De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   World Touring Car Championship 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9092)

FIRE 21-09-2004 22:05

World Touring Car Championship 2005
 
In 2005 zal Chevrolet deelnemen aan het WTCC met de Nubira. De Nubira wordt nu nog als Daewoo verkocht maar begin 2005 wordt de merknaam Daewoo vervangen door Chevrolet. De raceversie wordt ontwikkeld door Ray Mallock Ltd.

http://www.msportservices.com/intran...NT-CIR_997.jpg

http://www.msportservices.com/intran...NT-CIR_998.jpg

Zie voor volledige artikel (in Spaans) deze link.

Dus na BMW, Alfa Romeo en Seat wordt dit de 4e fabrikant. Daarnaast zijn er geruchten dat Ford op de Franse autotentoonstelling bekend maakt dat het ook deel gaat nemen aan WTCC.

Brecht 21-09-2004 22:06

ok, ik zen vanaf volgend jaar geen BMW supporter meer. :D

Greetzz.. Corvetteboy

TYRI F1 21-09-2004 22:08

mooie bak! komt vast en zeker door de kleuren stelling...
hoe dan ook, altijd beter dan n witte bmw, want die zijn r al zat :D

FIRE 21-09-2004 22:12

De meeste BMW's mogen inderdaad wel eens wat aan hun kleurstellingen doen, neem Priaulx als voorbeeld zou ik zeggen.

Scapa 21-09-2004 22:19

Goed bekeken van RML. Eerst een jaar de Seat wat analyseren en dan voor een andere constructeur een wagen beginnen te bouwen. Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)

Scapa 21-09-2004 22:23

Er zouden 3 van deze, moet ik toegeven, mooi uitziende wagens aan de start staan volgend jaar. Benieuwd naar de piloten. :)

Mark 21-09-2004 22:28

Re: World Touring Car Championship 2005
 
Quote:

Originally posted by FIRE
Daarnaast zijn er geruchten dat Ford op de Franse autotentoonstelling bekend maakt dat het ook deel gaat nemen aan WTCC.
Die geruchten mag je al bijna rekenen tot waarheid.

FIRE 21-09-2004 22:30

Quote:

Originally posted by Scapa
Er zouden 3 van deze, moet ik toegeven, mooi uitziende wagens aan de start staan volgend jaar. Benieuwd naar de piloten. :)
Dale Earnhardt Jr, Tony Stewart en Jeff Gordon. :D

Ben inderdaad wel benieuwd wie de auto's gaat besturen. Hoop iemand van Nederlandse of Vlaamse bodem.

Guido 21-09-2004 22:31

of hoe maak je van een Daewoo een woest "masjien" in 3 eenvoudige stappen.

1. Voorzie alles van vette verbredingen en spoilers
2. Spuit alles in een mooi kleurtje.
3. Hang er een Chevrolet badge op.


Klaar! :D

Scapa 21-09-2004 22:35

Heeft vooraan zo wel iets Nascar-achtig vinden jullie niet?

De toekomst voor WTCC ziet er in ieder geval een pak beter uit nu waarschijnlijk nog 2 merken erbijkomen. :)

gwyllion 21-09-2004 22:40

Quote:

Originally posted by Scapa
Goed bekeken van RML. Eerst een jaar de Seat wat analyseren en dan voor een andere constructeur een wagen beginnen te bouwen. Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)
Komt RML dan niet in problemen met Seat? Misschien hebben ze tijdens het ontwerp wel wat ideetjes van Seat Sport gestolen...

Wie gaat de BTCC Seats volgend jaar runnen? Gaan de prestatie van de Seats in BTCC niet terugvallen volgend jaar als ze door een andere team gerund worden? Een deel van het succes van dit jaar zal wel te danken zijn aan het zeer grote profesionalisme van RML.

gwyllion 21-09-2004 22:43

Gaan de budgetten niet enorm de hoogte in vliegen?

Dure uitstappen naar het buitenland (die mij vooral interessant lijken voor BMW, Ford en Chevrolet en een stuk minder voor Alfa en Seat die niet wereldwijd te koop zijn) en 5 merken die er geld tegen aan willen gooien om WTCC kampioen te worden.

Voor de kijker wordt het alleen maar spannender en interessanter op.

Scapa 21-09-2004 22:50

Vrees wel dat het aantal privateers dat een heel jaar rijdt zal slinken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de organisatie de transportkosten op zich neemt waardoor er niet veel verandert.

Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) gebruikt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken ;)

gwyllion 21-09-2004 23:13

Quote:

Originally posted by Scapa
Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) als voorbeeld hebt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken ;)
Je zit natuurlijk met de beperkingen van de standaard wagen waarvan je vertrekt.

Bij de Seat was dit een groot probleem aangezien de achteras (torsieas) niet echt geschikt is voor racedoeleinden; bij de Golf V hebben ze niks voor niks gekozen om een multi link achterophanging te gebruiken. Seat heeft toen wat wijzigingen aan de achteras gedaan en de andere constructeurs (Alfa en BMW) hebben een toelating gegeven om dit te gebruiken (aangezien de Seat toen nog verre concurrentieel was).

De Alfas waren op Imola verpletterd snel, o.a. wegens een verandering aan de voorophanging. Ze hebben dit 1 keer mogen gebruiken, maar BMW en Seat zullen wel geen toelating gegeven om dit definitief te mogen gebruiken aangezien ze zwaar overdonderd waren door de snelheid van de Alfas met die nieuwe voorophanging.


Het is dus allemaal wat minder voor de hand liggend als het lijkt.

Scapa 21-09-2004 23:39

De BMW ETCC ophanging heeft in ieder geval nog weinig te zien met de originele...

Door het gebruik van gewichten blijft alles natuurlijk dichter bijeen. 10 kg maakt een hemelsbreed verschil in sprintraces. In FIA-GT werd de 550 met meer als 100 kg ballast nog tweede, ondenkbaar in ETCC. Ik zie het volledig zitten met WTCC volgend jaar. Hopelijk worden volgend jaar nog meer constructeurs warm gemaakt om deel te nemen :)

FIRE 22-09-2004 12:52

Quote:

Originally posted by Scapa
Heeft vooraan zo wel iets Nascar-achtig vinden jullie niet?
Idd, hij lijkt op zo'n wagen uit de Nascar Truck Series.

Quote:

Originally posted by Scapa
De toekomst voor WTCC ziet er in ieder geval een pak beter uit nu waarschijnlijk nog 2 merken erbijkomen. :)
Hoop dat JAS fabrieksondersteuning krijgt.

Scapa 22-09-2004 15:03

Quote:

Originally posted by FIRE

Hoop dat JAS fabrieksondersteuning krijgt.

Ik vrees er eerlijk gezegd voor al hoop ik het ook. Eens een mailtje naar William de Braekeleer (Hoofd Honda Sport Europe) sturen dat m dat in orde moet brengen :D

pipo 22-09-2004 17:25

Quote:

Originally posted by Scapa
De BMW ETCC ophanging heeft in ieder geval nog weinig te zien met de originele...

Door het gebruik van gewichten blijft alles natuurlijk dichter bijeen. 10 kg maakt een hemelsbreed verschil in sprintraces. In FIA-GT werd de 550 met meer als 100 kg ballast nog tweede, ondenkbaar in ETCC. Ik zie het volledig zitten met WTCC volgend jaar. Hopelijk worden volgend jaar nog meer constructeurs warm gemaakt om deel te nemen :)

Hoe verklaar je dan dat ze in qualifying zo snel zijn, waar het maar op 1 rondje aankomt?

FIRE 22-09-2004 18:42

Morgen meer nieuws (over Ford?):

http://www.adamashmore.co.uk/TT/embargo.jpg

Op autosport.com:
Quote:

Ford considers WTCC

Ford is considering a World Touring Car Championship (WTCC) programme if attempts to keep the marque in the World Rally Championship fail. Ford remains confident that it will secure some form of Focus WRC campaign for next year, and sources suggest that Ford's rally partner M-Sport has come up with the sponsorship to ensure a full 16-race programme.



If there is an insufficient budget next year, though, Ford Team RS director Jost Capito admitted to Autosport magazine that a touring car project would be a viable alternative with the all-new WTCC series, which will replace the European Touring Car Championship in 2005, the preferred choice.

