De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Round 2: Monza (18-05) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17454)

JorritVD 07-05-2008 22:37

FIA GT Round 2: Monza (18-05)
 
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563

Stephane Daoudi in JMB MC12 naast Aucott. Ook zal de MC12 niet in de Citation Cup meerijden maar in de GT1.
http://www.projectlemans.de/fia-gt-c...-jmb-mc12.html

Gillet maakt 2 GT4 auto's klaar voor Monza voor de Sports Light
http://www.gt4cup.com/newsitem.php?key=56

Grig-O 07-05-2008 22:47

Correctie: Gillet maakt 2 Vertigo's klaar voor Monza: 1 in G2 en 1 in GT4..;)

Bramzel 08-05-2008 11:16

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 233472)
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563

Nieuwe sponsor, professionele nieuwe manager (naast de twee goede rijders die ze al hebben): Nou alleen nog eens een nieuwe auto aanschaffen zou ik zeggen :)

JorritVD 10-05-2008 12:09

Entry-List staat op de website van de Fia GT: http://www.fiagt.com/results.php?eve...n=Entry%20List

17 GT1, 13 GT2 & 4 G2 (4 Citation Cup?): Totaal 34 wagens (2007: 30 / 2005: 28 / 2004: 24 / 2003: 40)

Opmerkingen:
GT1:
15 Daoudi op de JMB MC12 (dit keer geen Citation Cup deelnemer)
21 Kessel Racing met een F575
22 Lanza Motorsport met een Viper GTS/R
GT2:
55 CR Scuderia F430: Sugden inplaats van Niarchos
99 Victor Racing met een Porsche 997 GT3-RSR

Grig-O 12-05-2008 19:39

DSC meldt dat er waarschijnlijk een 'officiële' Aston Martin GT2 zal ingezet worden in GT2! :)

Grig-O 17-05-2008 10:20

Volgens mij wordt Spa dit jaar de enige droge race :D

JorritVD 17-05-2008 10:38

FP1 (regen)

GT1:
1 & 2 Phoenix Corvettes
3 Gigawave DBR9
4 & 5 JetAlliance DBR9
5 & 7 Vitaphone MC12s
8 Larbre F550
9 Larbre S7-R
10 JMB MC12
11 SRT C6.R

GT2
12 61 Prospeed
+1.8 sec 77 BMS F430
+2.0 sec 60 Prospeed Porsche

Neo-242 17-05-2008 15:58

Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:

JorritVD 17-05-2008 16:42

De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/componen.../key,17/hit,1/

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 233827)
Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:

En de banden. Larbre kan wel aardig meekomen. Maar ik denk dat we moeten wachten op droge omstandigheden.

Saleen kan wel snel zijn in regen:
P2 in quali: Silverstone 2006
p4 in race: Mugello 2006

Maar ik denk dat PK vooral zit te knoeien met de afstelling, dat ze nog te veel nadenken als een Corvette.

Avalon 17-05-2008 17:11

[QUOTE=JorritVD;233828]De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/componen.../key,17/hit,1/

Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).

Voorbeeldje
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1403/bh852.jpg

Brecht 17-05-2008 17:11

Met die OZ Wieldoppen reden ze vorige week in Spa ook al.

Integra 17-05-2008 17:58

Quote:

Originally Posted by Avalon (Post 233829)
Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).

U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)

Avalon 17-05-2008 18:30

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 233836)
U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)

Dat waren niet mijn exacte woorden :p

GT2-R 17-05-2008 23:06

T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole! De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.

JorritVD 18-05-2008 11:19

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 233851)
T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole!

Redelijke droge omstandigheden in de GT2 kwalificatie, maar het begon weer te regenen in de GT1 kwalificatie.

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 233851)
De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.

Ook heeft de Phoenix Corvette van Hezemans geen tijd gereden. Kwam volgens mij met PK in aanraking. Volgens mij was Hezemans al met z'n snelle ronde bezig en PK met een outlap.
JetAlliance had een kapotte band.


All times are GMT +2. The time now is 07:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.