Quote:
Originally Posted by airco
Valt me gewoon op dat er weinig supporters zijn die hun ploeg/team ook blijven steunen op momenten dat het wat minder gaat.
|
Wat mezelf betreft kan ik daar alleen maar dit over zeggen : de piloot waarvoor ik altijd gesupporterd heb is gesneuveld op 1 mei 1994. Sinds dat moment, dat toevallig samenviel met het begin van de Schumacher-periode, weliswaar onderbroken door Hill, Villeneuve en Häkkinen, heb ik geen echt idool meer gevonden in de F1. Voornoemde piloten waren stuk voor stuk uitstekende rijders, maar konden wat mij betreft toch niet genoeg overtuigen om op lange termijn weerwerk te bieden tegen de Schumacher-overheersing. Ook nu heb ik trouwens nog steeds geen echte held voor ogen die op zijn eentje kan optornen tegen Schumacher, maar stilaan komt er toch oppositie - van meerdere rijders tegelijk nog wel. De reden waarom ik nog steeds niemand als echte superheld naar voren kan schuiven is de volgende : ik besef zeer goed dat huidige koplopers Alonso en Raikkonen niet zo overheersend op het circuit zouden rondrijden als Schumacher ook dit jaar weer over een perfect package zou beschikken. Nu, als het zijn verdienste is dat Ferrari in zijn periode zo sterk geworden is, is het ook nu mede zijn "schuld" dat het slechter gaat, ook al zijn de Bridgestones de voornaamste reden van de zwakke prestaties. Maar dat McLaren en Renault op dit moment over een beter package beschikken is geen schande natuurlijk voor hun piloten; F1 gaat nu eenmaal over de beste combinatie in tegenstelling tot cupraces.
Ondanks het nog steeds ontbreken van iemand waarnaar ik opkijk, steek ik niet onder stoelen of banken dat ik verheugd ben dat de slaapverwekkende hegemonie van Schumacher op zijn laatste benen lijkt te lopen. Als het zelfs voor een Schumi fan eentonig wordt, heb je niet veel voorstellingsvermogen nodig om je in de plaats te stellen van iemand die Schumacher altijd gezien heeft als de anti-Senna. Ik vind dan ook dat de niet-Schumi fans alle recht hebben om hun blijdschap te tonen als iemand anders races wint. Of dat nu Raikkonen is of Alonso, of iemand anders, maakt mij persoonlijk niet uit, maar ik denk dat er voldoende fans zijn van deze piloten die nog niet eens in de F1 meereden toen Schumacher al lang de plak zwaaide. Nogal wiedes dus dat die fans niets konden in de pap brokkelen op dat moment, hun idool reed nog niet eens mee.
En de "oude" garde dan? Tja, ze hebben het allemaal laten afweten eigenlijk, en dat je dan als fan moedeloos wordt, daar kan ik best inkomen. Je kan niet blijven zeggen dat Villeneuve of Montoya of wie ook ooit wel zal terugkomen als het overduidelijk is dat die mannen gedurende meerdere jaren niet de nodige panache hebben om het op te nemen tegen de regerende wereldkampioen. En dan wordt het in dit forum alsmaar stiller... Tot dit jaar dus, waarin alles anders lijkt te zijn. In mijn ogen niets mis mee.