Quote:
Originally Posted by Finish
Schumacher is de 'winnaar' van deze kwalificatie: van 11 naar 8...
|
Het siert je dat je met weinig tevreden bent... Ook al is 1 van de 3 gewonnen plaatsen door het bestraffen van Montoya tot stand gekomen, en lijkt mij de 8e startplaats zeker in Monaco niet direct de vooruitgang waarop Ferrari sinds het begin van het seizoen op hoopt.
Nu, ere wie ere toekomt en vooral onere wie onere toekomt : ik besef dat de slechte prestaties van Ferrari voornamelijk te wijten zijn aan de matige Bridgestone banden. Dat Ferrari hier de eigen rotte vruchten plukt van hun zelf gecreëerde oogst is al meermaals herhaald en staat zeker niet ter discussie. Maar het feit dat Schumacher zaterdag slechter presteerde dan Barrichello cijfer ik toch ook niet zomaar weg. Zou het kunnen dat zijn motivatie en gedrevenheid stilaan van zijn felheid begint te verliezen? Schumi zelf zegt dan wel dat hij nu juist meer gedreven is dan vroeger omdat de uitdaging des te groter is, maar goed, wat kan je al anders zeggen natuurlijk? Feit is dat hij vandaag één en ander rechtzette.
Ik beweer dan ook niet dat Schumacher niet meer is wat hij geweest is, maar je kan zijn leeftijd nu eenmaal niet ontkennen, en bij vele piloten is het zo dat ze van vandaag op morgen ineens hun speed kwijt zijn. Kijk maar naar Villeneuve. Het zou dus wel KUNNEN, alhoewel het nog te vroeg is om zoiets vast te stellen en Schumacher theoretisch zelfs nog wereldkampioen kan worden.
Ook de redenering in de zin van "het is onmogelijk dat Ferrari na een ultradominant seizoen een enorme achterstand oploopt" lijkt me niet bevestigd door de geschiedenis : meer dan eens liep een team een achterstand op na een seizoen waarin het wereldkampioen werd omdat hun aandacht 100% gevestigd bleef op het WK-seizoen terwijl de concurrentie al aan het volgende seizoen aan het timmeren was. Ferrari heeft duidelijk bewezen gedurende lange tijd niet in die val gelopen te zijn, maar precies daarom zou het wel eens kunnen dat ze gaandeweg achtelozer omsprongen met de ontwikkelingen omdat ze tóch ultradominant waren...
Allemaal maar losse gedachten van een niet-Schumacher fan natuurlijk, en er zijn evenveel meningen als er fans zijn. Til er dus niet te zwaar aan. Ik zeg gewoon mijn gedacht op dit open forum