Thread: 2005 GP Monaco
View Single Post
Old 23-05-2005, 11:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by redje
De Michelins falen zwaar als men de zachtere compound gebruikte: Sauber, Renault, Red Bull... Mclaren had er niet zo'n last van en zij gebruikten de hardere compound.
In het verslag van de Gazet Van Antwerpen las ik dat Renault toch met de hardere compound rondreed. Misschien hebben we hier wel te maken met datgene waar mening Ferrari-critici het na Spanje over had; de wagen die zo slecht afgesteld is dat de banden het niet aankunnen. Als ze bij Renault een harde compound bijna aan flarden rijden en bij McLaren makkelijk kunnen voortrijden, scheelde er gisteren iets fundamenteels aan de afstelling van de Renault.

Nadat de SC naar binnen was reed Raikkonen idd pijlsnel weg van Schumacher. Volgens mij het bewijs dat de Bridgestones toen nog niet op temperatuur zaten. Bovendien zullen Brawn en co Schumacher ook eventjes hebben laten bijtanken bij zijn onvoorziene voorvleugel-pitstop, waardoor de Ferrari logischerwijze ook wat zwaarder op de baan lag. Tenslotte had Schumacher de handen vol met de blauwe vlaggen van 'achterliggers' die hem dubbelden.

Ik las vanmorgen ook in de krant dat Barrichello's race verknoeid werd door:
1) het Albers incident
2) Het afslaan van de motor tijdens zijn eerste pitstop waardoor puntje 3:
3) drive-through penalty omdat Rubens uit frustratie z'n speed-limiter vergat aan te zetten.
misschien ook puntje 4) onoplettendheid en Schumacher nog langszij laten. Nogmaals, volgens Rubens 'onnodig'. Vechten voor punten is er niet meer bij, voor Barrichello. Ik heb hem nog nooit zo kleurloos zien rijden. Heeft Rubens al een contract voor 2006 op zak ?