De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   't is een nieuwe processor geworden (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6894)

Guido 10-01-2004 21:26

't is een nieuwe processor geworden

Bon, eerder meldde ik dat ik mijn AMD Duron 750 van 512Mb wilde voorzien, maar... nergens op voorraad en als ze moesten gaan bestellen schommelden de prijzen van 150 to 175 euro - sic. Dus... heb ik maar een nieuw moederbord met nieuwe processor en ditto geheugen gekocht. (voor de meerprijs moest ik het niet laten - 302 euro)

moederbord: MSI, PT8 NEO series (DDR 400 en SATA voorziening)
CPU: Intel Celeron 2.5Ghz
Geheugen: DDR 512Mb (Kingston)

Nu zal fotoberwerking wel geen probleem meer zijn :D :D

Ben nog even on-line - al mijn bestanden back-uppen terwijl - en dan kan ik aan de overzetting beginnen. Ben eens benieuwd of ik dat, als niet computerexpert en zonder assistentie, tot een goed einde zal kunnen brengen. :D

airco 11-01-2004 00:05

Ik vind het wel zonde dat ge der zo nen gekastreerde P4 insteekt ....
Ok ... nen Pentium 4 is een stuk duurder maar als je de meerprijs als investering op 3 jaar bekijkt mag het toch geen bedrag zijn om over te vallen. Terwijl de prestatie toch wel een pak hoger ligt.

Nuja ... dit systeem zal zijn werk ook wel perfect doen

boosterke 11-01-2004 02:29

grafisch is een amd toch beter als een intel (in elk geval sneller)... dus dacht ik eerder aan een goede keuze...

airco 11-01-2004 11:36

Quote:

Originally posted by boosterke
grafisch is een amd toch beter als een intel (in elk geval sneller)... dus dacht ik eerder aan een goede keuze...
Sry ma dat is toch een uitspraak van jefke van achter den hoek zele ..... Grafische verwerking gebeurt door uw GPU (nvdr, Grafische kaart) .... Je processor heeft hier nauwelijks invloed op.

Finish 11-01-2004 11:42

misschien 'in samenwerking met de grafische kaart' ? :)

FleaBite 11-01-2004 12:40

Maar dan nog begrijp ik ook niet goed wat boosterke wil zeggen... wat heeft AMD hier mee te maken, Huudo heeft een Intel gekocht :confused:

Guido 11-01-2004 18:08

Quote:

Originally posted by FleaBite
Maar dan nog begrijp ik ook niet goed wat boosterke wil zeggen... wat heeft AMD hier mee te maken, Huudo heeft een Intel gekocht :confused:
lol, misschien te veel booster op :+

In ieder geval draait mijn PC nu met het nieuwe moederbord. 't heeft even geduurd want... Toen ik gisterenavond alles ingebouwd had, bleek er geen VGA op het bord te zitten :frusty: op mijn vorig moederbord dus wel, en aangezien ik mezelf toch als computerleek beschouw, had ik hier dus niet opgelet. Enfin, de computerboer in Sint-Truiden is een bovenste beste kerel want deze middag dan maar snel even de grafische kaart opgehaald. (Radeon 7000 - 64Mb DDR).

Voor wat ik mijn machientje gebruik is het meeer dan voldoende, en ja een P4 was niet zo gigantisch veel duurder. Maar je moet toch ergens een grens trekken. Zeker als je weet dat ik initieel maar 100 euro ging uitgeven aan geheugen en toch thuis gekomen ben met een uitgave 3 keer zo hoog. Maar goed, klagen doe ik niet, 'k kan nu toch weer deftig verder. Mijn harde schijf van 40G komt nu ook beter tot zijn recht denk ik, dan vroeger (was precies een beetje dichtgeknepen toen).

Bovendien kan ik nu, als de nood er zou zijn, toch ook nog een ATA harde schijf steken en evt. upgraden naar P4. Bord kan tot 3.2Gig gaan en da's toch ook weeral iets.

En, ik heb het toch maar geflikt in mijn eentje. :p 'k sta er zelf weer van te kijken. (Bescheidenheid siert de mens nietwaar :o )

airco 11-01-2004 18:16

Quote:

Originally posted by Huudo
lol, misschien te veel booster op :+

Boosters zijn scooterkes he
Breezers zijn om op te drinken ;)

nuja ... we gaan off-topic

Finish 11-01-2004 18:51

Quote:

Originally posted by airco

is dat ook niet 'booze' in zatlappenjargon ? :D

en dus weer on-topic, idd ;)

airco 11-01-2004 18:59

Quote:

Originally posted by Finish
is dat ook niet 'booze' in zatlappenjargon ? :D
Amai gij weet da goed :p

Finish 11-01-2004 19:03

Quote:

Amai gij weet da goed :p
ON-TOPIC zeg ik u ! :D

Oneliner 11-01-2004 19:32

Quote:

Sry ma dat is toch een uitspraak van jefke van achter den hoek zele ..... Grafische verwerking gebeurt door uw GPU (nvdr, Grafische kaart) .... Je processor heeft hier nauwelijks invloed op.
Niet mee eens, Processoren hebben wel degelijk een behoorlijke invloed op bewerkingen die ge met uwe pc doet. Bij AMD is het idd fotobewerkingen. Heb in een of ander pc-tijdsschrift een huge artikel hieroverg elezen. Als ik het terugvind scan ik het wel even.

De verschillen waren verrassend groot...

Guido 11-01-2004 22:24

Quote:

Wat ken ik daar nu van, 't effekt zal wel 't zelfde zijn zeker... :rolleyes:

Guido 11-01-2004 22:26

Nog even melden dat ik toch wat 'boot' problemen heb gekend. Echter, bij het loskoppelen van mijn oude harde schijf (1 Gig en steenoud) is het probleem verholpen. Zal deze eens in een diorama'tje verwerken.

Als er iemand interesse moest hebben in mijn oude AMD Duron bord... (niet dat ik denk dat dat het geval zal zijn, maar goed) Anders zal het misschien ook nog wel eens in een diorama eindigen. :D

AlainH 12-01-2004 00:47

wa vraag je ervoor ? en wat is het exact van moederbord, welke processor, hoeveel geheugen enz ? :)

All times are GMT +2. The time now is 00:37.