![]() |
Ferrari 250 TR 58 -- winnaar LM 58 -- starter 1/43
2 Attachment(s)
De volgende in mijn rij Le Mans winnaars. De wagen van Olivier Gendebien en Phil Hill winnaars in 1958.
De kit: Attachment 2613 na het proper maken van de body, enkele lagen Motip primer en 5 lagen TS-08 Italian Red. Twee mist coats en dan rustig opgebouwd. De twee eerste lagen met +- 15 minuten ertussen, de derde een halfuurtje na de tweede. De laatste twee vollere lagen, de dag nadien. (foto is van mindere kwaliteit) Attachment 2607 |
4 Attachment(s)
na een weekje uitharden hebben we de decals erop gezet. Voor de zekerheid heb ik deze toch maar een laagje Liquid decal film gegeven. Ze zagen er nog goed uit, maar wou zekerheid ;)
Attachment 2614 Attachment 2615 Attachment 2616 Attachment 2617 Heeft er soms iemand een idee welke kleur de stoeltje hadden op de originele. Ik ben al alle kleuren tegen gekomen, zwart, rood, bruin ? |
Quote:
Hier alvast mijn modelletje en één referentiefoto : http://www.sennake.be/champ_lm/1958.jpg http://www.sennake.be/champ_lm/1958r.jpg |
rood zal het dan worden, denk dat ik de middenconsole eveneens rood ga schilderen, vormt een mooi geheel.
Het is inderdaad moeilijk om goei referentiefoto's van de binnenkant van deze wagens te vinden prachtig model trouwens, die renaissance. |
ik vind dit een zeer prachtige wagen
en ik vind de helm van de piloot op de echte foto ook wel grappig als je de helmen van de hedendaagse piloten ziet |
update body
2 Attachment(s)
eindelijk wat tijd gevonden om een paar details te schilderen
na een paar lagen Gunze vernis zag hij er zo uit: Attachment 2649 Attachment 2650 |
4 Attachment(s)
mat zwart: koelopeningen, wielkassen
chrome silver: spiegel, dop benzinetank, binnenkant koplampen, deurscharnieren aangezien de meeste van mijn enamel-verf te dik of hard geworden was had ik voor het mat zwart acryl gebruikt. Ik dacht, is gemakkelijk als we er even naast zitten, gewoon een vochtig doekje en het is weg. Ik had er wel niet op gerekend dat deze zo snel droogt. Ik heb nog geprobeerd met isopropanol, maar dit reageert met de vernis. Dus een klein retouchke moeten doen. een algemeen vraagje: die enamel, kan ik die nog goed krijgen ? Er zijn erbij die je precies kan snijden :D 't is maar dat ik er nog een deel van heb :+ en ik er eigenlijk liever mee werk Attachment 2652 Attachment 2653 Attachment 2654 Attachment 2655 |
Afgewerkt
4 Attachment(s)
We zijn klaar met dit modelletje, het grote gat in mijn Le mans winnaars wordt weer ietsje kleiner :D
Drie zaken wil ik nog vermelden: 1. Er zat geen dashbord-decal in de kit :( Ik heb er voor gekozen om het dashbord te laten zoals het is. Misschien dat ik later in een andere kit wel iets vind. Het stuurtje is niet vastgeplakt maw ik kan er ten alle tijde nog aan. 2. Het is misschien niet direct op de foto's te zien, maar over de koplampen ben ik niet echt tevreden. Ze zijn uit resin, zet er je duim op en ze worden helemaal mat. De volgende dag zijn ze dan terug +- doorschijnend :crazy: . Ik heb ze wel een compound beurt gegeven maar eigenlijk had ik ze denk ik licht moeten opschuren en dan compounden (wat een woord). Afhankelijk van de lichtinval komt het rood van de binnenkant van de koplampen er soms ook door. Een inschattingsfout, dacht dat het met enkel de achterkant silver te maken wel OK zou zijn. Maar goed, we onthouden dit voor volgende modelletjes. 3. Om mooi te zijn zouden de uitlaten nog een wash moeten krijgen, maar durf niet goed. Ben er geen specialist in en zeker op schaal 1/43 moet het subtiel gebeuren. Het is vlug "over done". Misschien iets om op de volgende Paddock meeting wat te "demonstreren" ? Voorlopig al een 4-tal foto's, niet te beste kwaliteit maar als het ooit eens stopt met regen in dit apenland maak ik wat betere foto's buiten met daglicht. Attachment 2766 Attachment 2767 Attachment 2768 Attachment 2769 |
ziet er goed uit knap werk
|
All times are GMT +2. The time now is 21:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.