolg.
Maar inderdaad, goed dat je gekozen hebt om deze demonteerbaar te laten, want er zit heel wat moois onderin. Allee, ge gaat er werk aan hebben om dat allemaal tot zijn recht te brengen, maar dat zal wel lukken hé.;)
Succes.

Doc 13-08-2013 23:02

Yep, al de RS2001en hebben dezelfde fout, een te smalle motokap.. Ik ben benieuwd naar de build, heb deze kit hier ook nog steken.
Ga jij nog iets doen aan de velgen of laat je deze eronder steken want die van de kit zijn eigenlijk niet juist.

Joka-1 14-08-2013 13:08

Ik zou de volgen ook veranderen,
bij degene die ik gebouwd heb heb ik deze vervangen door de velgen van de Sierra, die bij de transkit van Renaissance zitten .
Bij de mijne heb ik ze vervangen door een setje van Fujimi, deze vallen iets kleiner uit, maar voor gravel zijn ze OK. ( deze is intussen wel al 15+ jaar oud )

Sennake 14-08-2013 17:28

Dat van die velgen was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen, en zelfs nu je het zegt zie ik nog niet in wat er eigenlijk mis aan is. Ok, de spaken zijn waarschijnlijk iets te dik aan de uiteinden, maar misschien kan ik daar nog wel iets aan doen. Of is er iets wat ik niet zie?

Doc 15-08-2013 08:59

Het valt idd niet goed op maar de velgen zijn eigenlijk te breed en de velgharten liggen te diep. De Sierra Cosworth rally velgen of zoals Johan aanhaalt, de fujimi`s, komen dichter in de buurt van de originele.

Loixrallyfan 16-08-2013 18:08

Ik persoonlijk denk dat de velgen samen met de ring in PE wel eens heel mooi gaan staan onder deze wagen en zover zitten ze er nu ook weer niet naast. Ik vind de diepte zelfs heel mooi ogen.
Die van Renaissance voor de Sierra, heb die hier ook en ja, die lijken er ook op, maar zijn dan weer niet diep genoeg. Neem daarbij dan nog de niet zo mooi gegoten revetten op die velgen, dan is mijn keuze rap gemaakt.
Ok, niet helemaal correct, maar toch een sterk lijkende en zeer mooie velg hoor.
Ik zou ze dus laten zitten.

Sennake 18-08-2013 19:19

5 Attachment(s)
Wel, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een soort van compromis-oplossing te bedenken. Bewust van het probleem van de kit-velgen heb ik ervoor gekozen om het probleem trachten op te lossen met wat ik in de kit voor handen heb. Dus heb ik de openingen van de velgen ietwat ruimer uitgevijld, en aangezien de velgen iets te breed zijn heb ik ze smaller geschuurd, niet aan de achterzijde, maar aan de voorzijde, zodat de velgharten wat dichter bij de buitenrand komen te zitten.

Verder dacht ik dat de body na de opkuis één laag witte primer nodig had om voort te kunnen, maar dat was een ferme misrekening! Na het aanbrengen van de witte primer kwamen er ontelbaar veel oneindig kleine luchtgaatjes te voorschijn over het volledige oppervlak van de body. Onbegonnen werk om ze trachten op te vullen met putty, dus heb ik ze met secondelijm opgevuld waarna ik het bewerkte oppervlak terug vlak schuurde. Hierna werd de body opnieuw met witte primer gespoten, waarna er opnieuw kleine luchtgaatjes tevoorschijn kwamen, maar een beetje minder deze keer. Op die manier heb ik de ganse body 5 keer behandeld met secondelijm, geschuurd en opnieuw geprimed tot ik tevreden was met het resultaat. Het grootste probleem was het behouden van de juiste vormen, want door al die secondelijm en schuurwerken zou je op den duur de body een andere vorm gaan geven dan de oorspronkelijke vorm...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846315

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846315

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846315

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846315

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846315

Sennake 18-08-2013 19:20

2 Attachment(s)
Nu lijkt de body klaar om gespoten te worden met Tamiya TS-26 pure white. Het slechte nieuws is dat alle andere kitonderdelen hetzelfde euvel vertonen en ik ben niet van plan om dezelfde operatie uit te voeren op allen kleine onderdelen. Dus denk ik erover om de kleinere onderdelen te spuiten met primer filler, hopende dat op die manier de kleine luchtgaatjes opgevuld worden (of tenminste het merendeel). Fingers crossed dus.

