De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Champcar naar Nederland? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13804)

Mark 25-06-2006 23:48

Champcars terug naar Europa? Wellicht Assen?
 
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Onder impuls van Jos Vaessen heeft Assen de laatste jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Daar mogen andere circuits in de Benelux best jaloers worden. Een heldere visie en flinke portie gezond verstand hebben Assen definitief op de kaart gezet. Voor de motors was dat al tientallen jaren het geval overigens. Wat Eau Rouge/Spa is voor de autosport, dat is de Assen voor de tweewielers.

Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:
Quote:

Vanmorgen is in de paddock op Cleveland uitgelekt dat er hooglopende contacten zijn tussen de organisatoren van de Champcarworldseries en het Asser TT circuit.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=3242
Kijk, nationaal hebben we geen volwaardige dagprogramma's meer. Met het DSC kun je geen hele dag vullen helaas. Dan maar internationaal..........en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.

Dus 2008 een race in Assen, Le Mans en ergens in de UK?

marcel 26-06-2006 02:13

Quote:

Originally Posted by Mark
Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:

tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

Quote:

en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.
dit jaar wel ja. maar voor 2008 zou ik daar niet zo hard op hopen. volgens mij hopen ze alledrie volgend jaar in Europa al een showroom-zitje te vinden ;)

als Assen het lukt, zal ik wel eens Holland doorkruisen, maar ik heb er mijn twijfels over eerlijk gezegd. zeker als de merger er komt, zal het Indy-racen weer naar Amerikaans isolement neigen.

Frank 490 26-06-2006 11:41

Quote:

Originally Posted by Mark
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport.

Ik heb er naar gekeken en concludeerde eigenlijk dat die vernieuwde noordlus te krap is voor auto's, Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen, maar Champcars? Ik zie het niet gebeuren.

Mario 26-06-2006 11:54

Quote:

Originally Posted by Mark
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Yep, zaterdag voor het eerst de nieuwe lay-out gezien en wat mij betreft is het een serieuze achteruitgang. Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Fonne 26-06-2006 21:55

Waar heb ik nog zoiets gehoord ?
Gingen de Champcars ook eens niet naar Francorchamps komen ?
Was dat niet vorig jaar of het jaar ervoor ?
Ik heb tot nu toe nog geen Champcar op Francorchamps gezien . (Al wel een Indy car op Zolder)
Hopelijk lukt het voor Assen.

Mark 26-06-2006 22:35

Quote:

Originally Posted by Mario
Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Hoezo? ik zag twee hondjes :D

Er is idd ooit sprake van geweest dat de Champcars lonkte naar Spa..........maar dat was tijdens de dagen dat het nog CART heette. Die toko is inmiddels op de fles. Kalkhoven & Friends hebben destijds een doorstart gemaakt en al de "dure" uitgaven geschrapt. Inmiddels zit er een nieuwe structuur aan te komen........op een gezondere en levensvatbare basis. Dus kan men weer voorzichtig aan groei / expansie denken.

Mark 26-06-2006 22:39

Quote:

Originally Posted by Frank 490
Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen.

Ja met de Frank "dwarser dan dwars rijstijl" 490 kan ik me dat goed voorstellen ;) :D De focus ligt al langer op autosport in Assen, vandaar dat de verkantingen in de nieuwe bochten weg zijn. Dit tot treurnis van de 2-wielers.

Mark 26-06-2006 22:56

Quote:

Originally Posted by marcel
tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

Die is nog steeds zo ;) Champcar 2006 is eigenlijk Champcrap 2006........dat was tijdens de race op Cleveland weer eens duidelijk te zien. Vanwege het spektakel toch een leuke race overigens.

Echter de vooruitzichten voor 2007 en vooral 2008en verder zijn zonder meer goed te noemen. Niemand die dit jaar ook maar een extra dollar uitgeeft aan die wagens die geloof ik al 8 jaar oud zijn. Idem dito m.b.t. bepaalde coureurs. Wel talentvol maar net geen volledig budget? De kans is groot dat de budgetten volgend jaar lager liggen gezien de lagere kosten voor de nieuwe Panoz Chassis.

