World Touring Car Championship 2005
In 2005 zal Chevrolet deelnemen aan het WTCC met de Nubira. De Nubira wordt nu nog als Daewoo verkocht maar begin 2005 wordt de merknaam Daewoo vervangen door Chevrolet. De raceversie wordt ontwikkeld door Ray Mallock Ltd.
http://www.msportservices.com/intran...NT-CIR_997.jpg http://www.msportservices.com/intran...NT-CIR_998.jpg Zie voor volledige artikel (in Spaans) deze link. Dus na BMW, Alfa Romeo en Seat wordt dit de 4e fabrikant. Daarnaast zijn er geruchten dat Ford op de Franse autotentoonstelling bekend maakt dat het ook deel gaat nemen aan WTCC. |
ok, ik zen vanaf volgend jaar geen BMW supporter meer. :D
Greetzz.. Corvetteboy |
mooie bak! komt vast en zeker door de kleuren stelling...
hoe dan ook, altijd beter dan n witte bmw, want die zijn r al zat :D |
De meeste BMW's mogen inderdaad wel eens wat aan hun kleurstellingen doen, neem Priaulx als voorbeeld zou ik zeggen.
|
Goed bekeken van RML. Eerst een jaar de Seat wat analyseren en dan voor een andere constructeur een wagen beginnen te bouwen. Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)
|
Er zouden 3 van deze, moet ik toegeven, mooi uitziende wagens aan de start staan volgend jaar. Benieuwd naar de piloten. :)
|
Re: World Touring Car Championship 2005
Quote:
|
Quote:
Ben inderdaad wel benieuwd wie de auto's gaat besturen. Hoop iemand van Nederlandse of Vlaamse bodem. |
of hoe maak je van een Daewoo een woest "masjien" in 3 eenvoudige stappen.
1. Voorzie alles van vette verbredingen en spoilers 2. Spuit alles in een mooi kleurtje. 3. Hang er een Chevrolet badge op. Klaar! :D |
Heeft vooraan zo wel iets Nascar-achtig vinden jullie niet?
De toekomst voor WTCC ziet er in ieder geval een pak beter uit nu waarschijnlijk nog 2 merken erbijkomen. :) |
Quote:
Wie gaat de BTCC Seats volgend jaar runnen? Gaan de prestatie van de Seats in BTCC niet terugvallen volgend jaar als ze door een andere team gerund worden? Een deel van het succes van dit jaar zal wel te danken zijn aan het zeer grote profesionalisme van RML. |
Gaan de budgetten niet enorm de hoogte in vliegen?
Dure uitstappen naar het buitenland (die mij vooral interessant lijken voor BMW, Ford en Chevrolet en een stuk minder voor Alfa en Seat die niet wereldwijd te koop zijn) en 5 merken die er geld tegen aan willen gooien om WTCC kampioen te worden. Voor de kijker wordt het alleen maar spannender en interessanter op. |
Vrees wel dat het aantal privateers dat een heel jaar rijdt zal slinken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de organisatie de transportkosten op zich neemt waardoor er niet veel verandert.
Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) gebruikt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken ;) |
Quote:
Bij de Seat was dit een groot probleem aangezien de achteras (torsieas) niet echt geschikt is voor racedoeleinden; bij de Golf V hebben ze niks voor niks gekozen om een multi link achterophanging te gebruiken. Seat heeft toen wat wijzigingen aan de achteras gedaan en de andere constructeurs (Alfa en BMW) hebben een toelating gegeven om dit te gebruiken (aangezien de Seat toen nog verre concurrentieel was). De Alfas waren op Imola verpletterd snel, o.a. wegens een verandering aan de voorophanging. Ze hebben dit 1 keer mogen gebruiken, maar BMW en Seat zullen wel geen toelating gegeven om dit definitief te mogen gebruiken aangezien ze zwaar overdonderd waren door de snelheid van de Alfas met die nieuwe voorophanging. Het is dus allemaal wat minder voor de hand liggend als het lijkt. |
De BMW ETCC ophanging heeft in ieder geval nog weinig te zien met de originele...
