De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ferrari 2005 een hopeloos geval? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10811)

Raceboy 14-06-2005 20:24

ferrari 2005 een hopeloos geval?
 
Quote:

Ferrari are looking increasingly likely to make an early change of focus away from improving this year's F2005 and into ensuring next year's car is a world beater, according to technical director Ross Brawn.

With Renault and McLaren's current advantage at the front of the field making it increasingly unlikely that Ferrari can close down and fight for the World Championship this year, the Maranello outfit are set to shift their resources onto the new chassis concept required for V8 engines sooner rather than later.

Speaking to Speedtv.com, Brawn made it clear that it was too early for Ferrari to abandon all work on the F2005 but believed a point would come soon where it would be more beneficial for the team's long term interest to focus on their 2006 ambitions.

bron: autosport.com
worden ze in 2006 dan ineens weer super dominant?

airco 15-06-2005 22:58

beetje een voorbarige conclusie ... Ferrari gaat heus seizoen 2005 nu nog niet opgeven ... Natuurlijk beseffen ze ook wel dat indien de kloof niet merkelijk begint te dalen binnen nu en pakweg de GP van hockenheim dat verdere investeringen in het huidige chasis totaal weggesmeten geld is ...

Dan is investeren in 2006 een veel rendabelere optie ... Lijkt me een logische management beslissing

McLarenboy 17-06-2005 16:22

belachelijke manier van denken, en zeer onsportief :mad:;
'damn, we kunnen nie meer winnen - concentreren op volgend jaar en gewoon meerijden dit jaar'

McLaren heeft vorig jaar ook opnieuw begonnen, maar wel tijdens het jaar om met nog een deftige wagen aan de start te komen. Dat is de juiste mentaliteit

en het is belachelijk om dat het hier gaat om een team met absoluut geen financiële problemen, dus het is pas een logische management beslissing als het gaat om een team dat eronder kan lijden.

Guido 17-06-2005 17:30

ik herinner me nog dat ik in de eerste F1-race thread iets geschreven had van hoe goed de F2005 wel niet was. :D

http://forum.depaddock.eu/showthread...3&page=5&pp=20

Ook deze nieuwe strategie lijkt me niet de juiste. Mclaren heeft meer auto's gebouwd de afgelopen 3 jaar dan dat er kampioenschappen geweest zijn. Zoals McLarenboy zegt, wat te denken van een team met de meeste resources die gewoon gaan zitten wachten... Welke testbank is er beter dan een race?

airco 17-06-2005 18:02

@McLarenboy ...

Nu niet gaan kakken op Ferrari he ... McLaren heeft de afgelopen jaren niet anders gedaan dan B-versies gebouwd ... OK .. ze reden er dat seizoen nog mee ... Maar dat was meestal ook niet meer dan figuurlijk he. Want meevechten voor de titel deden ze dan ook al lang niet meer.
Er is trouwens nergens gezegd dat ze er dit seizoen ook niet meer mee zullen rijden ... Alhoewel dat zoiets door de andere regels (V8 ipv V10) wel heel wat moeilijker zal zijn dan voor McLaren de vorige jaren.

@Huudo
Normaal ben ik ook zo geen voorstander van B-chassis en verschuiven naar volgend seizoen etc .... Nu met de nieuwe regels verandert er wel bijzonder wat en kan zo een stap wel eens de juiste zijn. Time will tell ... Bovendien kan Ferrari door een eigen circuit wel ongelofelijk veel track time spenderen om met zo een V8 aan de slag te gaan

McLarenboy 20-06-2005 13:30

@airco: je mist duidelijk mijn punt, ferrari doet de moeite niet om een B-versie te maken - McLaren doet dat wel, en je kan dat alleen maar applaudiseren want hun B-versie bleek altijd beter te zijn dan de eerste versie.
en dat deden ze zelfs zonder kans te hebben op een titel, denk daar maar eens over na

airco 20-06-2005 13:56

Blijkbaar worden er enkelen nerveus omdat Raceboy insinueerde dat ze dan volgende jaar weer zo sterk zouden zijn :D

