Thread: 2005 GP Monaco
View Single Post
Old 22-05-2005, 16:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Het was duidelijk dat onze race-snelheid wederom goed was. Als je mijn rondetijden bekijkt kan je zien dat we hier erg sterk waren. Daarom geef ik de moed niet op. Ik weet zeker dat we op de Nurburgring weer om de overwinning kunnen strijden", aldus Schumacher.
bron: f1racing.nl

Grote woorden: meestrijden voor de overwinning volgende week. Eerst nog goed kwalificeren. Maar nuchter blijven; beide wereldtitels zijn verloren. Vanaf nu is het schade beperken en de wagen én banden doorontwikkelen om nog zoveel mogelijk punten te kunnen sprokkelen en de blamage niet te groot te maken. Of zoals Ecclestone zei: F1 met Ferrari dat alles wint, is niet goed. Maar F1 met Ferrari dat iets wint, wel.

Verdere commentaar:
*Feilloze race van Montoya. Ik vraag me af waar hij had geëindigd als hij op P5 had kunnen starten. Dicht bij Raikkonen alvast. Misschien zien we volgende week meer van hem.
*Liuzzis dagen bij Red Bull lijken geteld. Klien maakte een indrukwekkende seizoensstart, maar Liuzzi brengt geen punten naar de stormtroopers.
Coulthard had de pech de eerste te zijn die moest uitwijken. En aangezien Schumacher al enkele keren Coulthards 'Star Wars' wagentje van dichtbij had bekeken, was het een huzarenwerk om Coulthard te ontwijken.
*Deze GP lijkt me een grote 'what could have been'.
Had Ralfke niet gecrasht tijdens de kwalificatie, hoe ver hadden hij en Trulli dan niet kunnen raken ? Had Montoya niet op z'n rempedaal zitten drukken tijdens de oefensessie, had hij dan kunnen meestrijden met Raikkonen en Alonso ? Had Schumacher niet tegen de achterkant van Coulthard geknald, had hij dan nog een podiumplaats kunnen halen ? Had Villeneuve zichzelf en Massa niet van de baan gekegeld, hadden ze dan geen grote hoeveelheid puntjes kunnen sprokkelen ?
*Het accent van Leinders op Sporza smaakte ik niet zo goed als de commentaar van Goossens of Gert Vermersch. Leinders heeft dan wel F1-ervaring, toch heb ik er niet veel van bijgeleerd. Ik zie Lammers en Vermersch met een goede aanpak zeker het niveau van Vigneron en Tassin halen.