De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Den Tour... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2781)

flugel 02-07-2002 18:26

Den Tour...
 
Zaterdag is het weer zover, dan start eindelijk den tour terug, ik denk (of vrees) dat het een vrij saaie tour zal worden waar Armstrong (zonder pech) makkelijk zal winnen... hij steekt er mijn insziens te veel bovenuit om nog een andere mogelijke winnaar aan te duiden...

JPMontoya 02-07-2002 18:41

steels wordt zegekoning !

Oneliner 02-07-2002 19:06

Jeps, Armstrong gaat et vlot halen denk ik...
Voor de rest verwacht ik nog wel veel van een Sevilla, Botero, Beloki en extebarria om de tout nog ewa kleur te geven denk ik (ik ben er ongetwijfeld nog een paar vergeten)

airco 02-07-2002 22:51

sry .... tot een paar jaar terug was ik hevig fan van het wielrennen. Nu zou ik echter niet weten waarom ik nog naar deze sport zou moeten kijken ... om naar het wereldkampioenschap doping spuiten te kijken misschien ???

airco

Finish 02-07-2002 23:32

Mijn pronostiekje dan maar:

1. EPO
2. Armstrong

... Hoewel de VRT niets anders uitzendt als wielrennen, kan het me net als airco ook geen barst meer schelen. Die sport heeft een onherstelbare deuk gekregen.
Ikzelf heb een hele tijd het wielrennen gevolgd (vooral de Tour en de eendagsklassiekers), maar ik heb de laatste jaren beseft dat deze sport niet echt 'clean' is...jammer

Raceboy 02-07-2002 23:36

Quote:

Originally posted by Finish
Mijn pronostiekje dan maar:

1. EPO
2. Armstrong


3. nandrolon :D

en de mensen die cortizone nodig hebben krijgen hem dan niet. Ik bedoel die ene renner die door een wesp was gestoken en die een heel erg gezwollen oog had. Zoiets vind ik het weigeren van hulp verlenen aan een persoon in nood.

JPMontoya 02-07-2002 23:47

165. Dén enigste coureur die misschien niet zal spuiten , al is da nog te betwijfelen

Raceboy 03-07-2002 19:31

en jawel den tour is nog niet begonnen maar de cirque begint al.

Quote:


DPA: positieve dopingtest Jan Ullrich De Duitse ex-tourwinnaar Jan Ullrich zou positief bevonden zijn op het gebruik van amfetamines. De Duitse anti-dopingcommissie wou het nieuws woensdag bevestigen noch ontkennen. Het zou tijdens een onaangekondigde controle in de revalidatieperiode na zijn knieoperatie geweest zijn dat Ullrich betrapt werd. Een tegenexpertise moet de eerste dopingtest nog valideren. De Duitse anti-dopingcommissie wou het nieuws bevestigen noch ontkennen. (LVR)

bron : skynet


Finish 03-07-2002 19:38

en die deed niet eens mee :D :D

Raceboy 03-07-2002 19:42

Quote:

Originally posted by Finish
en die deed niet eens mee :D :D
amaai om op uwe zetel te liggen moete als wielrenner nogal in conditie zijn ;)

Finish 03-07-2002 20:40

misschien voor andere prestatiegerichte doeleinden thuis ?? :D

flugel 03-07-2002 21:08

Ik blijf het wielrennen een mooie en pure sport vinden, als je niet meer naar wielrennen kijkt omwille van de doping, dan mag je veel sporten links laten liggen... en in vergelijking met andere sporters moeten wielrenners dagelijks uren op de fiets kruipen om hun conditie te onderhouden, want enkel met wat spuitjes wordt een middelmatige geen topper zenne... of denk je dat een 100m nummer in atletiek zo zuiver gelopen wordt?? lol

tsjolder 03-07-2002 21:19

Volgens mij is wielrennen juist 1 van de sporten die op dit moment het minst bezoedeld is. Wielrennen is alleszins de meest gecontroleerde sport. In welke andere sport bestaan er onaangekondigde controles buiten de wedstrijden? Al eens de 100 meter lopers bekeken? Al eens de gebroeders Williams in het tennis bekeken? Ik blijf wielrennen een fantastische sport vinden met absolute topsporters, zoals je ze in weinig andere sporten vindt.

Finish 03-07-2002 21:55

Quote:

In welke andere sport bestaan er onaangekondigde controles buiten de wedstrijden?
LOL. Het is daarom juist dat ze er zoveel bij hun lurven hebben !
Moesten ze beginnen met voor elke wedstrijd AANGEKONDIGDE controles te doen, zou er niemand meer zijn die doping gebruikt.
Voorbeeld: Op het afgelopen WK voetbal werden bij elke match 2 willekeurige spelers per team vriendelijk verzocht mee te werken aan een dopingtest. Gevolg: heel het team durft niets te nemen, dopingloos team.
Het feit dat er toch nog dopinggebruik is, nadat wielrennen na die bewuste Tour in 97 (98?) zowat de titel van dopingsport bij uitstek kreeg, bewijst volgens mij dat die sport al een halve eeuw lang 'leeft' van de doping/spierversterkende medische middelen en ze gewoon niet meer kunnen stoppen met gebruik van dergelijke dingen. Dat ligt dan ook te wijten aan de enorme prestatiedruk waarmee die kerels omgaan, want wielrennen blijft -volgens mij- één van de zwaarste sporttakken die er bestaan. Maar de Alpe d'Huez als eerste bovenkomen vergt een pak inspanningen, inspanningen die met wat doping en wat chance in het ontlopen van dopingtests minder zwaar zijn.

En de gebroeders Williams ? Is dat ironisch bedoeld ? ;) :D

Maarten 03-07-2002 22:25

ik ben er toch van overtuigd dat de tour en de klassiekers nog steeds populair zijn. dat imago krijg je nie zomaar plat met schandalen. ik kijk niet naar alles, maar als de bergen beginnen, vooral de koninginneritten, dan zal ik toch zeker proberen omhet allemaal te zien


All times are GMT +2. The time now is 23:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.