Het chassis en de wielen werden ondertussen trouwens met grijze primer gespoten zoals je kan zien.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846397

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1376846397

Loixrallyfan 18-08-2013 20:28

Ziet er goed uit.
Kaas met gaatjes, ken er alles van. Heb dit ook al bij 2 resins voor gehad en door 2 lagen filler te spuiten en telkens op te schuren waren ze verdwenen. Is ook zacht om op te schuren en zeker minder hardnekkig dan secondelijm. Kan me al voorstellen dat ge serieus hebt mogen schuren.

Rocknrolla 18-08-2013 21:01

Nu wil ik niet al te veel off topic gaan maar ik heb het woordje 'spuitplamuur' al enkele keren zien voorbij komen in verschillende threads.. Ik zag dat dit dus inderdaad plamuur is die je kan spuiten, vandaar de naam waarschijnlijk :+ :p maar hoe gaat het dan precies in zijn werk?
Gewoon over de gaatjes spuiten en het overtollige wegschuren?
Zoja, dan lijkt me dit een zeer interessant product.

Nismo 18-08-2013 21:50

Quote:

Originally Posted by Rocknrolla (Post 279356)
Nu wil ik niet al te veel off topic gaan maar ik heb het woordje 'spuitplamuur' al enkele keren zien voorbij komen in verschillende threads.. Ik zag dat dit dus inderdaad plamuur is die je kan spuiten, vandaar de naam waarschijnlijk :+ :p maar hoe gaat het dan precies in zijn werk?
Gewoon over de gaatjes spuiten en het overtollige wegschuren?
Zoja, dan lijkt me dit een zeer interessant product.

Inderdaad, je slaat de nagel op de kop ;)
Ik denk dat de meesten onder ons de Motip Filler gebruiken.

Sennake 23-08-2013 17:05

3 Attachment(s)
Eens dat de primer droog is worden en twee lagen Tamiya TS-26 pure white overheen gezet met de spuitbus.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270278

Deze 2 lagen worden aangebracht met een tussenpauze van 24 uur en daarna laat ik ze 5 dagen drogen. Daarom ben ik ook aan de Lancia bezig, dan kan ik daaraan verder doen terwijl de verf hier droogt.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270278

Eens de witte verf door en door droog is, is het risico dat ze mee afpelt bij het verwijderen van masking tape zo goed als onbestaande. Dus we gaan er eens aan beginnen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270278

Sennake 23-08-2013 17:05

3 Attachment(s)
Ik ga als volgt te werk: eerst kopieer ik het decalvel en knip ik de rode strepen uit die de overgang tussen wit en rood bepalen. Dan leg ik dit stuk papier op een vel BMF en teken ik de vorm nog eens over. Die vorm wordt uitgesneden en op de correcte plaats op de body gekleefd.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270338

Alles wat er nu nog te doen valt is het afplakken van het gedeelte van de body dat niet mee rood gespoten mag worden. Dezelfde werkwijze werd uiteraard ook toegepast op de achterklep.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270338

Zo ziet de afgeplakte body er nu uit. Je moet alleen het witte gedeelte in het rood denken en het gele gedeelte in het wit ;)

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377270338

Sennake 23-08-2013 17:55

2 Attachment(s)
Een uurtje nadat de rode verf aangebracht werd verkies ik om de masking tape voorzichtig te verwijderen om te vermijden dat de verf later zou 'afbreken'.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377273330

Et voilà, het voorlopig resultaat van de tweekleurige Belga livery ;)

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1377273330

Nismo 24-08-2013 19:26

Mooi. ;)

Sennake 01-09-2013 18:27

5 Attachment(s)
Nadat de rode verf uitgehard is, begin ik de overgangen tussen rood en wit te polishen om ze uit te vlakken.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052788

Vervolgens kan ik beginnen met het aanbrengen van de decals met rode Belga-strepen. Ik start met de neus van de Ford omdat die het makkelijkst is.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052788

Daarna ga ik verder met de achterzijde, die uit 7 afzonderlijke decals bestaat.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052788

Eens deze striping overal aangebracht is laat ik de body terug een nachtje drogen om zeker nergens per ongeluk met mijn vingers aan te komen bij het aanbengen van de sponsordecals.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052788

Zoals je hier kan zien (vergelijk deze foto eens met de vorige zijkant-foto waarop het gespoten rode gebied te zien is) heb ik de achterste kap opnieuw afgeplakt en opnieuw gespoten om een mooie rechte lijn te creëren vanuit deze hoek gezien.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052788

Sennake 01-09-2013 18:28

5 Attachment(s)
Eens de rode striping door en door droog is begin ik de sponsor decals aan te brengen. Ik begin altijd van voor en werk systematisch naar achter toe.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052893

Ik besloot trouwens om de referentiefoto's als leidraad te gebruiken, en dus niet de instructies, want die zitten er regelmatig naast.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052893

