Thread: 2005 GP Monaco
View Single Post
Old 22-05-2005, 16:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Onderhoudende GP, miste af en toe wel wat spanning, maar het einde was weer schitterend: 8 coureurs binnen dezelfde ronde, strijdend voor punten.
Vreemde inhaalmaneuvers, crashes, gekke files, Monaco hoort er gewoon elk jaar bij.

TOP:
-Raikkonen: WK Raikkonen ? Enorm goed mogelijk. Alonso en Fisichella kregen deze keer af te rekenen met bandenproblemen.
-Williams - en dan vooral Heidfeld ! Schitterend hoe hij Webber op z'n plaats zette ! En Webber zelf raakte uiteindelijk in een best grappig haasje-over voorbij Alonso. Wie rijdt er nu kleurloos, Mark ?
-Ergens toch wel Schumacher: Pech tot en met wanneer Albers z'n wagen dwars op de baan zette, maar uiteindelijk toch nog 2 punten gescoord. Wederom een magere troost, maar de Ferrari's bleken gek genoeg de snelste wagens op het veld te zijn in de slotronden. Als ik me niet vergis heeft Schumacher ook de snelste ronde beet, ergens in de helft van de race gereden. Ferrari is in race-modus nog oke, maar ze moeten altijd afrekenen met de achterstand die ze tijdens de kwalificaties oplopen. Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello zat er aan te komen, en eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen teamorders in; Schumacher vocht voor deze plaats.
-Trulli: Misschien een gekke keuze als TOP, maar hij had toch maar het lef om voorbij Fisichella te gaan.
-Ralfke: Na een mislukt weekend toch nog 3 punten. Niet slecht.
-Montoya: Na een mislukt weekend toch nog 4 punten. Niet slecht. Kruidde de GP bovendien met zijn temperamentvol rijden.

FLOP:
-Renault: Alonso en Fisichella hadden zeker meer verwacht, op z'n minst een podiumplaats. Maar de Michelins dachten er anders over, en de strategie klopte niet: te zwaar getankt tijdens de Safety-Car. Fisichella wist eventjes niet waar hij het had toen Trulli z'n kamikaze actie deed.
-Villeneuve: Dit wordt van kwaad naar erger. Op zaterdag misschien 'hero', vandaag een absolute 'zero'. Zijn inhaalmaneuver onderscheidt zich van dat van Trulli doordat dit dom was. En Villeneuve heeft al meer van dat gedaan, ik herinner me nog een zekere GP USA waar hij ook al te moedig voorbij Ralf probeerde te raken. Massa en Sauber zullen gevloekt hebben; beide Saubers reden namelijk in de punten. Ferrari kon er maar wel bij varen. Benieuwd of Sauber Villeneuve nog wel wil.
-Jordan: Mislukt weekend. Afgedroogd door Minardi, dat zelf ook wel wat meer verwacht had van de race.

Na de eerste 20 ronden was ik half in slaap gevallen, maar het tweede deel van de race was spannend genoeg om terug in F1 in Monaco te geloven !
Meer van dat, volgende week !!

Finish.