Kijk tientallen miljoenen investeren in een B-chassis doe je enkel als er een zekere return is.
Voor Mclaren waren er de voorbije jaren 2 effecten:
- Ze konden nog iets van hun seizoen redden door af en toe eens een GP zege te halen (de titel kan nooit een serieus doel zijn geweest van die B-spec)
- MAAR VOORAL ==> De investeringen in die B-spec stond hun toe om heel wat extra dingen te evalueren die ze dan het jaar erop kunnen hergebruiken

-------------------------

Als Ferrari nu nog moet investeren in een nieuw chassis voor gebruik met V-10 motoren halen ze nog maar 1 effect van de 2 die McLaren de voorbije jaren kon halen.
De kans dat ze idee'en kunnen herbruiken op hun wagen voor 2006 is door de extreem gewijzigde reglementen hoogst twijfelachtig.

==> Conclusie ... Mclaren had de voorbije jaren best zijn redenen om met een B-spec te komen. Door de gewijzigde reglementen volgend jaar zijn die redenen er voor Ferrari dit jaar absoluut niet.

Dan kunnen ze beter die middelen opsparen en investeren in volgend jaar. Lijkt me maar een logische management-beslissing die ieder team voor zich moet evalueren aan de hand wat voor hen de beste keuze is.
Investeringsanalyse noemt zo iets ... en heeft bijzonder weinig met argumenten als belachelijk of onsportief te maken. Afhankelijk van de studierichting die je kiest krijg je dat in het middelbaar onderwijs ... hetzij het hoger onderwiijs

Finish 20-06-2005 14:15

Iedereen vergeet hier het seizoen 2004 van Renault: Na Trullis vertrek was het daar namelijk ook huilen met de pet op, en besloot men openlijk om zich te concentreren op seizoen 2005: met resultaat, al zeg ik het zelf.

student 20-06-2005 14:28

Het is toch zeker de eerste keer ni da halverwege al het seizoen wordt opgegeven en men de volle 100% voor het volgende jaar gaat?

Mario 20-06-2005 14:41

En nu moeten die dutskes van Ferrari zich plots weer op hun bolide voor dit jaar gaan concentreren...

Voor zover ik weet is het toch vaste kost dat er een ontwikkelingscel al bezig is met zaken voor het volgende jaar. Maar dat is waarschijnlijk niet wat hier wordt bedoeld.

McLarenboy 20-06-2005 21:56

de motor is slechts één onderdeel van het geheel, dus ik vind dat niet zozeer een punt - met de meeste pk's is er absoluut geen zekerheid, wat dit jaar bewezen wordt

- het geheel is meer dan alleen de som van de onderdelen -

Raceboy 20-06-2005 21:57

de motor is volgend jaar een heel belangrijk punt. Een V8 is compacter (2 cilinders minder) en daar zal dan ook het chassis aan aangepast worden. Wie weet zijn er zelfs teams die gaan experimeneren met de blokhoek.

Guido 20-06-2005 22:29

Quote:

Originally Posted by raceboy
de moor is volgend jaar een heel belangrijk punt. ....

Gaan ze water koken onderweg? :D :D

In het heetst van deze F1 discussies kom je zeer mooie typos tegen...

Raceboy 20-06-2005 22:42

Quote:

Originally Posted by Huudo
Gaan ze water koken onderweg? :D :D

In het heetst van deze F1 discussies kom je zeer mooie typos tegen...

nee een afrikaan om de wielen te doen draaien :p effe veranderen :+

airco 20-06-2005 23:17

Quote:

Originally Posted by Mario
En nu moeten die dutskes van Ferrari zich plots weer op hun bolide voor dit jaar gaan concentreren...

Voor zover ik weet is het toch vaste kost dat er een ontwikkelingscel al bezig is met zaken voor het volgende jaar. Maar dat is waarschijnlijk niet wat hier wordt bedoeld.

Ach het vorige interview was ook maar speculeren in die richting he

Quote:

Brawn made it clear that it was too early for Ferrari to abandon all work on the F2005 but believed a point would come soon where it would be more beneficial for the team's long term interest to focus on their 2006 ambitions.
Ferrari heeft de focus dus nog niet verlegd naar 2006 ... Het lijkt me duidelijk dat de gebeurtenissen van Indy dit zeker niet zal versnellen

Overigens zal er zeker al wel wat volk aan het werk zijn voor 2006 ... In het bijzonder bij de motoren....


All times are GMT +2. The time now is 14:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.