De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   villeneuve:"BAR is arrogant" (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10829)

Raceboy 16-06-2005 23:42

villeneuve:"BAR is arrogant"
 
Quote:

Former World Champion Jacques Villeneuve has blamed the current disastrous form of his old team BAR on the outfit becoming 'big-headed and arrogant' after their charge to second place in last year's Constructors' Championship.

....

Villeneuve also went on to heap further criticism on his former boss David Richards, whom he enjoyed a troubled relationship with following the ousting of his manager Craig Pollock as BAR boss at the end of 2002.

When asked whether he was surprised that Richards was openly critical of him during his time at the team, Villeneuve said: "He does that to anyone who he believes is bigger than him.

bron: autosport.com

jacqueske steekt er een sok in en probeer dit jaar eerst is wat redelijke resultaten neer te zetten.

Yannick R 17-06-2005 14:31

Quote:

Originally Posted by raceboy
jacqueske steekt er een sok in en probeer dit jaar eerst is wat redelijke resultaten neer te zetten.

Dat hij (al) 1x wereldkampioen geweest is, bewijst al genoeg voor mij.

Smoove 17-06-2005 16:15

Quote:

Originally Posted by Yannick R
Dat hij (al) 1x wereldkampioen geweest is, bewijst al genoeg voor mij.

Williams was dat jaar gewoon de beste, niet moeilijk om dan wereldkampioen te worden.

Thomaske 17-06-2005 18:53

Daar zit je fout Smoove. Williams was zeker niet slecht dat seizoen maar de rijder moet ik super zijn om wereldkampioen te worden hé.

Mvg

redje 17-06-2005 19:36

Die Williams was toen zó goed dat zelfs een iets mindere, maar nog steeds beter dan velen, piloot als Villeneuve ermee WK kon worden.

Yannick R 17-06-2005 23:05

Zullen we dan maar zwijgen over de dominantie van Ferrari ?
Nuja, dat kon niet blijven duren.

marcel 17-06-2005 23:29

Quote:

Originally Posted by redje
Die Williams was toen zó goed dat zelfs een iets mindere, maar nog steeds beter dan velen, piloot als Villeneuve ermee WK kon worden.

waarom viel Frentzen dan zo tegen?

Smoove 18-06-2005 11:07

Quote:

Originally Posted by marcel
waarom viel Frentzen dan zo tegen?

Daar heb je wel gelijk in

Finish 18-06-2005 12:25

Quote:

Originally Posted by marcel
waarom viel Frentzen dan zo tegen?

-de voorkeursbehandeling van Villeneuve: Jacques zat sinds '96 al bij Williams en had ei zo na Damon Hills wereldtitel afgesnoept in '96: het seizoen dat Schumacher de puinhoop bij Ferrari kwam opkuisen. Hill en Villeneuve deelden dus in '96 de GP-zeges, en tot de laatste GP kon Villeneuve -weliswaar als rookie- in de beste wagen op het veld nog meestrijden. Het feit dat hij Damon Hill makkelijk aankon, bewijst volgens mij eerder de wisselvalligheid, het niet constante van Damons prestaties. Na Williams kende Hills carriere dezelfde neergaande spiraal als die van Villeneuve: beide geen dominante wereldkampioenen, beide weinig getoond van hun kunnen. Als Frentzen dan naar het team komt, hebben we een vice-WK, de rookie of the year '96 (en de zoon van Gilles! PR !) en Frentzen, die bij Sauber af en toe eens in de punten reed. De keuze was snel gemaakt.

-Het seizoen '97 kende een superieure Williams van Adrian Newey, maar ook een ontketende Schumacher in de door voormalige Bennetonmedewerkers omgetoverde Ferrari. Dat seizoen sprak men héél vaak van de strijd tussen Adrian Newey en Michael Schumacher; vaak omdat Villeneuve een seizoen van hoogtes en laagtes kende; met flagrante voorbeelden in regenraces als Monaco '97 en Spa '97. Daarom duurde het tot Jerez '97: Schumacher stuurde de verkeerde kant op en weg wereldtitel. Het was trouwens- als ik me niet vergis- door de deal tussen McLaren en Williams dat Villeneuve uiteindelijk nog WK werd: Patrick Head gooide het op een akkoordje met Ron Dennis: Coulthard ging opzij voor Villeneuve, en mathematische kampioen Villeneuve liet Hakkinen winnen.
In een verre van dominant seizoen werd Villeneuve dus WK. Zijn laatste zege dateert ondertussen dus van '97.

