De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Discussie nr. X omtrent de M3 GTR......GT of Toerisme? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14642)

Viper GTS-R*** 22-12-2006 01:53

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 196893)
Sinds wanneer is de BMW V8 (ex GS Motorsport) een GT ??? :frusty:
Of volstaat het, zoals Mark zich ook reeds de vraag stelde, om er een stickertje 'GTR' op te kleven om van een Touring Car een GT te maken?

Wat vind ik dit punt of deze discussie toch zo achterhaald, maar o zo leuk :D
Kun je eeuwig over discussieren, de ene zegt Touring de andere GT.
Ik zeg GT u zegt Touring, benieuwd wat dat zou geven in een Poll...

Brecht 22-12-2006 02:31

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196906)
Wat vind ik dit punt of deze discussie toch zo achterhaald, maar o zo leuk :D
Kun je eeuwig over discussieren, de ene zegt Touring de andere GT.

Dat is nu toch niet de moeite om een Poll op te starten. Het is een touring wagen.

Integra 22-12-2006 02:32

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196906)

Touring. ;)

Thomaske 22-12-2006 09:53

Voor mij is het heel simpel.

De ex GS BMW is welkom in de Belcar Original! Enkel tijdens de 24UREN van ZOLDER.

Mvg...

Bramzel 23-12-2006 14:51

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196910)
Dat is nu toch niet de moeite om een Poll op te starten. Het is een touring wagen.

Weer lekker genuanceerd Brecht. Volgens mij mag iedereen hier een eigen mening hebben, of is dat soms veranderd? Ik vind ook dat de M3 V8 en de M3 GTR GT's zijn.

JorritVD 23-12-2006 16:41

Ik vind de KS Motorsport BMW's wel een touring, vanwege omdat ze naar de Silhouette regels zijn gemaakt. Betreft de GS BMW: zelf vind ik het ook een GT net zoals de M3 GTR van BMW Motorsport zelf. De auto is gehomologeerd als GT en daarom mag hij meedoen.

Mark 23-12-2006 18:16

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 197020)
Ik vind de KS Motorsport BMW's wel een touring, vanwege omdat ze naar de Silhouette regels zijn gemaakt. Betreft de GS BMW: zelf vind ik het ook een GT net zoals de M3 GTR van BMW Motorsport zelf. De auto is gehomologeerd als GT en daarom mag hij meedoen.

Die wagens van KS Motorsport zijn Silhouettes! Geen GT en geen Toerisme! De discussie omtrent de ex-wagen van GS? Dus nu is het opeens een GT? Dan heeft die desbetreffende wagen de laatste jaren in de verkeerde klasse gereden. Heeft die GT wagen de prijzen ingepikt voor de andere Toerisme wagens.

Met alle respect voor je antwoord maar als je de M3 GTR van BMW Motorsport en de M3 GTR van GS als twee gelijke ziet dan heb je geen inzicht in de ontwikkeling/opbouw/doelstelling van beide wagens. Het enige wat gelijk is de naam.

JorritVD 23-12-2006 20:17

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 197038)
Die wagens van KS Motorsport zijn Silhouettes! Geen GT en geen Toerisme! De discussie omtrent de ex-wagen van GS? Dus nu is het opeens een GT? Dan heeft die desbetreffende wagen de laatste jaren in de verkeerde klasse gereden. Heeft die GT wagen de prijzen ingepikt voor de andere Toerisme wagens.

Daar geef ik je gelijk in.

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 197038)
Met alle respect voor je antwoord maar als je de M3 GTR van BMW Motorsport en de M3 GTR van GS als twee gelijke ziet dan heb je geen inzicht in de ontwikkeling/opbouw/doelstelling van beide wagens. Het enige wat gelijk is de naam.

Natuurlijk zie ik ze niet als gelijke wagens. Wat BMW Motorsport voor techniek en prestaties heeft geleverd met de M3 GTR zou de GS M3 GTR nooit aan kunnen tippen. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat erom dat ze beide gehomologeerd zijn als een GT auto.

Fonne 23-12-2006 23:35

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 197056)
Natuurlijk zie ik ze niet als gelijke wagens. Wat BMW Motorsport voor techniek en prestaties heeft geleverd met de M3 GTR zou de GS M3 GTR nooit aan kunnen tippen. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat erom dat ze beide gehomologeerd zijn als een GT auto.

Wie heeft die GS BMW Gehomologeerd ? Want die GS BMW is een uitgebouwde M3 met een GTR sticker.

Raceboy 24-12-2006 01:35

Quote:

het gaat erom dat ze beide gehomologeerd zijn als een GT auto.

Niet in de belcar, niet in FIA GT of Le Mans

Baron 24-12-2006 02:04

Quote:

Wat BMW Motorsport voor techniek en prestaties heeft geleverd met de M3 GTR zou de GS M3 GTR nooit aan kunnen tippen. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat erom dat ze beide gehomologeerd zijn als een GT auto.

Ik denk dat jij niet goed begrijpt dat de M3 GTR van BMW Motorsport en de M3 GTRs uit de Belcar, buiten de naam, absoluut niets met elkaar te maken hebben. Dat zijn totaal verschillende wagens.

En jongens, die discussie of de M3 GTR een GT of een Touring is, hebben we nu al zo dikwijls gehad; daar zullen we het wel nooit over eens worden. Voor mij persoonlijk blijft het een touring (alleen al omwille van het basis berline-model); een GT is voor mij per definitie een tweezitter.

JorritVD 24-12-2006 14:18

Ik zeg ook niet dat ze iets met elkaar te maken hebben, ik heb gewoon in een persbericht of iet sdergelijks gelezen dat de GS BMW ook gehomologeerd was als een GT. Verder bedoel ik er gewoon niks mee.

Bramzel 24-12-2006 16:32

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 197114)
een GT is voor mij per definitie een tweezitter.

Dus de Porsche 996 en Lister Storm zijn geen GT's?

GT2-R 24-12-2006 17:08

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 197143)
Dus de Porsche 996 en Lister Storm zijn geen GT's?

:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic:

Ook AM, Maserati Gransport, McLaren F1,....:) ??? Ik denk dat een GT bij definitie dus niet echt een tweezitter moet zijn.

Integra 24-12-2006 20:36

Quote:

Originally Posted by doctor jozz (Post 197150)
:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic:

Ook AM, Maserati Gransport, McLaren F1,....:) ??? Ik denk dat een GT bij definitie dus niet echt een tweezitter moet zijn.

Geen enkele GT is een "echte" 2-zitter, definitie klopt dus inderdaad niet.

All times are GMT +2. The time now is 20:25.