Mark 22-09-2004 20:37

Quote:

Originally posted by Scapa
Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)
Nope, die deal gaat over naar Seat Sport UK.......reeds verantwoordelijk voor de lokale Seat Leon Cupra cup aldaar. According to autosport ;)

dulu 22-09-2004 21:45

wreed machien, iemand enig idee hoeveel pony's (PK's) er onder de motörhaube stekken

;) dulu

FIRE 22-09-2004 21:55

Quote:

Originally posted by dulu
wreed machien, iemand enig idee hoeveel pony's (PK's) er onder de motörhaube stekken

;) dulu

Van http://www.100x100motor.com/detall_n...T&Abr_Esp=CIR:

Potencia- 270 cv a 8.400 rpm

Dus 270 pk bij 8400 toeren/min

gwyllion 22-09-2004 23:35

Quote:

Originally posted by Marshal
Nope, die deal gaat over naar Seat Sport UK.......reeds verantwoordelijk voor de lokale Seat Leon Cupra cup aldaar. According to autosport ;)
Seat UK had in het begin minstens 3 teams als kandidaat om hun BTCC programma te runnen: Northern South (die de Seat Cupra Cup runnen), RML (dit team heeft het contract uiteindelijk in de wacht geslepen) en Apex Motorsport (die de wagens van Team Bentley en ooit de Audi BTCC wagens runde).

Uiteindelijk is het RML geworden, maar volgend jaar zal wel een ander team gekozen worden. Dus volgens autosport.com gaat de deal naar Northern South, dat blijkbaar ook Seat Sport UK genoemd wordt.

gwyllion 23-09-2004 08:31

Re: World Touring Car Championship 2005
 
Quote:

Originally posted by FIRE

Zie voor volledige artikel (in Spaans) deze link.

Het artikel in iets leesbare taal: hier.

Ik vermoed dat dit het persbericht is waar een embargo voor bestond tot vandaag (donderdag 23 september). Het artikel verschijnt nu overal, bv. ook op de ETCC website.

De belangrijkste informatie, buiten het marketing blabla.
Quote:

The rollout of the first prototype is scheduled for December. The first actual race-going Chevrolet Touring Car will then hit the track for an extensive test programme throughout Europe. The drivers will be announced at a later stage.

“We have been talking to a number of drivers who have all the ‘ingredients’ for Chevrolet’s global racing programme,” Nève continued. “We are looking for individuals who have won races and championships before and can bring a wealth of experience and understanding to the brand.”

The ETCC’s decision to develop beyond Europe coincides with Chevrolet’s plans to grow GM’s global entry brand. The new WTCC will offer a comprehensive package of media coverage, reaching out to sports enthusiasts all over the world.

The WTCC is tentatively scheduled to start in Italy (Monza, 10 April), then move to France (Magny-Cours, 1 May), the United Kingdom (Silverstone, 15 May), the Czech Republic (Brno, 29 May), Mexico (26 June), Belgium (Spa-Francorchamps, 22 July), Germany (Oschersleben, 28 August), Turkey (Istanbul, 18 September) and Spain (Valencia, 2 October). The season’s finale is scheduled for the city circuit of Macau in the People’s Republic of China on 20 November.

dulu 23-09-2004 11:32

@ FIRE

THX voor de toelichting ( ivm de pony's )

;) dulu

gwyllion 01-10-2004 11:09

Alain Menu is de eerste rijder die voor Chevrolet getekend heeft.
bron: http://www.pistonheads.com/motorspor...p?storyId=9201

gwyllion 07-10-2004 14:03

Quote:

Originally posted by gwyllion
Alain Menu is de eerste rijder die voor Chevrolet getekend heeft.
bron: http://www.pistonheads.com/motorspor...p?storyId=9201

Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML

smiley 07-10-2004 16:30

Quote:

Originally posted by gwyllion
Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML

en er gaan bij elk merk (in het dtm) maar 4 nieuwe auto's komen... opel heeft meerdere goede rijders... en aiello in een 2004 wage zette kunne ze niet make met een stw,btcc,dtm kampioen toch ??

FIRE 07-10-2004 17:10

Het zou me inderdaad niks verbazen als Aiello bij Chevrolet gaat rijden.

Brecht 07-10-2004 18:33

Dan zou Chevrolet met een sterke equipe voor de dag komen, als de wagen zelf ook de snelheid mee heeft wordt de Chevrolet Misschien nog een topper in het WTCC.

Greetzz.. Corvetteboy

FIRE 07-10-2004 18:52

Quote:

Originally posted by gwyllion
Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML

Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....

Zie artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15414

gwyllion 07-10-2004 22:47

Quote:

Originally posted by FIRE
Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....