Niet alleen zijn de instructietekeningen regelmatig mis, maar sommige decals zijn ook gewoon te klein.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052893

De Belga logo's op de neus en op het dak waren echt te klein, dus heb ik ze vervangen door exemplaren uit de reserve-onderdelen doos.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052893

De 'Belga' sponsors op de flanken mochten eigenlijk ook een beetje groter geweest zijn, maar voor de rest vallen de decals qua grootte wel redelijk mee.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1378052893

Loixrallyfan 01-09-2013 19:18

Mooi Guy, heel mooi.
Daar ik deze vanuit een modelers ga bouwen met zelfgemaakte decals, heb ik alvast de opmerking van je genoteerd van de soms te kleine decals, daar ik een scan gebruik van de rejidecals voor de maten. Maar op de Belga's op de deuren na, zoals je zei, valt het nog heel goed mee.
Zelfs die Belga's vind ik niet echt storend klein.
In ieder geval kijk ik nu nog meer uit naar het vervolg.
Knap, heel knap.:applaus:

Nismo 01-09-2013 19:19

Dat begint er al op te trekken, dus m.a.w. dat komt in de sjakosj ;)

getzrally 02-09-2013 09:39

Een geweldige job. Een vraag. Denk je niet dat de banden zijn te groot? Ik rijd een en banden nauwelijks betreden van de velg.

S.Peeters 02-09-2013 11:40

Dit ziet er echt geweldig uit. Knap gedaan hoor!

Sennake 02-09-2013 12:33

Quote:

Originally Posted by getzrally (Post 279475)
Een geweldige job. Een vraag. Denk je niet dat de banden zijn te groot? Ik rijd een en banden nauwelijks betreden van de velg.

Hello,

the tires are probably a bit large yes, but there is not a lot I can do about it I suppose...

Sennake 08-05-2015 11:33

5 Attachment(s)
Dit project heeft anderhalf jaar stilgelegen, maar nu heb ik de draad weer opgepikt.

De voornaamste motoronderdelen werden in de juiste kleur gespoten, en dan kon het dryfitten van de motor beginnen. Deze werkwijze is aan te raden bij "artisanale" kitmerken zoals Reji. Een Tamiya model kan je bij wijze van spreken met je ogen toe monteren omdat alles past, maar dat is bij deze kit wel heel wat anders. Er is zelfs geen duidelijke bouwbeschrijving bij die je laat zien waar alle onderdelen moeten geplaatst worden, dus uittesten en dryfitten is de enige oplossing.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077097

Ondertussen zijn ook de andere motoronderdelen allemaal opgekuist en ontdaan van de 5.000.000 gaatjes, en werden ze in de grijze primer gespoten.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077097

Ondertussen had ik ook ontdekt dat het interieur van Robert's RS200 niet wit was, maar wel donkergrijs. Dat werd dus ook gecorrigeerd.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077097

Het motorcompartiment achteraan was echter wel wit. Nu kan ook de montage van de motor en ophanging beginnen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077097

Ook de binnenzijde van de body werd donkergrijs gespoten. Helaas betekent dit dat de details binnenin veel moeilijker te onderscheiden zullen zijn, maar je kan moeilijk de realiteit geweld aandoen om alle beter en mooier te laten uitkomen...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077097

Sennake 08-05-2015 11:39

5 Attachment(s)
Ik doe een dryfit van de achterste ophanging om te checken dat alles mooi uitgelijnd staat, iets wat ook niet evident is bij een resin kit.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077643

Verdere dryfit met alle wielen bevestigd aan de assen. Ik vind dat de voorzijde te laag staat, het lijkt wel een DTM-bolide. Daar moet iets aan veranderd worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077643

Dryfit met de volledige body. De motorkap achteraan past geluukig nog op de body met de ophanging op zijn plaats, dus daar moet niets aan veranderd worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077643

Zoals gepland heb ik de voorzijde met 3mm opgetrokken zodat de onderzijde van de RS200 mooi horizontaal komt te staan en er tenminste wat speling zit tussen het voorwiel en de wielkas.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077643

Daarna heb ik me toegelegd op de motor en achterste ophanging. Hier eerst een overzichtsfoto van de stand van zaken.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431077643

Sennake 08-05-2015 11:45

5 Attachment(s)
De turbo-uitlaat werd gemonteerd en geweatherd.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078023

De ophanging is half af; wat nog ontbreekt zijn de schokbrekers en de schijfremmen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078023

Hier zie je de turbo-inlaat, komende van de grote intercooler op het dak. Een aantal leidingen zijn reeds aangesloten, een aantal moeten nog bevestigd worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078023

