De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Gaan alternatieve energievormen de revival vormen voor de autosport? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18203)

Mark 24-12-2008 20:23

Gaan alternatieve energievormen de revival vormen voor de autosport?
 
We zitten in een daling wat betreft autosport. Teams en fabrikanten stoppen ermee..........en dat zal nog wel even doorgaan. Is er hoop op een revival? Ja, wagens die worden aangedreven door nieuwe vormen van technologie kunnen wellicht de trend keren over een paar jaar.

Zeer leuk stukje om te lezen (je moet toch wat in de komende dagen ;) )
Quote:

And that's where motorsports will come back into play. Just as seen in the past, lessons learned on the racetrack will transition into the production cars of tomorrow. Racing will actually have a purpose and meaning, as already proven in series such as the ALMS. This will be a place where technology will drive the innovations, and manufacturers will embrace the sport for this very reason.

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=315882

buchinski 26-12-2008 10:31

Wat Jay Leno in Top Gear zegde toen ze hem bezochten leek mij een veel gezondere en haalbare stelling. Alternatieve wagens moeten het beeld bepalen in het dagelijkse verkeer. Zodat de "fossiele" wagens daarna kunnen gebruikt worden voor recreatie en sport. Zoals bijvoorbeeld er nu nog stoomtreinen rijden, of mensen aan paardensport doen. Paarden of stoommachines worden niet meer gebruikt voor dagedagelijkse dingen.

Dus het dagdagelijkse verkeer moet omschakelen naar elektrisch of waterstiof of whatever. De sport en de recreatie kunnen dan verder gaan met de dingen waarmee ze bezig zijn. Het zal niet zijn door autosport (wat tenslotte slechts verwaarloosbaar is in verbruik en vervuiling tegenover de gigantische stroom "werkverkeer") om te schakelen naar elektrische wagens of wat dan ook dat de autosport zal worden gered of dat het milieurpobleem zal worden opgelost. De denkoefening moet in de omgekeerde richting worden gemaakt.

smiley 26-12-2008 14:31

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 241432)
Wat Jay Leno in Top Gear zegde toen ze hem bezochten leek mij een veel gezondere en haalbare stelling. Alternatieve wagens moeten het beeld bepalen in het dagelijkse verkeer. Zodat de "fossiele" wagens daarna kunnen gebruikt worden voor recreatie en sport. Zoals bijvoorbeeld er nu nog stoomtreinen rijden, of mensen aan paardensport doen. Paarden of stoommachines worden niet meer gebruikt voor dagedagelijkse dingen.

Dus het dagdagelijkse verkeer moet omschakelen naar elektrisch of waterstiof of whatever. De sport en de recreatie kunnen dan verder gaan met de dingen waarmee ze bezig zijn. Het zal niet zijn door autosport (wat tenslotte slechts verwaarloosbaar is in verbruik en vervuiling tegenover de gigantische stroom "werkverkeer") om te schakelen naar elektrische wagens of wat dan ook dat de autosport zal worden gered of dat het milieurpobleem zal worden opgelost. De denkoefening moet in de omgekeerde richting worden gemaakt.

Waarom zou de sport met verbrandingsmotoren blijven rijden als je met andere technieken sneller kan gaan. In het begin zullen ze nog wel wat met de hybride combinatie verbrandingsmotor - elektromotor proberen, dat doen ze nu trouwens al, Maar eens de brandstofcel op punt staat, en we er een elektromotor mee gaan aandrijven, zal de verbrandingsmotor niet veel kans meer maken..

Ook naar de comerciele kant van autosport toe, wat betekent het als (bijvoorbeeld) mercedes kampioen wordt in de f1 met een benzine motor, terwijl alle motoren uit hun straatwagen gamma brandstocel motoren zijn.. :crazy:
oké de huidige v8 f1 motoren hebben ook niet veel te maken met de 4cilinder lijn motor wat in de meeste mensen hun motor ligt. maar toch gebruiken ze zulke titels als reclame voor hun straat wagens.

Een ander voorbeeld is seat, met hun diesel in het wtcc.
Wat zouden ze aan die titel in het wtcc hebben met hun diesel, als ze geen diesel in hun gamma zouden hebben :)

buchinski 26-12-2008 15:00

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 241434)
Waarom zou de sport met verbrandingsmotoren blijven rijden als je met andere technieken sneller kan gaan. In het begin zullen ze nog wel wat met de hybride combinatie verbrandingsmotor - elektromotor proberen, dat doen ze nu trouwens al, Maar eens de brandstofcel op punt staat, en we er een elektromotor mee gaan aandrijven, zal de verbrandingsmotor niet veel kans meer maken..

Ook naar de comerciele kant van autosport toe, wat betekent het als (bijvoorbeeld) mercedes kampioen wordt in de f1 met een benzine motor, terwijl alle motoren uit hun straatwagen gamma brandstocel motoren zijn.. :crazy:
oké de huidige v8 f1 motoren hebben ook niet veel te maken met de 4cilinder lijn motor wat in de meeste mensen hun motor ligt. maar toch gebruiken ze zulke titels als reclame voor hun straat wagens.

Een ander voorbeeld is seat, met hun diesel in het wtcc.
Wat zouden ze aan die titel in het wtcc hebben met hun diesel, als ze geen diesel in hun gamma zouden hebben :)

Ik snap wel wat je wil zeggen maar ik zie "sport" los staan van "commercie". Zo hoort ook verkeersveiligheid los te staan van autosport. Was vroeger ook zo, zou beter weer zo worden. Ik ga ook niet met een paard naar mijn werk rijden omdat Philippaerts weer een jumping heeft gewonnen, 't is ook niet dat ik mijn geld ga beleggen bij Fortis omdat Anderlecht dat op hun shirt heeft staan. Wat de F1 in het bijzonder en de autosport in het algemeen al het meeste schade heeft aangebracht is de commercialisering van alles, het zogenaamde 'verbinden' van de techniek met bepaalde merken en constructeurs. Trouwens, de autosport speelt leentjebuur bij de aeronautica en vele van de meest beroemde "technieken die doorgestroomd zijn vanuit de F1" zijn bijvoorbeeld helemaal niet ontstaan in de F1 (zoals vleugels, schijfremmen, brandstofverbruik, veiligheidsgordels en ga nog maar een tijdje door..)

Ik snap wat je wil zeggen maar dat is doorgaan op de verkeerde piste. en uiteindelijk zal dat de autosport de kop kosten.

smiley 26-12-2008 19:12

Tja, ik denk dat de automerken niet echt een boodschap hebben aan autosport als ze er geen reclame mee kunnen maken.

Verder lijken me de alternatieve manieren sneller te zijn dan de verbrandingsmotoren. Dus waarom zouden we het snel doen, als het nog sneller kan. :) :gas:

Ik heb het hier natuurlijk wel over de top van de autosport, dus de kampioenschappen met wereld uitstralling, en voldoende publiciteit.
De andere autosport, zoals DSMEC achtige kampioenschappen zullen het meeste aan de huidige technologie hebben, die nieuwe zal (zeker in het begin) het boeltje duur gaan maken.


All times are GMT +2. The time now is 17:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.