Thread: 2005 GP Monaco
View Single Post
Old 25-05-2005, 10:48
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

@Laskaat : Ik denk dat je de stelling van Sennake aangaande "oude garde" fout geïnterpreteerd hebt. Dat sloeg op de rijders die, laat ons zeggen, niet sinds 3 of 4 jaar in de F1 rijden maar al beginnen afstevenen op de status van veteraan zoals daar zijn, Villeneuve, Fisichella, Coulthard, R Schumacher, Trulli etc.
Maar stellingen zijn vatbaar voor interpretatie en jij hebt jouw visie ervan gegeven, een visie waarin ik enkele elementen in terugvind die ik kan bijtreden. Maar dat is weer een ander verhaal

Ik moet echter toegeven dat ik als geboren Ferrariman de voorbije jaren weining of niets te vertellen had in het F1-forum omdat het gewoon oersaai was. Nu, F1 moet het nog steeds op tv afleggen tegen MotoGP en WSBK maar dit jaar is het eens wat interessanter en het feit dat Ferrari al een ferme achterstand heeft opgelopen na slechts 6 Gp's maakt het voor mij des te spannender. Ze hebben het moeilijk, zoals tijdens de-postProst-en-preSchumacher-jaren, maar voor mij is het leuk om te zien hoe ze zullen terugvechten en trachten het pleit alsnog in hun voordeel te beslechten. Ferrarifan of niet, ik denk dat iedereen dit gegeven wel leuk vindt en hem/haar ook zal aanzetten om op zondagmiddag voor de buis te gaan zitten en zich afvragen wat het vandaag gaat worden. Dit in tegenstelling tot de voorbije jaren...wie wordt er derde vandaag? Wie de tegenstander is maakt me geen bal uit, McLaren, Renault, Toyota, BAR of Minardi. En als ze het uiteindelijk niet halen, wil dat zeggen dat de concurrentie zijn huiswerk beter gedaan heeft dit jaar en dat ze Ferrari geklopt hebben op hun eigen terrein...en verdiend zal het dan ook zijn.

Ivm het supporter-verhaal :
a) Ik supporter voor ferrari sinds 1979. Heeft alles te maken met Gilles.
b) Ik blijf supporteren voor ferrari, ongeacht wie er achter het stuur zit. Ik moest in 1990 wel even slikken toen Prost naar Maranello kwam, maar mijn afkeer jegens mijn naamgenoot weerhield me niet om hem aan te moedigen omdat hij de man was die Ferrari terug deed meespelen voor de titel.
c) Ik supporter voor M. Schumacher sinds 1990. Toen hij als 21-jarig broekventje op de Nurburgring de achtervolging inzette op Mauro Baldi in de Sauber ( die toen de status genoot van de senna van de Groep C ) en hem met gelijke wagens 1,5 seconde per ronde afnam. All due respect, maar dat vond ik indrukwekkend en ik was verkocht.
d) Mijn twee idolen zijn er jammer genoeg niet meer : Gilles Villeneuve en Stefan Bellof. Voor mij zal er nooit iemand aan hen kunnen tippen, geen Schumacher, geen Senna, geen Alonso of wie dan ook.
e) Mijn "helden" voor de toekomst zijn Lewis Hamilton en Scott Speed. Wanneer zij in de F1 of waar dan ook zullen aantreden, zal ik hen steeds blijven aanmoedigen. Net zoals ik dat bij Sato ( zie avatar ) en Pizzonia gedaan heb.

Verder ben ik gewoon benieuwd naar het verloop van het seizoen. De tijd en 13 races zullen raad brengen. Ik wens dan ook iedereen veel plezier bij het aanschouwen, al dan niet ter plaatse, en dat de beste moge winnen!
Reply With Quote