De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMS 2007: Valencia (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15420)

Mark 05-05-2007 23:23

LMS 2007: Valencia

Uitslag kwalificatie: http://www.lemans-series.com/results...cia/lmsent.pdf

De Pugs, as usual ;), voorop. Snelheid zit er wel in, betrouwbaarheid is een ander verhaal. Dat schijnt nog niet helemaal lekker te zitten, tot op heden heeft men nog geen succesvolle 24-uurs test achter de rug. Er zij dus kansen voor de concurrentie morgen. Wie weet gaat er een LMP2 met de algemene winst lopen, zie bijv. plek 4 van Barazi Epsilon.

Leuk detail. Tijdens een test afgelopen week op Paul Ricard waren slechts twee wagens aanwezig. Pug met o.a. Lamy en AM met Brabham.........twee wagens op de baan!! Toch hebben ze elkaar geraakt :D

Belle 05-05-2007 23:30

En beide Saleens die mooi de eerste startrij innemen in GT1. Valt toch op dat de Larbre DBR9 ineens een stuk trager is dit jaar zonder Lamy in het team.

Ik had ook verwacht dat de Gordon F430 meer vooraan zou staan in GT2 met Palttala achter het stuur. Of zou hij de kwalificaties niet gereden hebben?
Maar dat hangt ook natuurlijk weer van zoveel dingen af...

Integra 06-05-2007 09:36

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 209396)
En beide Saleens die mooi de eerste startrij innemen in GT1. Valt toch op dat de Larbre DBR9 ineens een stuk trager is dit jaar zonder Lamy in het team.

Lamy is dan ook iemand met veel klasse. (Spa pre-race testdag 2 jaar geleden met de 550 een knaltijd van 2:13 :D ) Ik denk dat ze hem vooral missen om tot een goede afstelling te komen.

Bramzel 06-05-2007 10:42

Dat is wel zo, maar Bouchut is toch ook de minste niet, die zou toch grotendeels het gat moeten kunnen opvullen wat Lamy heeft opengelaten.

Integra 06-05-2007 13:29

Mij lijkt het toch dat Bouchut de laatste jaren een mindere piloot is geworden. De pure snelheid van vroeger lijkt eruit te zijn.

Belle 06-05-2007 17:26

De #7 Peugeot staat nu toch al een hele tijd in de box. Iemand die weet wat het probleem is?

Brecht 06-05-2007 17:35

Quote:

17H44 : Ravitaillement pour la Peugeot n°7. Minassian repart. il se fait immédiatement déborder par Stéphane Sarrazin ! Nouveau changement de leader chez Peugeot !

17H46 : Nicolas Minassian est au ralenti, il passe devant l'entrée des stands mais il ne s'arrête pas ! Choix étonnant car il est très lent !

17H48 : Nicolas a bouclé un demi-tour de circuit. La Lola Charouz remonte...

17H51 : Nicolas Minassian rentre aux stands et les mécanos ne se précipitent pas du tout ! Ca sent la fin pour la 908 n°7 !!! La voiture est rentrée dans son box, c'est terminé !

Pour la Peugeot n°7, c'est un problème d'embrayage qui a immobilisé l'auto. Le système avait commencé à donner des signes d'alerte au 160ème tour. Il faut signaler que jamais les 908 n'avaient encore connu de problème à ce niveau là.
BRON : endurance-info.com

FIRE 06-05-2007 17:52

Mooi gevecht voor plaats 2

FIRE 06-05-2007 17:53

Dat is balen voor de Matmut Porsche. Ben je leider in GT2 en ga je op deze manier van de baan.

gwyllion 06-05-2007 22:16

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 209432)
Mij lijkt het toch dat Bouchut de laatste jaren een mindere piloot is geworden. De pure snelheid van vroeger lijkt eruit te zijn.

Dan heb jij de eerste FIA GT race van het jaar niet gezien. Bouchut reed toen zeer hard tegen de limiet dat de Lamborghini Murcielago plots een snelle wagen leek ;)

Integra 07-05-2007 17:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 209483)
Dan heb jij de eerste FIA GT race van het jaar niet gezien. Bouchut reed toen zeer hard tegen de limiet dat de Lamborghini Murcielago plots een snelle wagen leek ;)

Da's waar, da was ik alweer vergeten. :)

Mr.Dallara 07-05-2007 17:25

Dju, dju, dju, Peugeot heeft nog steeds niet alles op punt staan (zelfs niet voor een 6 uren race).

Dus de hoop die er was dat er eindelijk iemand Audi écht kan gaan bedreigen tijdens Le Mans is ook weer verdwenen in het niets... :( :(

Integra 08-05-2007 06:52

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 209513)
Dju, dju, dju, Peugeot heeft nog steeds niet alles op punt staan (zelfs niet voor een 6 uren race).

Dus de hoop die er was dat er eindelijk iemand Audi écht kan gaan bedreigen tijdens Le Mans is ook weer verdwenen in het niets... :( :(

Hoezo? Er is nog een goede maand om alles in orde te krijgen.

FIRE 08-05-2007 12:07

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 209513)

Tijdens LMS vind ik die problemen niet erg (hebben privateers ook een kans), maar op LM hoop ik dat ze Audi goed en 24 uur lang tegenstand kunnen bieden.

Mark 08-05-2007 18:17

Audi zit al te glimlachen:

Quote:

Peugeot: 908 not ready for Le Mans

Peugeot believe that their car is not yet ready for the Le Mans 24 Hours despite the car taking a second consecutive victory in the Le Mans Series last weekend.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/58618

All times are GMT +2. The time now is 03:38.