![]() |
De Paddock goes rittensport
Tussen pot en pint zeer snel beslist.
We gaan rittensport rijden. Op 11 November rijden we de 13e Titanic rit. Waar is dat en wat kost dat? Wedstrijdcentrum: Feestzaal HOF TER RIELEN Turnhoutsebaan 181 2460 KASTERLEE Deelnameprijs: € 20 Inschrijving ter plaatse: + € 2,5 Inschrijvingstafel: 12.00 uur Briefing: 13.45 uur Start eerste wagen: 14.00 uur Afstand: +/- 90 km Prijsuitreiking: +/- 20.00 uur We dienen wel nog een "dagvergunning" te nemen aan €5. Dit voor verzekering enzo. Wat meer info: Quote:
Wij rijden in de Recreatie klasse. Teams tot nu toe: Paddock 01: Johan Claeys en Werner333. Paddock 02: Pascal en Bart. Paddock 03: Johan en vriendin. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. |
mm sounds intresting en lekker dichtbij
|
Grrrr,.... :(
Niet vrij wegens teveel werk thuis. :( Laat me weten hoe het was, lijkt me anders wel de moeite om es mee te doen. Maybe next time. ;) |
Ik rij ook mee. Ik zoek nog een co-piloot. Wie heeft interesse?
|
Quote:
|
Quote:
De telefoon heeft je geklopt met enkele seconden... waarvoor mijn excuses. Mistery gaat een team vormen met mij, waardoor "Mistery Paddock 4" geboren is... Maar ik weet zeker dat er nog gegadigden zullen zijn zeker? |
Weet er iemand op 't net een reglement staan? Kwestie van dat op voorhand al eens te kunnen bekijken.
|
waar blijft die vriendelijke chauffeur die met mij wil meedoen ? :D
|
Quote:
www.titanic.be www.vas.be onder de discipline rittensport staat het volledige VAS-reglement. C U |
Wat houdt die ritttensport in? Is da een soort van rally rijden?
En is er gevaar om auto te beschadigen? Ik ben misschien wel geinteresseerd en in dat geval kan ik nog een co-piloot gebruiken (raceboy?) |
Ik heb net eens op de vas-website gekeken: ik snap ni goe wat het met autosport te maken heeft, het lijkt me eerder gewoon weg-zoeken.
|
is dat ook niet gemiddelde snelheid aanhouden?
|
Ik heb nu naar mijn vriendin gemaild of ze tijd heeft om te co-piloteren, en, wat belangrijker is of we den auto gaan kunnen gebruiken die dag, als Elly genen tijd heeft.
Mocht ik de auto ter beschikking hebben, en Elly heeft genen tijd, dan kan Raceboy misschien inspringen. Ik laat asap iets weten ... |
Quote:
Het is als rally zoals het moet zijn. Geheim parcours, roadboek en een gemiddelde aanhouden opgegeven door de organisatie. |
Laat ik wel stellen dat die gemiddeldes laag liggen he. ;)
Maar het is toch snel genoeg om moeilijk te zijn. Voor zij die niet weten wat bolleke pijl is heb ik een info brochure van autoclub Althena gescand. http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl01.bmp http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl02.bmp http://www.werner333.com/paddockfoto/bolpijl03.bmp |
Mannekes,
Mij mag je spijtig genoeg schrappen voor de 11de november. Gisteren het thuisfront aan de lijn gehad, ik was duidelijk een reeds gemaakte afspraak vergeten ... , wat me vriendelijk duidelijk werd gemaakt ... |
Dat lijkt haast militaire taal, Johan :D
jan |
't is letterlijk en figuurlijk het vallen van de bladeren dat voor problemen zorgt. De buren van het thuisfront hebben nogal veel bladeren die richting de tuin van m'n moeder waaien. En na de winderige toestanden van de laatste weken had ze al eens gevraagd of we dan tijd hadden, zodoende ...
|
en zoekt er iemand nog ne jonge co-piloot? :-)
|
Door het wegvallen van mijn co-piloot en zijne nieuwe Volvo XT ben ik dringend op zoek naar een co-piloot. Meerijden met een diesel, maar ja we zullen er wel voor zorgen dat we vooruitkomen. Kom van Deurne en reeds lid van Titanic.
