De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   The race is on: 1000mph (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18301)

Werner333 17-01-2009 00:38

The race is on: 1000mph
 
Nadat Thrust SSC in oktober 97 het snelheidsrecord op het land pakte met 763.035 mph of 1227.985 km/h of Mach 1.016 dachten velen dat er nooit nog een nieuwe poging ging komen om dit te breken.

Maar de strijd tussen de UK en de USA ging verder.

Craig Breedlove gooide, na enkele crashes (eentje aan 670 mph!!!), de handdoek en verkocht zijn wagen aan Steve Fossett.
Breedlove bereikte een max van 676 mph, maar was overtuigd dat de wagen 800 mph aankon.
Fossett heeft het nooit kunnen proberen...

Dan kwam Ed Shadle. Met een tot "wagen" omgebouwde Starfighter wil hij 800 mph halen en het record terug naar de USA brengen. Hij noemt zijn wagen "The North American Eagle". Het geheel doet nogal amateuristisch aan, maar met vallen en opstaan hebben ze wel al een lange weg afegelegd en het ding rijdt.
Een datum voor een record run is nog niet bekend.
Website: www.landspeed.com

Natuurlijk, als er in de USA een project is komt er een tegenproject in de UK :)
Richard Noble, die in 1983 zelf het record van de Bleu Flame afnam met Thrust2 en ook de man achter het Thrust SSC project, heeft project Bloodhound aangekondigd met als doel: 1000 mph.
Piloot gaat opnieuw Andy Green worden, de huidige recordhouder. Zij zijn nog maar net aan hun project begonnen.
Website: www.bloodhoundssc.com

Beide teams kampen echter met hetzelfde probleem: een geschikte locatie vinden. Black Rock zou door een gebrek aan regen niet meer geschikt zijn.
Op beide sites kun je de zoektocht volgen, waar vooral de Bloodhound site een degelijke achtergrond geeft over alle mogelijke locaties.

Een strijd die zeker de moeite waard is om te volgen.

A.J. 17-01-2009 02:22

Als locatie kunnen ze best niet Vlaanderen nemen. Hier staan teveel flitspalen :-)

Mark 17-01-2009 11:56

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 242605)
Als locatie kunnen ze best niet Vlaanderen nemen. Hier staan teveel flitspalen :-)

Vanaf 273.53 KM/U is dat geen probleem meer en kan er heerlijk in Vlaanderen of in de polder gescheurd worden :)

Gèrre 17-01-2009 12:58

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 242610)
Vanaf 273.53 KM/U is dat geen probleem meer en kan er heerlijk in Vlaanderen of in de polder gescheurd worden :)

Ja dat hadden ze eens getest bij Top Gear wel grappig, maar ik zie geen mogelijkheid die snelheid te halen hier op de ring rond Leuven? :)

HHugo 18-01-2009 12:33

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 242605)
Als locatie kunnen ze best niet Vlaanderen nemen. Hier staan teveel flitspalen :-)

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 242610)
Vanaf 273.53 KM/U is dat geen probleem meer en kan er heerlijk in Vlaanderen of in de polder gescheurd worden :)

Inderdaad, 60 jaar geleden wisten de Britten al dat Vlaanderen de ideale plek was. Toen stonden de flitspalen er nog niet, maar reden ze toch al 276,748 km/h op de 'Jabbeke Highway' (= E5 = E40) in een Jaguar XK120. Volledig veilig tegen mogelijke toekomstige flitspalen dus.

Eerste pogingen in '49:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1232274450

'Flitspaal-safe' in '53:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1232274450

Grotere afiches vind je op http://www.jag-lovers.org/brochures/


All times are GMT +2. The time now is 19:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.