De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Round 3: Adria (21-06) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17630)

Yves 20-06-2008 17:05

FIA GT Round 3: Adria (21-06)
 
Dit weekend wordt de 3e ronde van het FIA GT kampioenschap verreden, net zoals vorig jaar is de race op zaterdagavond, met de start om 19.50.

De vrije trainingen zijn reeds afgelopen, interessante feiten:

-Fassler in beide bovenaan
-GTO moslers doen niet mee, probleem met de homologatie (alweer) en ze konden het naar verluid niet op tijd veranderen.
-PK lijkt een beetje gang in de saleen te hebben gevonden, in de pre-qualifying stonden ze lange tijd in de top 4, totdat aan het eind nog een paar auto's eronder door gingen. De iPos saleen van menten/piccini bungelt achteraan het GT1 veld, daar loopt het nog voor geen meter.

Straks om 17.15 begint de kwalificatie, live timing:

http://www.mstworld.com/live/LivetimingGT.html

Yves 20-06-2008 17:31

Overigens zijn er nu ook fatsoenlijke beelden te zien op www.gt1live.tv, in plaats van constant de onboards.

Grig-O 20-06-2008 18:08

Volgens mij wordt het tijd dat iPos ergens een andere GT1 gaat huren.. ;)

Yves 20-06-2008 18:13

En met PK wil het ook niet echt vlotten, laatste in gt1, op 1,5 seconde van polesitter Fassler...

Viper GTS-R*** 20-06-2008 20:14

En toch vraag ik me af waarom ze niet competitief zijn?
Zeker die van Larbre, kijk gewoon wat Bouchut ermee in LM kan tegen de fabrieks Corvette's en Aston's...

Bij Larbre lijkt het mij gewoon weg de piloten te zijn, bij Pk de afstelling/banden (?) en bij IPOS de wagen zelf en de banden...

Hoe dan ook hoop ik nog steeds dat de Saleens terug zéér snel competitief zijn, anders rijder er 3 veldvullers bij.

Integra 20-06-2008 22:22

PK Saleen hinkt wat achterop door de Pirelli banden. ;)

Brecht 20-06-2008 22:34

Wanneer loopt de homologatie van die kar eigenlijk af?

Mark 20-06-2008 22:47

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 235428)
PK Saleen hinkt wat achterop door de Pirelli banden. ;)

Ik wacht met smacht op de jankerd van een persbabbel m.b.t. een review van deze race. Waarom, ik had weer hoop ;) :)

Quote:

We hebben wederom progressie gemaakt, Pirelli heeft een nieuwe bandensoort geleverd. Dit alles bij elkaar genomen zou erin moeten resulteren dat we mee zouden moeten kunnen. We hebben er enorm zin in, de mensen van Pirelli als van ons team zijn bijzonder hard gemotiveerd. Het is nu tijd om te oogsten, willen we nog iets van ons seizoen maken. Ik wil dit weekend mee doen voor het podium. Op die manier kunnen we iedereen bedanken en motiveren om er nog harder in te vliegen.


persreutel PK
Benieuwd wat nu weer de verklaring is voor P12. Hebben ze die C5R nog?

O ja, dit lijkt me niet helemaal correct:
Quote:

Dit weekend wordt in Adria de derde van in totaal tien wedstrijden van het FIA GT kampioenschap, oftewel het wereldkampioenschap voor GT wagens, gereden.


Wereldkampioenschap? Heb ik iets gemist? Ratel zou het willen ;)

Grig-O 21-06-2008 00:10

Het is misschien niet officieel het wereldkampioenschap voor GT-wagens, maar als je ziet dat er in Fiagt nog steeds +/- 15 GT1's gemiddeld per race aan de start komen, met merken als Maserati, Aston Martin, Corvette, Saleen, Lamborghini, Ferrari, dan vind ik dit kampioenschap toch op z'n minst officieus het wereldkampioenschap in de klasse. ;)

Brecht 21-06-2008 00:20

Quote:

UPDATE: No less than 10 cars crossed the white line with all four wheels and their times were under investigation after the qualifying session. Hours after the session had ended the stewards of the meeting decided to give car numbers 3, 4, 5, 10, 15, 36, 37, 57, 59, 62 a penalty which meant their fastest lap time was cancelled. Marcel Fässlers second best time was still good enough for pole position, further down the field several cars lost positions.

