De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Een zeer kort seizoen 2007 voor de Audi R10 TDI? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14950)

Mark 10-02-2007 00:41

Een zeer kort seizoen 2007 voor de Audi R10 TDI?
 
Behlave Sebring en Le Mans voor de rest niks?

Quote:

Audi has threatened to not participate in the American Le Mans Series following the latest technical bulletin issued by IMSA.

http://www.the-paddock.net/sportscar...iew/241131/49/
Quote:

De oorzaak ligt in het reglement, in tegenstelling tot de ACO weigeren de ALMS-organisatoren de restrictoren van de LMP2-bolides te beperken. Dat betekent dat de LMP2 Porsches en Courage Acura’s bijna net zo snel zullen zijn als de LMP1 Audi’s.

http://www.autosport.nl/actueel/news...34&rubriek=int
Als dat idd waarheid gaat worden dan kunnen we een streep door de ALMS zetten, alleen een LMP2 en GT2 klasse. Of gaan we weer op weg voor het zoveelste spelletje politiek in de autosport? ;)

Bramzel 10-02-2007 02:52

IMSA moet toch eens iets minder creatief met de reglementen omgaan. Met hun huidige beleid jagen ze vooral mensen weg lijkt het (Audi, Corvette).

GT2-R 10-02-2007 12:25

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 201833)
IMSA moet toch eens iets minder creatief met de reglementen omgaan. Met hun huidige beleid jagen ze vooral mensen weg lijkt het (Audi, Corvette).

Vind het zeer vreemd dat in Europa de LMS hoogtij vieren terwijl in de VSA zowel de GT1-klasse als de LMP1-klasse op sterven na dood zijn. De organisatie mag zich toch vragen beginnen te stellen....

Mark 10-02-2007 13:34

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 201840)
Vind het zeer vreemd dat in Europa de LMS hoogtij vieren terwijl in de VSA zowel de GT1-klasse als de LMP1-klasse op sterven na dood zijn. De organisatie mag zich toch vragen beginnen te stellen....

Hoogtijdagen voor de LMS? Ligt eraan van welke je kant het bekijkt. Ja, qua deelnemers ziet het er goed uit. Op het vlak van marketing, exposure, tv-deals en toeschouwersaantallen is het een drama. Dat is meteen de reden dat je de Audi R10 niet terug zal zien in de LMS.

Want als je wint als fabrikant in de LMS, wat kun je dan verkopen aan de consument? Niemand die het LMS kent in Europa.............ja wat freaks op obscure fora ;)

Deelname van Peugeot is m.i. niet meer dan trainingskilometers maken voor Le Mans 2008 :)

FIRE 10-02-2007 15:00

Ik kan me de reactie van Audi voorstellen. Vanwege het onbreken van LMP1 (en GT1) deelnemers voelt ALMS zich schijnbaar genoodzaakt in te grijpen. Voor het publiek kan dit leuke wedstrijden op leveren, echter op deze manier wordt Audi bestraft voor haar inzet. Maar misschien is het voor ALMS wel beter als Audi afhaakt zodat privateers misschien weer interesse krijgen in LMP1. En anders misschien LMP1 en GT1 klasse opheffen, al heeft Acura wel plannen om in 2009 met een LMP1 op de proppen te komen, dus misschien moet ALMS gewoon een paar seizoenen geduld hebben tot Audi een echte tegenstander krijgt.

Het niet deelnemen van Audi aan het LMS vind ik zwak. Oke, voorlopig krijgt LMS weinig aandacht, echter ik denk dat het een kip en ei verhaal is. Door deelname van Pug verwacht ik dat de media belangstelling toe zal nemen, een tweestrijd tussen Pug en Audi zou nog een extra boost geven.

gwyllion 11-02-2007 16:41

De beslissing over deelname aan ALMS en/of LMS wordt duidelijk bepaald door de marketing afdeling van Audi.

Amerika is een grote groeimarkt voor Audi en ALMS heeft een perfect TV aanbod. Vandaar de keuze om aan ALMS deel te nemen en de oude vooroordelen over diesel motoren te ontkrachten (traag en luid).

In Europa heeft Audi weinig te bewijzen, qua merkbekendheid en reputatie van TDI motor. Als dan nog weet dat LMS totaal onbekend is in Europe, was de keuze snel gemaakt: ALMS en geen LMS in 2007.