-Seizoen '98 kende de overstap van Renault-motoren naar de inferieure doorontwikkelingen: Mecachrome, Playlife, Supertec, noem maar op. De wagen in '97 was ontworpen door rookies, en het potentieel kwam er nooit uit. Villeneuve heeft ergens in Duitsland nog eens een P3 meegepikt, maar toen de geboorte van Pollocks' BAR werd aangekondingd, was de vlam eruit. De BAR zou Jacques weer WK laten worden, al in het eerste seizoen: een primeur ! We weten hoe het afliep: sinds '98 valt er niks noemenswaardig meer te vertellen over Jacques Villeneuve: een coureur die dankzij z'n WK-titel, z'n oversized-kledij, enkele grote uitspraken, en voornamelijk dankzij z'n achternaam nog altijd makkelijk aan een stoeltje kan komen. Het greintje snelheid dat hij had, is genadeloos kapotgekregen in de BAR-periode. Je vraagt je af wat Jacques nog in F1 doet: Sinds '97 geen resultaten meer, bij BAR buitengetrapt (ironisch dat BAR pas zonder Villeneuve succes oogstte), bij Sauber ondertussen door Peter Sauber zelf als 'traag' bestempeld. Wie wil Jacques nog, nu de rijdersmarkt via testrijders uitgedikt is ?

Yannick R 18-06-2005 20:13

Ge moet toch maar WK worden met Hill en Schumi in de buurt.
En over die BAR .. die was gewoon niet zo betrouwbaar.
De snelheid was er mss wel een beetje, maar niet echt betrouwbaar.

Finish 18-06-2005 21:02

Quote:

Originally Posted by Yannick R
Ge moet toch maar WK worden met Hill en Schumi in de buurt.
En over die BAR .. die was gewoon niet zo betrouwbaar.
De snelheid was er mss wel een beetje, maar niet echt betrouwbaar.

Hill zat in het kampioenschapsjaar van Villeneuve bij Arrows! Villeneuve heeft daar dus relatief weinig tegenstand van ondervonden; enkel in Hongarije waar Hill gek genoeg altijd buitenaards was.

En Schumacher zat in '96 in een inferieure puinhoopferrari (een team dat mede dankzij Berger en Alesi de dieperik inging), '97 vertoonde de eerste tekenen van een heropstanding die in feite pas in 99 plaatsvond met de onstructeurstitel. 'de eerste tekenen'; dus nog lang niet de beste wagen op het veld en zéker minder snel dan de toenmalige Williams.

en zoals ik zei; het greintje talent dat Villeneuve had, is genadeloos kapotgemaakt bij het geknoei van BAR.

Yannick R 18-06-2005 22:37

Hola, mijn geheugen laat mij even in de steek :D.

Maar over BAR weet ik wel dat Villeneuve soms enkele keren uitviel dankzij technische problemen. Het jaar weet ik niet echt meer precies maar hij reed toch wel altijd rond P8 ofzo. Dus niet echt 'wow' ;)

Alain 19-06-2005 10:31

Quote:

Originally Posted by Finish
(een team dat mede dankzij Berger en Alesi de dieperik inging)

Nou, een interessante stelling waarvan ik de onderbouw graag eens zou willen vernemen... :confused:

Finish 19-06-2005 11:19

Quote:

Originally Posted by alain
Nou, een interessante stelling waarvan ik de onderbouw graag eens zou willen vernemen... :confused:

Terecht dat je me op m'n vingers tikt; de Ferrari was in '94-'95 niet vooruit te branden, voornamelijk niet te wijten aan Alesi en Berger maar gewoon aan het slechte totaalpakket. Mijn fout... :o
Ik baseerde me verkeerdelijk op de seizoenen '96-'97, waar ze allebei plots bij Benetton zaten en dat succesteam duidelijk z'n hoogtepunt gekend had, mede dankzij de leegloop naar Ferrari. De individuele prestaties van Berger of Alesi waren bij Benetton toch eerder wisselvallig (buiten die fenomenale come-back zege van Berger op Hockenheim).


All times are GMT +2. The time now is 07:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.