De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Discussie rond diffusor van de Kermit. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12809)

bluelite 09-04-2006 17:55

Hier in de perszaal circuleert het volgende: uitslag opgeschort, vanwege niet-conformiteit GLPK-diffuser.

Neo-242 09-04-2006 18:02

Dat zou wel lachen zijn, ik stond er zelf bij toen de Corvette van GLPK gecontroleerd/gehomologeerd werd tijdens de Belcar Launch op CZ donderdag...

bluelite 09-04-2006 18:03

Afwachten wat de racecontrole zegt

bluelite 09-04-2006 21:41

Geen diskwalificatie van de GLPK-Corvette dus. Einduitslag is dus definitief.

lode.h 09-04-2006 22:10

Kumpenland
 
Op VTM hebben ze ROBLAND,want Rob Vanoudenhoven wil koningworden,en
op SPORZA krijgen we binnenkort KUMPENLAND want die mag op het circuit alles !!!
Wet is wet maar niet voor hen !
Onderdeel niet comform;met de mantel der liefde wordt het bedekt.
Dit is toch niet te geloven dat tegen zoiets niet wordt opgetreden.
Wat zijn dat voor teams die zo over zich heen laten lopen.
Ze hebben nooit iets gedaan,het ligt altijd aan anderen,.....
Belcar;echt goed bezig.

marcel 09-04-2006 23:13

Quote:

Originally Posted by Steve
En als je eens gaat nalezen op Racingworld.be rommelt het nu serieus tussen Glpk en de Racb, die mannen dreigen zelfs met een schadeclaim! Toch niet gezond als je het mij vraagt...


belachelijk. trouwens, hoe kan je een schadeclaim eisen, als je geen schade geleden hebt?
trouwens, het is niet omdat ACO en FIA de wagen meermaals OK hebben bevonden (hoewel, had de FIA de wagen niet eens afgekeurd na één of ander wedstrijdje vorig jaar?) dat de organisatie van je huidige kampioenschap je wagen niet meer moet controleren he. hadden ze nu een vrijbrief verwacht of zo?

Neo-242 09-04-2006 23:16

Doet me een beetje denken aan 24u Spa 2005. Toen riep Bertje ook al na hun DQ dat ze gingen onderzoeken om in een ander WK te rijden dan FIA GT, terwijl ze er dit jaar weer terug staan. Toch een beetje een blater die Longin.:rolleyes:

bluelite 09-04-2006 23:23

De RACB ging nog een persbericht uitvaardigen over de gebeurtenissen van vandaag. Misschien dat ze dit morgen doen?

Mark 10-04-2006 19:55

Quote:

Originally Posted by lode.h
Op VTM hebben ze ROBLAND,want Rob Vanoudenhoven wil koningworden,en
op SPORZA krijgen we binnenkort KUMPENLAND want die mag op het circuit alles !!!
Wet is wet maar niet voor hen !
Onderdeel niet comform;met de mantel der liefde wordt het bedekt.
Dit is toch niet te geloven dat tegen zoiets niet wordt opgetreden.
Wat zijn dat voor teams die zo over zich heen laten lopen.
Ze hebben nooit iets gedaan,het ligt altijd aan anderen,.....
Belcar;echt goed bezig.

Als dit uw eerste bericht op dit forum is dan hebben wij, de beheerders van dit forum, niet veel zin in een tweede bericht van ene lode.h

Forse beschuldigingen uiten zonder onderbouwing, daar zitten we niet op te wachten.

Mark 10-04-2006 20:31

Leuk stukje: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11304

Als het verhaal juist is, en waarom zou het dat niet zijn, dan hebben de jongens van de TC goed gehandeld. Ze zijn goed op de hoogte van hun eigen technische reglement..........of dat reglement dan weer klopt is een ander verhaal.

Zoals te concluderen valt, zitten er toch enkele kleine verschillen tussen het FIA GT en Belcar reglement. Nogmaals, ik zie geen reden waarom Longin en Kumpen op hun achterste benen moeten staan?

Quote:

Longin: "Het feit dat de comformiteit van onze wagen officieel in vraag werd gesteld door de RACB vind ik onaanvaardbaar. We rijden met origineel fabrieksmateriaal dat herhaaldelijk in het verleden door de ACO en de FIA grondig gecontroleerd werd."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11304
Misschien dat ik als liefhebber dan maar eens het normbesef van Longin onaanvaarbaar moet vinden. Als je aan een kampioenschap deelneemt dan is het toch niet meer dan logisch dat de winnende wagens extra gecontroleerd worden. Als dat al niet meer mag:rolleyes:

Dus omdat de wagen van een fabriek is, reeds eerder controles heeft gehad van de FIA en de ACO moeten we maar geloven dat alles in orde is? Als dat een regel is weet ik nog wel wat wagens op te noemen uit het verleden die achteraf toch niet zo legaal bleken te zijn. Meest verse geval uiteraard de MC12 ;)

Nogmaals, uit het artikel van Baert blijkt duidelijk dat de TC van de RACB een punt had.

bluelite 10-04-2006 21:31

Ik ken het technische reglement van beide kampioenschappen niet. Maar volgens wat ik gehoord heb zou er een probleem zitten in de vertaling van het reglement van de FIA. Hoe, wat, waar en hoezo... I don't have a clue. Ik heb even gekeken en ook in het FIA-reglement staat duidelijk "maximaal 150mm boven een plat vak". Dus in dat geval zie ik niet wat er verkeerd vertaald of verkeerd geïnterpreteerd kan worden...

tommy84 10-04-2006 22:35

would someone be so kind to explain me what the discussion is about the GLPK Vette

I just understand that the diffusor might be wrong, but not what's up with FIA-GT vs Belcar. Would really like to get that right.

Thanks, can also be PM as I think I'm the only non-dutch speaker here:bye:

bluelite 10-04-2006 23:30

Tommy84. Yesterday, at the Belcar First Race, the officials deemed that the GPLK-Corvette had a non-legal diffuser. It was 165mm above ground level, instead of 150mm prescribed by the regulations. Longin and Kumpen say that the Corvette (which is the one they used in FIA GT last year) wasn't changed, and that it had already been checked by FIA officials. So now those two are pissed off. Only at 18:35h yesterday, the officials told that the Corvette was fully legal and now some people think that the officials favour GLPK above all the others teams (which is clearly not the fact).

Now, Koen Wijckmans of the RACB, explained that there may be some misinterpretation of the rules.

Mark 08-05-2006 20:29

Quote:

Nultolerantie vanaf Belcar Home Race in Zolder, wat met GLPK Corvette?

Anthony Kumpen, GLPK: "We veranderen niks aan onze diffusor, nee. Die is conform het FIA-reglement. Dit is materiaal van Pratt & Miller. Het gaat om een slechte vertaling hier in België van het FIA GT-reglement."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11513
RACB en GLPK hebben een probleempje ;) Benieuwd naar de rol van P. Kumpen in deze kwestie. Gaat weer een lekker weekend worden :)

kris28 09-05-2006 23:37

wat men dacht is gekomen

de Belcar is een kinderspelletje geworden

hoe lang zal dat nog duren ?????

het zal een strijd worden , en die met het meeste geld zal
hem winnen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


All times are GMT +2. The time now is 12:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.