De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zien we toch nog silhouettes in de Belcar? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15398)

mazdaRX 30-04-2007 18:27

Ik dacht dat silhouettes niet meer toegelaten waren in de Belcar, maar als ik op het internet de foto's bezie van de gestripte Viper van GS, dan is dit toch ook een volledig buizenchassis met als carroserie, het "silhouette" van een Dodge Viper.
Het enige verschil is dat men in de vroegere silhouettes enkel een motor mocht hebben van max. 3200 cc en in de huidige belcar er blijkbaar geen beperking op staat. Toch raar vind ik.

RKG 30-04-2007 21:04

de gt1 van glpk had vroeger toch ook al een soort buizenchassis, niet?

ICEMAN 01-05-2007 15:09

T gaat wel over nu.

Mark 01-05-2007 20:56

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 209061)
T gaat wel over nu.

Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op ;)

Thomaske 02-05-2007 07:49

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 209081)
Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op ;)

En toch heeft nooit iemand hier iets over gezegt.

Mvg...

Bramzel 02-05-2007 08:29

Tsja, letterlijk gezien zijn de GT1's van tegenwoordig ook silhouettes ja. Maar technisch gezien voldoen ze aan het feit dat het dakdeel van de straatauto afstamt, en daardoor zijn ze technisch geen silhouette meer maar een GT. Hetzelfde zal gelden voor de GT3's, hoewel de meesten hier veel plaatwerk delen met hun straatbroeders. Alleen de Viper CC zou hier een uitzondering op zijn lijkt me.

ICEMAN 02-05-2007 19:16

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 209081)
Your comments please on the Ultima in 2007?

M.b.t. voorgaande jaren......de Saker, C5R en Viper waren idd regelrechte silhouettes. Tcoh kleefde daar een GT-stickertje op ;)

Ik bedoel alleen maar dat er voorgaande jaren wel nog Silhouettes waren toegelaten.

POL 03-05-2007 09:33

Bij de C5-R worden de 2 originele chassisbalken gebruikt. Daar zit mss ook het verschil.

kingkai 22-05-2007 21:57

Moderne GT1:
Moeten qua vorm voor X aantal procent (boven 95 in iedergeval) voldoen aan straatbroertje. Vanwege Bredere wielas aanpassingen qua breedte auto. Chassis moet zeflde zijn als straat. En de motor moet een race-klare straat geupdate motor zijn. Dus na verwijderen carbonfiber/aluminium (zoals DBR-9 dak) bodywork, hou je het chassis/ buizenframe over. Ligt aan buizenframe in hoevere deze in silhouettes overeenkomt met straatbroertje. Hoe lager de klasse, des te meer deze stukken van straatbroertje moet resembleren/hebben. Als je van GT1, GT2 naar GT4 gaat. C5-R is dus een skelet na pannelen weghalen.


All times are GMT +2. The time now is 07:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.