De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Schnitzer M3 GTR...minimaal één Belcar race in 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6640)

Mark 10-12-2003 19:02

Schnitzer M3 GTR...minimaal één Belcar race in 2004
 
Vers van de pers, in de Autosport van 11-12-03 staat het goede nieuws te lezen dat de Schnitzer M3-GTR's minimaal één race moeten rijden in de Belcar, dit om in aanmerking te komen voor de national class van de 24 Uur van Spa.

Ach, u hoort mij niet klagen......................

E.e.a. zou betekenen dat ik die bakjes komend jaar minimaal 3 keer zie, 24U Nurburgring & Spa en dan de Belcar. :) Le Mans 2004 slaan we maar eens over............

Moet zeggen, dat online bladeren in de Autosport is een welkome aanvulling.

Scapa 10-12-2003 19:19

Wij gaan de uitdaging aan :D

Prachtig, ongeloofelijk, woorden schieten te kort moest het kloppen. Vermoed dat het dan de 4u-race wordt in Juni, valt tussen de twee 24u races en is in Spa.

joost 10-12-2003 19:34

Even de advocaat van de duivel spelen; stel de M3 komt naar een willekeurige Belcar wedstrijd, schrijft zich in en valt volgense de huidige reglementen in de (Guest) Touring klasse. Volstaat zoiets dan om in de 24 uren van Spa startgerechtigd te zijn? Kies je dan veiligheidshalve niet voor de Spaanse GT races of het Britse kampioenschap? Kijk ik hier iets over het hoofd? mag ik een redeneerfout?
En vergeet vooral niet, het blijven eigenlijk geruchten. Laten we dit niet voor 100% waar aannemen.

Joost

R@ce@holiC 10-12-2003 19:46

Zou prachtig zijn !!! Ik zie het eerder nog niet rap voorvallen :(. Zou perfect zijn om het niveau te vergelijken :)

Pascal 10-12-2003 19:49

Quote:

Originally posted by joost
Even de advocaat van de duivel spelen; stel de M3 komt naar een willekeurige Belcar wedstrijd, schrijft zich in en valt volgense de huidige reglementen in de (Guest) Touring klasse. Volstaat zoiets dan om in de 24 uren van Spa startgerechtigd te zijn? Kies je dan veiligheidshalve niet voor de Spaanse GT races of het Britse kampioenschap? Kijk ik hier iets over het hoofd? mag ik een redeneerfout?
En vergeet vooral niet, het blijven eigenlijk geruchten. Laten we dit niet voor 100% waar aannemen.

Joost

En dan mijn redenering. Testen in Spa kan iets meer opleveren wat voorbereiding op de 24Hr van Spa dan op één of ander Spaans of Brits circuit.

Wat dacht je daarvan ?

C U

Scapa 10-12-2003 19:58

Testen in Spa doen ze sowieso denk ik. Vorig jaar hebben ze er zelf al getest... Joost heeft wel een punt: ik denk niet dat het volstaat om 1 race mee te rijden in de Belcar om te mogen starten in Spa. In het Spaans GT-kampioenschap volstaat dit wel dacht ik.

Mark 10-12-2003 20:21

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Testen in Spa doen ze sowieso denk ik. Vorig jaar hebben ze er zelf al getest............
Wat heet testen, een van de Mullers heeft er zelfs een M3-GTR finaal afgeschreven! Niet meer voor herstelwerkzaamheden geschikt dat chassis!

Of het een gerucht is? Weet niet, het stukje was niet in die trant geschreven.........kwam redelijk zeker over. Zal kijken of ik het bewuste stukje (later vanavond) kan onderwerpen aan een "sleur & pleur" actie :D

pipo 10-12-2003 20:31

Het was niet Muller maar Boris Said. De sessie heeft 2 uur stilgelegen toen. Maar, als ze meedoen in de Belcar voor 1 race in touring, en dan de 24 uren van spa, wilt dat ook zeggen dat ELKE touring auto kan meedoen in Spa, ongeacht de of het een GT of Touring auto is. En in de Belcar, inschrijven als guest GT of Touring? Stof tot nadenken.

R@ce@holiC 10-12-2003 20:44

Is er een onderscheid tussen guest GT en guest Touring? ik dacht dat dat gewoon 1 "Guest" klasse was :)

Werner333 10-12-2003 21:37

Quote:

Originally posted by pipo
Maar, als ze meedoen in de Belcar voor 1 race in touring,
:no: :no: :no:
Deze wagen is een GT, geen touringcar.

Raceboy 10-12-2003 21:44

Quote:

Originally posted by Werner333
:no: :no: :no:
Deze wagen is een GT, geen touringcar.

Het belcar reglement zegt anders.

Werner333 10-12-2003 21:48

Details details ....... :D :D :D

Giovanni 10-12-2003 21:52

Quote:

Originally posted by Werner333
:no: :no: :no:
Deze wagen is een GT, geen touringcar.

Dat zal van de organisatie afhangen !
Waarom trouwens speculeren over een "guest" deelname ?
Ik denk niet dat Schnitzer er van wakker zal liggen om een vaste inschrijving te doen en dan maar 1 race te rijden.
Die kerels geven dat inschrijvingsgeld uit aan borrelnootjes tijdens een race week-end !!!
En, dan de klasse nog.
Als ze een GT zijn zet dit de deur open naar andere GT deelnames.
G&A, Carlier, RaceProjects en zelfs Deti kunnen in die geest ook aan de GT races deelnemen ...

Mark 10-12-2003 23:56

Quote:

BMW to enter M3s for Spa


BMW WILL enter two V8-powered M3 GTRs in the 2004 Spa 24 Hours.

The Munich marque will dovetail an attackon the Belgian race, a round of the FIA GT Championship, with a repeat assault on the Nürburgring 24 Hours. Works team Schnitzer will again run the campaign.

BMW sports boss Mario Theissen said: “The Spa 24 Hours is up there with the Nürburgring race as one of the traditional long-distance events in Europe. It makes sense for us.”

The M3 GTRs will be entered for Spa in the invitational class and it is expected Schnitzer will take in at least one round of the Belgian Belcar GT series to qualify.
FIA GT boss Stephane Ratel confirmed the M3 GTR, which won the ’01 American Le Mans Series, could compete at Spa.
“We want diversity,” he said. “That’s why we have the invitational class. BMW will be good for the race.” Ratel said he expected an FIA GT-spec car to win. “The BMW is between one of our GTcars and an N-GT, so unless all the GT teams shoot themselves in the foot, one of them should win,” he said. Autosport issue 11-12-03

Scapa 11-12-2003 01:41

Mijn vermoedens komen dus uit. BMW beschikt over de nodige garanties, ze komen niet als ze niet vooraan kunnen rijden. De eerste stap richting homologatie van de M3 als N-GT in 2004 of 2005? ;)


All times are GMT +2. The time now is 15:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.