Zie artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15414

Ik denk dat Opel al toegezegd heeft voor 2005. Misschien houdt het daarna op (als resultaten weer te wense overlaten). Wat een geluk dat dan een nieuwe constructeur komt (Alfa of misschien Toyota).

smiley 08-10-2004 08:16

)
Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik denk dat Opel al toegezegd heeft voor 2005. Misschien houdt het daarna op (als resultaten weer te wense overlaten). Wat een geluk dat dan een nieuwe constructeur komt (Alfa of misschien Toyota).
ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(

en om nog eve terug ontopic te komen over het wtcc
hier nog iets van Aiello en chevrolet
http://www.dtmnews.net/news/04-10/07-01.html

zou mooi zijn 2 ex (opel :p ) dtm rijders bij chevy... :gas:

gwyllion 08-10-2004 15:56

Quote:

Originally posted by smiley
) ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(
2004 was wel barslecht voor Opel: 0 zeges, 1 podiumplaats, 0 pole-posities en slechts 1 snelste ronde. Een analyse door Volker Strycek: hier.

Quote:

"Op de baan waren dit seizoen vooral onze slechte kwalificatieprestaties onze achilleshiel. Technisch gezien was de fragiele aërodynamische balans van onze auto de oorzaak. Daardoor konden de rijders onder extreme kwalificatie-omstandigheden de auto niet 'overdriven'. De auto's van de concurrenten lieten dat wel toe."

FIRE 08-10-2004 17:57

Quote:

Originally posted by gwyllion
2004 was wel barslecht voor Opel: 0 zeges, 1 podiumplaats, 0 pole-posities en slechts 1 snelste ronde. Een analyse door Volker Strycek: hier.
Eerlijk gezegd waren de voorgaande jaren ook niet succesvol.

smiley 08-10-2004 18:14

Quote:

Originally posted by FIRE
Eerlijk gezegd waren de voorgaande jaren ook niet succesvol.
2003 vond ik toch een redelijk jaar voor opel.. jammer genoeg hebbe ze ook toen heel wat pech gekent..
dit jaar vond ik dus ook een zeer teleurstellend jaar, vooral als je ziet dat opel die heele line up had van 7 goede rijders
natuurlijk dit jaar ook veel pech gekent
het lag hem dus ook fel (zoals Strycek zei) in die slechte qaulificatie tijden.. echt jammer want tijdens races heebe ze veel late zien dat ze goed mee konden draaien met de top (alleen zate ze jammer genoeg [door die slechte quali] niet bij de top :(
enkele voorbeelden
1) hockenheim: dumbreck laatste start plaats => 6de over de finish... en ook scheider in de hairpin gespined dus rijd het heele veld aan hem voorbij => 8ste over de finish
2) Adria : aiello 20ste startplaats => 6de over de finish

zo zijn er dan nog meerdere dingen maja kga ze hier nie allemaal beginne op te noeme hé ;)

te hopen in 2005 dus eens wat betere qualificaties voor de opel rijders..

met zoals het er tot nu toe uit ziet zoude er noraal toch 2 opels in elke superpole moete terug te vinde zijn (elk merk gaat dus maar 4 nieuwe wagens bouwen)

maja we zien maar hé
en nu meschien terug ontopic over het wtcc ?? :p

Raceboy 08-10-2004 21:46

Quote:

Come the end of October it's time to jump into the TC 2000 Chevrolet as the Swiss star is drafted in to help GM Argentina consolidate its lead in the championship.

Menu is supporting local hero Christian Ledesma, currently leading the “TC2000” touring car championship in Argentina, during the 200 kilometers race in Buenos Aires.

bron: crash.net
die chevrolet bestaat dus al een jaar? Of begrijp ik dit verkeerd?

Scapa 09-10-2004 01:06

TC 2000 is het sprintkampioenschap van Argentinë. Ze hebben hun eigen reglement en niet de Super2000 regels. De Chevrolets die zij daar gebruiken worden hier verkocht als Opel Astra's ;)

FIRE 09-10-2004 13:08

Correct, zie http://www.tc2000.com.ar
Hoop dat door de komst van meer internationale merken (Chevy en misschien Ford) S2000 regelement wereldwijd gebruikt gaat worden.

gwyllion 12-10-2004 08:40

Quote:

Originally posted by smiley
) ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(
In de Duitse pers wordt al volop gespeculeerd over het DTM afscheid van Opel.
http://www.autosport.nl/2004/hotnews...orie=4&id=4704


All times are GMT +2. The time now is 03:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.