De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   rally in 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13429)

Raceboy 05-07-2006 20:34

rally in 2007

Quote:

WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

As a cost saving measure, a limit on the number of engines, with a single specification per year, will be introduced from 1 January 2007. The number of engines, with detailed regulations, will be proposed at the next World Council meeting.

Applicable from 1 January 2007, the existing Super Rally rules will be replaced by a system of bonus points applied for each leg of a rally (1st = 3 points, 2nd = 2 points and 3rd = 1 point), to ensure the final classification applies only to competitors who complete the entire route. Detailed regulations will be proposed at the next World Council meeting.

From 1 January 2007, Priority 1 drivers can only test for the manufacturer for which they are designated and, as part of a long-term objective, the number of test days will be reduced by means of technical measures.

Remote servicing, under restricted conditions, will be permitted from 1 January 2007. Detailed regulations will be proposed at the next World Council meeting.

Drivers of Super 2000 cars taking part in the FIA Production Car World Rally Championship can score points for the Championship classification, as of 1 January 2007. Detailed regulations will be proposed at the next World Council meeting.

From the beginning of the 2008 season, all World Rally Car entrants will use tyres from a single supplier. Run-flat ‘foam’ will not be permitted. Tenders will be invited from tyre companies.

The introduction of Biofuel, at the earliest opportunity, is being studied by the FIA Technical Department.

From 1 January 2007, it will be forbidden for competition cars running on less than four wheels to be driven on liaison sections. Detailed regulations will be proposed at the next World Council meeting.

The World Motor Sport Council approved the 2007 FIA World Rally Championship calendar, which will continue to run to the existing January-December format.

2007 FIA World Rally Championship

19-21 January Rallye Automobile Monte-Carlo
09-11 February Swedish Rally
16-18 February Rally Norway
09-11 March Rally Mexico
30 March-01 April Rally de Portugal
04-06 May Rally Argentina
18-20 May Rally Italia-Sardinia
01-03 June Acropolis Rally of Greece
03-05 August Rally Finland
17-19 August Rallye Deutschland
31 August-02 September Rally New Zealand
05-07 October Rallye de France - Tour de Corse
12-14 October Rallye de España
26-28 October Rally Japan
16-18 November Rally Ireland
30 November-02 December Rally GB

The World Rally Championship Commission will decide whether to add further events to the 2007 calendar and will make a proposal at the next World Council meeting.

The FIA Junior and Production Car World Rally Championship rounds will be proposed at the next World Council meeting.

Manman bonuspunten, dat maakt het nog wat ingewikkelder.

Guido 06-07-2006 11:26

Toch zitten er enkele interessanten punten in dat voorstel.

- Bonuspunten. Misschien ingewikkeld, maar het zal zeker vermijden dat de Loebs van de hedendaagse rally slechts 2 punten verliezen op de winnaar, indien ze dmv het super rally systeem nog terugkomen en als 2de eindigen. In een 'normale' gemotoriseerde sport context lig je er gewoon uit als je pech hebt gehad of van de baan bent gegaan. Het zal in ieder geval iedereen extra belonen die de rally uitrijdt zonder problemen en vooraan heeft meegestreden.

- Remote servicing. Het word idd tijd dat er buiten het grote rallycentrum ook nog mag geserviced worden. Dit lijkt me vooral samen te hangen met het volgende punt

- Forbidden to do liaison sections on less then 4 wheels. Dit zal voor eens en altijd een einde stellen aan de willekeur v/d locale politie, waardoor Loeb dit jaar - op 2 wielen en 1 velg - alsnog 8 ptn in de wacht kon slepen omdat ie zo het rallycentrum/service area kon bereiken. Gronholm heeft al andere stoten met locale politie meegemaakt. Vanaf 2007, iedereen gelijk dus. Wellicht ook daarom dat ze remote servicing zullen toelaten. Als de piloot bericht dat ie op 3 wielen onderweg is, dat ze de wagen dan eerder mogen servicen om iet of wat normaal te kunnen verder rijden - lijkt mij.

- Super 2000 cars can take part in the Championship. Benieuwd in welke klasse ze die gaan stoppen. Gr.A, Gr.N - Of de equivalenten in het nieuwe R-klasse format?