Door het gebruik van gewichten blijft alles natuurlijk dichter bijeen. 10 kg maakt een hemelsbreed verschil in sprintraces. In FIA-GT werd de 550 met meer als 100 kg ballast nog tweede, ondenkbaar in ETCC. Ik zie het volledig zitten met WTCC volgend jaar. Hopelijk worden volgend jaar nog meer constructeurs warm gemaakt om deel te nemen :) |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Morgen meer nieuws (over Ford?):
http://www.adamashmore.co.uk/TT/embargo.jpg Op autosport.com: Quote:
|
Quote:
|
wreed machien, iemand enig idee hoeveel pony's (PK's) er onder de motörhaube stekken
;) dulu |
Quote:
Potencia- 270 cv a 8.400 rpm Dus 270 pk bij 8400 toeren/min |
Quote:
Uiteindelijk is het RML geworden, maar volgend jaar zal wel een ander team gekozen worden. Dus volgens autosport.com gaat de deal naar Northern South, dat blijkbaar ook Seat Sport UK genoemd wordt. |
Re: World Touring Car Championship 2005
Quote:
Ik vermoed dat dit het persbericht is waar een embargo voor bestond tot vandaag (donderdag 23 september). Het artikel verschijnt nu overal, bv. ook op de ETCC website. De belangrijkste informatie, buiten het marketing blabla. Quote:
|
@ FIRE
THX voor de toelichting ( ivm de pony's ) ;) dulu |
Alain Menu is de eerste rijder die voor Chevrolet getekend heeft.
bron: http://www.pistonheads.com/motorspor...p?storyId=9201 |
Quote:
Makes sense: - Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook - het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws - hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML |
Quote:
|
Het zou me inderdaad niks verbazen als Aiello bij Chevrolet gaat rijden.
|
Dan zou Chevrolet met een sterke equipe voor de dag komen, als de wagen zelf ook de snelheid mee heeft wordt de Chevrolet Misschien nog een topper in het WTCC.
Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
Zie artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer....asp?seq=15414 |
Quote:
|
)
Quote:
en om nog eve terug ontopic te komen over het wtcc hier nog iets van Aiello en chevrolet http://www.dtmnews.net/news/04-10/07-01.html zou mooi zijn 2 ex (opel :p ) dtm rijders bij chevy... :gas: |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
dit jaar vond ik dus ook een zeer teleurstellend jaar, vooral als je ziet dat opel die heele line up had van 7 goede rijders natuurlijk dit jaar ook veel pech gekent het lag hem dus ook fel (zoals Strycek zei) in die slechte qaulificatie tijden.. echt jammer want tijdens races heebe ze veel late zien dat ze goed mee konden draaien met de top (alleen zate ze jammer genoeg [door die slechte quali] niet bij de top :( enkele voorbeelden 1) hockenheim: dumbreck laatste start plaats => 6de over de finish... en ook scheider in de hairpin gespined dus rijd het heele veld aan hem voorbij => 8ste over de finish 2) Adria : aiello 20ste startplaats => 6de over de finish zo zijn er dan nog meerdere dingen maja kga ze hier nie allemaal beginne op te noeme hé ;) te hopen in 2005 dus eens wat betere qualificaties voor de opel rijders.. met zoals het er tot nu toe uit ziet zoude er noraal toch 2 opels in elke superpole moete terug te vinde zijn (elk merk gaat dus maar 4 nieuwe wagens bouwen) maja we zien maar hé en nu meschien terug ontopic over het wtcc ?? :p |
Quote:
|
TC 2000 is het sprintkampioenschap van Argentinë. Ze hebben hun eigen reglement en niet de Super2000 regels. De Chevrolets die zij daar gebruiken worden hier verkocht als Opel Astra's ;)
|
Correct, zie http://www.tc2000.com.ar
Hoop dat door de komst van meer internationale merken (Chevy en misschien Ford) S2000 regelement wereldwijd gebruikt gaat worden. |
Quote:
http://www.autosport.nl/2004/hotnews...orie=4&id=4704 |
All times are GMT +2. The time now is 03:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.