Quote:
Originally posted by Autofan
Toch vrij schandalig dat de safety car zo laat in actie kwam en de rijders de mooiste bocht volledig moesten afsnijden, verschillende ronden na elkaar
|
Mag ik vragen waar jij meer belang aan hecht? Veiligheid voor de mensen op de baan of coureurs het genot laten ervaren van de mooiste en gevaarlijkste bocht ter wereld? Hoe kun jij bepalen of iets "schandalig"

lang op zich laat wachten, had je toegang tot het radiokanaal van de veiligheid?
Trouwens ik vond dat het zeer grote deel van de DSC rijders stevig van hun gas afgingen tijdens deze gele vlag situatie. Misschien niet te zien maar wel te horen
Op die ideale lijn blijven rijden is meestal de veiligste oplossing voor de coureurs. Tijdens een crash vliegt een wagen van de baan, hij verlaat dus de ideale lijn.........de kans is zeer klein dat hij weer terug komt op de ideale lijn. Dus tijdens de eerste passage na de crash is het volgen van de ideale lijn de meest veilige.........na die passage weten de coureurs het wel