View Single Post
Old 12-05-2004, 16:14
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Belle
...Ik ben trouwens eens die technische specs gaan bekijken van de S-7000 en ik heb zoiets van: "what's the catch??" Zoveel goedkoper?? Wat is er dan zoveel minder aan? Want het heeft toch een 6.3 megapixel, heeft een videomodus, enz...

Kun je er een lens opsteken eigenlijk? Want dan wil ik er wel een grotere lens bijkopen om toch een 10 x zoom te krijgen...

Heeft er iemand hier foto's dat je met dat toestel getrokken hebt?

Maar ik snap gewoon niet dat die zoveel goedkoper is dan de EOS? Want hij maakt toch 5 foto's per seconde!

Amai, nu ben ik wel aan het twijfelen geslaan... EOS of Finepix S-7000??

Groetjes,
Belle
Wel, ik heb mijn eerste fotokes met de S7000 genomen. Wel nog geen autokes, dat komt nog.
Je kan zelfs met de S7000 12 MPix nemen, als je opneemt in RAW. Hier heb ik geen ervaring mee. Da's voor later

De kwaliteit is mi zeer goed. Met een foto van 6 MPix kan je eens inzoomen zonder echt kwaliteitsverlies door rastering te krijgen.

Ik bezorg nog wel eens wat beeldjes. Ik moet nog wel wat spelen met de autofocus, die doet soms dingen die ik niet wil.
Scherpstellen op achtergrond ipv voorgrond..., kwestie van leren van je fouten.
Wat betreft die sequentie fotokes. Ik heb Kilian een fles champagne laten open doen nadat er es goed mee geschud was. Effect is wel grappig !!
5 foto's in enkele seconden. Nooit te laat voor hét beeld !

Waarom is de S7000 zo goedkoop?
meerdere redenen:

Prijzenslag tussen de digitale merken
Prijzenslag tussen de verdelers
Fuji wil een SD 20 pro (heb ik de nr juist?) op de markt brengen die zich positioneert boven de S7000 en verkocht wordt tegen een 800 € maar eigenlijk veel minder kan (deze versie zou eigenlijk de vervanger van de S5000 moeten zijn aangezien de kwalificaties meer in die richting gaan)
Gelukkig gevolg van deze miskleun is de dumping van de S7000...

Begrijpe wie begrijpe kan

Ik heb mij toestel in Trier gaan halen voor nét geen 500 €.
Normale prijs (in 2 andere winkels in Trier !!) 800 € !!

Voor geheugenkaartjes trouwens allemaal naar Australië !!
Slechts 110 € voor een 512 Flash 52*. (Hier zowat het dubbele voor een 48*). Leve DHL

Wat lenzen betreft: je kan idd een extra "lens" (eigenlijk een factorvergroter) op zetten zodat je aan een 12* zoom geraakt. Er bestaat ook een breedbeeldlens.Beide kosten +/- 110 €

Let op , het blijft een digicam, en zoals ik al zei, vergelijk dit niet met een reflex!
Reply With Quote