Graag reactie. |
ik heb wel intresse ma kzen ma een gasje van 16 :-)
ma kwil da echt wel doen als ek mag :-) |
Quote:
|
eem guy sign me up ;)
|
Ok.
|
Quote:
|
Quote:
|
amaai da regelement is ni niks. het ziet er wel "echt" uit :)
|
Quote:
Zoals je ziet raden zij ons aan om iets vroeger te komen. Wat denken jullie van 11.45 uur ten laatste ter plaatse ??? C U |
Dale was gepland om morgen mee te rijden als Co, hoor er echter niets meer van. Blijkbaar heeft hij problemen om zijn inschrijving in ore te krijgen (toelating burgemeester voor - 18 jaar ?) Hierdoor zoek ik nog dringend een co. Iemand interesse, laat dan snel iets weten of via mail of via gsm 0475 421592;
kom vanavond ook naar JPR in St Niklaas. |
Driesco zal ies komen luisteren vanavond in JPR.
Misschien kan hij zijn vrouwken nog overtuigen om mee te doen. Ik beloof niets maar we zullen wel zien. |
Quote:
|
Heb mijn vrouwken dus niet kunnen overtuigen. Zou eigenlijk wel heel graag zo eens een rittenrace doen maar het was voor haar genoeg na ons pehweekend op Zolder. Ze wou gewoon genieten van haar weekendje. Wij hebben trouwens nog enkele zware dagen voor de boeg. Vrijdag feest in Hasselt, zaterdag en zondag Grenslandhallen, donderdag sponsordag op Zolder en dan de Belkarting.
Weet ge wat ik vandaag moet doen ? Mee naar de boekenbeurs :( T'zal er daar wa minder snel aan toegaan vrees ik. |
Ge kunt altijd wat race boeken kopen he.
|
Jaja, en er lagen er wat. En ik heb er enkele gekocht, maar dan voor de pc. Pas op he gasten, ik ga leren opmaken in Quark Express. :)
|
De juiste resultaten zal Werner wel posten (die heeft ze opgeschreven), maar we hebben ons in elk geval niet belachelijk gemaakt daar in Kasterlee. En het smaakt naar nog :-)
To be continued... |
't was inderdaad fun!!
|
Blij dat het jullie een beetje is meegevallen. Ik vind de Rittensport ook wel een tof initiatief. Ik hoop van één van de volgende keren wel eens mee te doen!
|
Nadat we er lang naar uitgekeken hadden viel mijn deelname bijna in het water. Nadat we gekart hadden bij JPR diende ik verder te rijden naar mijn werk. Ik moest namelijk de nacht gaan doen. Op weg naar het werk gaat mijn knalpot kapot en was het alsof ik met een tank reed. Met zo een auto kan je niet deelnamen aan rittensport. Na een kort telefonisch contact met mijn schoonvader, die in een garage werkt, werd afgesproken dat ik maandagmorgen onmiddellijk naar de garage zou rijden om een nieuwe knalpot te steken om alsnog te kunnen deelnemen.