Dagobert II 12-02-2007 11:53

Maar met een snellere LMP2 krijg je toch interessantere races!? Audi kan dan toch zeggen; 'We hebben ondanks meer snelle concurrenten toch nog gewonnen.'
Mij lijkt dat een betere reclame dan winnen met 10 ronden voorsprong. En bij close-racing ben je vaker in beeld. (Als er al tv-coverage is natuurlijk.)
En als blijkt dat de races interessant zijn dan komt het uiteindelijk ook wel op tv. En als de tv-producenten er mooie programma's van maken komen de kijkers ook wel. Idd een beetje kip en ei...

Bramzel 12-02-2007 12:07

Mensen zullen dat toch te niet doen als zijnde 'ja, vind je het gek, met een LMP1 tegen een LMP2'. Of nog erger, ze zullen denken dat die LMP1 traag is omdat hij de LMP2's maar amper voor kan blijven. Vanuit dat standpunt snap ik Audi's standpunt dan ook prima.

gwyllion 12-02-2007 18:12

Quote:

Originally Posted by Dagobert II (Post 202026)
Maar met een snellere LMP2 krijg je toch interessantere races!? Audi kan dan toch zeggen; 'We hebben ondanks meer snelle concurrenten toch nog gewonnen.'

Audi spendeert miljoenen om een competitieve diesel LMP1 wagen te bouwen; dit in de veronderstelling dat LMP1 altijd de top klasse zal zijn (wat duidelijk de neming van ACO is). Plots kunnen er andere merken (zoals Acura) aan ALMS deelnemen met LMP2 wagens die een fractie kosten (Acura bouwt enkele de motor en gebruikt een klantenchassis van Couragen en Lola) en toch nog voor een algemene overwinning gaan (vooral op de bochtige circuits). Dat zal wel in het verkeerde keelgat geschoten zijn.

Integra 12-02-2007 18:51

Lijkt mij ook logisch dat dat in het verkeerde keelgat geschoten is. Dat ze LMP1 dan wat versnellen, grotere restrictoren, LMP2 is qua snelheid goed vind ik, moet zo blijven, GT1's zouden ze ook wat mogen versnellen.

gwyllion 13-02-2007 19:40

Gewoon ACO regels voor 2007 behouden. Het lagere minimumgewicht voor benzine LMP1 vind ik terecht.

marcel 13-02-2007 21:08

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 201842)
Hoogtijdagen voor de LMS? Ligt eraan van welke je kant het bekijkt. Ja, qua deelnemers ziet het er goed uit. Op het vlak van marketing, exposure, tv-deals en toeschouwersaantallen is het een drama.

net zoals FIA-GT, Belcar, GT3, WTCC, GP2, Renault Series, ...

zowat elke groot kampioenschap eigenlijk.

buiten de F1 kennen de 24u van Le Mans en Spa een klein beetje bekendheid, maar dat is het zowat


dus als dat een teken is van succes, is alles een flop

Bramzel 13-02-2007 21:39

Het WTCC is anders zowel qua bezoekersaantallen en tv-coverage en marketing prima geregeld hoor. Dat vind ik niet echt een serie die in die rij thuis hoort.

Mr.Dallara 13-02-2007 22:32

De support race's die in de weekends rijden van de LMS zijn ook nooit écht aantrekkelijk geweest op enkele uitzonderingen na.

Voor monza bvb ziet het programma er zo uit: http://www.lemans-series.com/2007/uk/support/index.asp
Buiten de LMS en de WS is er geen enkele top serie die het publiek kan vermaken, als je dan nog eens een bedrag rond de 25€ (? corrigeer me indien nodig) moet betalen voor entree, tja dan kan je moeilijk volle tribunes bekomen -denk ik-...

Tijdens de weekends in Valencia, Nurburgring en Silverstone rijden naast de LMS zelf dan alleen nog maar CER, Peugeot 207 Spider Cup en Radical World Cup. Daar heb je helemaal niks meer om publiek te lokken met een "moderne atractieve top singel-make serie"

En dit dan allemaal terwijl de LMS entry list barst van top wagens en piloten terwijl er diversiteit alom is in alle klasse.


Wat rijd er btw zoal aan de overkant van de plas als support race's bij de ALMS? Wat zijn daar de bezoekers aantallen? Wat kost daar een ticket?

FIRE 13-02-2007 23:12

Niet vergeten dan een LMS race 6 uur duurt, er is dus minder ruimte voor support races.


All times are GMT +2. The time now is 23:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.