De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   De Corvette is aangekomen! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10364)

Mark 23-02-2005 19:53

Quote:

Originally posted by Scapa
Indien Longin de keuze zou hebben tussen Vitaphone en JMB is de keuze snel gemaakt imho...
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.

Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)

Quote:

CHEVROLET’S allconquering Corvette C5-R will compete for FIA GT Championship honours for the first time this season.

Dutch entrant Toine Hezemans has now agreed terms to buy one of last year’s C5-Rs. He has also received an undertaking from FIA GT boss Stéphane Ratel that the car will be eligible for the series for the first time.

Hezemans will enter the Corvette for son Mike and Belgian Anthony Kumpen, who won one round of the FIA GT series together in 2002. It will be run under the GL-PK/Carsport Holland banner.


The car will also race in the opening round of the Le Mans Endurance Series at Monza in April. Hezemans said he will switch series if the Corvette proves uncompetitive against Maserati’s MC12 in FIA GTs.
Edit: Normaal quote ik alleen één zin en de rest vat ik samen. Echter gezien de gevoeligheid bij bepaalde personen, heb ik het hele stukje geplaatst. Dan kan men daar tenminste niet over speculeren.

FIRE 23-02-2005 20:51

Quote:

Originally posted by Mark
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)


Komt niet als verassing, maar is natuurlijk wel een grote aanwinst.

Quote:

Originally posted by Mark
Oja, ene Sam Li zit in het management team van Jamie Davies.............dat si wat anders dan Hub Rothengather :D
Iets meer centjes... :D

Mark 23-02-2005 21:06

Terug naar Nonkel Tonnie ;)

In het berichtje staat dat ze een overeenkomst bereikt hebben, dat wil dus nog niet zeggen dat die wagen in Eindhoven of Hasselt staat. De tijd die de monteurs en engineers krijgen om één te worden met de wagen gaat wel heel erg kort worden. Begin april gaat het feest weer van start..........

Weinig voorbereiding, niet veel sleutel-ervaring aan de C5-R, weinig testkilometers in de armen. Zie ik het spookje van de DNF's weer opduiken? SRT had in 2003 ook enige tijd nodig om de wagen te leren kennen, die zijn naar ik meen nog op studiereis geweest naar de heren van P&M tijdens Le Mans 2003.

JPMontoya 23-02-2005 21:07

Ben wel blij dat Longin dan waarschijnlijk naar Maserati zal gaan. Competitief lijkt me die maserati beter en iets bedrijfszekerder.

Brecht 23-02-2005 21:23

16 en 17 April zal in Spa mijn Corvette-Racing vlag boven gehaald worden. Hell Yeah.

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion 24-02-2005 14:02

Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.

JPMontoya 24-02-2005 16:35

Quote:

Originally posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.

En in t zelfde artikel begint Kumpen al meteen met modder te gooien naar de Maserati...

Hopelijk voor hun komt die bak snel er aan uit de VS. Als ik t zo lees zit dat er niet direct aan te komen en t seizoen begint al op 10 april... ook niet echt een perfecte voorbereiding.

gwyllion 24-02-2005 16:50

Quote:

Kumpen: "De Corvette is de snelste GT-auto ter wereld, dat bewijzen de resultaten. Het is de enige auto die de Maserati kan kloppen."
De Ferrari 550 is nog steeds een goeie wagen en de Aston Martin zou normaal een nog betere wagen moeten kunnen worden. De Saleen mag ook niet onderschat worden en de Ferrari 575 kan er alleen maar snel op geworden zijn met de nieuwste evolutie (andere aerodynamisch pakket).

Ik vind het toch maar een gedurfde uitspraak van Kumpen. Hoogmoed komt voor de val.

redje 24-02-2005 17:26

Kumpen denkt dus dat de Maserati nog ingetoomd wordt en zijn volle potentieel niet toont.
Als dat waar is, zal de Corvette enkel kunnen dromen van de MC 12 te kloppen, want zelfs nu zijn de beste wagens nog niet in staat de Maserati te kloppen.
En ja, de Corvette de snelste wagen ter wereld? Daar heb ik toch mijn twijfels over.

marcel 24-02-2005 17:47

tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...

Raceboy 24-02-2005 17:50

als de enige die tegen u racet een prive saleen is, is het niet moeilijk om te winnen he.

marcel 24-02-2005 17:56

der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...

gwyllion 24-02-2005 18:11

Quote:

Originally posted by marcel
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
Trouwens in 2003 was het zeer close tussen Prodrive en Corvette in ALMS.


In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch.

2000: Oreca Viper 1-2, Corvette 3-4
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
2002: Corvette 1-2, Viper 3-4
2003: Prodrive Ferrari 1, Corvette 2-3
2004: Corvette 1-2, Prodrive Ferrari 3-4

3 keer winnen in 5 jaar is natuurlijk niet slecht.

Raceboy 24-02-2005 18:15

Quote:

2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
MAg je niet echt tellen. Ze hebben toen de corvette gewoon een uurtje in de box gezet anders werd de wagen nat :D

gwyllion 24-02-2005 18:19

Trouwens met de Prodrive Ferrari hebben ze al jaren ervaring in FIA GT. Dus voor de meeste circuits (buiten de nieuwe) hebben ze al een zeer goede afstelling om van de vertrekken.


All times are GMT +2. The time now is 11:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.