Zo gezegd zo gedaan. Dit wil zeggen dat ik na mijn werknacht nog wat diende te knutselen en pas omstreeks 09.30 in mijn bed lag. We hadden afgesproken om ter plaatse te zijn omstreeks 12.00 uur en dat hield voor mij in dat ik om 11.00 uur moets vertrekken. Een nachtrust van anderhalf uur is niet echt een goede voorbereiding om aan rittensport te doen maar de motivatie was er niet minder om. Om 12.00 uur waren we dus ter plaatse. We namen (zoals we voordien hadden afgesproken) contact met de organisatoren om ons nog wat uitleg te verschaffen. We kregen bijgevolg de uitleg van het reglement en ook heel wat (nadien gezien) bruikbare tips van een kenner. Hierbij wil ik Peggy (van de organisatie) hartelijk bedanken. Vervolgens de officiële inschrijving. Sennake en Raceboy : startnummer 27 (starten om 14.27 uur) Pascal en Bart : startnummer 55 (starten om 14.55 uur) Johan Claeys en Werner : startnummer 59 (starten om 14.59 uur) Nadien hadden we nog wat tijd om iets te drinken en te eten, wat afspraken te maken enz... Vervolgens worden de namen van de deelnemers afgeroepen (op het afgesproken uur en kan je het roadbook gaan afhalen, naar je auto gaan en vertrekken (Bolleke-Pijl en ingetekende lijn) van op de parking van "Hof Ter Rielen" (mooie lokatie trouwens) voor het eerste deel. Na de eerste rit was er een kleine pauze (soort van regroup) om na enkele minuten terug van start te gaan voor het tweede deel, dat zich voor het grootste deel in het donker afspeelde. Na dit tweede deel was de uitslag van het eerste deel reeds geafficheerd. Hieruit bleek dat de drie Paddock-teams, ondanks hun "maiden-trip" het verre van slecht gedaan hadden : 16. Pascal en Bart 40 punten 17. Sennake en Raceboy 40 punten 29. Johan Claeys en Werner 123 punten De gemiddelde ideale snelheid was 24km/uur. Het afwijken hiervan, zowel naar boven als naar beneden levert strafpunten op. Tijdens de rit dienen er cijfers en letters (herkenningspunten) opgeschreven te worden. Het missen van deze punten of het opschrijven in verkeerde volgorde levert eveneens strafpunten op. Na aankomst van het tweede deel werden de respectievelijke ervaringen gedeeld. Het was snel duidelijk dat elk koppel hilarische ervaringen had meegemaakt. Wat mezelf en Bart betreft denk ik dat we enkele malen de 95 dB, wat lachen betreft, hebben overschreden. Ook de andere teams hebben heel wat afgelachen. Er bleek ook dat er zelden of nooit snel diende gereden te worden om de ideale tijd te behalen. In het begin reed ikzelf iets sneller dan goed is om aan rittensport te doen en daardoor gingen we hopeloos in de fout, nu ja hopeloos. Het is echt een kwestie om enkel op nota's te rijden en elke situatie van de eerste keer goed in te schatten. In het tweede deel hadden we dit goed onthouden en zijn we ook geen meter verkeerd gereden. Dit dank zij het matigen van onze snelheid. Ik denk dat we tijdens het tweede gedeelte slechts enkele malen boven de 50 km/uur geweest zijn. Achteraf bleek dit misschien nog iets te snel geweest te zijn vermits we 3 herkenningspunten hadden gemist. Uitslag tweede deel : 4. Sennake en Raceboy 34 punten 19. Pascal en Bart 94 punten 23. Johan Claeys en Werner 98 punten Uitslag algemeen : 11. Sennake en raceboy 74 punten 22. Pascal en Bart 134 punten 28. Johan Claeys en Werner 221 punten Oh ja, nog vermelden dat er in onze klasse, recreatie, 35 deelnemers waren. Zoals je ziet deden wij het met zijn allen niet onverdienstelijk bij onze eerste deelname. Niet alleen het resultaat maar vooral de fun die we eraan beleefd hebben, deden ons allen terugblikken om een onvergetelijke dag en beloofden we elkaar om in de toekomst alleszins nog eens deel te nemen. We houden jullie op de hoogte C U |
was echt wel tof. maar best wel vermoeiend. en zo drie keren rond het kappellek draaien is ni echt gezond als ge honger begint te krijgen ;)
/mod deze thread gemoved naar voorbije meetings. |
De volledige uitslag staat ondertussen op hun site: www.titanic.be of rechtstreeks http://www.titanic.be/11-11-02.pdf
|
All times are GMT +2. The time now is 23:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.