Mijn nieuwe wagen: 2008 Civic Type R
Sinds vorige week, heb ik de opvolger van zowel mijn huidige Civic als mijn 914.
Het is een nieuwe Civic Type R geworden, een echte rijdersauto die ongelooflijk veel fun biedt. Enkele specs: 4 cilinders in lijn, 16 kleppen met dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), lichtmetalen motorblok en cilinderkop, variabele kleppensturing (i-VTEC) 2.0 l (atmosferisch) 201 pk 0-100 km/h : 6,6sec Kleur: Milano Red met de 18" velgen Verder is het een complete GT-uitvoering: Dus verstralers, Xenon, dual-zone airco, regensensor, lichtsensor, Cruise control,........ Ik moet zeggen dat honda met 100 pk/l weer een mooie motor heeft afgeleverd. http://images.fotopic.net/yrvw7v.jpg http://images.fotopic.net/yrvw7w.jpg http://images.fotopic.net/yrvw70.jpg http://images.fotopic.net/yrvw7z.jpg http://images.fotopic.net/yrvw8y.jpg |
:champagne:
Veel plezier ermee! |
Idd mooie auto. Wat ik er vooral mooi en speciaal aan vind is de vtec motor.
|
Ik blijf dit zo'n fraaie wagen vinden. Echt knap de uitvoering en het kleur die je hebt gekozen!
Die driehoekige uitlaatjes zijn ook zo sjiek, hé. |
Knap, knap... Mijn complimenten, echt een mooie wagen! :applaus: Die Vtecjes gaan goed, hé. Zelf heb ik een aantal jaar geleden een Integra R gehad, (Daar zwemmen op dit forum nog wel ergens fotookes van rond...) maar deze nieuwe Civic is qua looks toch wel heel wat anders!
|
mooie wagen man :eek: :drewl:
|
1 Attachment(s)
Het is wel een mooie wagen ,de nieuwe type r ,maar hij is er op achteruit gegaan kwestie van baanligging.De oude zoals ik een bezit is 5 sec per ronde sneller op een Engels circuit.Dit kan je bekijken op you tube.
Dat vind ik wel spijtig.Voor de rest vind ik het interieur enorm knap en zeker de prijs als je naar andere merken kijkt. Ik heb mijn wagen voorzien van een KN cold air inlaatsysteem dat voor een gedeelte zelf gemaakt is.De inlaat buizen zijn ingepakt in hittebestendige folie om de lucht zo koud mogelijk binnen te krijgen,verder heb ik nog een DC raceheader (spaghetti)en een Hyame uitlaat,ik rij wel zonder demper en denk dat ik ver boven de 100db zit.Hij is ook voorzien van en hondata k-pro computer.Hij heeft ook H&R vering rondom. Standaard heeft de wagen geen 200pk op de testbank. De mijne kwam tot 181pk bij 8200tr/min. Nu het inbouwen van het tuningsmateriaal kom ik tot 238pk bij 8150tr/min en is mijn v-tec verlaagd tot 4000tr/min.Er is ook launche controle ingebouwd. Op de testbank haalde ik 263,4km/u en in 5,1sec 100km/u. Hoe hard hij gaat op de weg weet ik niet,ik heb bang om geflitst te worden en dan ben ik mijn wagen kwijt. Ik heb een paar maanden geleden eens een porsche 996 carrera 4s gepakt in het optrekken en we bleven op gelijke hoogte tot 120km/u. Daarna heb ik hem laten rijden. Hij heeft wel 1 nadeel,het verbruik als ik zo rij kom ik met 20 liter niet toe,gewoon rijden zoals het hoort 11 liter. Ik ben benieuwd wat uw wagen gaat verbruiken. Wees er maar voorzichtig mee en vooral hou hem maar in het oog ,ze zijn geliefd om gestolen te worden,en alarm of niet ze sleren hem gewoon een remorque op. |
Quote:
Ik kan je wel verklappen dat Jeremy Clarkson ook eens ernaast kan zitten. (Meer dan eens wat mij betreft) Ook werd de nieuwe Type R door Autocar verkozen als HotHatch of the year, terwijl zelfs TopGear magazine hem zeer hoog inschat. http://www.topgear.com/content/timet...r/awards07/07/ Er wordt aangenomen dat de wagen die ver voor deze verkiezing werd getest, met mindere resultaten, een wagen was met een verkeerde set-up. Heb je zelf al eens het verschil uitgetest tussen je EP3 (oud type) en de FN2 (nieuw type)? Ik geef je op papier dat je onmiddellijk van gedacht veranderd :) |
Het oude model vond ik een heel mooie auto, de nieuwe...
|
Heb de reportage van Top Gear ook gezien, en toen was Clarkson er toch niet echt tevreden over, zeker niet over de motor (die inderdaad trager was )en baanligging, wat toch mag verwacht worden voor een dergelijke wagen en van Honda. Anderzijds vind ik jou wagen dan weer mooier van uitzicht en een mooier interieur. Allesins veel geluk ermee.