- Jan/Dec format. Ze zijn precies toch wat slimmer geworden. Het eerdere plan van een half jaar in 2007 en dan een kampioenschap van over de winter heen, heb ik altijd crazy gevonden.

- Biofuel. De FIA als vooruitstrevende promotor van nieuwe technologieën/brandstoffen!

Wat ik minder goed vind:
- Single tyre supplier. Ik ben hier nooit voorstander van geweest omdat er op die manier lang niet zo veel druk is bij de bandenboeren om technologische ontwikkelingen te doen. Iedereen is immers verplicht te rijden met wat ze aangeleverd krijgen.

gwyllion 06-07-2006 11:31

Quote:

Originally Posted by Huudo
- Super 2000 cars can take part in the Championship. Benieuwd in welke klasse ze die gaan stoppen. Gr.A, Gr.N - Of de equivalenten in het nieuwe R-klasse format?

De S2000 wagens zullen in PWRC rijden, dus tussen de Group N wagens. Die mannen gaan dat niet leuk vinden :o

zie S2000 in PWRC vanaf 2007 (pitstop.tv)

gwyllion 06-07-2006 11:38

Quote:

Wat ik minder goed vind:
- Single tyre supplier. Ik ben hier nooit voorstander van geweest omdat er op die manier lang niet zo veel druk is bij de bandenboeren om technologische ontwikkelingen te doen. Iedereen is immers verplicht te rijden met wat ze aangeleverd krijgen.

In theorie is dit pas in 2008 van kracht, maar in de praktijk al volgend jaar. Pirelli zou volgende week aankondigen dat ze definitief uit WRC stappen. FIA heeft een aanbesteding uitgeschreven voor geinteresseerde bandenfabrikanten, maar vermoedelijk zal is Michelin/BFGoodrich de enige kandidaat.

Antilekschuim wordt trouwens ook verboden vanaf 2008. Met een standaardband wordt natuurlijk de limieten minder erg opgezocht en is de kans op lekke banden kleiner, vermoed ik.

Om meer kosten te besparen wordt de motorspecificatie in het begin van het seizoen bevroren, het aantal motoren wordt beperkt en testen wordt beperkt.

gwyllion 06-07-2006 13:32

Pirelli bevestigt officieel zijn vertrek:
Quote:

Pirelli confirms WRC exit

Pirelli will quit the World Rally Championship at the end of the season, following 34 years of support for the sport at the highest level.
bron: autosport.com

Guido 06-07-2006 14:18

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Antilekschuim wordt trouwens ook verboden vanaf 2008. Met een standaardband wordt natuurlijk de limieten minder erg opgezocht en is de kans op lekke banden kleiner, vermoed ik.

Om meer kosten te besparen wordt de motorspecificatie in het begin van het seizoen bevroren, het aantal motoren wordt beperkt en testen wordt beperkt.

beide punten stonden ook al eerder in de aankondiging die raceboy postte. Ik heb ze in mijn reactie niet meegenomen omdat ik ze noch goed, noch slecht vind.

Guido 06-07-2006 14:20

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De S2000 wagens zullen in PWRC rijden, dus tussen de Group N wagens. Die mannen gaan dat niet leuk vinden :o

zie S2000 in PWRC vanaf 2007 (pitstop.tv)

Die gaan dat zeker niet leuk vinden. De Gr.N's waren in Ieper niet echt partij voor de Punto, wat wellicht zoveel wil zeggen als rijden voor de ereplaatsen - en zelfs dan nog...

kyosti 06-07-2006 22:52

Een verrijking!!!!!!!!!!!

Quote:

Die gaan dat zeker niet leuk vinden. De Gr.N's waren in Ieper niet echt partij voor de Punto, wat wellicht zoveel wil zeggen als rijden voor de ereplaatsen - en zelfs dan nog...

De Gr N 's waren dat ook niet voor de S1600's. Dus waar ligt het probleem, de groep N lijdt toch een beetje aan bloedarmoede met slechts twee actieve merken.
Veelal lijkt het op een Mitsu-Cup, of vergis ik me??

All times are GMT +2. The time now is 01:12.