Bovenaanzicht van het motorcompartiment dat voor ongeveer 50% klaar is.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078023

Een studie van extra referentiefoto's die me vriendelijk aangeboden werden door Gery (bedankt maat ;) ) maakte me duidelijk dat er een beschermingsnetje aanwezig was in de Ford van Droogmans. Dat werd dus nauwgezet nagebootst.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078023

Sennake 08-05-2015 11:52

5 Attachment(s)
Hier is het netje nog beter zichtbaar, door de "achterruit". Er werd ook al wat bedrading aangebracht. De grote intercooler is erg dominant op dit beeld.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352

De intercooler kan nog niet permanent bevestigd worden aan de motor omdat de body en chassis nog dikwijls van elkaar gescheiden moeten worden: het interieur moet namelijk nog volledig geïnstalleerd worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352

Maar toch begint het motorcompartiment er al aardig druk uit te zien.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352

Een deel van de leidingen is al aangesloten, maar er moet nog een boel leidingen bijkomen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352

Vergelijkende studie van het model van de RS200 (boven) en de echte RS200 (onder). Zoals je zelf kan vaststellen zijn er een aantal zaken die niet kloppen: de neus is te kort, het dak is te hoog en de wielen zijn te groot. De vomr van het model kan ik niet veranderen, maar kleinere wielen zijn een mogelijke optie. Is er misschien iemand die een idee heeft welke wielen beter geschikt zijn voor dit model? Misschien een setje van Renaissance of zo? Alle hulp is welkom.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352

Sennake 08-05-2015 12:00

4 Attachment(s)
De in de kit meegeleverde schokdempers bestaan uit een in één stuk gegoten resin, en zijn dus waardeloos. Ik heb ze vervangen door zelf gefabriceerde schokdempers, gemaakt van aluminium buisjes en messing (voor de veren). Daarna werden ze op hun plaats gemonteerd, net als de opbergruimte voor het reservewiel en de schijfremmen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078774

Dit is zowat het verste punt dat ik kan bereiken zonder de body en chassis aan elkaar te verbinden. Dus moeten de werken aan het motorcompartiment tijdelijk gestaakt worden en dienen de werken aan het interieur aangevat te worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078774

Zicht vanaf de linkerzijde zonder motorkap.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078774

En hetzelfde zicht mét motorkap: ze past nog steeds, met de complete ophanging op haar plaats. Dat is toch al goed nieuws.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078774

Kevinboodts 08-05-2015 15:31

Le detail!

Love it Guy.

Cusco 08-05-2015 18:29

Ziet er zeer knap uit. Zeker de bedrading mag er zijn.

Hoe maak jij je schokdempers? Met welke maten van buisjes werk je dan? Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, maar zonder succes.

VSB 08-05-2015 19:20

Wat een detail! wist niet dat de body zo een gebreken had. Maar toch viel het me niet op als ik de body zo zag.

doe zo voort!

Joka-1 08-05-2015 21:52

"Vergelijkende studie van het model van de RS200 (boven) en de echte RS200 (onder). "

Ben je zeker dat dit de echte is? Ik denk eerder dat dit een RS200 is met Belga Livery stickers opgehangen.

Groetjes,
Joka-1
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1431078352[/QUOTE]

Sennake 08-05-2015 22:17

Ik ben 100% zeker, het staat beschreven in dit artikel.

Ik citeer: "As it quickly revealed, this wasn’t just any RS200. This was a bonafide ex-works Group B car which enjoyed quite a lot of success in the hands of famous Belgian driver, Robert Droogmans. In fact, in 1986, the car won six out of the eight events it entered, including the Ypres 24 Hours rally, then a round of the European Rally Championship. With Droogmans behind the wheel, the RS200 took down its competitors with apparent ease, including the Lancia S4, Peugeot 205 T16 and Metro 6R4."

En ook: "Ford RS200 C200 MNO – Chassis #069"

Wel is het zo dat het een gerestaureerde versie betreft, en dat is altijd gevaarlijk als referentie te gebruiken. Maar wees gerust, ik ga vooral af op de foto's die ik van Gery gekregen heb hoor ;)

Ik heb trouwens al nieuwe 16" Speedline velgen besteld om deze Reji velgen te vervangen. Ik heb uitgerekend dat de kit velgen op ware grootte 20" velgen zouden zijn ;)

Nismo 08-05-2015 23:43

Nog iemand met een meerjarenplan :saythat:

Mooie updates. ;)

En inderdaad, niet zozeer de vorm van de velgen, maar de grootte ervan komen dit model niet ten goede. Ik ben benieuwd naar je nieuwe set velgen/banden.


All times are GMT +2. The time now is 18:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.