Zoals al gezegd waren de laatste 20 ronden echt wel knap op te zien. Wel vond ik het raar dat Montoya geen echt inhaalmaneuver heeft ingezet op Alonso in de laatste twee rondes, of dat hebben we toch niet in beeld gezien.
Maar dan nog wel iets over de inhaalmaneuvers van Webber bij Alonso. Webber was duidelijk sneller, wel te zien aan de kloof van bijna 20 seconden dat hij in de laatste 5 ronden nog gemaakt heeft. Maar waren die inhaalmaneuvers wel zuiver te noemen. Het eerste was nog op het randje van, maar bij het tweede maneuver, sneed hij de chicane wel duidelijk af. Maar dan doet Alonso dat jammerlijk genoeg ook. Is er niet zo een regel dat als ge bij het afsnijden van een bocht een positie wint, ge er voor gestraft wordt (met drive trough ofzo). Als in dit geval Alonso dan gewoon de chicane had genomen, zou Webber in mijn ogen toch gestraft moeten worden?
Ik vond het wel opvallend dat die Renaults toch een heel stuk beter optrekken dan de Williamsen. Duidelijk te zien in het tunnelgedeelte, Webber mocht dan nog op 5 cm van Alonso de tunnel ingaan, halverwege zat er al een wagenlengte of 2-3 tussen. Ik was dan ook heel verrast met het maneuver van Heidfeld, en dat het nog zo zuiver lukte vooral.
En Finish, gij noemt Trulli Top? Voor dat maneuver moet ik zeggen dat hij inderdaad goed bezig was. Dat inhaalmaneuver mag dan misschien wel met lef gedaan zijn, ik vond het net zo dom als dat van Villeneuve eigenlijk. Uitremmen is daar uit den boze, er dan voor over die toch echt wel hoge curbstones rijden? Mja ge hebt het gevolg gezien he.
Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello leek mij dit keer ook eens geen opgezet spel. In de herhaling kon ge echt wel zien dat Schumacher op de laatste moment vol in de ankers ging en aardig wat moeite moest doen om correct in te sturen. Dat Barrichello braaf wacht als Schumacher naast hem zit, is als teamgenoot wel redelijk normaal te noemen toch.
|