|
Inderdaad Clarkson was er niet tevreden over, maar dat is dan ook de enige :)
Alleen heeft hij heel veel invloed :( Veel automagazines zoals TopGear zelf gaan niet akkoord met Clarkson geven hem dan weer Awards (zie de link). Toch raar dat een tijdschrift en de show zo lijnrecht tegenover elkaar staan? En wat ik persoonlijk hoger inschat, is de heel goede commentaar die "The Stig" op de nieuwe Type R had. Plus het feit dat Vicky en Tiff Needel (van de concurentie Fifth Gear ) er totaal weg van zijn :) Vindt het een beetje spijtig dat veel mensen Clarkson als een God volgen en zijn mening voor waar aanzien. Gelukkig niet iedereen, anders was Porsche al lang failliet :) Maar laten we er geen 1.000.000ste versie van de grote internet discussie, which is best? van maken. De auto is uiterlijk een pak moderner geworden en is voorzien van alle luxe (standaard Xenon en dual zone airco bvb. zo kon je airco op de eerste generatie Type R zelfs niet krijgen als optie), en dat is me meer waard dan een seconde winnen of verliezen op een circuit. Trouwens wil je een echte Civic Type R, dan is er maar één optie en dat is de FD2 (Japan Spec) Zie maar hier: Vicky aan het werk: (Clarkson kan hier iets van leren!) Civic Type R UK vs Civic Type R Japan Tiff Needel test de Civic Type R tegen de CBR1000R Watch and learn ;) |
Quote:
???? Had deze nog gemist :) Met 2 verschillende rijders, ongetwijfeld, maar dat is het verschil in rijder. Eventjes controleren met dezelfde rijder op hetzelfde circuit :) Part 1 Laptime van "The Stig" op het Top Gear test circuit met de nieuwe Type R: 1.33.5 Video :The Stig in full attack mode (Eventjes het beeld stilzetten op 1min53 leert ons dat dit net achter de mercedes SL55 Amg is met een tijd van 1.33.2) Part 2 En de tijd van "The Stig" met de oude type R rond hetzelfde circuit? (tabel uit 01/2006 , dus voor de launch van de nieuwe type R) Ter referentie de andere tijden (let vooral op plaats 55 om aan te tonen dat dit niet gemanipuleerd is): 55 Mercedes SL55 AMG 1.33.2 56 Cadillac CTS-V 1.33.3 57 Clio Cup 1.33.8 58 Holden Monaro 1.33.9 59 Ford Focus ST 1.34.9 60 Volvo S60R 1.35.0 61 Alfa 147 GTA 1.35.6 62 Lotus Elise 1.35.6 63 Renault Clio v6 1.36.2 64 Honda Civic Type-R 1.36.5 65 Saab 95 hot aero 1.37.9 De oude 5 seconden sneller? Beslis zelf. Hiermee wil ik alleen aantonen hoeveel macht de media heeft en hoe ze door iets op hun manier in beeld te brengen de mensen kunnen beïnvloeden. |
Al dat "boekskes" gezemel over 2 seconden hier en 5 seconden ginder, is nu eens de grootste nonsens dat er bestaat. Net als kleine jongetjes... :D En dat terwijl er hier iemand gewoon zijn auto komt laten zien...
Wat veel belangrijker is, is de "real world" capacitieit van een auto. Wat heel vaak gewoon over het hoofd gezien wordt is het feit dat Honda met deze Type-R bewust niet aan de pk-hype van de anderen merken heeft mee gedaan en er toch in slaagt om een "ferme" wagen op de markt te brengen. CAR wist dit te appreciëren door de eerder aangehaalde "Hot Hatch" enz. Het is immers een balans zoeken tussen power en emissienormen en dagdagelijkse bruikbaarheid. Opfokken van een motor is toch gewoon weggesmeten geld voor een gewone sterveling. Je investeert een pak geld, gaat meer verbruiken als je die investering gaat aanspreken enz, terwijl je sowieso al een "heel deftige" auto hebt. Het nut van dat soort dingen ontgaat me dan ook compleet. @Selespeed, Je gaat nog veel plezier aan deze wagen beleven. ;) |
The master has spoken :worship:
Zeer juist Guido, kan er niets aan toevoegen. (Liet me een beetje meesleuren :rolleyes: ) |
@Selespeed
Proficiat met je nieuwe wagen.... Civic R ! ...dat moest ervan komen...ik stelde je de vraag toen je bij mij was in France ... en daar staat hij dan! Wat vermogen betreft dat zit wel goed hoor met 201 pk. (ruimschoots voldoende om je rijbewijs voor een tijdje te verliezen:D ) Het is wel een verschijnsel dat elke evolutie wagen telkens iets zwaarder weegt dan de voorgaande .... bekijk als voorbeeld de eerste Golf GTI met 850 kg terwijl de huidige versie bijna 1500 kg weegt ! Natuurlijk zijn het al deze moderne snufjes en luxevoorzieningen welke de weegschaal beinvloeden, bovendien worden de auto's steeds groter. Veel plezier ermee en kom eens een race bijwonen,hé, zodat we elkaar nog eens ontmoeten. Groeten Luc Vdc |
All times are GMT +2. The time now is 08:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.