Als hopenlijk in 2008 de fusie een feit is en de "blue chip sponsors" terugkeren dan is het helemaal een feest.

JorritVD 26-08-2006 10:41

Champcar naar Nederland?
 
http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=4421

De Champcar series komt vanaf 2007 voor 5 jaar naar Nederland op het vernieuwde circuit van Assen.

Er is nog een reden denk ik die niet in het bericht wordt genoemd: de coureurs. Jan Heylen van Belgie, en de twee nederlanders: Nicky Pastorelli en Charles Zwolsman.

tarzancorner 26-08-2006 13:38

Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Mark 27-08-2006 22:05

Quote:

Originally Posted by tarzancorner
Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Niet alleen voorbarig qua geluidsdagen ;) Iemand die zoiets schrijft zoals op Racexpress of de bron die ze aanhalen, de Telegraaf, heeft duidelijk niet gekeken naar het verleden. Sterker nog, de huidige problematiek neemt men ook niet mee.

Champcar is op dit moment "on live-support". Na de doorstart van CART heeft men nog steeds niet de juiste weg naar boven gevonden. Er is hoop voor 2007 ivm de komst van de nieuwe wagens. Qua TV, publiek, adverteerders blijft het een ramp. Men blijft spreken over een merger tussen Champcar en IRL.

CART en Europa waren een gigantische flop qua opbrengst (Brands Hatch, Rockingham en Eurospeedway). Kan me onmogelijk indenken dat Champcar dan een vijf-jarige verplichting aangaat gezien de voorgeschiedenis en de lopende problematiek. Wellicht 1 jaar vast en de rest als optie?

Mark 30-08-2006 20:12

Verdomd lastige datum voor die race in Assen. Als in Spa alles op tijd af is dan hebben hebben we twee topwedstrijden in 1 weekend. Gezien de massale belangstelling voor de F1 in Nederland met Albers en wellicht Spyker F1 zal dat heel wat toeschouwers kosten aan de poort in Assen.

Hopenlijk hebben ze rekening gehouden met deze finaciele tegenvaller in jaar 1. Alhoewel, als er een Limburgse suikeroom te vinden is zal dat wel goed zitten ;)

Toch plaats ik nog enkele vraagtekens bij het gehele verhaal:
- Nog steeds geen melding van dit feit op www.champcarworldseries.com
- Wie is de organisator van deze race?

Raceboy 14-09-2006 20:40

Quote:

Champ Car World Series president Steve Johnson has declared he is still doing everything in his power to add two European races to the 2007 Champ Car schedule.

He said: "That's what we would love to happen. We have a great fanbase in Europe, a lot of our participating drivers are from Europe, and we can make it work. On my provisional schedule for 2007, I have Assen down for September 23 and Oschersleben for September 30.

autosport.com
Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Mark 14-09-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by raceboy
Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Dat is nog het minste probleem ;) De vergunning van het circuit laat een dergelijke wedstrijd (nog) niet toe. Omwonenden en diverse stichtingen die klagen over geluidsoverlast. Het gaat weer lekker :mad:

Raceboy 28-09-2006 20:16

Quote:

April 8 Las Vegas, Nevada (Street)
April 15 Long Beach, California (Street)
April 22 Houston, Texas (Street)
May 20 Zhuhai, China (Road)
June 10 Portland, Oregon (Road)
June 24 Cleveland, Ohio (Road)
July 1 St. Jovite, Canada (Road)
July 8 Toronto, Canada (Street)
July 22 Edmonton, Canada (Road)
July 29 San Jose, California (Street)
Aug. 12 Elkhart Lake, Wisconsin (Road)
Aug. 19 Denver, Colorado (Street)
Oct. 21 Surfers Paradise, Australia (Street)
Nov. 11 Mexico City, Mexico (Road)
Dec. 2 Phoenix, Arizona (Street)
De europese races komen dan in septemeber, maar enkel als ze allebei doorgaan.


All times are GMT +2. The time now is 19:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.