All qualifying times (after penalties):

1 - #5 Phoenix Carsport - Corvette C6.R - 1:11.731
2 - #1 Vitaphone Racing Team - Maserati MC12 - 1:11.802
3 - #33 Jetalliance Racing - Aston Martin DBR9 - 1:11.815
4 - #2 Vitaphone Racing Team - Maserati MC12 - 1:11.916
5 - #6 Phoenix Carsport - Corvette C6.R - 1:12.058
6 - #3 Selleslagh Racing Team - Corvette C6.R - 1:12.176
7 - #10 Gigawave Motosport - Aston Martin DBR9 - 1:12.369
8 - #37 Escuderia ACA Argentina - Ferrari 550 - 1:12.370
9 - #7 Larbre Competition - Saleen S7R - 1:12:408
10 - #15 JMB Racing - Maserati MC12 - 1:12.838
11 - #36 Jetalliance Racing - Aston Martin DBR9 - 1:12.864
12 - #4 PK Carsport - Saleen S7R - 1:13.436
Bron: Planetlemans.com

Brecht 21-06-2008 22:19

Hezemans/Gollin (Phoenix C6.R) winnen voor Vitaphone #1 en de andere Phoenix Corvette. SRT met 50 KG ballast knap 4de.

PK Carsport uit de race na een kleine 15 minuten door een aanrijding met Vitaphone #2 vermoed ik.

racing'72 23-06-2008 13:21

PK met de Saleen(pirelli) 1:13.436 tijdens de qualifying in 2008 tegenover 1:12.580 met de "oude" Corvette C5R(michelin) in 2007...
(En de pole van dit jaar is 0.4 sec sneller dan die van vorig jaar)
Hoog tijd om conclusies te trekken!!!

Mark 23-06-2008 23:37

Quote:

Originally Posted by racing'72 (Post 235520)
PK met de Saleen(pirelli) 1:13.436 tijdens de qualifying in 2008 tegenover 1:12.580 met de "oude" Corvette C5R(michelin) in 2007...
(En de pole van dit jaar is 0.4 sec sneller dan die van vorig jaar)
Hoog tijd om conclusies te trekken!!!

Mmmmm.........in de persbabbel lees ik dan weer dat de wagen weer aardig op tempo is ;)

Quote:

Voor de wedstrijd greep het team terug naar de afstelling van de vrije trainingen. Anthony Kumpen startte vanuit twaalfde stelling. “ Na twee ronden reed ik in 9de positie. De wagen was ok en na een ronde of vijf reden we dezelfde tijden als de koplopers. Dat was een hele geruststelling, we konden het tempo aan, het harde werk van de afgelopen weken wierp eindelijk zijn vruchten af … tot ik in de elfde ronde werd aangetikt door een Vitaphone Maserati. Het was een harde klap, de ophanging was stuk en onze wedstrijd zat er op. Dit is enorm balen. Plezant is anders. De ontgoocheling is groot. We keken er naar uit om een goede prestatie neer te zetten. Niet alleen voor ons, maar ook voor het team en de sponsors. Eén ding is positief, de wagen kon het tempo aan. Op naar de volgende wedstrijd. ”



Is het nivo van FIA GT2008 stukken lager dan FIA GT2007? ;)

Yves 24-06-2008 09:05

Het klopt ook van geen kant, ze waren een seconde trager dan de rest. De snelste ronden zijn in het begin van de race gereden: 1.14.0 van kumpen tov 1.12.9 van gollin. Ik hoop voor hun dat het in Oschersleben wat beter gaat.

Mark 24-06-2008 21:17

Quote:

Originally Posted by Yves (Post 235538)
Het klopt ook van geen kant, ze waren een seconde trager dan de rest. De snelste ronden zijn in het begin van de race gereden: 1.14.0 van kumpen tov 1.12.9 van gollin. Ik hoop voor hun dat het in Oschersleben wat beter gaat.

M.a.w., we kunnen dus puur aan de hand van tabellen aantonen dat deze review persreutel van PK Carsport niet klopt en onjuiste informatie verschaft aan de neutrale lezer?


All times are GMT +2. The time now is 14:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.